Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    nee lol dat was de philips 32pf9966......hou er maar over op want die tv was werkelijk rijp voor de vuilnis.

deze heb ik toen (met bijbetaling) gekocht ipv van de "terrible" 9966 en is op alle fronten 30 keer beter dan de oude.
    tis nog steeds een toestel dat een fenominaal plaatje laat zien maar helaas geen 1080p slikt of weergeeft.

aangezien ik straks helemaal overga op hd-dvd wil ik dan ook het maximale eruit halen wat er (op dit moment) inzit en dat gaat perfect met de nieuwe sony kdl-40x2000.

http://www.sony.nl/view/ShowProduct...w_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP LCD TV

hij blijft mooi he :+

2. JeePee

JeePee Guest

Let wel:
    Hij heeft 1080p via HDMI. De Xbox 360 is dus (nog) niet weer te geven in 1080p.

3. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Blijft zeker mooi :9 Nou hopen dat deze minder panelen verslijt he

Doet dacht ik wel 1080p over vga, JP

Leuk, denk dat je daar echt grote winst mee kan maken tov. de Yamaha, succes ermee :)

Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  4. JeePee

JeePee Guest

De 360 doet dat wel ja, maar of de TV dat kan ontvangen is een tweede ;)

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    daar hadden we het toch over :confused:

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand nog de prijs van dat Harman/Kardon setje Feat JBL ?

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb je et niet getroffen, heb zelf een perfecte 9966, nooit geen problemen mee, heb em nu een aantal maand, super beeld. Maar idd geen 1080p, wat je alleen van een tv die 2/3x duurder kan verwachten. Maar nice tvtje die sony ;) Heb em zien staan bij de MM, alleen zou ik het ambilight wel gaan missen, elke keer als ik die uitzet mist er wat.

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    klopt...alleen via de hdmi is het 1080p.
    wel krijg je de volledige resolutie in 1080i via de component dus niks geen gedownscale meer.
    de sony komt er in de eerste plaats voor hd-dvd's en gewoon als tv.

gamen is leuk maar niet meer dan een prettige bijzaak...mijn oude philips zou in de eerste instantie ook gewoon naar de slaapkamer gaan samen met de xbox.
    alleen licht mijn vriendin regelmatig eerder op 1 oor dan mij zodat een avondje doorknallen op live voor haar geen feest wordt.
    een grote vriend wilde de philips graag overnemen en zodoende zijn er 2 mensen blij en ik hou een paar centen over.

wat het ambilight aangaat weet ik zeker dat ik het net zo snel vergeet alsdat ik het leuk vond toen ik het voor de eerste keer hier in huis had....(wat een zin :+ )
    tis philips zijn ding,ziet er leuk uit en het verkoopt.....hadden ze nou maar een tv die wel 1080p ondersteund en ik was wellicht klant bij ze gebleven.
    helaas is er geeneen model van philips die het wel doet dat terwijl het met emmers tegelijk wordt geadverteerd.....vreemde jongens daar in eindhoven:confused:

de 9966 van philips kan in mijn ogen werkelijk niks meer goed doen....6 tv's die hier allemaal naar de klote gaan is niet meer dan gewoon toeval...
    sla kieskeurig erop na en je komt een lijst aan klachten tegen van displayfouten tot zoemende en fluitende toestellen.
    ik heb nog nooit een toestel zo snel uit het assortiment gehaald zien worden als de 9966....ooit verkocht voor ruim 2800 euro...binnen een half jaar in de budgetbak voor de helft van dit bedrag.....en het geluid van dit ding :'-(

grave...je leest het al...ik heb niks tegen philips want de 9830 heeft alles weer goed gemaakt hier en zelfs nog 2 stappen verder,maar ben geen fan van de 9966.

9. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    huh?

Deze

En deze

En deze

Ondersteunen toch allemaal 1080p? Of begrijp ik dat verkeerd...?

Anyway, vind het wel allemaal leuk om te lezen, maar dit blijft een surround/dd topic :b:

Edit: Nu ik beter heb zitten lezen op philips.nl, staat er in het kopje 1920x1080p en dan zetten zet bij ondersteunde video formaten 1920x1080i... beetje gaar, of bedoelen ze met die p pixel?

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Occisor: zijn wel 1080P schermen maar de input gaat maar tot 1080i.

M'n collega's hebben de samsung LE40F71B (als ik me niet vergis) dat is wel een echt 1080P scherm en die bevalt ze ook ontzettend goed, deze doet ook over component 1080P.

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    De eerste 9966 modellen hadden idd veel fouten las ik op kieskeurig, maar de laatste modellen hebben nagenoeg geen problemen meer, ze hebben wat aanpassingen gemaakt zodat het zoemen/rammelen etc er niet meer is. Maar jammer om te horen dat ze zoiets niet bij de eerste modellen hebben nagekeken, erg slordig zoiets. Gelukkig zelf een perfecte gekregen, geen gezoem of dode pixels oid. Alleen klote dat ie bij mn vga kabel en 360 2 zwarte balkes laat zien op de tv, terwijl hij gewoon deze resolutie moet ondersteunen. Maar verder top tv, en helemaal voor de prijs waar ik em voor gekocht heb.

Tis zowieso zo dat je altijd de klagende mensen hoort, maar bijna nooit de tevreden mensen, geeft soms een vertekend beeld;)

12. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik een marantz pm7200 (voorloper van de 7001)
    Ik moet zeggen dat ding erg lekker speelt op mijn (goedkope) mordaunt short speakers. Nooit gedacht dat er zoveel meer uit mijn speakers te slepen viel. :eek:
    Vooral in Klassa A is de controle in het laag zoveel beter.
    Heb sinds kort een marantz sa15-s1 speler erbij ter vervanging van mijn vorige speler en wederom een flinke verbetering. Helaas weet ik nu bijna zeker dat mijn speakers nu een bottleneck in mijn systeem zijn.

Nad heb ik ook erg goede ervaringen mee. :)
    Heb heel wat uurtjes bij een kameraad doorgebracht met een c320bee + t512 dvd speler i.c.m met dynaudio contour speakers en vooral qua vocals geeft nad naar mijn idee echt een heel natuurgetrouwe weergave.
    Zijn erg degelijke versterkers voor een degelijke prijs.

Het lekkerste is een amp met theatre input zodat je het voorversterker gedeelte uit kan schakelen tijdens film kijken. Nu zit ik te klooien met 2 volume standen.
    Wat soms niet echt ideaal is.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga zo even onderweg om de Marantz en Nad te beluisteren. De combinatie Marantz-JBL heb ik al eens eerder gehoord, en dat beviel me wel. :) De combi Marantz-Mordaunt Short schijnt sowieso heel erg prettig te zijn, zowel in stereo als in surround. Ben heel erg benieuwd naar de Nad.

Maar jij hebt de stereo amp gekoppeld aan je surround receiver?

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, Gewoon via mijn pre-outs.
    Dus het signaal wordt naar de marantz gestuurd die het vervolgens weer versterkt.
    Op mijn marantz gaat het signaal gewoon in de aux1.
    Klaar is kees. :)

Edit: Waar halen jullie die mooie signatures vandaan? O-)

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  16. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn ook alleen speakers lieve schat. :b:

17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een jvc-dolby surround set. Zal je er veel voordeel uithalen om andere (zwaardere) boxen erop aan te sluiten? Lijkt me wel goedkoper, dan een gehele nieuwe set kopen.

18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :) Jup, iewat grotere speakers kunnen bij zo'n set al (grote!) verbeteringen opleveren. Dan moet je niet denken aan grote vloerstaanders maar aan kleine monitor speakers. Vooral op het middengebied ga je er qua geluidsweergave dan erg op vooruit.

Je moet alleen wel rekening houden met de weerstand van de speakers.

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    maar ik zocht op home cinema set :eek: ?
    In die FAQ stond dat ook home cinema sets kunnen worden gebruikt voor 360,films en tv?

20. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kieskeurig.be/product/337E2F5661B62DC4C125702F00481B51.htm
    Ik vondt deze heel mooi en goede prijs , maar hier hoort een reciever bij zeker e
    Maar nu zoek ik een receiver of versterker die ik daarop kan aansluiten en dan op mijn xbox360
    Weten jullie 1 ? mijn budget voor een receiver of versterker is €200 , niet veel, ik wete het :)

Jah zal ik eens kijken ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina