1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, als je dan bijvoorbeeld een DVD speler, en een 360 hebt op component, dan sluit je deze aan beide aan op je receiver, zowel beeld als geluid dus. Vervolgens je beamer als output op je receiver.

    Dan kun je je beamer op component laten staan, en gewoon schakelen op je receiver. Het voordeel is dat dat je het beeld en geluid tegenlijk kan schakelen. Zo kun je dus aan 'Video 1' (hoe het ook heet bij jullie, de presets) op je receiver bijvoorbeeld je component ingang 1 hangen + optical 1, en op 'video 2' de component ingang 2 + coax 1. Je hoeft dus niet meer los je input te selecteren op je beamer + op je receiver. Weer een stapje minder bij het aanzetten van je gear ;)

    Dus alleen handig als je meerdere A/V apparaten aansluit.

    Lijkt mij verder een dikke Yamaha en een Kef KHT2005 (zelfde speakers als Occissor :))

    Check of je settings in je 360 op Dolby Digital staan.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    En of je kabeltje goed erin zit.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor de complimenten, altijd leuk :b:

    Ja dat wel, alleen bij muziek luisteren. Voor rock/gitaren vind ik satellietjes niet zo goed.

    Feit is dat de zuilen veel te weinig ruimte hadden om optimaal te presteren. Als ik een kamer had van 4x4, en de zuilen een meter van de muur konden, hadden ze blijven staan. In deze ruimte doen de kleintjes + sub het gewoon stukken beter bij films. De meeste muziek die ik draai is gelukkig niet zo kritisch ;)

    Tv heeft maar 1 component aansluiting. De DVD, 360 en Zen zitten allemaal op mn receiver aangesloten. Van de receiver hoeft dan maar 1 component kabel naar de tv voor het beeld :) /edit: Wat Mike zegt dus ^^ :+

    Dit staat op de foto's:

    Tv: Sony Bravia 32V2000
    Receiver: Yamaha RX V2400
    Speakerset: Kef KHT-2005.2
    Dvd speler: Philips 963sa
    Xbox 360
    MP3: Zen Vision:M
    Monsterlijke M1000CV component kabels
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik al een beetje. Voor muziek mis je wel een beetje de middentonen op de kleintjes. Heb ik nu ook. Op dit moment zouden zuilen voor mij ook overkill zijn (tevens zou het huis met houten vloeren en wanden het niet aan kunnen). Feit is gewoon dat satelietjes mooi en klein zijn, en goed genoeg voor gaming en movies in de kleinere ruimtes.
     
  5. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
  6. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
  7. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    maar welke is je voorkeur uit deze twee :p dat wil ik weten :)
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor een losse receiver inc. jbl speakersetje gaan. 360 als dvd speler gebruiken
     
  9. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0

    Zit er wel een optische ingang voor het geluid van je xbox naar je receiver?
     
  10. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk home cinema setje voor een bedrag rond de €300,-. Iemand suggesties?

    Of is deze wens niet reëel? O-)
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Om aan te sluiten op je xbox? Tips zijn Logitech Z-5400 of Z-5500...

    Of met dvd-speler enzo? Ga eens kijken en luisteren bij de MediaMarkt oid voor leuke aanbiedingen ;)
    Pak de foldertjes er is bij...succes.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  12. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen.

    Op mij samsung le26r71 zit 1 hdmi aansluiting. nu gaat alles nog met component. als de hdmi uit is op de 360 wil ik die kabel misschien ook wel gaan halen. nu wil ik een versterker met speakers gaan halen want het geluid op zo'n lcd is bagger. ik heb ook plannen om in de toekomst een hdmi dvd recorder aan te schaffen. vind ik nu nog net wat te duur. maar is het nu verstandig om een versterker aan te schaffen met 2 hdmi in aansluitingen of zijn die dingen niet te betalen?? als deze optie afvalt is het dan nog wel mogelijk om surround sound via de versterker te laten lopen want hdmi is toch video en sound in 1?? en dan verdwijnt deze al in de tv. of moet ik dan gewoon via de bekende weg met component gaan werken en hdmi gaan vergeten? want ik ga geen 500 euro voor een versterker uitgeven. ik woon nog thuis dus hij komt in mn slaapkamer te staan. een hokje van 3x4 meter. dus dan hoeft er geen beestvan een versterker te staan.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI op betaalbare receivers heb je helaas nog niet. Er komen er wel steeds meer met deze poorten, want dat is echt iets wat nu in opkomst is. Digitale verbindingen met idd audio en video in één. Dat gaat echt heel relax worden in de toekomst, veel minder kabelzooi. Nu is het helaas nog allemaal een beetje duur... Ik zou sowieso niet snel die HDMI kabel van MS verwachten.
    Tot die tijd kan je gewoon een recorder op HDMI aansluiten en de 360 op component. Misschien dat tegen de tijd dat de 360 HDMI kabel uitkomt, de HDMI recievers ook wel betaalbaar zijn ;)

    Als je dan toch voor de tussentijd betaalbaar een goede sound voor games en movies wilt hebben, dan raad ik toch echt een Z5400 (of de grotere Z5500) aan van Logitech.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat wil je eraan uitgeven dan Doubleu2?
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe moet ik de 360 aansluiten op een Home Cinema set?
    Ik heb nu een VGA-kabel (dus ook zo een witte en rode stekkertjes) is dat goed genoeg, of moet ik er nog een kabel bijkopen?


    het is een heel simpel(?) en goedkoop systeempje. Maar ik ben hier dan ook niet voor een beoordeling over hoe goed/slecht deze wel niet is ;)
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Check de startpost;). Daar staat alles in wat je moet weten (samengevat: je hebt een toslink nodig).
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    dat gaat dus gewoon samen met een VGA kabel?

    In de startpost wordt namelijk alleen gesproken over een Advanced Scart Kabel icm een toslink

     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen een optische kabel voor de 360 ja. Op de grote plug van je VGA kabel die in je 360 gaat zit de aansluiting voor de optische kabel. Andere eind van de optische kabel in je geluidsetje...settings goed zetten op 360 + setje...dan heb je de Dolby Digital experience.

    Damn, de startpost moet geupdate worden :9
    Ik wil het wel doen, maar dat zal nog wel even duren...kerstvakantie ofzo. Zo druk op t moment...
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    thnx :thumbs: (ook een ':thumbs: ' voor JKI natuurlijk ;))

    dan zal het geluid eindelijk wat verbeteren:9 (heb nu een Lidl setje, die was toen 15 euro :+)

    nu nog op zoek naar zo TOSlink kabel.
     
  20. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zat zo te denken aan een budget van 600 euro voor versterker en de speakers. hoeft niet het beste van het beste te zijn. ik heb al wat gegoogled en ben er nu zelf ook wel achter dat hdmi op een versterker niet te betalen is. dus dan sluit ik mn tv gewoon met component aan met toslink naar de nog te kopen versterker. alleen als ik dan later nog wel een hdmi dvd recorder wil kopen, hoe sluit ik deze dan aan op mijn surround set?? als deze hdmi is zal dit niet gaan zeker?? want deze gaat dan direct naar de tv.

    dis kortom: geluid van een dvd hdmi recorder kan niet op een een receiver aangesloten worden of wel??
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina