Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Amen to that.

    Waarom woon je?
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ Hoe noem je zoiets eigenlijk? dat is namelijk duidelijk GEEN typfout, dir id eem tyofit. <--- 1 of de tekens naast de normale aanslaan... maar 2 letters extra? :+

    Niet mis..!! :eek: Ik wou dat ik daar geld voor had :9. 425 RMS, damn ik moet het doen met 250....

    Edit : Nu ik je post nog eens lees, snap ik het niet meer, een link met een subwoofer erin, die ga je proberen te halen... samen met nog een subwoofer..???
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, heb er ook het geld nog niet voor...Al die Xbox 360 troep die uitkomt moet ik ook hebben. :9 Voorlopig doe ik het ook met een 250W sub + m'n fronts. Bevalt voorlopig nog uitstekend. :cool:

    Edit//

    Je kan ze als demo thuis krijgen om ze te testen. :) Moet je een afspraak voor maken.
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    3 stuks of 5 stuks? Bedoel je niet 2 stuks? Ze kosten 1250 euro per stuk, dus 2500 euro per set;).
     
  5. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de Z5400 geinstalleerd. Nu heb ik tijdens een xbox 360 spel prima dolby geluid. Maar als ik een filmpje bekijk van gametrailers(CoD3 ), dan worden mijn achterste speakers niet gebruikt. Komt dat omdat de filmpjes van Gametrailers niet dolby zijn?
    Als ik muziek afspeel gebruikt hij overigens ook mijn achter speakers niet, is het in te stellen dat tie ze wel gaat gebruiken?

    Bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  6. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor muziek moet je dan even de dolby prologic "mode" aanzetten.:) Geen idee of de gametrailers een dolby signaal bevatten.. denk het niet eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  7. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik dit precies doe_O_
     
  8. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er niet ergens een knop waarmee je kunt kiezen tussen verschillende sound modussen? stereo/dts/dolby digital/dolby prologic.. Lees anders even de gebruiksaanwijzing door, daar staat het ongetwijfeld in:)
     
  9. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet kiezen tussen al die modussen(iig niet dat ik weet)
    Ik vermoed dat ik het ergens op mijn xbox 360 moet instellen, maar daar heb ik het ook niet kunnen vinden..

    Is er nog iemand met deze set die weet hoe je de achter speakers wel aan krijgt tijdens muziek.
     
  10. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    da kan wel heb z5400 ook.Druk op effect en je komt een vanzelf tegen:)En bij level is het surround de 2 achterste speakers en center de voorste.dus die moet je denk open zetten
     
  11. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn xbox aan heb staan dan staat er:
    Input: optical
    Effect: Digital

    Als ik dan op effect druk veranderd het effect niet op het schermpje. Dus als de input op optical staat dan kan ik geen ander effect kiezen.

    Surround staat goed bij mij. Achterste speakers doen het perfect tijdens een dolby filmpje of game!
     
  12. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het goed aangesloten, geen punt maar houd er rekening met dat niet alle (in standart 480 mode) filmpjes / trailers in surround zijn, wel de meeste filmpjes / trailers in 720 mode.
    Als het om audio cd's gaat, deze ondersteunen geen 5.1ch optie omdat deze is niet op de schijf opgenomen, dus geen 5.1 surround wel als je bv. naar 2kanals mode kiest / swicht op je xBox, dan zal je reciever / controle panel naar de PLII surround mode switchen wat kwalitatief iets minder is dan 5.1 maar in het algemeen is dit ook niet slecht surround.

    Succes !!!
     
  13. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje voor je uitleg.

    Nu weet ik alleen nog niet hoe ik naar 2kanals mode switch...
     
  14. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Mensen ik heb een vraag:
    Heb een LCD samsung TV + Logitech® Z-5500 Digital + een xbox360.

    Nu wil ik ook een Samsung digitale tv (misschien wel HD) ontvanger kopen. Daar zit een digitale optische geluidsaansluiting op. Hoe kan ik digitaal geluid op mijn Logitech krijgen? De enige digitale aansluiting op de Ligitech is namelijk door de optische kabel van de xbox360 ingenomen.

    Ik kom niet verder.....................
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hele goedkope manier is gewoon de kabel naast je input te leggen, en steeds handmatig switchen.. Maarjah das natuurlijk niet zo fijn.:+

    Een andere oplossing is een Optical selecter, hier heb je er een:

    [​IMG]

    Hierzo
     
  16. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Occisor, bedankt man! Is in ieergeval een oplossing. Nu nog 1 die automatisch schakeld daar waar het signaal vandaan komt, en het is helemaal top!
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heeft weer 2 nadelen.

    1. Je krijgt er weer een adapter bij.
    2. De prijs zal dan ook meteen véél duurder worden.

    De HD-Decoder van Samsung heeft 1 kleine minpuntje.
    De optische aansluiting werkt ook als de HD-decoder op standby staat.

    Mijn Yamaha versterker staat zo ingestelt dat het Optische of Coax signaal altijd voorrang krijgt op het normale analoge signaal.
    Als ik naar een analoge signaal wil luisteren moet ik de versteker nu handmatig overschakelen.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet handig als iemand dit apparaatje ook in de startpost zet? Want er wordt best vaak naar gevraagd...
     
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Er moet zowiezo een nieuwe start-post gemaakt, met meer tut's en meer producten die ''betaalbaar'' maar ook ''up-to-date'' zijn..
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @Joost: hoe zit het met je speakers? Heb je ze al opgehaald?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina