1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je dat ik hem ook kan bestellen bij een computerzaak voor een schappelijk prijsje??:)

thanks

2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb overal gezocht in Alkmaar maar ik kon hem nergens meer vinden. Het is namelijk een wat oudere versie maar wel de enige met een decoder erbij volgens mij, van Creative iig. Dus volgens mij moet het wel via internet.

3. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als ik beetje onbeleefd overkom_O_ , maar kan iemand me misschien verder helpen?_O_

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, alleen maar beter als je amp meer over heeft dan je speakers kunnen hebben.
    Besides, welke gek zet z'n receiver op max. Ik zet mijn denon nooit op meer dan. -12 (bij films) dat is op de schaal van -70 tot +18

5. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Die set heb ik ook alleen de receiver is een ouder modelletje (RX-V640RDS) met een vermogen van 6x 135W. Voor mij is het het zat, maar ik heb wel een klein kamertje van 2.5m x 3m en de front speaker zitten al 2 meter van me vandaan.
    Misschien wil ik wel later een stereo eind/voorversterker erbij nemen.
    Het is wel beter dat de versterker zwaarder is dan de speaker qua vermogens. Het voordeel van de 650 is dat hij er net over zit en de 640 net onder :)

Mn subbie heeft de afgelopen weken non-stop zitten draaien. Bij films en games geeft hij echt een lekker geluidje, maar bij muziek en zeker bij Trance / Dance / Hardstyle waar veel bass in zit is hij net een halve seconde te laat. Hij is aangesloten op een 5 meter lange cinch kabel. Het afstellen van de sub snap ik niet echt, ik hoor niet veel verschil of dat hij sneller gaat.
    Ben nu in ieder geval op zoek naar een Decibel meter zodat ik alles goed kan afstellen.
    Als het toch aan die cinch kabel ligt, het is toch een coax kabel, kan ik hem dan niet beter aansluiten op een stereoversterker met High-end aansluiting of gaat dat ook via een coax kabel :)

6. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ooh ok:)
    Bedankt voor jullie reacites_O_
    Ik zal ook nog wel even kijken naar misschien een andere receiver, dan laat ik het wel weer weten:p

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot is je kamer dan ? en hoever wil je van je fronts zitten?
    Het verschil met de RX-V750 en V650 is echt nihil, je hebt dezelfde aansluitingen met dezelfde programma's alleen de 750 is 5Watt sterker met 7 x 150.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2006
  8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Welk merk en type sub heb je? En wat kan je allemaal instellen op de sub?

9. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wil een nieuwe set gaan kopen..
    Maar dan zou ik het liefst 7.1 willen hebben..

Zijn er al ergens 7.1 setjes te koop?

Of zou je dan losse speakers met een receiver moeten kopen?

10. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik denk dat ik ongeveer 3 meter ofzo van de fronts zit.
    Maar wat vind jij dan, de 650 of de 750?

/Edit:
    Ik denk trouwens dat een 7.1 setje bijna niet past op m'n kamer:p
    En ik heb even op kieskeurig.nl gekeken, en de 750 is wel bijna 150 euro duurder, dus ik denk dat ik voorlopig toch voor de 650 ga:p:)

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een MJ accoustics Pro50 is zowat hetzelfde als de Quake II

Ik heb vier instelmogelijkheden.
    High end of Line-In.
    Aantal Hz waarneer hij in aktie komt: hij begint vanaf 240 Hz en daar staat hij ook op.
    Hoe hard hij staat. Hij staat bij mij op een kwart.
    En de plaatsing van de sub. Je kan kiezen tussen 180-0 graden. Alleen hier merk ik niets van. Omdat hij toch naast mijn bank staat heb ik hem toch op 180 gezet.
    Alleen de stelknoppen waarmee je de hertz en het volume kan regelen hoor ik verschil. Bij die andere twee niet. Eerste hoef ik ook eigenlijk niet te gebruiken omdat ik alleen een line-out op mn receiver heb zitten.

Nog een vraagje, line-out waaronder sub,fronts,center en surround heet dat niet heel toevallig soms pre-out?? Misschien staat het erook op, maar ik kan niet zo makkelijk lezen O-)

12. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Verschil van de Yamaha site:
    RX-V750RDS
    Phono Input
    Video Conversion: Component, S-Video, FBAS
    FM signaal/ruis-afstand: 76dB, mono
    FM bruikbare gevoeligheid: 2µV
    Remote Control Unit: preset & learning capable
    @4 OHM 7 x 150 W

RX-V650RDS
    FM signaal/ruis-afstand: 76dB
    FM bruikbare gevoeligheid: 1,0µV
    Remote Control Unit: preset
    Video Conversion: S-Video, FBAS
    @4 OHM 7 x 145W

Zo zie je maar dat er weinig verschil is.
    Ook eigenlijk tussen de 640 en 650.
    Maar de receiver kan net de speakers aan, minder dan 90 watt op 8 Ohm moet je zeker niet doen. Zeker als je kijkt dat de speakers 140 Watt zijn op 8 Ohm.
    En je kan later nog 2 mono versterkers of een stereoversterker erop aan sluiten voor meer power :)

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn inderdaad pre-out aansluitingen :).

Bij het afspelen van muziek, moet je eigenlijk proberen om de subwoofer zoveel mogelijk te integreren met de laag weergave van de front speakers. Dus stel dat je front speakers gaan tot 40 Hz, dan stel je de cross-over op de subwoofer in rond de 50 á 60 Hz.

Als je op de receiver hebt ingesteld dat alle bass naar de subwoofer wordt gerout, heeft het bovenstaande geen effect, want dan mis je een stuk geluid. Je kan eens proberen om bij 1E Bass de instelling op Both te zetten. De lage tonen onder de 90 Hz worden dan naar zowel de front speakers, als naar de subwoofer gestuurd. Dan heeft het bovenstaande wel effect :).

Misschien dat het qua inrichting niet mogelijk is, maar heb je al eens geprobeerd om de sub ergens anders neer te zetten? De vertraging van de bass weergave bij muziek kan ook deels door de akoestiek komen.

14. choppah503

choppah503 GRUNN FC

Leuk Bevonden:
    0
    even een vraag.

Ik heb een gewoon goedkoop 5.1 setje normaal gesproken voor pc.

canyon cn-sp51

Deze wil ik graag aansluiten op men xbox 360.
    Hier zit geloof ik niet zon optische aansluiting op.
    Ik heb die kabel die bij premium pakket zit en een VGA HD AV-kabel.

Is er een mogelijkheid om die van mij aan te sluiten op de 360 ?

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Aansluiten zal geen probleem zijn.
    Maar 5.1 geluid krijg je er niet uit. :)

16. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ik zag laatst een nieuwe set van Logitech op de site van hun waarin ze een demo van het product lieten zien en ik moest zeggen dat ik toch wel onder de indruk was. De prijs moest volgens een vriend van mij rond de 340 euro kosten iemand een idee welke ik bedoel ?

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    De logitech 5500 of misschien de logitech 5450?
    Beide zou ik ze even mijden ivm. het plopjes probleem. Of bedoel je een set die nog uit moet komen?

Even geen rekening gehouden met je prijs ;) De 5450 valt sowieso af. Ik denk dat je dan de 5500 bedoelt, die veel problemen met zich mee brengt als je net de verkeerde te pakken hebt :) (nog) niet kopen dus.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  18. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Arjan

Ik heb mn receiver ingesteld op both. En volgens veel mensen van sites/winkels hadden ze me geadviseerd om de instelling van de speakers op small te zetten. Omdat de echte lage tonen dan alleen door de subwoofer komen en niet door je speaker, zodat je je speaker niet opblaast.
    Maar zoals je het al zegt denk ik dat het door de akoestiek komt. Hij staat namelijk tussen mn kledingkast en mn bank. Mn vorige subwoofer had namelijk ook hetzelfde probleem. (alleen toen dacht ik dat het door de sub kwam)
    Helaas kan ik hem eigenlijk nooit verplaatsen omdat dit het enigste vrije plekje is in mn kamer :9.
    Maar ik heb alweer een ideetje, dan komt hij in het gangpad te staan tussen mn front en de bank. En na afloop van de avond/film verplaatst ik hem weer naar zn oude stek. Tenminste als de Cinchkabel wel lang genoeg :)

19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net het setje binnen die ik gekocht had van geertbargeman. Een creative inspire 5500 echt een heel erg vet geluid geeft het. Iedereen die nog geen 5.1 setje heeft moet er zeker 1 aanschaffen. Want Je weet echt niet wat je mist.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2006
  20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog eens over mijn probleempje nagedacht en heb toch maar besloten om de DVD1 te verkopen een een alleslezertje daarvoor in de plaats te kopen (natuurlijk wel weer tweedehands). Dan ga ik ook maar meteen voor een Denon. Er is eigenlijk van dat merk maar één die mij interesseert, en dat is de 2800. Is ook meteen weer een upgrade tov. van mijn DVD1:):

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina