1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ralfje: Waaschijnlijk een instelling in de JVC set, want je set heeft wel een Dolby Digital decoder. Bij ons setje in de huiskamer is het ook zo dat je moet instellen welke input hij moet gebruiken. Even klooien met de setting of de handleiding ff checken...

    edit: check jeepee´s post hieronder....

    CD´s :)

    Ik heb al een tijdje Philips DVP-9000S, maar had alleen dropveters :)
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  2. JeePee

    JeePee Guest

    @ Ralfje,
    Check even je afstandsbediening. Daar zit als het goed is het knopje 'AUX' op. Druk daar een paar keer op tot er op je display van je speler 'AUX DIGITAL' komt te staan. Als het goed is heb je dan het 5.1 geluid van je 360. Althans, zo is het bij de TH-S1, maar die zal niet veel verschillen van de a35 denk ik.
     
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie op mijn dvd-speler ook wel digital in staan. Dus ik zal hem wel op het goede kanaal hebben staan. Bij een maatje van mij werkte de surround set (die van hem) wel met mijn 360. 't is wel vreemd.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem wordt veroorzaakt door de TH-A35.
    Heb namelijk de zelfde probleem gehad met mijn TH-A35.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=40952&pp=15&highlight=jvc th-a35

    Deze herkend namelijk het DD5.1 signaal van de Xbox en Xbox360 niet.
    Als het goed is beginnen de Icoontjes op de display van de TH-A35 ook te knipperen als het DD5.1 signaal wordt geactiveerd.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niets knipperen. Maar ik hoor ook geen geluid als ik in het dashboard ben. Maar ja boeien. Speel ik wel gewoon met 2 boxjes. Goed genoeg. :)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan de TH-A35 naar een servicecenter brengen voor reparatie.
    Helaas moet je dan ook de Xbox achter laten omdat de medewerker niet kon zeggen hoelang het ging duren , heb ik er maar vanaf gezien.
     
  7. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb gisteren een Logitech Z-5500 5.1 gekocht en vandaag aangesloten. Allemaal prachtig, maar een probleem. De center speaker geeft geen geluid als ik muziek afspeel (via de Xbox 360) of een spel speel. Zojuist heb ik een dvd-tje afgespeelt met de 360 en toen deed de center speaker opeens ook mee en als ik de "test" functie uitvoer hoor ik de center speaker ook. Hij is dus niet stuk.

    Nu is mijn vraag of het normaal is dat de center speaker het 'niet doet' bij games of muziek. De Z-5500 heb ik aangesloten met een optische kabel en in het menu heb ik de instellingen aangepast. Ik heb het dusver overigens alleen met COD2 geprobeert, zometeen probeer ik verder..

    /edit, wellicht ben ik te snel geweest. Bij TDU doet de center het ook. Ik neem dan maar aan dat het van het spel af ligt? Hoewel ik het vreemd vind dat ook bij het muziek spelen de center zich afzijdig houdt.
     
  8. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Creative DTT3500, al best een oud ding maar bij mij doet de center speaker het wel gewoon.

    Bij het muziek luiteren moet je hem op een ander equaliser (of hoe je het ook schijft) zetten, bij mij heb ik: movie/ Music/ Fourpoint 5.1 DIN en Stereo
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij sommige games wordt het center kanaal inderdaad niet gebruikt. Is mij ook weleens opgevallen. :)

    Muziek wordt via de Xbox 360 alleen maar in stereo afgespeeld, ondanks dat je 5.1 surround hebt ingesteld. Als je meerdere speakers wilt horen tijdens het afspelen van muziek, zal je zoals Linkin Park al zegt gebruik moeten maken van de equalizer instellingen van je speakerset.
     
  10. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Was niet van plan mijn dolby surround set te laten repareren. Apparaat werkt met dvd's gewoon goed. Hij is trouwens ook al wel 3 jaar oud ofzo.

    Wat kost eigenglijk zo'n surround set met één speaker? Zo'n luxe geval.

    Oh ja, ik hoorde dat sommige dvd's (films) haperen in de 360. Is dat nog steeds zo?
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Die Bose dingetjes? 2.1 is dat. Kan niet tegen het echte surround op, wel een lekkere sub.
     
  12. dannynima

    dannynima Guest

    hej mensen kzoek boxjes,surroundsystems of hoe dat ook allemaal heet |:- voor mn LCD , mn LCD moet vrijdag binnenkomen want dan zijn ze pas verkrijgbaar, het gaat om een LG 32LC25R (nieuwere versie van LG 32LC2R), alle aansluitingen zijn hetzelfde...
    Maar nu zoek ik goede boxjes/surroundsytem voor mn LCD voor ongeveer 100-150€, kunnen jullie me hier alsjeblieft mee helpen want heb er geen verstand van |:-

    alvast bedankt
     
  13. petervee

    petervee Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    MEdiamarkt

    Bij de mediamarkt hebben ze een dolby 5.1 setje voor 69 euro... kompleet met speakers ingebouwde DVd speler / radio enz enz
    Er zit een optische ingang op ( wel coaxiaal, dit is op te lossen met een toslink naar coax conv ) en de geluids kwaliteit is super zeker gezien de prijs !!
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozo...een optische coaxiale ingang :9

    Maar goed, dat is natuurlijk geen geld idd. Je zal er dus wel nog zo'n convertertje bij moeten kopen ja. Ik zou wel ff voor de zekerheid checken of er echt een Dolby Digital Decoder in zit...
     
  15. dannynima

    dannynima Guest

    bedankt voor jullie reacties...
    heb je er toevallig ook een foto van op internet?
    greetz
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep. De sub is wel goed, alleen vind ik dat de andere 2 speakers voor geen meter klinken...
     
  17. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Bose set heb je als het goed is ook een goeie rechte kamer nodig, dit omdat de ' 2 ' speakers elk uit 2 units bestaan ( eigenlijk 4 speakers dus ),
    2 hiervan zijn gericht op jou, en de andere 2 van je af, naar de aanneembare muur om je heen, dan kaatst dit geluid dus tegen de zijmuren, en dan tegen de achtermuren en vervolgens komt het geluid dus achter je , zo werkt het in principe, in een kamer van 3 bij 3 meter klinkt bose eigenlijk wel netjes, maar je moet geen kamer hebben met 6 hoeken ofzo.

    Plaatje van mn beschrijving(let niet op die circkel pijl en de tekst eronder plaatje zelf bewerkt namelijk.):

    [​IMG]

    Ik vind het wel slim bedacht, maar ik wil echte hardware achter me horen tetteren. 5.1 > bose imo.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik zag zo'n demo ding van de Sony versie staan in de Office Center. Dat werkt dus niet in zo'n grote hal :9 Beetje dom dat ze dat daar gaan neerzetten.
     
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je moet er echt een apart kamertje voor hebben met juiste afmetingen wil je het echt goed laten horen. Dit soort spul is immers in het lab gemaakt met alleen maar van dit soort kamertjes.
     
  20. SeNtReX

    SeNtReX Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik zelf de Z5500 van logitech, en ik kan je verzekeren dat je bang word als je gamed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina