Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    @joostpolletje: Ok, bedankt. Maar ik kan altijd nog die kabels gebruiken als ik alles vervang met een veel betere set. Dan kan ik beter nu al een aantal goede kabels kopen, vind ik. Tevens haal ik op deze manier het beste uit die set, hoop ik.

@360man: Ik heb liever een set goede kabels en dat ik dan duurder uit ben als dat ik van die troep van de HEMA heb. Bij allekabels kan je makkelijk een optische kabel bestellen voor €2,50. Deze kan nooit even goed geluid geven als een goede optische kabel, neem ik aan. En wat ik net tegen joostpolletje zei, dan heb ik nu al goede kabels en dan kan ik altijd nog een nieuwe set gaan aanschaffen over een paar jaar.

Tevens heb ik nog niks besteld dus ik kan altijd nog afwijken naar wat goedkopere kabels.
    Set is nog niet binnen, zal ook niet eerder kabels bestellen.

Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je kan idd een optische kabel van €50 per meter kopen of 1tje van €3 per meter.
    Ik geloof niet dat er in die meter zoveel kwaliteitsverlies zit dat je zo'n dure kabel moet kopen. Ik denk dat je het verschil amper (waarschijnlijk helemaal niet) gaat horen.
    Maar het is jouw geld en jouw beslissing. Ik heb kabels van €3.50 per meter genomen.

3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ja achja, ik wacht toch eerst tot ik m'n set binnenkrijg. Kan ik zien wat er dan voor geluid uit komt:D Kan daarna altijd nog goede kabels bestellen. Speakerkabel heb ik zoiezo nodig, dus dan kan ik beter meteen voor de 2,5 mm kabels gaan. Over de optische en coaxiale kabel denk ik nog maar ff na, hoewel ik zelf €20 niet echt enorm veel geld vind voor een naar mijn idee goede en kwaliteitieve kabel. Iig kwaliteitief genoegO-)
    ---------------------------
    M'n vader gaat misschien speakerstand maken op z'n werk. Hoop dat dit goed gaat lukken.

Dit moet het ongeveer gaan worden. Zijn eigenlijk stand van Vogels's maar die gebruikt hij gewoon als voorbeeld. Ik wil ze gaan gebruiken voor de surround speakers (Front L/R, Rear L/R).

M'n pa moet volgende week weer werken en gaat dan kijken wat ie kan regelen. Waarschijnlijk gewoon van staal ofzo (weet niet of hij ook aluminium kan gebruiken). Hij gaat het daarna zandstralen (of zoiets) en dan kan ik ze netjes neer gaan zetten. Kan ze altijd nog een leuke kleur gaan geven.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoor zelf geen verschil tussen een optische-kabel van € 70 of die van het onderdelenhuis € 14,95

Het enige verschil zit hem in de kwaliteit van de toslink-verbindingsstukje.
    Heb hier 2 goedkope Toslinkkabels liggen maar beide klikken niet meer vast achterin de versteker.
    Maar de Toslink van Sony moet ik met een tang eruit trekken , zovast die dat kreng altijd.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanaf Woensdag ben ik nog de enigste die in de werkplaats zal rond lopen , 3½ week is alles van mij \o/
    We hebben nog genoeg afval RVS liggen en wil zelf ook een paar nieuwe speakerstands gaan maken.

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan beter, eentje die niet in je Xbox of geluidsset blijft zitten van €3 of eentje die er hopelijk goed in blijft zitten van €20?

Ik hoop dat m'n vader er snel een aantal kan maken, maar nu wilt m'n broer ze ook. Maargoed ik kan hiermee 4 keer €40 uitbesteden.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk altijd even hoe de stekker verbinding eruit ziet.
    Heb de snel loszittende Toslink-kabel achterin de versteker stopt , deze verplaats ik toch nooit.
    En ze vervolgens met een Ty-Rap vast gezet.

8. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem van de Kabel van MS is toch wel dat die een lamme toslink uitgang heeft, Had er een kabel van 25 inzitten, die floepte er makkelijk uit, en een kabel van 60 ook net zo... Dus dat ligt aan de MS kabel, daarom heb ik de Monster game kabel gekocht!!

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Monster kabel is nogal duur. Hoewel ik hem wel ergens kan bestellen voor €55. Dat component met toslink pakketje dan.

10. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er 74 voor betaald!

Mijn stukje review:
    De Monster Game Kabel binnen gekregen!! Ik haalde het uit de doos, Ik voelde, Ik keek kwaliteit!! Duidelijke zaak! Wat een geweldig spul om te zien weer.. Beter dan die standaard component kabel van MS..

Snel uitpakken!

Ondertussen nog steeds glimlach op me gezicht.

Ik klik de optische kabel in het plugje.. Wat zit dat strak, eerst floepte de optische kabel er altijd uit. Verleden tijd dacht ik.
    Zo nu me meubel even naar voren rijden, en alles ff lekker klaarmaken om lekker te gaan gamen..

Ik was al vrolijk van de verpakking en het product..
    Toen maar even Fifa gespeeld.. Net wat meer kleur ,diepte en mooiere plaatjes op het scherm… Het geluid heeft ook net wat meer kracht. Details vielen me op die er voorheen nog niet echt waren. Al met al ben ik heel erg tevreden over het product, en is het zijn geld dubbel en dwars waard!

11. Stevennn

Stevennn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie in de startpost van dit deel dat de Creative Labs Inspire 5.1 5300, die ik heb, niet geschikt is voor Dolby 5.1, loopt dat setje wel op een VGA HD AV-kabel van Microsoft? Ik wil die kabel dus aansluiten op mijn TFT, maar dan heb ik geen geluid.

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Je kunt hem stereo aansluiten lijkt me... op de line-in.
    Alleen zitten er volgens mij twee tulppluggen bij de vga kabel, die moet je even omvormen naar mini-jack.

13. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om zelf speakerstands te maken.. ik wil ze van hout maken omdat ik niet kan lassen en ook niemand ken die kan lassen of beschikking heeft over een lasapparaat/materiaal.. maakt het veel uit wat voor materiaal ik ga gebruiken? ik wil ze zo maken dat mijn (front en rear)speakers erop komen te staan. (aangezien de speakers die ik heb 2,5 kilo zijn..) maar mijn vraag dus is de materiaalkeuze van belang? en is het slim om de speakers vast te zetten met kliitenband of zou ik iets anders moeten gebruiken?

14. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
  15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Anders even ergens laten lassen. Er zullen vast wel kleine bedrijven zijn die dit doen. Kan je het eigenlijk niet hard-solderen, of hoe dat ook al weer heet. Dit is vrij eenvoudig, maar of het stevig genoeg is weet ik eigenlijk niet.

Hout zou opzich ook kunnen, is wat minder mooi en stevig vind ik zelf.
    Meestal zitten er van die gaten aan de acherkant om je speakers vast te schroeven aan bijv. de muur, maar je kan ze daarmee ook aan je stands vastschroeven.

Zoek gewoon even op internet een voorbeeld van een houten speakerstand van een goed merk en maak dit een beetje na. Of als voorbeeld!

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zijn 2 uitvoeren.

Xbox360 heeft Toslink.
    DVD-recoders heeft S/Pdif ( Sony/Philips Digital Interface ).

Toslink werkt via een optisch (licht ) signaal.
    S/Pdif werkt via een elektrische digitale signaal.

17. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al wel een voorbeeld.. alleen die is van metaal gemaakt.. maar ik vraag me af of het uitmaakt wat voor hout ik ga gebruiken?

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je stand wel sterk, Zwaar maken

Eventueel een open buis die je vult me vogelzand om je stand te verzwaren!

19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je met dikke pijp en een zwaare onderplaat al ver komt.

20. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Dus deze 2 kan je niet linken? ofwel?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina