1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja? :eek:
    Ik heb een tijdje terug nog zitten klooien met een HD movie met DD2.0 soundtrack, die ik streamde via Media Center. Ik kon er maar geen Pro Logic van maken. Maybe ligt het dan wel aan het streamen met MCE hoor, of zou er dan toch wel verschil in zitten bij verschillende amps?

edit: Ow wacht, je zet dan wel je 360 in de settings op stereo....dat had ik dus niet gedaan...:)
    Waarschijnlijk dat de amp er dán wél iets mee kan.

Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Al eens gespeeld met de plaatsing en indraaing van je speakers? Waarop speel je?

Sjoerd

3. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tjah, ik heb wel jou opstelling gezien ( is toch nog steeds je fronts aan elke zijde van je comp. tafel? en je surrounds helemaal achter je?). Denk dat het daar aan ligt. En zowiezo, stereo hoeft niet 2.0 te zijn. Dat hangt van je speakers af.. want als jou speakers niet lager dan 80 Hz kunnen gaan (wat bij mij het geval is voor mijn sattelietjes), heb je echt wel je sub nodig. De sub zorgt gewoon voor de lage tonen in het geluid, beinvloed helemaal niet het stereo geluid..

4. JeePee

JeePee Guest

Ik speel op een Panasonic SC-HT855. De opstelling is niet optimaal, maar wel praktisch. Hier de specs.

Ik heb de opstelling veranderd. De fronts staan nog steeds vrij dicht naast elkaar naast m'n monitor, maar de surround speakers heb ik dichter bij geplaats en die staan nu een stuk verder uit elkaar (aan weerszijde van de kamer).

Klopt. Als ik Pro Logic uit zet heb ik 2.1 geluid. Komt ook omdat ik de 'True Bass' aan heb staan (niet echt mooi voor muziek, maar met gamen klinkt het wel lekker :cool:) Beneden hebben we 2.0 geluid. Klinkt uiteraard mooier dan bij mij (setje is iets meer dan 10 keer zo duur :9) maar ik vind Pro Logic echt lekker klinken. Bij m'n oude JVC klonk voor precies hetzelfde als achter, maar die had geen Pro Logic. De Panasonic die ik nu heb probeert er echt een 5.1 geluid van te maken, waar die aardig in slaagt. Zang komt gewoon van voren en niet van achteren. Uit de surround speakers komen de gitaren en de bass.

Kan trouwens ook liggen aan de muziek soort of 2.1 of Pro Logic beter klinkt. Als je van klassiek houd kan ik voorstellen dat Pro Logic uit beter is, maar ik luister veelal naar Linkin Park en The Offspring, met hier en daar wat HipHop. Daar mag het geluid best wel wat 'voller' :)

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    hi, ik was even aan het kijken op dit forum want ik wil eigenlijk ook een 5.1 speakersetje en ik vroeg me af of de Logitech Z-5400 nog steeds goed is. Ik heb hem gevonden voor 162,50, en dan moet ik nog een Advanced Scart Cable kopen van 30 euri, en hoeveel kost dan die 2e kabel die je nogig hebt.

6. timmy17

timmy17 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb gewoon een gare surroundset en wil me xbox 360 er op aansluiten, mag gewoon stereo uit me surround komen want al die optische dingen heoft niet, wie kan me vertellen hoe dat moet

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nog steeds goed ;) Ik weet niet wat voor 360 je hebt, maar als je een Premium hebt kun je gewoon die kabel gebruiken. Hier zit ook een optische aansluiting op, dus dan hoef je niet een Advanced scart te kopen. Tenzij je een normale (geen HD) TV hebt, want dan knapt je beeld ook nog een op van een Advanced Scart kabel. Check anders even de 360 sound faq in mijn sig ;)

vffaq candidate...

Iets meer info please, hier kunnen we niets mee. Merk/type of iig de aansluitingen die je hebt op je setje.

Laatst bewerkt: 25 dec 2006
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb een xbox360 premium met een koelkast-tv, dus dan hoef ik alleen nog zo'n TOSlink te hebben om het aan te sluiten? en wat bedoel je met dat mijn beeld knapt? en ik las net ff jij 360 sound faq, maar daar begrijp ik uit dat ik die set alleen voor te gamen kan gebruiken, dus niet voor een film ofzo.. begrijp ik dat goed? alvast bedankt

9. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Wil je dat we uberhaupt antwoord kunnen geven moet je opnoemen wat je precies wil, en welke set (plus aansluitingen) je hebt. Met dat gedeelte over het beeld bedoeld Mike dat de kwaliteit van hoe het eruit ziet omhoog zal gaan.

Geld ook voor jou Timmie

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, in principe wel. Want jouw 360 Premium kabel heeft al een optical out. Zoals staat in de FAQ.

Met een Advanced Scart kabel knapt ook het beeld op, in vergelijking met composite (gele stekkertje) die je nu waarschijnlijk gebruikt uit je premium pakket. Het beeld wordt iets kleurrijker en scherper.

Nee, dat begrijp je niet goed. Je kan er heel goed film mee kijken. Maar dan moet je dus wel de dvd in je 360 stoppen. Niet dat dat uitmaakt, maar er zijn ook mensen die een losse dvd-speler willen.

-------

Hej vaste thread bezoekers...maybe moeten we net als Fardo in de networkthread zo'n soort lijstje maken wat je moet invullen met info over de spullen voordat we de vraag beantwoorden :D

11. timmy17

timmy17 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

het is een ECC ooit is gekocht voor 50 euro bij de marskramer, het is een 5.1 setje en heeft gewoon 6 tulp aansluitingen, als je nog meer moet weteen hoor ik het ;)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet genoeg :)
    Wat staat er bij de aansluitingen, zijn het in- of uitgangen?

Mijn eerste ingeving is een pc setje. Maak anders even een foto van het setje en alle aansluitingen als dan kan.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    tanx voor de info

14. timmy17

timmy17 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

het is geen pc setje, maar gewoon een heel goedkoop merk de aansluitingen zijn gewoon tulp wit en rood, een L en een R voor 2 ch. En FL, FR, SL, SR ,C en SW voor 5ch.

meer staat er ook niet achterop

15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dan zal jij niet dolby digital kunnen krijgen, een optische ingang is een vereiste.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hij neemt genoegen met stereo. Dus hij moet gewoon de rode en witte tulp in de L en R aansluitngen stoppen waarschijnlijk.

17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit dus te denken een nieuwe surround set te kopen. Wil er eigenlijk geen dvd speler bij in hebben zitten, omdat de 360 ook dvd's kan afspelen. Maar kom ik dan eigenlijk meteen in de pc-sets?

Ik heb namelijk deze 3 gezien:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product...apparatuur_speaker&min=100&max=300&gq=optisch

Heeft er iemand ervaring met deze? Meende er wel het één en ander over te hebben gelezen.

Kan deze surround weergeven met de 360? Aansluiting?

Zijn de boxen draadloos? Zie namelijk bij alle drie de sets een soort van ontvanger of zender staan.

Wat is ongeveer de richtprijs?

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik je link goed snap maar je bedoeld die 3 Logitech setjes?
    Die hebben iig allemaal al hun respect verdiend op dit forum. Een hoop mensen op het forum hebben één van deze setjes. Dit zijn ook niet echt pc-setjes, omdat je ze eigenlijk overal op aan kan sluiten.

Z5400 is heel goede set.
    Z5450 is zelfde, met wireless achterspeakers (maar wel stroomkabel).
    Z5500 is bigger ass. Powerrr...:)

Check voor prijzen gewoon de tweakers.net pricewatch of kieskeurig oid.

19. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die sets bedoel ik. Zijn dus wel erg goede sets. Heb de sets ook al eens voor bij zie komen in deze thread.

Op kieskeurig.nl staan ook vaak de porto kosten bij. Deze bedragen zijn ook vaak heel hoog.

Maar alleen de achter speakers zijn draadloos? Maar stroomkabel? Hoe lang is deze dan wel niet?

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de 5450 zijn ze idd draadloos. Geen idee over de lengte van de stroomkabel. Check gewoon de Logitech website voor meer info.

Maar in principe is het gewoon even makkelijk om ze gewoon met een speaker draadje aan te sluiten, z5400 dus, dan heb je geen stroomkabel nodig. Tenzij je echt mooi stopcontacten hebt achter je, of echt heel lastig draden zou moeten leggen, zou je voor de 5450 kunnen gaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina