Inderdat, de Atacama "Nexus" serie stands zijn vanaf +- 50€ (ligt eraan welk lengte / hoogte je nodig hebt) voor een paar.
@gompy
"Ik heb een probleem met m'n subwoofer. Hij werkt verder perfect alleen als ik m'n Z-5400 wat hard aanzet en er klinkt een toon met veel bass dan hoor ik m'n bed en de deur trillen. Ik had al iets over dempers gelezen of zoiets. Kan ik het hiermee minder maken, want het is echt lelijk dat als je dood word geschoten in GRAW je schrikt van je bed of deur
."
Mischien kun je proberen om de sub eerst naar -10db te regelen (niet met de algemene volume knop maar met de volume voor de subwoofer kanal), dan stap voor stap met een hand op de behuizing richting 0db calibreren, trilt het behuizing hard of te hard dan zet je het volume een stap of meer terug / minder, je moet het proberen om de sub zo aftestellen dat je het behuizing niet voelt bewegen.
Beter is om een klein gat in het laag te hebben dan de ovedreven aanwijzig boomerig geluid.
De sateliten moeten wel in 0db stand blijven als je dit gaat uitproberen.
Het is belangrijk om de set met een test dvd en een db meter goed aftestellen.
Heb je deze niet dan probeer het op het gehoor met een THX test dat op verschillende dvd's aanwijzig is bv. StarWars en bepaal voor je zelf waneer je het goed vindt klinken.
Ieder dvd of game heeft een eigen sountrack / geluidspoor, een klinkt mooi neutral / gebalanceerd en de ander bulky / overdreven.
Als je goed instelling hebt gevonden dan leer je mee omgaan dat een dvd mooi klinkt en de ander wat minder of overdreven.
Wat GRAW betreft, deze game heeft een Uitstekend geluidspoor !!!
Klik om te vergroten...