1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Z 5400 dus ;)
     
  2. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey mensen.

    ik zou zoals beloofd nog even wat foto's plaatsen van mijn nieuwe harman kardon + jbl set. sorry voor de slechte kwaliteit foto's. heb ze met mijn telefoon genomen. de set is inmiddels aangesloten en speelt als een tierelier. alleen ik schrok even toen mijn center het niet deed. aleen toen bleek dat ik de boxdraad net wat te ver in de aansluiting had zitten zodat hij geen contact maakte. voor de rest is het gewoon even logisch nadenken. zeker nu ik mijn receiver als component verdeler gebruik. Dit weer omdat mijn samsung le26r71B maar 1 component aansluiting heeft. dan heb je met een dvd speler en xbox360 al 2 aansluitingen nodig. maarja. zo kan het ook. alleen omdat ik nu deze beide via de versterker en met 1 aansluiting na de tv moet ik gamen en dvd zien met dezelfde tv instellingen. dat is een beetje jammer. misschien maar een xbox360 vga kabel aanschaffen. nu de foto's.

    [​IMG]


    eerst daar maar in de gang te staan wachtend om uitgepakt te worden maar dat kon nog niet want de kamer moest eerst verbouwd worden.:'-(
    [​IMG]


    maar het resultaat mocht er zijn
    [​IMG]


    past precies in mijn kastje\o/
    [​IMG]


    mijn gamecollectie.
    [​IMG]


    erger me alleen nou al aan dit luxeprobleem
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  3. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er netjes uit!!:thumbs: :) Veel plezier ermee!! (Zal ongetwijfeld wel goedkomen;) )
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Muahaha. Mooi hoor! :D
    Echt dikke set zo met die tv erbij _O_

    Pas wel ff op met die HK, hij zit er wel erg krapjes in. Dat ding wordt als je een tijdje flink bezig bent best warm. Stond ook wel iets in de handleiding over ruimte aan de zij- of bovenkant. Heb je ook geen kapjes erbij gekregen om die aansluitingen linksonder dicht te maken? Ziet ie er nog strakker uit ;)

    We wachten op je ervaringen :)

    edit: Oja...tipje is misschien om even te proberen met je center onder de tv. Lijken de stemmen misschien nog iets meer uit de personen zelf te komen. Try...
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  5. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks mannen..

    der staat wel in het boekje: zorg ervoor dat er voldoende ruimte is voor ventilatie rond het apparaat.

    nou is mijn kast aan de achterkant helemaal open. en de deurtjes voor staan eigenlijk ook altijd wel open. en aan de zijkanten heb ik aan beide kanten een vingerdikte.

    maar volgens mij. nou weet ik het niet zeker. ziteen er alleen ventilatiegaten bovenop toch?? en hier staat de dvd speler op. zoals het hoort natuurlijk op de poten met voldoende ruimte.

    ik heb de kapjes gevonden. thanks. had ik niet bij stilgestaan.

    en ik zal de center eens onder of voor de tv proberen. misschien wordt het dan nog beter.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten aan de zijkant en bovenkant ventilatiegaten, maar dat je kastje helemaal open is achter stelt me al gerust ;)
     
  7. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi jonge!!!!!:b:

    hij is idd open en staat wel zo'n 5 tot 10 cm van de muur dus no worries!
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @double u 2,

    Ziet er goed uit! :cool: Vanaf nu de buren te vriend zien te houden :+
     
  9. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe. true. zal lastig worden. O-)
     
  10. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje :)

    Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten staan op m'n versterker. Alles werkt prima, films en games in Dolby Digital of DTS etc. Maar! Wanneer ik een CD eringooi (heb getest met verschillende CD's, origineel en gebrand etc, geen verschil) komt er geen geluid uit mijn achterste boxen :confused:. Alles staat gewoon aan bij de Xbox (Digitale output etc) Het rare is dat het bij de rest wel werkt. Hoort dit of is er een oplossing?

    M'n stand-alone CD speler speelt het wel af op 5.1.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als ik me niet vergis, is CD over het algemeen gewoon stereo.
    Je standalone spelertje zal het signaal dan ook 'omzetten' naar een 5 kanaals geluid.

    Uitzonderingen zijn natuurlijk SACD's, maar daar gaat het hier niet om.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Als je stereo Dolby Pro Logic II ondersteund dan zal je ook '5.1' moeten krijgen. Het is niet echt Dolby Digital, maar het wordt zo berekend.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, alleen gaat het gewoon niet lukken om Pro Logic te krijgen icm de 360 en een digitale kabel. De 360 gooit er standaard Dolby Digital uit, volgensmij ook met gewoon stereo cd's. Dan stuurt hij zeg maar een stereo signaal over Dolby Digital (DD2.0) En daar kan de versterker niet verder mee knutselen om er nog even een Pro Logic signaal van te maken. Aan een digitaal signaal kan je niet verder knutselen.

    In andere woorden, je kan niet je cd's in Pro Logic afspelen vanaf je 360. Tenzij je hem via de stereo stekkers aansluit, zodat de versterker er wél een Pro Logic signaal van kan maken. Want met een analoog stereo signaal kan je amp wel Pro Logic maken. Jou stand alone speler zul je ook verbonden hebben via stereo stekkers. Maar goed, dan zou je de stekkers en settings in je 360 telkens moeten verwisselen, wil je een cd in Pro Logic op je 360 luisteren. Ik zou dus gewoon je CD'tjes afspelen in je stand-alone spelertje, en lekker gamen in DD met je 360 :)
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    OF gewoon cd's luisteren in Stereo... zoals het hoort... :{ Ik doe dat tenminste, vind dat zelf ook beter klinken dan pro logic + muziek...
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan me niet beter aanvullen _O_
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, cd's horen gewoon in stereo geluisterd te worden. Zo zijn ze ook bedoeld.
     
  17. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben weer een stuk wijzer, bedankt iedereen. :)

    Ik speel ze voortaan wel af op m'n CD-speler. Geef mij maar dat omgezette geluid, ik heb niet voor niks allerlei high-end zooi gekocht om vervolgens nog maar de helft ervan te gebruiken. ;)
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mn jammy kan er wel 7 kanaals stereo van maken :)
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, maar sowieso kan mijn receiver van een digitaal stereo signaal een Pro-Logic (II) mix maken. :eek: Zowel over m'n Xbox 360 (door het geluid op digital stereo te zetten) als over m'n dvd/sacd speler.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Mwah, ik vind Pro Logic wel mooi. Het is in elk geval niet zo dat het geluid voor precies hetzelfde is als achter. De zang komt (bijna) alleen uit de front speakers, en de sub en surround speakers zijn meer wat opvulling. Met een druk op de knop kan ik van Pro Logic naar stereo switchen, maar ik vind 2.0 maar leeg klinken. Pro Logic geeft een wat warmer gevoel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina