Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, ik had hem voor 14euro meer, En binnen twee dagen :)
    En je moet hopen dat ze hem niet bij douane controleren...

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Beste mensen,

Weet iemand toevallig of je op de denon avr-3806 receiver een ipod nano kunt aansluiten?? (via een dock of usb??)

Thanks

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor zover ik weet ondersteunt de AVR-3806 iPod-dock niet. De 3806 is niet voorzien van een systeem connector of dock control.

Wel kan je hem aansluiten via een 3.5mm koptelefoon stekker naar 2 tulpjes op een audio-ingang. Zo'n kabeltje dus:

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Toppie Arjan bedankt voor de info:thumbs:

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf gebruik ik deze.
    iPod Universal Dock.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Die ziet er ook cool uit!!
    Alleen Arjan zei dat volgens hem de denon avr 3806 geen ipod dock ondersteund.
    Dus ik zal het even gaan na pluizen als ik weer in de hifi shop ben.

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat Melbuuln bedoelt is dat deze universeel is, en je deze met met stekkertje dat ik eerder liet zien wel op de 3806 aan kan sluiten :). De iPod-dock van Denon zelf kan je niet aansluiten op de 3806 omdat hiervoor een speciale aansluiting ontbreekt op de receiver.

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Z-5400 is binnen. Leuk geluid en voor een kleine kamer gaat ie aardig hard.
    Alles staat nog niet helemaal goed, speakers staan nu echt te dichtbij. Moet ook nog alle kabels wegwerken.

9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te horen, Als straks alles goed staat opgesteld gaat het genieten beginnen

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    oepss!:+
    Ik begrijp het,nou das goed niews!!
    bedankt

ps:

Mischien een hele stomme vraag he.
    Maar ik lees op veel forums dat ze bijv zeggen van "de denon heeft echt een supergeluid enz enz"
    of "ja die onkyo en yamaha receiver zijn echt super vol van geluid"
    Maar wat ik me dan afvraag het gaat toch om de speakers??
    De speakers weergeven toch de kwaliteit van het geluid,of het bijv vol klinkt?
    En de receiver zelf dient toch meer als een versterker?

gegroet,

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  11. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2

Hey Martijn,

ben net een uur of 2 terug, zijn vandaag nog naar de Efteling geweest, en heb alles gelijk maar even aangesloten. De boxen, of tenminste 1 ervan, is niet in zo'n goede staat als jouw dvd speler. Maar geluidstechnisch zijn ze perfect, dus het zit wel goed. Al met al niet zo'n heel goede deal, maar ik heb ze toch maar genomen. Nu staan er dus 4 B4's en een hele mooie Denon dvd1400, dit wordt allemaal aangestuurd door een Denon 1705. Prima combo lijkt me zo.

Om even een impressie te geven:

Lotr Return of the King Extended Edition, de scene waar de Elephaunts (die grote olifanten) aanvallen even flink hard gezet. Windvlagen van de baspoorten van alle kanten en vingers in de oren. Toen ging de telefoon. Het was de buurvrouw van 2 huizen verderop. Het leuke is dat er tussen mijn buurvrouw en de buurvrouw van 2 huizen verderop (die dus belde) nog een enorme lege ruimte is. Kan je nagaan wat de afstand is tot haar. Ze belde om te vragen wat er in hemelsnaam aan de hand was. Bedenk me pas net dat ik haar had kunnen wijsmaken dat er een kudde olifanten door mn tuin liep.

Ik ga morgen of overmorgen alles even afstellen (heb helaas geen dB meter of dvd's om af te stellen) dus het moet maar even met de rolmaat en op gehoor.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Is geen stomme vraag hoor :eek:

Een receiver accentueert de positieve en/of negatieve eigenschappen van een luidspreker. Zo kan een set Elac luidsprekers op een Yamaha receiver erg schel klinken, terwijl het op een Marantz receiver juist warm/rustig klinkt :). Uiteindelijk wordt de kwaliteit voor het merendeel bepaald door de speakers.

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een aantal kabels bestellen. Nu heb ik als eerst een optische kabel nodig. Ik wou een leuke van Oehlbach kopen, maar kan iemand me vertellen of dit toch echt nodig is voor m'n Logitech Z-5400. Ik leen nu ff een simpele kabel van m'n broer, dat geeft ook al aardig geluid. Maar wat is nou bijvoorbeeld het verschil tussen een kabel van €5 en een kabel van €180.
    Ik wil gewoon graag dat als ik iets bestel, ik het wel echt nodig heb.
    Heeft ook iemand ervaring met andere speakerkabels icm de Z-5400. Als ik met een 2,5mm kabel beter geluid krijg wil ik dit ook wel kopen.

Laat maar. Ik heb m'n antwoord al:

"Wat is dan beter, eentje die niet in je Xbox of geluidsset blijft zitten van €3 of eentje die er hopelijk goed in blijft zitten van €20?"

De Toslink / optisch kabel heeft / levert veel dropouts (verlies) vandaar dat de hoger prijs ten goede is van kwalitatief opbouw van de kabel maar is niet ten goede van geluid.
    Voor de xBox weet ik net niet of het investeren waard is in de duurder toslink kabel, ik heb duurder als goedkoop (veter) toslink kabels uitgeprobeert en het maakt eindelijk Niks uit, vandaar dat ik ook een goedkoop toslink kabel voor de xBox gekocht heb.

De coaxial kabel, hierover is een ander verchaal, maar deze hebben wij reeds al vaker besproken.
    Ik heb hier (als nieuw) een 1m ProfiGold coaxial kabel liggen, zou je in geintereseerd zijn laat mij eventuel wat weten.

Ik koop dus denk ik toch een nieuwe kabel van €10 ofzo.

14. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, voor de xBox is het beter om een goedkoop toslink kabel te kopen.

Veel Plezier met jouw Z-5400 !!!

In de meeste gevallen is het lijnstroomruis, in de vorm van plofgeluiden aanwijzig door slechte aarding of zwake, ongekontroleerde voeding en vooraal door de lichte ontstorings condensatoren dat daar voor in gebruik zijn genomen.

Als je netvoeding behoorlijk vervuild is dan kun je er last van hebben.
    Je kunt eventuel proberen om het set aan een wandkontaktdoos aan te sluiten waar geen andere apparaaten spanning vanaf halen / gebruiken, komt het noch voor dan is het beste om contakt op te nemen met Logitech.

Ps. Niet idereen (mijn broertje als vrienden) en andere gebruikers uit deze forum hebben er last van.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2006
  15. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha lachen :+
    Jammer dat je speakers niet in zo'n goede staat zijn, zitten er veel krassen op ofzo?
    Het loont wel om een dbmeter te gebruiken, want ik zat er ook behoorlijk naast op het gehoor. Het klinkt als geheel een stuk beter op je luisterpositie. Heeft Beuk geen dbmeter te leen voor je?

En we verwachten natuurlijk wel foto's van het geheel :)

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is geen stomme vraag,

Je bouwt een reciever op met de volgende stappen,
    Reciever
    speakers erop af stellen
    Kabels

Er zijn vele verschillende recievers te vinden, En die dienen niet alleen om speakers op aan te sluiten.
    Je hebt recievers die warm,vol,schel etc.. klinken.

Als je de reciever hebt uitgekozen, stel je de speakers erop af. Dit gebeurt dmv veel luisteren, en horen wat in jouw oren goed matcht. Hou je van veel laag, warm geluid, wat hoger.

Soms matchen recievers en speakers niet met elkaar, Dus is het goed luisteren naar jouw keuzes zeer belangrijk.

En zoals arjan aangaf:
    Een receiver accentueert de positieve en/of negatieve eigenschappen van een luidspreker. Zo kan een set Elac luidsprekers op een Yamaha receiver erg schel klinken, terwijl het op een Marantz receiver juist warm/rustig klinkt.

Dit klopt ook!

Hey sjoerd,

Leuke upgrade,

Nu alleen nog een center!!
    Zaten er veel krasjes op? Of hoekjes eraf? Wat heb je er uiteindelijk voor betaald dan? Wel goeie prijs/kwaliteitsverhouding?

Ik heb anders nog wel een dB meter voor je te leen, kan hem opsturen als je wilt.... Als ik m maar terug krijg ;)
    Het is wel een aanrader!!!

@Gompy
    Ja dit is weer een discussie over kabels, Op jouw relatief goedkope setje is het een overkill om een kabel van 50euro te doen, Deze kabels zullen minder "dropouts" kwaliteitsverlies leveren, En zijn dus kwalitatief wel beter, Maar de verhouding met je set, Is de moeite niet waard.. Dus ga idd voor een goedkoper kabeltje, zoals een vivanco ofzo van rond de 20euro..

dikker speakerkabel, kan geen kwaad nee. een leuke budget draad is ook de vivanco met zo 10 meter voor 25euro... Dit zal je kwaliteit nog iets ten goede doen ja. let wel op of het in je setje past!!

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2006
  17. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Dikkere speakerkabel geeft idd een beter geluid, maar hangt een beetje van je behoefte af.
    Zo heb ik een vrij voordelige set, maar heb wel voor (relatief) dure kabels gekozen omdat ik ze ga wegwerken. Ben ik in ieder geval op de toekomst voorbereid (al wil ik tegen die tijd vast wel weer een kabelupgrade :D )

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @joostpolletje

Je zegt "je bouwt een receiver met de volgende stappen"
    receiver
    speakers
    kabels

maar ik dacht dat je de kabels er altijd bij kreeg (bij je speakers die je koopt)
    Moet je die dan ook apart kopen??
    Want van kabels heb ik al helemaal niet veel verstand.

Alvast bedankt.

19. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt bij een reciever vaak alleen een stroomkabel. De kabels tussen de verschillende componenten en speakers moet je zlef kopen. Er is een ontzettend aanbod in kabels en dat gaat van gamma kwaliteit to platina kables van duizende euro's per meter.

Als je van plan bent een reciever + speakers te kopen doe dat dan bij een HIFIzaak en vraag naar het soort kabels. Een goede zaak zal je geen veel te dure kabels aansmeren, maar kabels die aan jouw wensen voldoen.

20. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik doelde op het afstemmen naar kwaliteit.. dus zo van, Receiver > Speakers op af stellen > Kabels

Maar je krijgt bij de meeste speakersetjes wel kabels, Maar dit zijn zogenoemde "dropveters" Dus kwalitatief niet sterk, aangeraden is dan ook voor een goeie set, dikkere/kwaliteits kabels te kopen, Een budget kabel is Vivanco zo 10meter voor 20 euro..

bij een losse reciever zit idd alleen een Stroomkabel, maar bij speakersetjes zitten bijna altijd kabels..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina