1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte heren techneuten,

    Ik heb een aantal vragen met betrekking tot een versterker, een dvd speler en mijn 360

    Ik heb gekeken naar een versterker van denon 1707 een dvd speler van denon 1730 en eventueel kef boxen 2005.2 dit lijkt me wel lekker bij elkaar passen toch?

    als ik nu mijn xbox 360 via component aansluit op de receiver en deze staat niet aan wordt het beeld dan wel doorgelust naar de tft?? de tft heeft maar één component ingang en ik speel niet altijd met dolby digital

    Ik wil ook de HDMI uitgang van de dvd speler gebruiken,
    geeft het dan problemen als ik dit niet via de receiver laat gaan (deze heeft geen HDMI ingangen) met name met het probleem van synchroon lopen van audio en video?


    grtz

    BT
     
  2. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Je xbox sluit je niet via component aan je reciever. De kabel van je 360 sluit je via component aan op je tv / tft. Op de stekker van je kabel zit een plug voor een digitale coax kabel (ook wel toslink). Deze sluit je aan op je reciever. 2 van de 5 kabels hoef je dan niet aan te sluiten op je tv.

    Je dvd speler sluit je via HDMI (als deze aanweizg is op je TV / tft) aan op je TV. Ook weer via een toslink of een analoge coax verbinding sluit je hem ook aan op je reciever. Dit voor het geluid.
     
  3. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik één van uitgangen van de receiver niet hoef te gebruiken waarom zitten die er dan op???
    ik ga ervan uit dat die toch ook een functie hebben?
     
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Toen ik het Kef setje ging kopen was er ook een aantal set-aanbiedingen van het speakersetje met een receiver en dvd speler, voor soms hele schappelijke prijzen. Misschien een tip om daar even naar te zoeken (als je dit al niet gedaan hebt), is waarschijnlijk goedkoper dan alles los halen :)

    Je vragen:

    De video schakeling werkt alleen als je receiver aan staat. Als je maar één apparaat (alleen de 360) met component gebruikt kan je deze net zo goed meteen op de monitor aansluiten. Als je geen gebruik maakt van de video schakeling scheelt dat in ieder geval een componentkabel die je tussen de monitor en de receiver moet hangen, die kunnen vrij duur zijn als je een goede wilt.

    Voor geluid gewoon een optische kabel van de uitgang op de component kabel naar de receiver.
    Als je ook speakertjes aan de monitor hebt kun je de tulpjes van de componentkabel gebruiken maar dan moet je denk ik in het dashboard elke keer selecteren welke uitgang de 360 moet gebruiken voor geluid (analoog of digitaal). Je kunt natuurlijk ook gewoon het volume op de receiver niet zo hoog zetten als dat het probleem is ;)

    De dvd speler heeft ook een digitale uitgang voor geluid (optisch of coaxiaal). Als je de speler hiermee op de receiver aansluit geeft deze het geluid weer.

    Problemen met het niet gelijk lopen van geluid en beeld komen doordat de monitor het beeld eerst moet verwerken voordat het op het scherm wordt getoond. Daardoor kan er een hele kleine vertraging optreden en kan het beeld ietsje later komen dan het geluid. Dit zou in ieder geval aan de monitor liggen, niet aan de aansluitingen :)
    Ik verwacht daarmee eigenlijk geen probleem, maar als ik het goed heb heeft de receiver een lip-sync functie (kijk dat even na) waarmee je het geluid ietsje kan vertragen zodat het weer gelijk loopt.
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Black Talon

    geweldige keuze :) ik heb de kef set ook, en met de 1706, de voorganger van de 7

    ik ben miss ook van plan die dvd spelert te kopen :9

    laat me weten voor hoeveel je het allen koopt :eek: miss kan ik je wat tips geven :)
     
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, wat gaat dat hard bij denon zeg.
    7 serie alweer, mijn 1905 is nog niet eens 2 jaar oud. :eek:
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren / dames? ,

    ik heb zelf een dolby surround set van JVC. Het is een dolby digital. Heb deze met een optische kabel (glasvezel) aangesloten op mijn 360. Als ik via instellingen 5.1 geluid gebruik hoor ik geen geluid. Wel kan ik gewoon stereo doen, maar heb dan 2.1 geluid. Is dit normaal?
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je Xbox zelf instellen, audio opties bij het meest rechter scherm op je dashboard ( configuratie heet het tabblad geloof ik ? ik weet het ff niet =( ben niet bij mn xbox :x)

    hoop dat dat je probleem solved
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeuj! :D

    [​IMG]

    Eens kijken wanneer ik die in elkaar ga zetten...
     
  10. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een nieuwe interlink gescoord:cool: The Name van van den hul. Goede kwaliteit voor een wel erg leuk prijsje\o/ Zal morgen even foto's maken van m'n setje:)
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Interlink Maddnessss...... :D
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Om ook maar even te beginnen:

    Binnenkort ga ik een paar Oehlach-interlinkjes kopen. 1 splitter (voor shakers en sub), 1 stereo interlink, en 1 subwooferkabel.

    Ben benieuwd. Maar die pluggetjes van jou (dyn) zien er wel erg mooi uit! Hoeveel hebben ze gekost als ik vragen mag:).
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    En die svs?
     
  14. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb het ook gewoon ingesteld op mijn 360, maar krijg geen geluid.
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Sweet he \o/

    Gekocht bij HTforum Powerbuy. Is een hele DIY stereo interlink set met ferrietmantels. Was 34 euro ofzo met korting, weet niet meer precies. Ben het alweer vergeten :9 De in elkaar gezette versie kost iig bijna 2x zoveel. Het is iig de ViaBlue NF-A7 Stereo Interlink, Mono edition (twee losse kabels), 1 meter. Post nog wel pics als ie af is, wordt echt een prachtige kabel...

    edit: Ik had hem trouwens opgehaald bij de organisator van de Powerbuy. Gelijk ff een filmpje gecheckt op zijn mooie setup. Epson HD ISF beamerje, Onkyo Amp, Tannoy speakers in 6.1 opstelling in samen werking met een 12 inch SVS :) Van Helsing gechecked...one word...impressive...
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn upgrade:
    QED SA voor Fronts met Grote Airlocks
    QED SA micro voor Rears met Kleine Airlocks

    Vanmiddag luistersessie KEF iQ5
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben mijn hele kamer aan het verbouwen, en nu is ook de plek waar ik zit veranderd. Hierdoor moet ik dus mijn hele 5.1 set van plaats verwisselen. Nu weet ik wel waar alle satelietspeakers moeten staan, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat de subwoofer rechts van de TV moet. Maar de subwoofer brengt toch alleen de bass, of het geluid nou van rechts of van links komt, toch? Ik zou hem dus eigenlijk ook links kunnen zetten, zonder dat het geluid 'vervormd'. Of moet de subwoofer aan de rechterkant?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2006
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Aangeraden wordt inderdaad vooraan tussen de fronts, beetje naar links/rechts maakt dan ook niet zoveel uit. Laag van de sub is minder goed plaatsbaar, hoe lager hoe minder richtingsgevoelig. Wil overigens niet zeggen dat het niet uitmaakt waar je dat ding zet (voor optimale performance dan) ;)
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem overal neerzetten waar je wilt. Links/rechts boeit iig helemaal niet (tenzij je geen vierkante/rechthoekige kamer hebt).
    Als je de perfecte positie van de subwoofer wilt bepalen, moet je hem eerst op de luisterplek zetten. Luister dan overal in de kamer waar je de mooiste bassen hoort. Op die plek zet je 'm dan neer.
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik het goed heb heeft JP het logitech setje. Dan maakt het (net als bij mijn satteliet setje) wel degelijk uit waar je hem zet omdat de sub niet enkel de LFE weergeeft maar ook een deel van de middentonen. Die zijn een stuk beter plaatsbaar, daarom geniet het de/mijn voorkeur de sub iig tussen/bij de fronts te zetten ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina