Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, ik heb een JVC. En de subwoofer hoort volgens de gebruiksaanwijzing niet tussen de fronts te zitten. Zo moet het volgens de gebruiksaanwijzing:

    [​IMG]

    Maar ik wil het zo plaatsen:

    [​IMG]

    Ik vroeg me dus of dit kan, omdat misschien de geluiden die van rechts komen harder door de sub gaan dan die van links...
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Oh, dacht ik egrens gezien te hebben, foutje :)
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit waar je je sub zet. Er komen iig geen geluiden uit die van rechts horen komen ofzo :) Ik heb op het htforum zelfs gezien dat mensen hem in een ander kamertje hebben staan :9

    Maar pas wel op met de surround speakertjes. Eén van de vier G's van HT (richtlijnen voor home theater) staat voor 'Gelijke afstand', tot de luisteraar. In de perfecte opstelling zouden de speakers dus echt allemaal op dezelfde afstand van je af staan, als in een cirkel (plaatje startpost). Nu zouden je linker surround geluiden wel een beetje weg kunnen vallen.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Maar het volume van elke speaker is los te regelen op een niveau van 0 tot 6. Dan kan ik mijn Front Right, Front Left en centerspeaker op 3 zetten, mijn Right Surround op 4 en mijn Left Surround en subwoofer op 6 ofzo.

    Zolang ik maar weet waar het geluid vandaan komt. Ik ben namelijk iemand die gamed op geluid en met name in shooters is dat verrekte handig.
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Okej...netjes dat je dat kan instellen! Ja, dan is het dus een kwestie van op je gameplek gaan zitten en dan een beetje die volumes gaan tunen tot je overal een gelijk volume vandaan hoort komen. Ik weet niet wat voor setje je hebt, maar sommige setjes hebben hier een ingebouwde functie voor (test tone oid, check je remote), waarbij een toon uit elk van de speakers stuk voor stuk komt zodat je echt goed het volume kan afstellen. Er zijn ook dvd's om dat te doen.

    En lekker 5.1 geluid is echt een groot voordeel bij gamen idd :D Jij moet natuurlijk goed horen waar die wagens achter je zitten en wat het goede schakelmoment is ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Idd, maar met shooters is het ook niet verkeerd. Nadat ik een keer m'n hele instalatie een grote schoonmaakbeurt geven had, had ik na het terugzetten van m'n apparatuur de surroundspeakers per ongeluk omgedraaid :9 Als er van links achter op mij geschoten werd, gaf mijn scherm dat aan, maar mijn set gaf aan dat het van rechts achter kwam. Aangezien ik op geluid game draaide ik naar rechts en lag ik niet veel later dood op de grond :+ Maar ook het horen van voetstapjes aan de andere kant van een muurtje ofzo hebben mij veel kills opgeleverd :) Met een 5.1 set ben je absoluut in het voordeel ten op zichte van de stereogamers.
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt helemaal waar, ik had laatst een GRAW sessie, en mijn 5.1 set heeft mijn leven tot 2 keer toe gered..! Echt relax dat 5.1 :thumbs:

    dyna had het net over test tone e.d., mjah dat zit meestal niet bij de set, maar bij de amp zelf, ik heb dit met mijn denon. Het is een microfoontje dat je moet plaatsen op de plek waar ongeveer je oren zitten. Hij gaat dan elk kanaal 1 voor 1 af en berkent zelfs de afstand tussen jou en de speaker ..! En dan stelt hij zelf in welk kanaal meer volume heeft en dat het geluid optimaal is. Ik had ergens gelezen dat er ook zo'n test was maar dan moet je het microfoontje op 9 (!) verschillende plaatsen in je kamer neerplanten en het hele process herhalen ( dik een uur werk :emo:, zo'n testtone duurt ongeveer 6 a 7 minuten, en dat plus het steeds neerplanten van dat ding)
    MAAR: dit hoef je dus ook maar 1 keer te doen, en het zorgt ervoor dat je geluid helemaal is geoptimaliseerd, en dat was iig wel in mijn kamer te merken :) ( mijn achterspeakers zitten dichter bij me dan de voor, de denon stelde dus in dat de front's iets meer dB nodig hadden dan de surrounds)
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben niet allemaal zo'n soort auto setup als jij man :9

    Mijn test tone functie is ook gewoon zonder mic, en moet je op t gehoor doen of met een dB-meter. En JeePee heeft volgensmij geen losse componenten maar een JVC setje, dus ik verwacht niet dat er een mic bij zit, maar ik kan me vergissen...
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kan het ook met een dB-meter doen... maar dan moet je dus wel per kanaal gaan vergelijken.. wat best een gedoe is toch? of zie ik dat verkeerd?
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is zo'n auto setup handiger. Maar dat heb ik nie he ;)
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een dB-meter is wel een stuk preciezer;). Da's meer voor de echte audiofielen:9 .
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Center speaker binnen :)

    [​IMG]
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nice man!
    Van monitoraudio?

    Veel plezier ermee!
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi hoor! Nu is je bronze-setje compleet:). Hoe klinkt 't?

    Ben je eigenlijk nog van plan er een subwoofer bij te kopen?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Zit inderdaad geen microfoon bij. Ik heb gewoon een simpel 5.1 setje, de JVC TH-S1 geloof ik. Geluid is goed genoeg voor mij, en hij zorgt ervoor dat ik m'n 360 niet meer kan horen, wat al een hele prestatie is :9

    M'n ouders hebben beneden een Marantz met twee B&W boxen. Dat geluid is echt ziek scherp, maar als ik dat op m'n kamer wil zal ik ff moeten sparen :+
     
  16. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tha Raptor

    Hehe, eindelijk ;).

    Veel Plezier met !!!
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    @smokey: Inderdaad de Bronze serie
    @Freek: Met die 4 B4's heb ik geen sub nodig, in ieder geval niet als ik nog thuis woon. Zolderkamer + downfiring sub(Rel quake ofzo) = geen goed idee. Misschien dat ik in de toekomst wel nog voor een rear speaker ga.
    @JeePee: Leuk, heb anderhalf jaar de JVC tha 85 gehad, lijken er veel op elkaar. Muv de sub prima setje :)
    @Gamer: thnx!
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes Sjoerd _O_

    Big Pimpin...:)

    [​IMG]
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen helpen?

    Ik heb een JVC dvd digital cinema system (TH-a35).

    Ik heb een optische kabel tussen de 360 en mijn dolby surround set. Ik heb via de instellingen van de 360 5.1 aangeklikt, maar krijg geen geluid. Als ik gewoon stereo doe doet het geluid het wel. Heb dan geen dolby surround.
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Stomme vraag ; Waar ga je die voor gebruiken? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina