1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Je kan het altijd via de koptelefoonuitgang doen, dan kan je ook het volume met de ab van de tv regelen :)

    Op mn oude tv kwam er ook geluid uit de scart aansluiting, met een verloopblokje en een tulpkabeltje kreeg ik geluid uit mn tv op mn versterker. Ik kan niet in de handleiding zien of dat bij jouw tv kan...
     
  2. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    met welk draadje kan ik em via de koptelefoon doen, en weer jij toevallig hoe zo'n verloopblokje heet of er uit ziet? want ik heb em voor mn vejaardag gehad en ik wel em zo graag werkend hebben.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor de koptelefoon uitgang heb je een kabeltje nodig met aan de ene kant een zgn. "3,5 mm jack", aan de andere kant 2 keer tulp stekker :)
    [​IMG]

    Dat blokje (zgn "scart adapter") dat ik gebruikte ziet eruit als een scartstekker met aan de andere kant 3 aansluitingen voor tulp. Die blokjes en de scartaansluiting op je tv worden vaak gebruikt als ingang, dus ik weet niet of dat gaat werken bij jouw tv.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  4. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ja daar begint t probleem al, ik heb die rode en witte poorten niet op mn geluidset. ik heb alleen 2 optische poorten een coax en 3 van die poorten waar die zelfde stekkers moet instoppen die ook gebruikt om een koptelefoon aantesluiten in de kleuren groen roze en zwart:confused:
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dan moet je misschien een kabeltje hebben met aan allebei de kanten zon 3,5mm jack. Ik ken dat apparaat verder niet maar er zit vast wel een aansluiting voor bijv. een mp3 speler ofzo, dat zou moeten werken... Anders weet ik het ook niet meer hoor :+
     
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de Z-5400. Ik heb gewoon een SCART kabel met analoge geluidsuitgangen gebruikt. Dat zijn dus 2 tulp stekkertjes. Die heb ik aan een 2×tulp naar 3,5 mm jack aangesloten. Dan achter in de reciever van de Z-5400. Vergeet niet het kleine knopje te switchen van 6 ch. direkt naar stereo 1/2/3.
     
  7. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    mm lekker lomp ding dan, ik kan em dus alleen gebruiken voor mn xbox 360 8), maar iig bedankt voor de hulp
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee
     
  9. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    SCART kabel met analoge geluidsuitgangen: dat is geen gewone scart toch?

    en dan heb je die rode en die witte aan gesloten op een jack en dan in de input van je koptelefoon?

    dus je hebt deze: http://i3.ebayimg.com/04/i/06/a4/0e/d9_2.JPG gebruikt
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  10. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    en bij jou is het zo gelukt om geluid van je tv via de speaker set te krijgen
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat ook een scartkabel met een analoge stereo uitgang?
     
  14. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer je het op dat het geluid niet goed is (een vraag geen aanval)?

    natuurlijk is een losse set meestal beter dan een alles in één,
    maar ik heb een vriendin en die is radicaal tegen zo'n grote set met van die grote boxen (haar woorden).
    ik heb nu een jvc home cinema set en daar ben ik ook tevreden mee.
    als ik het daar tegen afzet dan denk ik nog steeds aan deze set


    grtz
    BT
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, is een stom gezicht wanneer je over de vloer aan het kruipen bent om de beste plek van de sub te vinden:cool:. Het blijft lastig om hem te plaatsen, ben er al heel lang mee aan het experimenteren... Mja, zo blijf je bezig :+
     
  16. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je zoeken. Ik zou er hier wel winkels voor vinden. Zou gewoon op internet bestellen, ben je ook snel klaar.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij de betere hifi-winkel zal je dit wel kunnen krijgen :). Media Markt/Saturn verkopen het volgens mij ook.
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Het houdt je wel van de straat ja, niet zo erg met dit weer :'-(

    Heb laatst 10 banaanstekkers binnengekregen (eigenlijk alleen voor ‘t mooi O-))... De stekkers aansluiten was zo gepiept, maar ik wordt met stofzuigen echt helemaal para van de kabelbende op de vloer onder mn kastje... Dus ik ben meteen een hele avond bezig geweest de boel te fatsoeneren - nu ligt het nog steeds op de grond, maar wel geordend 8) Daar moet ik echt iets op verzinnen...
    Ik denk dat ik gewoon de kabels oprol en dan ophang aan de achterkant van het kastje aan bijvoorbeeld een oud rekje/kledinghangertje en wat schroeven. Dan lijkt het in ieder geval alsof het netjes ;)
     
  20. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik deze luidspreker set heb gehoord toen ik met mijn vrouw voor de plasma tv ging kijken, ik weet niet wat voor geluid je gewend bent en waar je voorkeur naar uitgat (2 kanals stereo of de multiechanel) maar tijdens afspelen van cd (stereo, wat ik btw belangrijker vind dan multiechanel) klonk het gewoon niet, ik misde hoop, maar dat is mijn mening, ik ben gewoon wat anders gewent.

    De genoemde Kef KHT-2005.2 of de Focal / JM Lab Sib + Cub2 luidsprekers setjes zijn geen grote luidsprekers en deze ken ik qua klank.
    Geloof mij deze fabrikanten weten wel hoe je een luidspreker bouwt, groot of klein en in alle opzichten zijn deze beter dan Samsung luidsprekers.

    Maar ok, je vragt om mening en deze is er.
    Als je +-1000€ voor de design wilt uitgeven en mischien vind je de prestaties niet zo belangrijk dan is het jouw keuze, koop het gewoon, toch?

    Succes !!!
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina