1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Kunnen deze 2 ook samen, omdat de reciever 150 watt is en de box-set 100 watt? niet dat de boxen dadelijk kapot springen door te veel watt 8) :+

    Verder lijkend me dit een zeer mooie combinatie:) . Iemand ervaring met deze 2 of 1 van deze producten?

    Cheers
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is geen probleem;).
     
  3. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Z-5400 heeft het sinds ik heb hem gekocht altijd goed gedaan, maar sinds vandaag hoor ik om de seconde plopjes, het geluid hapert constant, heel irritant dit. Waar kan dit aan liggen=(. Zit de optische kabel misschien wat los?
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  4. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Even in je handleiding kijken wat daar in staat. Heb een keer iets gelezen over storingen in je electriciteits net. Hier is de Z-5500 vooral gevoelig voor. Z-5400 misschien ook dus. Anders even bellen naar Logitech.
     
  5. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar waarom nu ineens. Voorheen nooit ergens last van gehad:{.
     
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit je nooit te kloten met de subwoofer? Want als je die keihard gaat zetten en het volume ook dan heeft dat ook nog wel eens vreemde gevolgen.
     
  7. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel af en toe zet ik de power wat hoger maar nu staat hij gewoon op standaard. Maar kan het aan de optische kabel liggen?
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan het niet aan de kabel liggen. Je kan altijd nog even iets analoog aansluiten, misschien dat je dan geen gekke ploffen meer hoort. Ook zou je kunnen proberen van optische poort te switchen.

    Heb verder geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of tweakers.net kent, je kan dit topic op tweakers forum eens doorlezen ;)

    Het probleem.

    Veel mensen klagen dat hun Z-5500 - of ander speaker model van Logitech - regelmatige een harde plop laat horen op het moment dat er ergens in huis (of zelfs bij de buren) een lamp aan/uit gezet (Of een ander elektrische apparaat dat aan/uit springt).Ook word zeer regelmatige een bromtoon gemeld en hebben sommige gebruikers last van een radio signaal dat uitgezonden wordt over de speakers (Meestal een buitenlandse – AM – frequentie).

    Wij hebben ons als collectief sterk gemaakt en Logitech zover gekregen na 5 maanden eindelijk uit te kast te komen dat er inderdaad een probleem bestaat.
     
  10. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de 360 aan heb staan en de speakers ook, zonder muziek of film aan dan hoor ik ruis uit alle speakers komen.
     
  11. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt niet goed =(.
    In de meeste gevallen wordt het lijnstroomruis, in de vorm van plofgeluiden verorzakt door zwake, ongekontroleerde voeding en vooraal door de lichte ontstoring condensatoren dat daar voor in gebruik zijn genomen.

    Maar ok, probeer eventuel eerst van de stopkontakt te wisselen, hopend dat deze niet in serie gekopeld is aan de stopkontakt waar deze eerst aan aangesloten was (je kunt ook voor de zekerheid het uitproberen in een ander kamer?).
    Is het probleem nog aanwijzig probeer dan niet weer van de stekker te wisselen maar probeer het met een ander optische kabel.

    Blijft het probleem dan kan er iets in de voeding stuk zijn en het blijft niks anders over dan kontakt met Logitech opnemen :mad:.

    Succes !!!
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  12. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu is er ineens niks meer aan de hand, vaag zeg. Nog wel een beetje ruis dus. Is het trouwens veilig om de power van de speakers ineens van 4 naar 7 streeptjes te doen?
     
  13. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan wat vuil op je net gezeten hebben, daar zijn deze setjes gevoelig voor of je hebt iets bewogen en wat eerst niet goed zat, zit nu goed.

    Ik weet niet wat het max. volume regeling is, als het maar geen max is.
    Waneer je hoort dat geluid konstant vervormd dan belooft het in de meeste gevalen voor de luidspreker niets goeds.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  14. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het veilig om de power van de speakers ineens van 4 naar 7 streepjes te doen? En waarom zijn de rear speakers eigenlijk zachter dan de front speakers?

    Bedankt:).
     
  15. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het volume heb ik er boven geedit.
    Rear luidsprekers worden voor de effect kanalen gebruikt.
    Je zult merken dat bij div. surround material deze meer aanwijzig zijn dan bij de ander material.
    Ze mogen, mits goed afgesteld, niet harder spelen dan de fronts (alle 5 luidsprekers moeten vanuit je luister positie op +- 75db afgesteld zijn).
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd nog de REAR speakers ietsje harder zetten. Kijk maar op de afstandbediening naar de surround knopjes.

    Hoe moet je de speakers afstellen dan. Ik weet dat we een decibel meter in huis hebben dus dat is geen probleem.
     
  17. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    - Eerst alle luidsprekers van te voren in setup menu van je reciever op neutral / 0db stand afstellen.
    - Vanuit je stoel / luister positie de test signal / ruis met de algemene volume knop van je reciever, met de db meter in de hand, op +-75db afstellen, de linker front luidspreker is de referentie punt.
    - Test signal laten lopen / verplatsen van luidspreker naar luidspreker en kijk naar de db meter wat deze meet.
    - Meet de db meter bij ieder luidspreker +-75db dan is het Goed, anders doe je bij de afwijkende luidsprekers in setup menu wat db(s) erbij of eraf.

    Als Goed is klinkt het geheel even hard en met wat surround material testen en opnieuw genieten ;).

    Succes !!!
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    YES! Hij is eindelijk klaar. Mijn do-it-yourself netfilter:

    Behuizing in elkaar: (pic is van paar dagen terug)

    [​IMG]

    De bedrading af. Wat er werk was dat nog, had ik me een beetje in vergist. Ik heb draden genomen met een redelijke diameter en die zijn echt behoorlijk stroef. Toch heb ik nog wel een beetje orde weten de houden. Moet ook wel als je alles 100% zeker goed in elkaar wilt hebben zitten. Hieronder zie je de binnenkant. In het midden zie je de 2 zelfbouw filters, met hun spoelen en condensatoren:

    [​IMG]

    De filter met zijn vriendje :9 Je ziet hier ook goed de twee zekeringhouders zitten:

    [​IMG]

    Na de bedrading ge-quadripple-checkt te hebben en de zekeringen erin geschroeft te hebben een eerste testje gedaan met het cadeautje van Bill Gates een tijdje terug: een stekker die automatisch uitklikt als de stroom niet in orde is. Maar goed, zoals je ziet, een mooi groen lampje *)

    [​IMG]

    Eerste keer dat ik heb testte deden dus 2 van de 4 stopcontacten het niet. Ik zat helemaal te stressen. Totdat ik ontdekte dat er gewoon een zekering niet helemaal goed ingeschroefd zat :9

    Waarschijnlijk zal het verschil mét filter haast geen verschil te merken zijn qua geluid of beeld, maar ik zal mijn ervaringen posten.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Echt netjes! _O_

    Maarre, wat voor set heb jij staan dat je je bezig houdt met die groep en filtering etc. :D Of is het meer bezigheidstherapie O-)
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer dat laatste denk ik :D

    Maar ik vind het vooral leuk een beetje dingen te maken. Ik heb ook een aantal jaren flink gecasemod. En nu verschuift dat dus een beetje naar HT-modden *) Met DIY dingen bespaar je gewoon een hoop geld. En vaak is het, als je er een beetje tijd in stopt, net zo goed als een commmercieel verkrijgbaar product.

    Mijn setje is voor de rest:

    Receiver/Amp: Harman Kardon AVR-130B
    Players: Philips DVP-9000S (met HQ digital coaxialkabel + stereo dropveter (DIY Interlink to come ;))
    Xbox360 (met Monster Gamelink 360 Component + Tos kit)
    Speakers: Sony SS-LAP305 (met 2x 2,5mm2 OFC luidsprekerkabel + Profigold PGA8103 banaanstekker)
    Sub: Magnat Motion 200A (met Oehlbach NF-1 subkabel)
    Beamer: Hitachi PJ-TX100 (met Digiconnect HDMI-DVI Kabel)
    Scherm: DIY scherm 160x90cm met GT Design High Contrast D doek
    Power: Eigen groep (afgeschermde kabel) + DIY Netfilter + DIY netkabels met Lapp 5x1,5mm2

    Oeps, ik heb ook al een leuk lijstje zo :)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina