1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet het, en ik begrijp het ;)

    Maar ik heb gewoon andere eisen (+budget :+) dan jou. Met dit setje ga ik er iig ook flink op vooruit :) Wat zou ik nog meer willen? :9
     
  2. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe. thanks man:b: lijkt me idd ook wel een brute set. alleen wat ik zei. houten vloer:'-( maar ja. dat zien we vanzelf hoe dat gaat. als ik nog nog problemen tegenkom horen jullie het wel. wat is trouwens de meerwaarde van de 6.1?? films en games zijn toch altijd 5.1?? dan zal de 6 midden achter zijn? weet niet of ik deze ga gebruiken. zou ik hem op het raam moeten lijmen :9
     
  3. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou onder je sub iig een rubberen tegel leggen, werkt heel best!! (Heb zelf hele dunne vloerbedekking8) ) 6.1 wordt nog niet vaak gebruikt idd maar er zijn wel films met 6.1 ondersteuning en op de nieuwe standaarden (Blu-ray en HD-dvd) zullen waarschijnlijk ook steeds meer films uitkomen met 6.1 of zelfs 7.1 ondersteuning. En die 6e is idd de center voor achter;)
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist echt niet dat de AVR-135 een 6.1 receiver was ... :eek: ... kick :D

    Een achterkanaal is op zich wel een leuke toevoeging. Ik heb het al een keer gehoord in een behoorlijk mooi HT, op een Onkyo receiver met Tannoy speakers. Maar die had ook wel de ruimte ervoor. Een speaker in je nek is niet echt lekker.

    Waarschijnlijk zit er ook wel een optie op je receiver die het achterkanaal er 'logisch' bij verzint. Dat was iig wel het geval bij de Onkyo.

    6.1 materiaal komt wel steeds vaker voor ja.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  5. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    hier in de woonkamer staat de Sony STR DB930 versterker met de JBL boxen, weet het model nummer niet maar hij is hier vaak langs gekomen.

    Is die versterker niet een beetje out-of-date :) ?
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een hele tijd ge-expirimenteerd met 7.1. Ik had hier natuurlijk lang niet de ruimte voor, en ook miste ik eigenlijk 2 achter-speakers. Toevallig lagen er nog 2 sony-speakers op zolder (niet al te geweldig, maar iig beter dan een gemiddelde goedkope speaker), dus die sloot ik toen maar aan.
    Het geluid werd veel ruimtelijker, ook bij films met een 5.1 soundtrack. Je hoorde gewoon (bijna) niet dat er speakers stonden (al hoor ik dat normaal ook niet). Het leek nog meer alsof je midden in de actie zat.
    Uiteindelijk heb ik het toch maar gehouden bij 5.1 omdat de sony's hoorbaar slechter waren dan de rest van de speakers. Maar ik denk dat ik ooit nog eens de laatste 2 speakers (magnat) erbij koop als ik ze ergens goedkoop tegenkom...
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  7. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik krijg de komende dagen mijn HD-tv, Samsung LE32S71, binnen en ik weet wel ongeveer hoe ik mijn apparaten kan aansluiten maar misschien kunnen jullie mij een beetje helpen. Welke kabels heb ik nodig en wat zijn de beste aansluitingen?

    [​IMG]
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Mediamarkt toch? Stond paar week terug in de folder als ik het me goed herriner en de Kef eitjes stonden er ook in voor een zeer aangenaam prijsje. Nice aankoop, die Herman Kardon zien er altijd strak uit, tot hoeveel watt gaat ie?
     
  9. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan mij iemand vertellen of dit een degelijk setje is ? want ik ben van plan deze te gaan kopen ;)
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Watjes zeggen weinig. Zeker bij Harman Kardon. Topmodellen van HK geven op papier 7 x 90W oid. Mijn HK AVR130 geeft op papier 5x45W. Ik heb al een tijdje kunnen vergelijken met bijv Yamaha, die erg hoge wattages heeft op papier. Ik kan zeggen dat mijn HK zeeeker geen kracht tekort komt in vergelijking met andere receivers. In reviews heb ik wel een gelezen dat het gewicht van de receiver een betere maatstaf is dan het wattage. Een goede stabiele voeding is bijvoorbeeld heel erg belangrijk in een versterker.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Viel me al eerder op. Heb nog nooit een Herman Kardon van bv 5x100 watt gezien. Grote zware versterker en dan geven ze em op voor 5x45 watt, terwijl eem klein mager sony zetje ter groote van een dvd speler zegt dat ze 5x110 watt kunnen:D

    Opzich wel jammer dat ze zulke uitspraken mogen maken, zo kan je niks vergelijken.

    Maar ik hou het mooi bij mn Marantz Receiver.

    [​IMG]

    Btw, het geluid van je set wordt ook bepaalt door je versterker. Zitten hele grote verschillen in hoe iets klinkt door welke versteker. Ik heb destijds 6 verschillende versterkers te leen gehad van een audio zaak (van NAD tot Denon) en uiteindelijk gaf de Marantz voor mij en mijn set het beste geluid. Snap niet hoe mensen zomaar een versterker uitkiezen zonder ze ooit te hebben vergeleken met andere versterkers. Maybe they don't know;)
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Erg goede keus Double 2 u. Ik vind die subjes van JBL altijd erg goed klinken. samen met een HK ziet het er super uit. Aansluiten zal echt een makkie worden. Op de achterkant van de HK staat welke plug welk kanaal is. Gewoon een kwestie van draadjes gesorteerd houden, goed aansluiten, speaker test doen en dan maar knallen. Wel foto's maken he ;)

    Succes ermee, en als er vragen zijn horen we het graag.

    Sjoerd
     
  13. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn RX-V640RDS Yamahatje geeft 130W aan 6 kanalen op 4Ohm, op 8 Ohm presteerd hij gelijk een stuk minder tussen de 80 - 90W.
    Maar ik denk niet dat het een constand vermogen is, misschien alleen voor peak. Mijn speakers speelt hij met moeite af, moet eigenlijk nog een voorversterker tussen O-)

    Ook leuk je ziet ook van die kleine sateliet speakertjes van 100W terwijl je ook flinke speakers hebt die "maar" 80W zijn. Uiteindelijk kan dat een kleine reden zijn om daarop te gaan orienteren, maar meer ook niet. Klank is het belangrijkst :)
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zegt ook weer helemaal niks. Heb ook een logitech set van 450 watt voor mn computer maar als ik daar zo'n test mp3 voor draai dan vliegt het dak hier van het huis af, net alsof er een propellorvliegtuig in je kamer staat. Ook uit kleine boxen kan heel veel geluid komen ;) Je moet gewoon zelf kijken wat je mooi vindt klinken en hoe je behuist bent. Heb zelf destijds voor kleinere boxen gekozen omdat ik een kleine kamer had, je gaat tenslotte niet 5 grote zuilen in een kamer van 8m2 zetten. Maar je hebt ook cheape kleine boxjes waar net een scheet uit komt. Gewoon zelf beluisteren voordat je iets koopt, als het kan:)
     
  15. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nope. Ik bedoel dat zou ik je niet kunnen zeggen. Tis maar net wat JIJ goed vindt en wat jij ervan verwacht. Ga zelf eens luisteren ergens ofzo, misschien heeft iemand dat setje thuis staan, via kieskurig.nl en dan es luisteren. Es wat reviews lezen etc etc en dan een keuze maken. Heb die set zelf nog nooit gehoord dus kan je niks vertellen;)
     
  17. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ok merci om toch te antwoorden ;)
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, dat is ook een grote 'instinker'. De wattages geven bij een lagere weerstand. Denken van 'wow...130W', en dan 8 ohm speakers hebben. Opletten dus bij hoeveel Ohm het gegeven wattage is.
    Niets over jouw reciever hoor Wallie, die is machtig :D

    Jup, dat is ook zoiets...speakers hebben zelf geen wattage. Tenzij ze actief zijn, dus met ingebouwde versterker, dan wordt het vermogen van de versterker gegeven.
    Bij goedkopere speakers wordt meestal het maximaal aanbevolen wattage gegeven, voordat je hem opblaast. Bij de iets betere zie je gewoon de ondergrens en bovengrens staan van het aanbevolen wattage. Bijv 50-150W, dan wordt een versterker aangeraden tussen de 50 en 150W. Het is verwarrend omdat sommige merken dan gaan presenteren met '150W speakers!', terwijl je aan dat getal eigenlijk geen reet hebt. (ja je weet de maximale belastbaarheid :) )

    En wat je helemaal gek maakt zijn de allercheapste setjes die gaan presenteren met een PMPO wattage. De allegrootste onzin ever. Staat er zo'n miniscuul pc setje...2500W PMPO! Wat PMPO is, staat ook op Wikipedia:

    PMPO is een subjectieve maatstaf. Het opgegeven vermogen gaat uit van een versterker die onder ideale omstandigheden gedurende enkele milliseconden een bepaald vermogen kan leveren. Bij een luidspreker gaat het onder dezelfde omstandigheden om de maximum belasting, die hij verdraagt. Dit zijn geen kwaliteitscriteria. Verder is er geen standaard rekenmethode om PMPO te berekenen; elke fabrikant gebruikt zijn eigen (en vaak zo gunstig mogelijke) rekenmethode. PMPO is dan ook weinig meer dan een marketingtruc om een product te kunnen verkopen aan mensen, die waarde hechten aan zoveel mogelijk Watt.

    Prachtig :)
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke aankoop Double, Je gaat wel plezier beleven aan die set.. SCS serie van JBL is een leuke set. en de HK is wel goed ja!!

    @Simoens,
    Je kan dan beter voor zo'n setje gaan als de JBL en HK.. Dit levert meer kwaliteit dan de SONY.
     
  20. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee wat je budget is maar ik heb gewoon wat uitgezocht voor je..
    [​IMG]

    1- Kijk eens voor een Oehlbach scartkabel, bij de MM ofzo.. een met 4/5 sterren kost geloof ik een eurotje of 40..
    2- Heb je geen mogelijkheid om hem doormiddel van een component of HDMI kabel aan te sluiten? Dat zou de beste manier zijn. Zo niet zie 1..
    3- Spreekt voor zich.. Wil je meer kwaliteit dan zou je naar de monster kabel kunnen kijken.
    4- Geen idee of er een optische uitgang opzit, zo ja goedkope kabel dan.. (De meningen zijn er echter verdeelt over.) Indien geen optische uitgang, met stereo interlink naar Creative setje.
    5- Zie 4
    6- Goedkoop kabeltje, zie ook 5
    7- Als je nog een stereo ingang over hebt zou je hier eventueel nog een dropvetertje tussen kunnen hangen..
    8- Goedkoop kabeltje, zie ook 6

    Hoop dat je er wat aan hebt:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina