1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even een andere dvd speler gebruikt (KISS DP1500 + scart kabel van oehlbach) alles ff aangesloten en nog even een paar scenes van spiderman gezien, en ik moet toch echt zeggen dat ik nu toch echt wel wat verschillen hoor/zie!! beeld is toch wel scherper en het geluid heeft nu toch ook weer wat extra's!! zelfs op mijn (niet al te dure) setje is het toch wel merkbaar!! (alleen moet je niet zo'n cheap ass no name dvd spelertje van de blokker hebben*) ) binnenkort toch maar eens zien om een nieuwe dvd speler dan:cool: (iemand nog tips voor een leuk spelertje? btw) en dan maar m'n superbit collectie uitbreiden!! ik ga nog even genieten:b:

2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Alvast, Veel Plezier !!!

Ps. Het zou niet verkeerd zijn om aan je Pioneer reciever ook een Pioneer dvd speler te kopelen, zo zijn bijde apparaaten Goed aan elkaar afgestemd qua geluid.

Laatst bewerkt: 30 jul 2006
  3. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook al een beetje aan 't sneupen voor een pioneer en een maat van me heeft volgens mij onlangs de DV-490 gekocht dus daar zal ik morgen maar eens even langs:) hij was er iig wel tevreden over..

Laatst bewerkt: 30 jul 2006
  4. .cHaosZ!

.cHaosZ! Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
  5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is, Is dit een goed setje ;)

Antwoord:
    Voor het geld, zou ik naar de Z5500 gaan kijken, Deze is in zijn prijsklasse, rond de 300euro beter dan deze set, Beter in de zin van geluidstechnisch.

Mijn betere antwoord spaar nog even 300euro door, en koop een losse componenten setje, Met een reciever,speakers,eventueel een DVDspeler, of je gebruikt de 360!

Dus mijn vraag wat is je precieze budget?

6. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb de knoop doorgehakt: het is toch de Kef kht-2005.2 geworden :D

Ik had eigenlijk geen zin om een hele lading geld uit te geven en ik ben dus voor de beste “value for money” gegaan. De eitjes zijn voor €600,- imo niet te kloppen (en ik vind ze ook nog eens schattig staan 8)).
    Ik heb aardig wat speakertjes geluisterd, zowel setjes als boekenplank modellen. Ik denk dat je voor vergelijkbaar geluid vaak meer kwijt bent, voor beter betaal je toch al gauw het dubbele.

Vrijdagavond naar Correct geweest en de boel in mn kamer gezet. Kastje gesloopt en daar de Yamaha in gepropt, speakertjes en kabelbende eraan en gaan slapen... Zaterdag vroeg uit bed voor het verhuizen van mn broertje. Zondag op mn gemak de zooi opgeruimd en het setje afgesteld :9
    Het is allemaal niet optimaal ingesteld maar de automatische afregeling scheelt een hoop, na even wat frunniken moet ik zeggen dat het geluid me alles mee valt!
    Ik heb geluidscd’s met een DTS spoor geluisterd en het klonk allemaal best overtuigend. Bij films is het al helemaal beter dan ik had verwacht :D

Ohja, nog bedankt voor alle reacties op mn (ietwat lange) posts en het meedenken. Ik heb onder andere dankzij jullie mn gedachte even goed op een rijtje kunnen zetten en een keuze kunnen maken waarmee ik erg tevreden ben :b:

Paar fotootjes volgen nog, had alleen mn gsm bij de hand...

Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  7. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteidelijk heb je een Goed keuze gemakt !!!

Veel Plezier met !!!

8. .cHaosZ!

.cHaosZ! Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm rond de 300 :)
    Daar kun je toch wel een redelijke voor halen ? :9

9. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Pioneer setje is geen goed setje, geluidstechnisch gezien, wel mooi voor het oog.
    Ik denk dat je met een Logitech Z-5400 of Z-5500 veel meer plezier aan zal beleven.
    Kijk eventuel paar pagina's terug, er zijn veel Logitech gebruikers bij gekomen afgelopen weken en deze zijn allemaal tevreden met.

10. .cHaosZ!

.cHaosZ! Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik zal is rondkijken :)
    Bedankt _0/

11. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, De laatste tijd is er een hoop Logitech aangeprezen hier,

Maar toch mijn tip...

losse componenten!

12. .cHaosZ!

.cHaosZ! Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    Haha denk wel dat ik die ga halen dan
    Zo te lezen een goede setje :)

13. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Alvast, Succes en Veel Plezier met !!!

14. .cHaosZ!

.cHaosZ! Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    Danke *)

15. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Ik ben al enkele weken volop op zoek naar de oplossing en volgens mij ben ik er bijna. Ik heb een surroundset die geen optical ingang heeft (toen ik hem kocht wist ik nog niet dat er verschil in was). Ik wil proberen toch mijn xbox hier op aan te sluiten. Eerst dacht ik aan een transcoder die het optical signaal omzet naar coax. Maar er moeten 6 losse audiosignalen (coax) in mijn versterker, en de transcoder geeft als output dus maar 1 signaal. Dat gaat dus niet. Nu ben ik op zoek of het mogelijk is de optical out van de xbox om te zetten naar 6 losse coax kabels. Is dit dus mogelijk? Zoniet, klopt het dat ik dan gewoon een nieuwe surroundset moet kopen? :confused:

16. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een coaxial ingang over hebt dan heb je voldoende aan om een optisch (toslink) naar elektrisch (coaxial) omzetter te kopen, het gaat hier om een digital signaal niet meerdere.

Heb je alleen 5.1 direct ingang, deze is bedoeld voor de apparaaten met ingebouwde DD / DTS decoders met 5.1 uitgang, helaas heeft xBox deze niet dus het blijft niks anders over dan een nieuwe reciever / set kopen.

17. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in mijn versterker van de set totaal 8 ingangen: 2 zijn er voor stereo (fake surround dus, dat gebruik ik nu) en 6 voor elke speaker en sub één ingang. Allen zijn coaxiaal.
    Maar wat jij zegt zou dus 1 coaxkabel een 5.1 signaal kunnen doorsturen? Niet dat ik daar wat aan heb denk ik, aangezien de versterker voor elke speaker een aparte ingang heeft. Dan moet ik denk ik maar zoeken naar een set met optische ingang. Iemand toevallig een tip voor een dergelijke 5.1 set? Ik heb een krap budget.

18. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eeh. ik ben ook nog altijd op zoek naar mijn thuisbioscoopgevoel maar heb ik even wat vraagjes.

Zat te denken aan de Samsung 26'' of 32'' R71 gewoon omdat ik em er strak uit vind zien en uit reacties van dit forum ook erg goed bevalt.

Nu nog een receiver + speakers. Dan is het natuurlijk net van wat wil ik hebben natuurlijk. Maar hebben jullie wat tips. Ben een nederlander dus mag niet te duur. En hoeft ook niet een wereld instellingen te hebben want daar snap ik toch niks van. Gewoon een mooi instapmodel receiver en dan nog wat bijpassende speakers.

Ik ben van plan om mijn dvd's gewoon op de 360 af te draaien. Want om daar nou een losse speler voor te halen heb ik het nut nog nooit van gesnapt. Misschien kan iemand daar een voordeel van noemen.

En dan nog de vraag van hoe sluit ik deze apparatuur aan. Ik heb op de site van joostpolletje(mooie site pol) gezien dat ie dit met een monster game kabel doet. Welke moet ik hier voor hebben want ik kwam op www.lookenlisten.nl wel 6 verschillende tegen.

En ben ik dan nog wat vergeten??

19. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Joost heeft, denk ik, zijn leuke (bijna nieuw) instap set te koop?

@Pyroclown

Heb je alleen 5.1 direct ingang, deze is bedoeld voor de apparaaten met ingebouwde DD / DTS decoders met 5.1 uitgang, helaas heeft xBox deze niet dus het blijft niks anders over dan een nieuwe reciever / set kopen.

20. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt. Eindelijk een forum waar je helderheid krijgt *) . Volgens mij heb ik in dit topic al regelmatig aardige setjes voorbij zien komen. Ik zal eens goed kijken. Bedankt hè!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina