1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een goedkoop setje van proline...hij doet het verder wel goed hoor..
    ben er erg tevreden over..

    hij is gewoon vanaf mn xbox met de optische kabel naar mn speler..

    vind het wel apart maar ja...denk dat er weinig aan te doen is..
    Heb gekeken voor die knoppen van aux,dat is bij function denk ik zo..maar dan krijg ik nog niks..

    Ik ga nog wat rotzooien en misschien toch mn optische kabel vervangen en dan nog maar een keer kijken...

    ben trouwens wel al voor een nieuwe set aan het kijken...

    is het dan verstandig om ook een aparte reciever te hebben?
     
  2. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    trouwens is het dan aan te raden om voor 7.1 te gaan of heeft dat weinig zin voor de xbox?
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je wilt voor 7.1 gaan, met een goedkoop pro-line setje?
    Dat gaat je dus niet lukken.
    En daarbij, het heeft voor de Xbox (360) totaal geen zin, want die ondersteund alleen 5.1 :)
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het heeft natuurlijk altijd zin om over te stappen naar 7,1.

    de xbox(360) stuurt dan wel 5,1 uit.......de processor in je receiver bepaald uiteindelijk wat jij gaat horen.

    mayonaise.........ik stap iig niet meer terug naar 5,1 want ook met het spelen op de 360 (en destijds op de oude xbox) klinkt het werkelijk te gek in 7,1.
     
  5. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    haha nee geen 7.1 op mn proline set..

    Wil misschien wel een nieuwe aanschaffen..

    Iemand suggesties over een bepaald merk...
     
  6. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Aangezien je een xbox en een dvd-recorder op een setje wilt aansluiten kan je ook de creative GD580 aanschaffen. Deze heeft een decoder en je kan hem dus zo aansluiten op beide. Ik vind de geluidskwaliteit ook wel goed, maar ik ben ook niet veel beter gewend, misschien ligt het daaraan. Het is iig wel een mooi setje voor rond de 150 euro.
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
  8. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    weet iemand of er 2.1 of 5.1 setjes zijn die zo'n digitale aansluiting hebben die op de advance scart kabel moet van de 360?

    edit: sorry, al gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Luister je alles in 7.1, of alléén de films die ook echt een extra achterkanaal in de geluidsmix hebben zitten?
     
  10. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?category=3&subcategory=19&product=735&

    weet iemand setjes van rond de 180 euro. Want ik weet niet of hier ook de decorder op zit.
    Even voor de duidelijkheid. heb een xbox 360 en wil dus 5.1 surround dolby digital heb. op games. Maar nu moet er ook een decoder en shit op zitten anders heb je gewoon stereo geluid. Dus weet iemand een setje rond de € 200 liever niet te veel hoger die ik rustig op mijn xbox 360 kan aansluiten maar dat ik dan wel echt 5.1 heb en niet gewoon stereo. Alvast bedankt.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dude, je treft het :) Ik heb deze set voor je ;)
    [​IMG]
    Voor €90 excl. mag je hem van me overnemen en heb je DD 5.1 voor je xbox 360. Dat is incl. de optische kabel :)

    Die set die je zelf noemt is zonder decoder. Je krijgt daarmee dus geen 5.1 DD.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst de nieuwste dvd van within temptation gekocht. The Silent Force Tour. Ik helemaal blij, maar een tijdje terug kwam ik erachter dat het rechter achterkanaal helemaal niet meedeed. Vreemd dat ik dat niet eerder hoorde, maar toch. Ik snapte er helemaal niets van want op de xbox was precies hetzelfde probleem als ik die dvd erin stopte, dus het lag niet aan mijn apparatuur. Dan maar de het probleem op htforum gezet waar iemand mij een link gaf naar dit stukje tekst. Ook toevallig:

    Bron: within-temptation.nl

    Trouwens wel een errug goede opname! Ik denk de beste van alle muziek-dvd's die ik nu in mijn bezit heb (zijn er niet heel veel, maar deze opname is echt heel erg goed!).
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    "enkele tientallen"
    Collectors item ;)
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie mogen hem van mij kopen voor 100 euro:+ .
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ok mensen, mijn creative is vrijwel zeker weg. En omdat ik zeker niet zonder 5.1 wil gamen moet ik een nieuwe set hebben. Wat raden jullie mij aan? Ik heb zelf de Logitech z-5500 op het oog. Zit er goed uit en aan de specs te zien is er ook niets mis mee. Nou hoor ik toch wel verschillende geluiden over deze set. Zo zijn er "plopjes" problemen. Hoe erg is dit? Beschadigd dit de apparatuur voor goed?
    Mensen mogen mij ook aanraden om een andere set aan te schaffen. Houd wel rekening met mijn budget van rond de €300 :)
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik de zoekfunctie, en kom erachter dat er een heel topic over dit setje te vinden is op xbw:).
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Weet ik, maar ik wil weten of er nog meer digitale setjes verkrijgbaar zijn in die prijsklasse, die niet het plopjes probleem hebben. Ik heb geen zin om het risico te lopen dat mijn setje van +/- 300 euro niet naar behoren werkt. En aangezien ik zelf geen alternatieven kan vinden, vraag ik het hier maar even :)
     
  18. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,
    was al een tijdje op zoek naar een receiver en nu denk ik dat m'n keuze toch overgaat naar de Yamaha RX-V650RDS.

    http://www.kieskeurig.nl/product/641C7435FD1EECBFC1256E8F0055FD0F.htm
    De specs:9

    Lijkt dit jullie ook een goede keuze? Of weten jullie misschien nog een alternatief, dan hoor ik dat graag_O_

    Ik vroeg me trouwens ook nog wat af;
    Ik wou de Receiver namelijk gebruiken met de Magnat Motion 990 set, en die hebben een max. aanbevolen vermogen van 140 Watt.
    En de Yamaha Receiver kan 145 Watt leveren.

    Nou vroeg ik af of dit misschien problemen levert:confused:
    Maar ik denk toch dat je dan toch iets in kan stellen op de receiver zodat hij minder vermogen stuurt naar de speakers...?:{
    (misschien beetje rare vraag, maar wou het even zeker weten:p _O_ )

    Alvast heel erg bedankt alweer:p
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik zou de Logitech apparaten voorlopig even mijden.
    Van wat ik lees, heeft ook de nieuwe serie last van de welbekende plopjes.
    Er schijnt een fout in de controle POD te zitten.
    (Op tweakers.net is er een heel topic over te vinden. Hoe wat en waarom etc.)

    Zelf heb ik gelukkig geen last van de polpjes op m'n set.
    Je zou de gok kunnen wagen natuurlijk. :)
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt dat dan niet gewoon onder de garantie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina