Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hoi Joostje,

ja mis nu alleen nog een center, maar klinkt ook prima met 4.0 hoor, dus het heeft absoluut geen haast. Nu moet ik weer een tijdje sparen. 4 B4's binnen 3 weken voel je wel.

Een speaker heeft wat krasjes en deukjes in het fineer, gelukkig niets ernstigs, maar je ziet het wel. Maar gisteravond kwam ik er ook achter dat de gaatjes waar de spikes ingaan los zaten, de speaker staat ook totaal niet stevig. Ik denk dat ik die eruit moet halen en dan samen met wat lijm er terug in ga duwen. Ik hoop dat het daarmee is opgelost.
    Achteraf gezien, vooral door de losse spikes, denk ik dat ik wel wat teveel heb betaald. We zijn met 360,- euro voor 2 akkoord gegaan. Maar het is niet heel er veel te veel. Hij gaf er trouwens ook nog 8 dempertjes bij. Deze heb ik onder mn fronts gezet en de vloer trilt nu veel minder, strakkere bas dus. Hier ben ik wel blij mee.

Erg aardig dat je je dB-meter aanbiedt, ik kan dat wel 1 of 2x gebruiken komende tijd. We hebben het er nog wel over op msn. Thnx mate!

Mvg,

Sjoerd

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik zit een beetje met een dilemma.
    Ik wil al lange tijd een home cinema set samenstellen.
    En wil graag de "denon avr 3806" gaan aanschaffen omdat ik daar veel positieve reviews heb over gelezen.
    Alleen ben ik ergens bang voor,en dat is het volgende.
    Zoals jullie weten is deze receiver best een duur ding,en heb op veel sites gelezen dat het grote nadeel van deze receiver is dat de handleiding enorm onduidelijk is.
    Nu zou je zeggen van "maakt toch niet veel uit ga je er toch even goed voor zitten"
    Alleen het probleem is dat dit m,n eerste echte set word,en dat ik eigenlijk vrij weinig ervaring heb met receivers,kabels,speakers.
    En ik ben een beetje bang dat als ik zometeen een receiver van bijna 1500,- euro koop,er straks mee thuis zit en ik eigenlijk niet eens weet hoe ik dat ding goed kan afstellen|:-
    En ik kan natuurlijk wel op wat forums bepaalde vragen stellen.
    Maar het instellen moet je toch echt zelf doen.
    Dus wat denken jullie??

gr33tzz

Edit: is het bijv echt noodzakelijk om kennis te hebben of is het best te doen voor een "n00b"

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd alles vragen, En het meeste spreekt ook wel voor zich.
    Je koopt daar zoiezo een prima reciever mee!! Ik wil hem ook :)

Ik raad het aan om hem gewoon te kopen, lekker ermee aan de slag te gaan, zelf ontdekken,vragen stellen, handleiding openslaan. En dan ga je er goed gebruik van maken,

Als je reciever eenmaal goed ingesteld staat, Zijn er niet meer zoveel dingen die nog gedaan moet worden... Dus dan is de moeilijkheid eraf!

4. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Maak je niet zorgen wat afstellen bereft.
    Het is een Meer dan Goed apparaat en je kunt het niet voor je zelf afraden wegens een onduidelijk gebruiksaanwijzing.
    In de meeste gevallen spreekt het voor zich, de OSD is duidelijk en daarbij heb je in de meeste gevallen geen gebruiksaanwijzing nodig.
    Btw heeft Denon een mic. bijgeleverd wat afstelling nog makelijker maakt.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt jongens:thumbs:

Werd een beetje ongerust namelijk.
    Soms hoor ik al die moeilijk termen en woorden die me niks zeggen en dan heb ik echt zoiets van "oh shit":confused:

Maar bedankt voor de info ga em dan toch maar bestellen.
    Ik laat het wel weer horen als ik een vraag heb of als ik em binnenheb!!

6. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Succes en alvast Veel Plezier met !!!

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    bedankt II Gamer II:thumbs:

Zat net trouwens ff na je sig te kijken,en ff je speakers opgezocht op google *)
    ook fijn spul heb jij zeg wow!!

Nog een kleine vraag btw kan je zo,n receiver dus echt op alles aansluiten!

dus

ipod,televisie,dvdspeler,xbox360,ps2,?

8. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: De B&W, JM Lab als Monitor Audio luidsprekers spellen Uitstekend op de Denon recievers.

Met iPod dat weet ik net niet, heb zelf geen en geen ervaring met, maar Arjan had iets eerder wat over beschrijven.
    Voor de rest kun je alles op aansluiten wat je maar wilt, aansluitingen heeft de Denon AVR3806 reciever voldoende.

Ps. De B&W 600 serie zijn er Heel Goed luidsprekers, heel mooi rustig in het hoog, precies, duidelijk mid als rustig / snel - niet bomerig maar voelbaar - laag (mits goed opgesteld) bovendien hebben deze Zeer Goed spreiding.
    Wat lichte "warm" kleuring en Uitstekend dynamiek bevestigen er de totale geluidsbeeld.
    Ik ben zelf toe aan een upgrade dus op moment ben ik aan het sparen voor de 700 serie.

Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    KEF iQ serie!

Idd je hoeft je geen zorgen te maken over gebruik, Het is echt een goeie keus,

Wat ik niet helemaal snap, Hoe kom je bij deze reciever, Als je een complete noob ben op dit gebied!! Opmerkelijke keuze!

Die reciever kan een hele hoop verwerken ja, HDMI doorswitchen, audio/video apparaten!

10. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, Uitstekend keuze voor een "n00b" !!!

Verschijnlijk wil hij in een keer Goed aankopen waar hij jaaaren plezier aan kan hebben / beleven ?!

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Zoals "II gamer II" al aangeeft,wil ik het idd in 1x goed doen.
    Ik heb namelijk niet zo,n zin om nu een receiver van 600,- euro te kopen (ik zeg niet dat die niet goed zijn)
    En na een half jaar weer een nieuwe betere receiver te kopen.

En omdat ik gewoon hele goeie reviews/recensies heb gelezen over de denon avr 3806:thumbs:

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is zeker een hele goede keuze, waar je veel plezier aan gaat beleven :). Heb hem afgelopen weekend nog beluisterd, erg mooi :b:.

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met m'n subwoofer. Hij werkt verder perfect alleen als ik m'n Z-5400 wat hard aanzet en er klinkt een toon met veel bass dan hoor ik m'n bed en de deur trillen. Ik had al iets over dempers gelezen of zoiets. Kan ik het hiermee minder maken, want het is echt lelijk dat als je dood word geschoten in GRAW je schrikt van je bed of deur:+.

Verder had een maat van m'n broer de Z-5500. Hij zei dat hij scheuren in de muur kreeg van z'n set en moest hem daarom wegdoen van z'n vader. M'n broer heeft hem toen overgekocht, maar dat doet er iig niet toe. Maar als ik mijn setje ook vaak best hard aanzet en m'n bed en deur trillen enzo, kan ik dan ook scheuren in m'n muur krijgen. Dit wil ik ook liever niet want dat zal m'n pa niet echt leuk vinden. Is dit ook te verhelpen met van die dempers.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dempers zorgen er voor dat het contact met de ondergrond wordt verminderd. Waar staat de subwoofer in je kamer? Staat ie in een hoek, probeer hem dan eens wat meer uit de hoek te halen. Je kan het wel verminderen, maar sommige frequenties die de subwoofer produceert, komen overeen met die van andere spullen in een kamer, en dat gaat dan vrolijk 'meezingen'

Wat voor een muur heeft die maat van je broer dan wel niet? :eek:

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Nou hij staat niet echt in de hoek nu, maar wel dichbij de muur en m'n bed. Maar m'n deur is weer 4 meter van de sub vandaan. Kan ik er verder niks aan doen?

Ik zou verder niet weten wat voor muur die gozer heeft, ik denk gewoon een normale muur. Misschien heeft ie het zelf wel zitten overdrijven ofzo:D

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op zich zou het minder moeten worden als je de subwoofer op dempers zet. Mijn kasten en de deur resoneerden ook mee, maar toen ik hem op dempers had gezet heb ik het niet meer gehoord. Tenzij ik echt op hard volume ga draaien, maar dat doe ik eigenlijk nooit. De sub stond bij mij direct op de laminaat vloer, dus dat was toch al niet zo gunstig!

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bij sommige afbeeldingen van boekenplank speakers zie ik dat ze op een staande standaard zitten.
    Krijg je die erbij als je ze bestelt of moet je die er apart bij kopen.

groetjes,

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Die moet je over het algemeen los kopen!

19. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Die moet je los kopen, Nexus heeft mooie stands.. De atacama's!!

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, de Atacama "Nexus" serie stands zijn vanaf +- 50€ (ligt eraan welk lengte / hoogte je nodig hebt) voor een paar.

@gompy

"Ik heb een probleem met m'n subwoofer. Hij werkt verder perfect alleen als ik m'n Z-5400 wat hard aanzet en er klinkt een toon met veel bass dan hoor ik m'n bed en de deur trillen. Ik had al iets over dempers gelezen of zoiets. Kan ik het hiermee minder maken, want het is echt lelijk dat als je dood word geschoten in GRAW je schrikt van je bed of deur:+."

Mischien kun je proberen om de sub eerst naar -10db te regelen (niet met de algemene volume knop maar met de volume voor de subwoofer kanal), dan stap voor stap met een hand op de behuizing richting 0db calibreren, trilt het behuizing hard of te hard dan zet je het volume een stap of meer terug / minder, je moet het proberen om de sub zo aftestellen dat je het behuizing niet voelt bewegen.
    Beter is om een klein gat in het laag te hebben dan de ovedreven aanwijzig boomerig geluid.
    De sateliten moeten wel in 0db stand blijven als je dit gaat uitproberen.

Het is belangrijk om de set met een test dvd en een db meter goed aftestellen.
    Heb je deze niet dan probeer het op het gehoor met een THX test dat op verschillende dvd's aanwijzig is bv. StarWars en bepaal voor je zelf waneer je het goed vindt klinken.
    Ieder dvd of game heeft een eigen sountrack / geluidspoor, een klinkt mooi neutral / gebalanceerd en de ander bulky / overdreven.
    Als je goed instelling hebt gevonden dan leer je mee omgaan dat een dvd mooi klinkt en de ander wat minder of overdreven.

Wat GRAW betreft, deze game heeft een Uitstekend geluidspoor !!!

Laatst bewerkt: 28 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina