Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nog niet staan allemaal :D

Ik heb 2 weken geleden mijn nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen en heb toen mijn set aangeschaft. Ik wil zoveel mogelijk draden in de muur kwijt. Heb dan ook wel dure draadjes in vergelijking met mijn set, maar ik noem het toekomstgericht :)

Ik heb de set-up in de winkel geluisterd en vond het erg prettig klinken. ben nogal fan van (hard) rock en andere stevige herrie, en dan klinkt het geweldig.

kan niet wachten totdat het er staat, maar zal nog wel 4 weekjes duren.

2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, Succes met en laat wat weten als het klaar is !!!

Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Als je het bij 8.1 houdt kan je er misschien nog een tv bij kopen.

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Als het een serieuze vraagstelling is, dan denk ik dat je je budget wel met een factor 5 tot 10 mag opschalen. Zelfs mijn sub was als 330 Euro, om nog maar te zwijgen over de rest van de speakers, bekabeling en, natuurlijk, een goede versterker.

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Beste Max, kijk eens naar Beukie's sig. Rotel High-end segmenten, Bose 901's, Rel Q's (2 stuk), Philips Tv uit Cineos-lijn...

Je wil niet weten wat hij aan apparatuur daar heeft staan, maar het kostenplaatje is veel meer dan 50 x zn budget van 300 euro ;)

6. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom was het ook niet serieus!

7. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister hier het een en ander gevraagd over surroundsets, en ben op zoek gegaan. Ik wil rond de 150 euro gaan zitten (ik weet het, het is niet veel. Het is maar dat ik surround heb wat een tijdje mee kan). Ik heb er nu twee gevonden, beide van Creative: de GD580 en de I-Trigue 5600. Nu weet ik niet zeker of de I-trigue 5600 wel een decoder heeft, deze is namelijk ongeveer even duur als de GD580 maar volgens mij wel beter. Ik ga de set trouwens gebruiken voor mijn xbox. Zou een van deze dus een goede koop zijn?

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet zoiezo een optische ingang en een dolby digital decoder hebben!!!!

Ik kan even niet opmaken of deze hem heeft.

Wel een TIP! Spaar even door voor de Logitech Z5400, Deze is vele malen beter dan deze dingetjes.. En is op het net voor 200 te vinden, Dan koop je nog een no-name kabeltje voor rond de 15euro. en kan je de 360 erop aansluiten

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik heb de Z-5400 ook. Hij heeft me €205 inc. gekost bij Komplett.nl. Was na 3 dagen binnen. Het geluid is echt super. Heeft 2 optical, een coax en een PC 5.1 ingang. Zeker doen als je €50 meer hebt.

10. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, als het mogelijk is spaar beter paar € voor een Logitech Z-5400, je krijgt echt geen spijt van.
    Wil je of kun je het niet, hierbij wat info welk kon ik vinden over door jou genoemde 5.1 set(jes):

Creative Inspire GD580:

"Een nieuwe dimensie op het gebied van surround-geluid voor console en DVD.
    Het Creative® Inspire™ GD580 5.1 luidsprekersysteem biedt een spectaculaire console- en DVD-ervaring. Dit apparaat, dat compatibel is met surround-formaten zoals Dolby® Digital, DTS® en Dolby Pro Logic II, is uitgerust met een decodermodule die niveauaanpassing voor de afzonderlijke uitvoerkanalen, een digitale en analoge modus en Pro Logic II-effecten biedt. De vijf elegant ontworpen satellieten bieden een explosieve actie, terwijl de krachtige houten subwoofer een subliem diep basgeluid produceert voor een intense spelervaring en een optimaal kijk- en luisterplezier bij het bekijken van films op DVD. De Creative Inspire GD580, die is uitgerust met dubbele hoofdtelefoonaansluiting en een draadloze afstandsbediening, is een absolute aanrader voor consolegamers die nog meer audioplezier willen.

Veelzijdige aansluitmogelijkheden waaronder optische en coaxaansluitingen, analoge stereo-ingangen voor DVD-spelers, spelconsoles en andere consumentenproducten.
    Zeer krachtige decoder met ingebouwde decodering van Dolby Digital, DTS en Dolby Pro Logic II. Versterkte houten subwoofer voor een krachtig en stevig basgeluid.
    CMSS®-functie kan 2-kanaals invoer opwaarderen tot 5.1 surround. Geavanceerd ontwerp van de drivers en hoogwaardige materialen staan borg voor een gedetailleerd, duidelijk geluid bij alle vormen van content.
    Vermogen satelliet : 6 watt RMS per kanaal (5 kanalen) Vermogen subwoofer: 17 watt RMS

Inhoud pakket:

Twee luidsprekers aan voorzijde met aangesloten kabels van 2m
    Twee luidsprekers aan achterzijde met aangesloten kabels van 4m
    Eén subwoofer
    Eén decoderdoos
    Eén draadloze afstandsbediening (met batterijen)
    Vijf verwijderbare luidsprekerfrontjes
    Optische, coaxiale, stereo- en RCA-monokabels
    Voedingsadapter
    Gebruikershandleiding
    Bedieningsfolder
    Folder met informatie over garantiebepalingen en technische ondersteuning."

Hieruit valt te concluderen dat deze, Creative Inspire GD580 - 5.1 luidsprekers set Geschikt is voor je xBox of als HomeCinema.

De Creative I-Trigue 5600 heeft (?mooi?) design ten opzichte van de ander / bovengenoemd Creative set maar helaas heeft deze set Geen ingebouwd decoder dus deze voldoet Niet aan je wens(en).

Als je wilt dan kun je nog altijd voor de zekerheid navragen over deze luidsprekers set(s) bij een of ander Creative dealer bv. Dixons of ...

Alvast, Succes !!!

Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  11. Pyroclown

Pyroclown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik weet nu in ieder geval dat ik de I-Trigue niet moet kopen (ik wist dus niet zeker of er een decoder bij zat). Nu zit ik nog te twijfelen tussen de Creative GD580 en Logitech Z-5400. Wat zijn precies de voordelen van de logitech boven de creative? Met andere woorden, waarom moet ik er 50 euro meer aan besteden? Iemand die de Creative GD580 heeft misschien?
    Ik hoop dat ik niet teveel vraag :{ Maar de vorige keer heb ik te snel besloten wat ik kocht, ik wil het nu dus wel zeker weten.
    Oja @joostpolletje, Ik heb geen 360, alleen een normale xbox 1.0. Maar ik zou sowieso nog een advanced scart moeten kopen voor 24 euro ofzo.

12. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Kwalitatief als geluidstechnisch is Logitech beter, vermogen bv. is hoger dan bij de Creatieve, je zit niet snel aan de limit en het setje klinkt dankzij stuk aangenamer.

De Z-5500 ken ik en het klinkt voor het geld Super de andere de Z-5400 hebben weer veel mensen uit deze forum en iedereen is Zeer positief hierover.
    Deze setjes waren in eerst instantie veel durder en nu voor dat niet al te hoog bedraag is het een Zeer Goed aankoop.

Ps. Voor digital geluid uit je xBox (xBox als xBox360) heb je inderdat een advanced scart nodig.

Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  13. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    He sjoerd........je staat veel te snel op de rem joh.

was gewoon aan het kijken hoeveel mensen eigenlijk hier wat lezen ipv meteen klakkeloos reageren......maar gelukkig....ze bestaan nog \o/

dit had een fantastische discussie kunnen worden :b:

14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Was het niet waar dan? 8)

:thumbs:

15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De Logitech geeft een beter geluidskwaliteit, En veel mensen zijn hier echt tevreden over!

Je hebt dus de scart nodig, en een optische kabel

16. :: hmr`::

:: hmr`:: chris

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een creative pg 500 5.1 set aangeschaft en heb hier een xbox met een hd-vga kabel staan, hoe kan ik het dan het best aansluiten? Of is de boxxen set niet geschikt voor de dolby?

17. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    hmmm, je sig is wel geschikt bevonden voor doven en slechthorenden...

18. :: hmr`::

:: hmr`:: chris

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :)?

19. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    jij ook :+

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Jouw luisprekers set heeft helaas geen ingebouwde decoder als geen digitale ingangen vandaar dat deze Niet geschikt is voor je xBox, Wel voor je PC als je een 5.1 geluidskart hebt.

Laatst bewerkt: 4 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina