1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Een verloopsnoertje van component naar BNC kopen is de beste oplossing. Hierbij heb je geen verlies in beeldqualiteit.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  2. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik die kopen dan? Heb al even gezocht en component naar BNC is moeilijk te vinden. Ik heb wel al component naar VGA gevonden.
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een HDMI-DVI kabeltje gekocht voor mijn recentelijk aangeschafte DVP-9000S. Vanavond aangesloten en net een beetje lopen spelen met de instellingen. Ik heb eerst even getest met een DVD van LOTR en daarna de xXx Superbit. Ik heb ook express een niet te dure kabel (digiconnect) gekocht, omdat ik niet zeker wist of het het waard zou zijn om met deze speler zo dvd's te kijken ipv. over component.

    Omdat mijn beamer een native resolutie heeft van 720p heb ik de dvdspeler heb ik ingesteld op upscalen naar 720p over HDMI, en dat zie je!!! :eek: Ik had nog nooit een gupscalede dvd gezien, maar met deze speler ziet het beeld er toch wel heel erg goed uit! Het is nog net geen HD film (zoals ik die ook wel eens kijk), maar het komt wel close.
    Met het dvd's afspelen op de 360 kon ik ook niet echt verschil zien in het beeld van een normale dvd en de Superbit dvd. Met de nieuwe speler is dat wel zo, het beeld is echt wel een stukje scherper en dieper gekleurd. En de DTS sound van de Superbit komt er nu echt heeel goed uit, zo had ik het nog niet gehoord.

    Ik wilde even snel kijken hoe mooi het beeld was met de nieuwe kabel en speler, maar ik heb gewoon 30 min zitten kijken naar xXx. Ik zag zoveel details die ik eerder nog niet had opgemerkt. Ik ben echt wel heel blij met mijn nieuwe speler. Ik ga al mijn dvd's opnieuw kijken! :D Ik ga de ook de tweedehandse markt voor mooie HDMI-DVI kabeltjes in de gaten houden, want ik merk dat het nog beter kan. Er zitten nog wat miniscule trillinkjes in het beeld zoals ik die ook heb gezien bij andere goedkopere beeldkabels.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    naais :D mooi ding ook die philips!
    Heb zelf helaas alleen een oude(re) philips die 576p doet over component, dat is wel jammer als ik volgende maand een lcd koop
     
  5. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week ff bananen gekocht:) zijn van het merk VLS en kostten 3 euro per stuk!! heb er gelijk maar 10 gekocht voor m'n speakers. Binnenkort haal ik er nog 10 voor de aansluitingen op m'n receiver..
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sorry voor de baggerkwaliteit van de foto's, moest ze maken met m'm phone..
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  6. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    +

    Mag ik vragen waar je hem voor dat bedrag hebt zien staan? Ik ben namelijk ook al enige tijd aan het kijken naar een DVD-speler en mijn oog was ook op deze speler gevallen, alleen ik vond de prijs nogal aan de hoge kant maar voor €199,- wil ik er nog wel eens goed over nadenken :)
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    sorry fleshi,

    Ik had me helaas vergist,het ging hier om de denon 1720.
    De 1920 heb ik maar via i-net besteld,want in de winkel is ie bijna nergens meer te koop.
     
  8. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat dat gaat werken, je hebt namelijk HDCP nodig om gebruik te maken van de upscaling functie (720p/1080i). Als je 'm dan evengoed via component gaat aansluiten is het eigenlijk zonde van zo'n dure speler, maargoed.
     
  9. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet mogelijk om het op een andere manier aan te sluiten dat ik de upscaling functie behoud?
     
  12. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat deze set alleen uitschiet in design, geluidstechnisch is het niet veel en wat aansluitingen bereft, niet eens voldoende, 1 digital toslink / optisch aansluiting maar, waar is meer van of de coaxial aansluiting gebleven?
    Naar mijn idee, ik denk dat je vroeg of laat spijt van krijgt en +- 1000€ wat deze set moet kosten is hoop geld, ik denk dat je met een 5.1 luidsprekers set en een reciever beter voor elkaar kan krijgen, het zal mischien net iets meer kosten maar dan heb je ook wat wat veel beter is en je zult hiermee meer jaren plezier aan hebben.

    Bv. De instaap model / reciever van Denon de AVR1706 of de HK AVR130 met de Kef KHT-2005.2 of de Focal / JM Lab Sib + Cub2 luidsprekers set.
    Deze combinates zullen makelijk in het geheel de Samsung set overtreffen.

    Succes !!!
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  13. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Had je deze vraag hier ook gesteld? Gaat over dezelfde set iig... Aan het einde vd thread staat denk ik best een goede aanbieding van Correct maar die was alleen afgelopen zaterdag geldig
     
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou je even moeten kijken in de handleiding van die Denon, maar volgens mij houden alle fabrikanten zich aan die HDCP eis. Anders is het alleen mogelijk via een HDMI/DVI die HDCP ondersteunt.
     
  15. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of je een toslink kabel standaard bij een logitech 5.1 set krijgt?
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee!

    Ik heb in de online handleiding gekeken. Waneer je beeldweergever geen HDCP ondersteunt kan de speler geen beeld weergeven. Echt waardeloos, dan kan ik de speler beter niet kopen denk ik. Dan wacht ik wel dat ik over een aantal maanden een LCD TV kan kopen.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, heb vandaag eens zitten spelen met het bass-management van m'n receiver. Ik heb altijd klakkeloos LFE en gerouteerde bass naar m'n sub laten lopen, maar vandaag heb ik alles eens naar m'n fronts laten lopen :). Conclusie is eigenlijk dat m'n fronts vaak beter presteren dan m'n sub :eek:. M'n sub gaat net iets lager, terwijl m'n fronts meer geluidsdruk geven! Mja, misschien dat de plaatsing van de sub nog van invloed is...morgen maar weer gaan kruipen en schuiven 8).

    Kan btw ook geen verschil horen tussen de fase op 0 of op 180 graden? Zou wel moeten toch?
     
  18. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    ik heb de logitech z - 5400 gekocht en nu probeer ik em op mn tv aan te sluiten(samsung LE27T5) maar ik weet niet hoe. Om em aan te sluiten op mn pc heb een kabel met aan beide kanten 3 uiteinden gehad en deze past niet op de tv. En ik heb al geprobeerd met een tulp kabel maar op deze manier lukt t niet.Weet iemand hoe ik het geluid ook werkend krijg op mn tv, want anders ga ik em morgen ruilen???
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Leuke hobby 8)
    Ik denk dat de sub nog het lastigst in te stellen van het hele set. Plaatsing kan veel uitmaken en dan moet je weer klooien met de crossover om het mooi over te laten lopen... Dat is in mijn set gelukkig geen probleem :)

    Met mn andere boxen hoorde ik de bas in de kamer ernaast harder dan dat ik voor de speakers zit te luisteren, kamer is echt te klein voor grote vloerstaanders. Voor de sub heb ik voorlopig toch maar 1 plek om hem neer te zetten :+ Staat nu wat te dichtbij en achter me. Ik wil deze op de plaats van mn oude speakers zetten, die heb ik eigenlijk niet echt meer nodig en dat scheelt behoorlijk wat ruimte.

    Ik weet ook niet hoe die fase werkt. Van mijn subje is die traploos maar zo gauw ik er iets aan draai wordt de bas al minder. Zal wel met de grootte (kleinte) van mn kamer te maken hebben?

    Wil je het geluid van je setje op de tv horen - of het geluid van de tv op je setje? Als je tv geluid uit je Logitech wil zou ik de tulp op de audio uitgang proberen :+
    Zou niet weten waarom je het geluid uit je set op je tv wil luisteren :confused: Als je dat wel wil moet je een stereo uitgang op je setje hebben, weet niet of de logitech dat heeft?
    Als de kabel van de pc een rode+witte (stereo) en een gele kabel (video) is moet je deze via een scartblokje aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  20. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ja het geluid van mn tv via het setje:p, maar wat blijkt nu heb ik geen losse audio uitgang in mn tv:'-( . Is het mogelijk om op een andere manier dit te regelen ZONDER gebruik te hoeven maken van een dvd speler??:confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina