Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met de superbit dvd's? ik kwam vanmiddag een paar tegen bij de FRS maar deze had ik al als "gewone" dvd.. maar zit er echt veel verschil in kwaliteit, en is het de moeite waard om ze te kopen?

2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de geluid als voor de beeld kwaliteit zijn deze Superbit dvd's Zeer aan te raden.
    Alle extra's zijn verwijdert en de andacht is besteed aan de beeld als de geluid (standart is bv. de DTS geluidspoor, deze is bv. op de eerste "originale" uitgave / versie niet bij iedere of de meeste films aanwijzig).

Mijn Superbit dvd's:

- Bad Boys 1&2
    - Black Hawk Down
    - Charlie's Angels
    - Crouching Tiger Hidden Dragon
    - Dark Crystal
    - Gladiator
    - Godzilla
    - Hollow Man
    - Labyrinth
    - Men In Black 1&2
    - Spider-Man 1&2
    - S.W.A.T.
    - The Bone Collector
    - The Fast And The Furious
    - The Mask Of Zorro
    - The One
    - The Patriot
    - Vertical Limit

Als je twijfelt, koop of leen een Superbit dvd met de zelfde titel waar je de eerste versie van hebt bv. Spider-Man eerste versie en dan vergelijk deze met de Spider-Man Superbit versie.

Meningen zijn verschillend hierover, ik vind deze dvd's Super !!!
    Nu is het voor je of je de verschillen kunt zien en horen en is het proberen waard?

Voor de geintereseerden, kijk bv. voor de Superbit dvd's op de eBay of www.Play.com:
    http://www.play.com/Search.aspx?searchtype=r2title&searchstring=superbit&page=search&pa=search.
    Hou het wel in de gaten of deze NL ondertiteld zijn.

Laatst bewerkt: 29 jul 2006
  3. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een aantal rearspeakers, het liefst 3 dezelfde
    ik wil wel 200 uitgeven voor een setje van 3
    weet iemand een beetje goede speakers???

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wat draai je nu? Welk merk zijn je fronts?
    Wel zo verstandig om al je speakers van hetzelfde merk te houden, beter nog, dezelfde serie!

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je een PM gestuurd met een speakerset aanbieding

6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ II Gamer II

Hoe doen ze dat dan?
    Zijn superbit dvd's wel orginele releases van platen maatschappijen?
    Of is het een "underground die-hard a/v scene" die zich hier voor inzet. :+
    Als ze namelijk de orginele DD 5.1 soundtrack alleen converteren naar DTS behaal je namelijk geen winst.

Als het werkelijk orginele releases zijn, met DTS als audio standaard..
    dan..\o/

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier vindt je meer info , http://www.cthe.co.uk/superbit/

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet elke superbit is per definitie beter dan zijn normale uitgave, dus ik zou hier op letten! Vroeger waren de superbits echt zo duur en het verschil was minimaal in die tijd dat het gewoon geldverspilling was!

Voor de dvd vragen verwijs ik je toch naar het dvd.nl forum ;)

9. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Joost heb je die Kef's nu al geluisterd?

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je uitgebreide reactie:) Ik heb iig geprobeerd de sub toch wat zachter te zetten, morgen even met zo'n test ding proberen, die heb ik nog op een disc staan. Het is nu al een heel stuk beter. Geluid bij het GRAW menu is ook al een stuk minder overdreven. Niet meer van dat gebons enzo.

Ik zal morgen even posten hoe het geluid dan is, nadat ik die volumes beter heb afgesteld.

11. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de Superbit dvd's zijn originele releases en deze worden uitgebracht door ColumbiaTristar / Sony.

Om een film van 2 uur op een dvd te krijgen worden er veel keuzes gemaakt door de producenten, wat wel te laten zien, en wat weg te laten.
    MPEG-2 is een lose compressievorm, dit betekend dat er veel dingen weggelaten worden uit het oorspronkelijke / originale (voor de bioscop) versies.
    De belangrijkste is de bitrate van de dvd, hoe hoger deze bitrate des te beter de detailiring.

De films op de Superbit dvd's hebben een zeer hoge bitrate dat zich vertaald in betere kleuren, overall meer scherpte en je krijg nog een DTS geluidspoor erbij, deze is namelijk ook op de meeste originale (bioscoop) versies als standart aanwijzig, buiten paar uitzonderingen na.
    Voor extra's is geen ruimte meer op de Superbit dvd.

De meeste films dat ik nu in de Superbit versie heb had ik in de eerste versie ook en in vergelijking met waren deze niet beter.
    Wat prijs betreft, in het begin waren deze duur maar nu valt het best mee.

Let Op want bv. op eBay kom je veel Superbit dvd's tegen dat namaak / nep zijn (vaak zie je het aan de verpaking / hoes als aan de dvd schijf zelf en bovendien is de DTS geluidspoor Niet aanwijzig).

@gompy

Fijn om het te horen dat de boomerig geluid wat minder is geworden.
    Als je THX Optimazer / test gaat gebruiken, bij de test met de overgangs frequencies van de spekers naar de sub, als goed is, hoor je geen piek in het laag en de test signaal verloopt vanaf de sateliten naar de sub vloeiend, even hard naar zacht.
    Speelt sub harder dan de sateliten, probeer de volume van sub stapje terug te zetten.
    Heb je een klein gaat in het laag dan is het niet erg.
    Beter is om een klein gat in het laag te hebben dan de ovedreven aanwijzig boomerig geluid.

Laatst bewerkt: 29 jul 2006
  12. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
  13. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou de superbit dvd van Spiderman 1 gezien/geluisterd en ik moet zeggen dat ik niet echt heel veel verschil hoor.. het klinkt misschien wel net een stukje beter, maar om nou te zeggen dat het verschil denderend is.. nee.

14. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daarom is Superbit ook nooit aangeslagen, Omdat het verschil miniem is!

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En ook daar zijn de meningen over verdeeld

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Joost heeft anders helemaal gelijk! Superbits waren/zijn geldverspilling!

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb er anders behoorlijk veel plezier van.
    De DTS track is duidelijk beter als standaard. Meer details.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij het afspelen op een Lowbudget DVD-speler zal je bijna tot niets merken tussen de normale versie of Superbit.

Heb even een kleine test gedaan vanmiddag.
    DVD : Bad Boys en Superbit - Bad Boys.
    DVDspelers : Hiteker HE-940 en Sony DVP-NS700V

Merkt zelfs bij de Hiteker niets tussen de normale versie van Bad Boys en de Superbit versie.
    Bij de Sony zijn de verschillen toch waarneembaar.
    Zowel Beeld als Geluid van de Superbit DVD komen veel meer tot hun recht.

Hoewel de Hiteker is voorzien van Component en Progressive Scan , ziet de film op de Sony (RGB) er veel beter uit.

Gebruik de Hiteker alleen voor Avi , Mpeg en DIVX bestanden , voor het echte werk blijf ik de Sony trouw.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik kijk mijn films op de Samsung HD850, via weetikveel wat op scart aangesloten.
    Ik kan het verschil wel zien op m'n TV, tussen normaal en Superbit.

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf niet het aller beste maar verschil van originale / eerste versie met de Superbit dvd's is goed te zien als te horen, mijn vriend heeft zijn HK dvd speler aan de projectie scherm aangesloten, ook daar hebben wij de Superbits vergeleken / afgespeeld en de verschillen waren echt duidelijk !!!

Wat LangeJan en de anderen ook zeggen, hierover zijn meningen verschillend, een hoort en ziet het wel en de ander weer niet.

Ps. Het lijkt op de kabel verchaal, een hoort het verschil wel en de ander weer niet.

Laatst bewerkt: 30 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina