Kan het niet alleen redelijk volgen. Ik weet dat de schema'tjes die je meestal ziet niet werken met de xbox.
De voedingsspanning die je van je advanced scart kunt tappen valt volgens de theorie wel binnen de specs van die lm1881, in de praktijk moet er nog een extra condensatortje etc. (buffering)gebruikt worden om de boel voldoende stabiel te krijgen.
Geweldig beeld trouwens, een xbox met rgb op een echte monitor.
Normale tv's die in de rgb-stand staan gebruiken van de pin waar een adv scart composite op geeft alleen de csync. Composite betekent samengesteld, dus kleur/helderheid en sync over 1 contact. Een rgb-monitor wil een puur sync signaal, vandaar de lm1881. Dan kun je in het geval van een commodore 1084 nog kiezen of je csync of horizontaal en verticaal apart van je lm1881 neemt.
-De rgb sync is niet gemixed met composite video het IS composite video
Ja sorry die opmerking is inderdaad niet wat ik bedoelde en incorrect. Wat ik bedoelde is dat een tv bij gebruik van rgb dus alleen die component gebruikt maar dat je het signaal op die pin van een xbox rgb kabel ook gewoon kunt gebruiken om naar een compleet comp.video-signaal te kijken.
-de rgb sync. is gemixed met het compsosiet signaal
Maar wat ik bedoelde is dat dit ook wat verwarrend is: een samengesteld videosignaal bevat dus altijd als een van zijn componenten de synchronisatie. De rgb sync 'is een onderdeel van' is toch anders dan 'is gemixed met'.
Laatst bewerkt: 22 jun 2002