1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    hmm, ik zit met een luxeprobleem :+
    Ik wordt 19 oktober zeventien, en nou wist ik tot net helemaal niks voor m'n verjaardag te vragen. Ik heb momenteel niet echt iets nodig, maar ik bedacht me net dat de subwoofer van m'n JVC TH-S1 niet echt lekker klinkt. Vergeleken met andere setjes geeft m'n sub bar weinig bass. Nu dacht ik... waarom vraag ik niet gewoon een dikke sub voor m'n verjaardag :9 Nou vroeg ik me af of ik gewoon elke willekeurige subwoofer aan kon sluiten om m'n cinema set. Dus niet dat ik een subwoofer krijg met veel meer watt dan die ik nu heb, maar die evenveel bass afgeeft.

    Dus zou ik gewoon een goede subwoofer aan kunnen sluiten op mijn set? Welke zouden jullie mij dan aanraden?
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als jouw JVC net zo werkt als mijn voormalige JVC set zal het niet doorgaan. De sub is dmv een connector kabel verbonden aan je dvd-speler/receiver. Op je sub worden ook je speakers aangesloten. In de subwoofer zitten dus ook de versterkers voor je speakers. Als jij wil upgraden moet je dus een subwoofer hebben die en over zo'n connector aansluiting beschikt, en je moet er je speakers op kunnen aansluiten. Het laatste zal niet zo'n probleem zijn, is redelijk normaal in zulke setjes/ sattelietsetjes, maar punt 1 zal alleen JVC gebruiken denk ik. Ik zie ze niet zo 1 2 3 zitten op een Rel Quake ofzo.
    De reden dat ik ook verder ben gegaan in audio is dat de sub niet echt goed was. Maar de sub was wel een cruciaal onderdeel dus heb ik de JVC set aan mn pa gegeven en ben me op wat professioneler gebied gaan begeven. (ironisch: Draai nu 5.0, dus zonder sub +))
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ik weet niet helemaal wat je bedoelt...
    Mijn sub moet ik net zo aansluiten als m'n sattelietspeakers, gewoon 6 kabeltjes achterin mijn DVD/receiver. Het is dus niet zo dat mijn speakers doormiddel van de sub aangesloten zitten op mijn DVD. Ik zou als het waren mijn sub niet aan kunnen sluiten, en toch geluid door mijn speakers krijgen.

    Is het dan wel mogelijk om een willekeurige sub aan te sluiten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2006
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah dan werkt het dus met een ander systeem. Dan kun je mijn bovenstaande antwoord vergeten. Kan je misschien een foto maken van de aansluitingen of de aansluiting beschrijven hoe de subwoofer verbonden is?
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het gewoon een Sub-out is op je reciever en je sub is actief ( dat moet dan ook wel) dan kan je er elke sub op aansluiten, maar bij de meeste Home Cinema setten is dit niet het geval, dan word er echt voor gezorgd dat je altijd dezelfde hardware moet houden.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit zijn de aansluitingen.
    Maar mijn sub is nu 53 watt ofzo (ja, ik weet het, weinig 8)) en stel dat ik er ééntje van 300watt opzet... geeft mijn receiver dan ook zoveel 'kracht' af?
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed zie is je Subwoofer dus passief, en kan je niet elke sub die je ziet erop aansluiten, ook is het zo dat je reciever je sub met maar zoals je zelf al zei 53w voedt, en dat zal hij niet gaan opvoeren als je er wat anders aan hangt.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm, balen. Ik had wel zin in een wat voller geluid.
    Wat moet ik nu voor mijn verjaardag vragen 8)?
     
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het ook helemaal fout hebben hoor .. ! :x
    Ik ben nog niet zolang verliefd op audio, en ben druk bezig met leren + ervaring opdoen... maar ik ben er wel 70 % van overtuigd dat het wel zo is..

    Als het toch anders is dan.... weet ik weer meer :emo:
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gespiekt, en daar staat als volgt:

    * Als u andere luidsprekers dan de bijgeleverde luidsprekers aansluit, moeten deze dezelfde impedantie (SPEAKER IMPEDANCE) hebben als aangegeven op het achterpaneel van de centrale eenheid. De impendatie is 6 ~ 16 Ohm.
    * Het is niet toegestaan om meerdere luidsprekers op hetzelfde aansluitpunt aan te sluiten.

    Hmm, je kan er dus wel andere speakers op aansluiten. Of deze dan allemaal 53w krijgen weet ik dan weer niet. Iemand?
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Geld vragen als je voor beter wil gaan. Dan kom je uit op losse receiver enzo. Standaad verhaaltje.

    We horen het wel.

    Mvg, sjoerd
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm, dat is minder.
    Ik krijg sowieso geen geld, en ik ben daarnaast ook een dikke n00b op het gebied van geluid.
    Sure, ik weet hoe ik iets moet aansluiten, maar als je me vraagt welk merk goed is met geluid en wat en wat ik moet kopen....
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoeveel mag je cadeau kosten dan?
     
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    @ JeePee

    Als je echt naar High-End Audio wil gaan, kan je het in stappen doen zoals ik heb gedaan, bijvoorbeeld. Eerst de Reciever, dan de boxxen, subwoofer, kabels...
    maar ik waarschuw je, hiervoor heb je veel geduld nodig.... en de eigenschap om te kunnen sparen.

    Het is maar een idee, en dat je dan 1 deel voor je verjaardag vraagt..
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga wel mijn subwoofer hoogstwaarschijnlijk upgraden... Voor gamen is mijn Magnat Motion 200A echt perfect. Alleen als je keihard films in 5.1 wilt blazen gaat hij een beetje resoneren. Ik heb er nu een jaar mee geleefd, maar nu begin ik me er wel een beetje aan te storen. Wie er hier dus nog een leuke gaming subje (20cm woofer @ 100W geloof ik) wil hebben, kan bij mij terecht. Ik had hem heel goedkoop voor 99 euro, maar voor 60 mag hij wel weg :)

    edit: De kieskeurig link die hier stond klopte dus niet..dat was de 'Magnat Monitor 200A' :9 Ik heb het ff gecheckt en mijn 'Magnat Motion 200A' is dus een 120W subje met 20 cm woofer. Het is echt een perfect ding, alleen mijn eissen groeien de laatste tijd gewoon erg ;) Hieronder een picje van het ding in een oudere opstelling bij mij. Let niet op de stoeptegels...De spikes kun je er bij krijgen btw *)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke sub heb je als upgrade in gedachte?
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog aan het kijken, maar in de Correct koopjeskelder zag ik wat Audio Pro (kwijl!) subjes staan :D

    Ik las net dat een van Audio Pro subs die ze nog hebben staan, in verschillende tests gelijkwaardige Rel en Velodyne subs heeft verslagen, damn....
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Dat ligt er nogal aan. De ene keer krijg ik een playseat of een 5.1 set, en de andere keer weer 2 games ofzo. Maar een geheel nieuwe instalatie vragen is ook zowat. Dan krijg ik weer van die reacties "Je hebt er al één en die werkt prima." en dat terwijl m'n pa een dikke instalatie heeft met kabels van 300,- terwijl hij daarvoor een zeer nette Denon had :x ... Het leven kan soms moeilijk zijn :+
     
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt nog 2 weken bedenk tijd hoor :)
    ik zeg tegen "Je hebt er al één en die werkt prima." reactie's dat het altijd beter kan en dat ik op de toekomst voorbereid wil zijn en dat zij ook altijd nieuwere dingen aanschaffen. Works like a charm :+
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb de Logitech Z5400 surround set, en ik merkte iets op.
    In PS2 games (meeste games zijn niet digital, zoals Xbox360)
    Klinkt het veel krachtiger met Dolby Surround Pro Logic II Music dan met Dolby Surround Pro logic II Movie....vaag, of niet? Ik heb em dus maar op DPL II music staan.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina