1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was dus niet Grumpie, maar ik die het vroeg. Dankjewel voor het antwoord, dit heeft me toch weer een boel geld bespaard. Dat de pc aan moet staan is geen probleem, hij moet toch sowieso aanstaan om m'n KVM-switch stroom te geven, zodat ik beeld krijg van de xbox via de vga.
     
  2. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Gegroet heren ;)

    Ik heb zo'n beetje alle deeltjes zo zitten doorlezen en het ziet en klinkt allemaal erg vetjes.. maar ik zit thuis nog met de speakertjes van me tv-tje |:-

    Duss.. ik ben op zoek naar een leuk dolby setje, het liefste een pc speakerset ( tot €200?). Ik zat zelf te denken aan de Creative Inspire GD580, maar heb ik daarvoor nog andere kabeltjes of een versterker voor nodig? Kan er gewoon telkens net niet uitkomen en wil graag de knoop doorhakken en genieten van gamen met dolby geluid!

    Alvast bedankt voor de info en hulp? :thumbs:
    Keep up the good work!
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  3. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of je hem alleen voor je pc wilt gebruiken.. maar als je hem ook op je xbox (360) wilt aansluiten heb je alleen nog een optische kabel nodig! (overal wel verkrijgbaar) Je hebt dus geen aparte versterker nodig. Als je hem ook op je pc aan wilt sluiten en wilt gamen met surround heb je een geluidskaart nodig met een coaxiale en/of optische uitgang nodig, of een kaartje met 5.1 analoog uitgang. Misschien zou je ook nog kunnen kijken voor de Logitech Z5400 ligt ook nog binnen je budget!! (is bij veel winkels te verkrijgen voor 200 euries)vele mede forum members hebben dit setje en de reacties zijn over het algemeen erg positief. Succes ermee:b:
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  4. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf laatste tijd beetje opzoek geweest naar een mooie set, die tevens moet gaan dienen als vervanging voor mn stereo set. Daarbij ben ik op de volgende set uitgekomen:http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3523|633|632|601|4|1
    Ik weet niet of iemand ervaringen heeft met panasonic HT sets in het algemeen, en eventueel met deze specifiek.
    Het volgende moet er op aan te sluiten zijn:
    - DVD-spelers (via HDMI of Scart)
    - XBOX 360 (via optische ingang)
    - iPod (via Music-Port)
    - TV eventueel (via Audio in)
    - FM-Radio

    Als ik het goed heb moet het mogelijk zijn om dit alles in zn geheel in één keer aan te sluiten, en zou allemaal via 5.1 mogelijk moeten zijn.

    Waar het me eigenlijk meer om gaat of er iemand is die dit kan bevestigen, en of er iemand is die ervaring heeft met panasonic home cinema sets.
    Thanks alvast :b:
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die aansluitingen en functies die je wil staan op die website die je geeft, dus ik weet niet wat je tegenhoud :9
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Wehoe! Ik krijg toch een nieuw setje voor m'n verjaardag *) Mag hem zelf uitzoeken, maar het moet niet duurder worden dan 350,-. Ik neem gewoon weer een alles-in-één Home Cinema set. Deze leek me wel vet, alleen weet ik niet of die hoge boxen wel mooi staan op mijn kamer. Omdat de radio van m'n oma stuk is gegaan, krijgt zij mijn JVC, en krijg ik een nieuwe. Zie je toch niet vaak, een oma met Dolby Surround :+

    Als iemand anders een goed setje voor rond die prijs weet te melden... graag :)

    Ow, wtf, zelfde setje als Superbol :+ *Toevalt
    En Superbol, verander je sig ff, die comp is al 5 maanden geleden afgelopen :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2006
  7. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    @ madison..

    Hij is puur om te gamen met mijn 360. De Logitech Z5400 gewoon aansluiten op me xbox en tv met de optische kabel.. en klaar is kees? :eek:
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, as simple as that. Daarom zijn die setjes zo cool :D

    Alleen jouw zin is een beetje raar...je sluit niet de xbox én tv aan met de optische kabel. Je sluit je Z5400 aan met de optisch kabel op je 360....en klaar is kees ;)
     
  9. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe, woops :b:

    Iets te enthousiast geweest denk ik..
    Dan gaat ik hem bestellen, bedankt voor de hulp!
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    @ superbol, tussen je eisen staat er dat er ook een dvdspeler op aan te sluiten moet zijn maar.... Waarom een dvd-speler aansluiten op een dvd-speler? En ook nog via HDMI? Denk niet dat HDMI switching mogelijk is bij HT-sets... wel bij de duurdere recievers... Denk dat het een fout is maar.. ik wijs je erop aan voor de zekerheid :9
     
  11. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even terug te komen op die geluidskaart: Is de surround sound in Games nu eigenlijk Dolby Digital of DTS? Want die kaart decodeert volgens mij wel Dolby Digital, maar geen DTS. Hier even de specs:

    De eerste twee gemarkeerde lijnen doen me denken dat die kaart Dolby Digital on the fly en hardwarematig van de digitale optische ingang converteert zodat ik via deze kaart m'n 360 kan aansluiten op een analoge surround set. De derde gemarkeerde lijn doet me daar echter voor vrezen, kan iemand uitsluitsel geven?
     
  12. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ben alleen beetje opzoek naar iemand die ervaring heeft met Panasonic sets. Enige wat me beetje tegenhoudt is dat er een passieve sub bij zit, waardoor ik volgens mij de dvd-speler nooit zou kunnen vervangen voor een dvd-recorder...of zit ik hier fout???

    Ten eerste...goeie smaak, vond het zelf idd ook een hele mooie set, en is dan ook zeer waarschijnlijk dat ik hem ga halen. (goedkoopste moet je ff voor zoeken, laagste wat ik heb kunnen vinden is €286)
    Ten tweede: Tja, vaak check ik alleen ff bepaalde secties in het forum, en mn laatste reacties is ook alweer weken geleden :), maar zal het ff bijwerken:+

    Sorry, heb hier idd een foutje gemaakt. Weet eigenlijk niet waarom het er bij staat, en had sowieso in het enkelvoud moeten zijn :eek: ...thanks iig.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het wel :9

    Als je deze zet gewoon als receiver kan blijft gebruiken kan je hier gewoon een dvd recorder op aansluiten. Je sluit deze immers gewoon aan via scart oid (genoeg aansluitingen iig).

    Het feit dat je een passieve sub heb betekend alleen dat de versterking van de bas niet in de woofer zelf gebeurd, maar in de receiver-unit zelf. Je zult dus geen nieuwe woofer kunnen kopen, omdat deze afgesteld is op deze versterker. Maar dat zal ook niet de bedoeling zijn :)
     
  15. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat zou dan toch andersom precies hetzelfde moeten zijn...je moet de dvd-speler en de woofer altijd bij elkaar houden?? Maar ik begrijp je eerdere standpunt wel, want je kunt natuurlijk altijd een tweede dvd-spelers erop aansluiten via welke ingang dan ook.

    Thanks iig, heb mn keuze vrijwel gemaakt, laat wel weten of het wat geworden is:)
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een Oehlbach Red Opto toslink kabel..
    Kwaliteitskabel van Oehlbach, 3/5 sterren..
    nieuwprijs van 50euro
    Je mag hem voor 35incl hebben.

    /Mod http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=16 ;)
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke. Jij zegt dat je de dvd-speler en sub bij elkaar moet houden, dat komt omdat bij jou de dvd-speler ook gelijk de receiver/versterker is. Wat jij zegt klopt dus bij jou. Je zult dus nooit deze dvd speler kunnen vervangen, omdat dit deel ook functioneerd als het hart van je set, als versterker/receiver. Maar je kunt dus wel gewoon altijd extra spelers/recorders/consoles/etc aansluiten op je set.

    Maar goed, je begrijpt het iig \o/
     
  19. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Vast een ontzettend domme vraag,maar waarop sluit je normaal gesproken de 6 stekkertjes van 'n 5.1 setje op aan? Op de dvd speler? Op mn tv en receiver kan het iig niet,en op mn dvd speler ook niet,maar ga binnekort een nieuwe aanschaffen.
     
  20. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke 6 stekkertjes bedoel je ? :eek: Er zijn heel veel stekkertjes in onze wereld :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina