1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubu

    bubu Guest

    Oki bedankt, ik ken jou naam alleen maar van het 360 hardware gedeelte van dit forum dus je zal er wel een hoop verstand van hebben, dus hierbij kies ik voor de Creative stereo set.

    Thnx :)
     
  2. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ergens in friesland of groningen E80's van de JBL northridge serie verkrijgbaar is? Heb ze uitvoerig beluisterd (Maat van me heeft ze) en ik ben van plan ze deze week ook maar op te halen:cool: alleen kan ze niet vinden:confused: (Tenminste niet in Sneek en leeuwarden8) )Speakers op internet bestellen doe ik niet graag, en wil ze graag nog voor de kerst hebben.. (Leuk kerstcadeautje voor mezelfO-) )
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Groef Audio
    Steentilstraat 26
    9711 GM Groningen

    Studio Rispens
    Noordkade 50
    9203 CD Drachten

    Dit zijn JBL dealers.
     
  4. bubu

    bubu Guest

    ik had het gisteren nog over die 2.0 stereo set van Creative, maar we zijn thuis aan het verbouwen, en nu heb ik de dvd speler met 5.1 dolby suround set gekregen van akai! =D mooi even aangesloten.
    half uurtje mee bezig geweest, even een beetje netjes afgewerkt.
    Miss niet zo mooi als dat van jullie allemaal maar ik maak straks wel even foto's ben er wel blij mee =D!
    echt vet net even de laatste chapter van fear gedaan en dat geluid :eek:! alle kante ! echt super vet ! =D
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Van harte met je kado dan. We verwachten idd foto's. :cool:
     
  6. bubu

    bubu Guest

    naja foto's die komen nog wel,
    maar het betreft deze set

    [​IMG]

    Mooi meegenomen toch?

    Naja niet meer al te duur >KLIK<
    het betreft wel een super aanbieding hihi =P

    Naja boeeeeeiend ik ben er blij mee als 16 jarig scholiertje..
    Goed genoeg toch =D?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2006
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe welkom in ons wereldje. Dolby Digital is een reuze verbetering van je prestaties en speelplezier. En wat niet is kan nog altijd komen, wij vinden het leuk om mensen te helpen op dit gebied.

    Mvg,

    sjoerd
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik helemaal lopen kijken naar die Creative speakers van je, krijgen we dit :9

    Nee hoor, stuk beter :) Je hebt hem toch wel aangesloten met een optische kabel of niet?
     
  9. bubu

    bubu Guest

    zal wel =P

    Ik heb een vga kabel voor de monitor.
    Ik heb dat rode en witte draadje achterin de dvd speler gestopt, en de dvd speler zet ik dan op av in.
    Alle 5 de speakers doen het dus het zal wel goed zijn, en die subwoofer onder mijn bureau doet het ook goed, en idd deze bas is stukke beter ! (y) niet te overdreven. maar gewoon een mooi lage toon, nu kan ik teminste horen wat ze zeggen onder de aktie door =P
    maar het vetste is gewoon echt dat als je in een kamer rond loopt bij bijv, fear in de laatste chapter en alles onploft om je heen, dat je dat dan ook echt hoort en dan ook nog van alle kante!
    SUPER =D

    maar zoals ik het heb aangesloten, is dat met een optische kabel =P?

    [​IMG]
    AHA dat is dus een optische kabel, die heb ik wel bij mijn vga kabel gekregen, en die moet nog wel ergens liggen maar ik weet niet zeker of hij wel op de dvd speler past, ik zal even gaan kijken =)

    heb op de dvd speler gekeken maar daar zit geen uitgang op voor deze kabel,
    maar maakt het veel verschil dan?
    Dus nu heb ik geen dolby digital?
    Ik heb wel dat als er bijv. links iets ontploft het ook uit mijn linker speaker komt,
    Er zit btw wel een, dolby digital decober op de dvd speler.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2006
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de specs van je setje heeft hij wel Dolby Digital, maar geen optische ingang. Als jij zegt dat die er in het echt dus ook niet op zit heb je dus geen Dolby Digital. Nu heb je waarschijnlijk gewoon stereo (links en rechts), wat omgevormd wordt tot een soort neppe surround, waarbij er wel geluid uit alle speakers komt. Je zult nooit een geluid alléén uit je achterspeakers horen als er achter je geschoten wordt. Dit is alleen mogelijk als je je 360 via de optische kabel aansluit, een digitale aansluiting. Maar goed, het zal nu ook wel een leuke stap vooruit zijn ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  11. bubu

    bubu Guest

    huh maar ik heb dat net nog geprobeerd met saints row, nades gegooid van achter, links, rechts etc. en het kwam toch echt van de kant waar ik de nade heen gooide, =) =P naja als je had gezegd dat het wel dolby digital was had ik dat ook wel geloofd, zo klink het namelijk ook.

    en het klinkt toch echt anders als mijn oude 2.1 setje, als ik een nade naar links rechts etc gooi.
    Naja.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Links rechts pakt 'ie wel, maar voor en achter niet ;) Voor en achter is bij jou precies hetzelfde. Je hebt overigens wel Dolby Digital tijdens het kijken van films (op je DVD speler).
     
  13. smokehaze

    smokehaze Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vandaag mijn harman/kardon avr 123 met jbl scs200.6 binnen gekregen. Is al super geluid maar heeft iemand tips over de kabels merken en zo, en prijzen heb nu gewoon merkloos alvast bedankt
     
  14. bubu

    bubu Guest

    Ik zweer het voor en achter pakt hij apart, als ik een nade naar voor gooi dan hoor ik het geluid een stuk beter, omdat mijn center speaker op mijn monitor staat, en als ik naar achter een nade gooi en naar voor kijk dan klinkt het verder weg omdat mijn achterste 2 boxen achter in mijn kamer staan, is miss. raar maar het komt toch echt vanuit mijn achterste 2 boxen.
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Er wordt uitgegaan van 10 procent van het toale bedrag.
     
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    om die Logitech 5.1 Surround Z 5400 aantesluiten ..heb je dan een advance 360 kabel nodig en een optische kabel ?? meer niet toch ?

    ik zie hier meerdere mensen zeggen dat die set erg goed ..en voor die prijs valt het nog mee ook !
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Is, volgens anderen, zeker een goed setje. Je videokabel moet inderdaad een optische uitgang hebben (volgens mij heeft alleen de standaard videokabel deze niet) en hier sluit je je optische kabel op aan. Het andere eind in je Z5400 setje, instellingen veranderen en knallen maar.
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Alleen de kabel die bij het Core pakket zit heeft geen aansluiting voor de optische kabel, alle andere kabels voor de 360 kun je wel gebruiken :)
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  19. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    beter..ik zag hem idd net naast de stekker zitten van me 360 !

    zijn hier ook mensen met die 5400 van logitech?

    hoe is jullie ervaring met die set ?
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lees de thread in zn geheel maar eens door. Merendeel heeft hem, iedereen is er ook enthiousiast tegen. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina