1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    bril

    ik heb zelf een tijd geleden die glastron bril op me dikke kanis gehad8) .
    wat ik nog weet is dat ik me kop slecht kon stil houden met het spelen van een spelletje.
    met een race spel zat ik te gamen als stevie wonder.
    me kop swingde heen en weer als een dronken lama:+ .
    het was best een mooi ding maar ik vond hem fucking duur toen.
    ik heb geen flauw idee of sony er nu nog wat mee doet,ik hoor er nooit meer wat over.
    je heb best kans dat die nieuwe brilletjes nog een stuk beter zijn ook en voor minder geld uiteraard.
    veel succes ermee:) .
     
  2. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over die db-meter moet ik die nou wel of niet aanschaffen?
     
  3. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordeel van de eye-trek ten opzichte van den sony is dat ze een stuk lichter zijn. Ik ga er volgende week eentje halen, ik laat wel weten hoe het is.

    Kwam deze ook nog tegen DE DOORKIJKBRIL: http://www.optishop.be/high_tech.htm

    Iets heel anders maar wel grappig.
     
  4. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga alvast sparen 8)
     
  5. LemanRuss

    LemanRuss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    He mensen ik zie dat jullie weten wat ik graag wil weten.

    Ik heb namelijk een paar mooie setjeso p het oog. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om er ook even een (semi)professionele blik op te werpen en me te vertellen of ik er dan daadwerkelijk ook op deze setjes gruwelijk kan xboxen met super geluid!

    Dit setje vind ik het mooist: Aiwa HT-DV90.
    http://www.aiwa.co.uk/cgi-bin/search.cgi?adsrid=1024680169&location=000002000004&showitem=000003

    En dan deze: Daewoo DV-115
    adresje is : http://www.dwe.co.kr/product2002/DV-115.phtml

    En dan ook nog deze, maar volgens mij heeft deze geen optische ingangen (althans dat staat er niet bij), maar hij's wel tof!

    LG Da-3520
    Adresje: http://www.lge.nl/producten/audio_video/dvdreceiver_DA-3520.html

    Ze zijn allemaal te koop voor respectievelijk 599 euro (Scheer&Foppen), 499 euro (Block) en 545 euro (ook Block).
    Alvast bedankt.

    (wat ik me toruwes tussendoor ook nog ff afvroeg is: wat is nou p'cies het verschil tussen Dolby Digital en Dolby 5.1 of heeft dit alleen te maken met het aantal boxen/woofers dat je eraan hangt? En wat is dart AC3 en ProLogic II voor gedoe?)
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2002
  6. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een beetje dit topic zitten lezen.
    en ik heb een paar dingen gezien wat niet klopt,er zei iemand van als je geen digitale in heb in je versterker dan kan je het vergeten maar das niet helemaal waar.
    Als jij een minidisc hebt of een cd speler met een digitale in en die sluit je gewoon met 2 tulp aan op je versterker dan kan je die als voor versterker gebruiken.
    dus je sluit dus je xbox met de digitale kabel aan op je minidisc en je minidisc met tulp of ander snoer op je versterker :)!
    Voor meer vragen kan je me mailen, wij hebben zelf een hele grote studio dus ik werk er elke dag mee die troep :)!!
     
  7. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dan kan jij als derde onafhankelijke partij mooi oordelen over een db-meter is deze wel of niet noodzakelijk vind jij (let op jouw mening is van levensbelang voor beuker en Tipex)
     
  8. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    raymond:
    een cd speler met digitale in heb ik nog niet gezien.
    als je de xbox digitaal aansluit op je minidisc en dan met tulp naar je versterker gaat heb je geen dolby digital.
    ik vraag me zelfs af of je minidisc dit overleeft.
    dolby digital werkt niet met 2 tulp stekkers.
    dolby digital is meestal 5.1 en werkt dus met 6 tulp stekkers.
    (dolby digital 2.0 enz niet meegerekend)
     
  9. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja de vraag hoe je composiet uit je rgb kabel krijgt:
    simpel de rgb sync. is gemixed met het compsosiet signaal.
    oftewel female scart kopen draden solderen aan rgb sync, en het werkt.
     
  10. sirmartyntf

    sirmartyntf Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    De rgb sync is niet gemixed met composite video het IS composite video. Lastig als je een echte rgb-monitor hebt, zoals ondergetekende.
    Raymond: wat ik eerder in deze thread vroeg kan dus wel? Als ik dolby digital en dts uitzet blijft de optische uitgang op mijn advanced scart signaal geven en krijg ik gewoon 16-bit 44.1 of 48 kHz pcm stereo?
    De advanced scart is erg ok qua afscherming, ik pluk mijn stereo nu uit een scart blok waar ik 'm op aangesloten heb, maar je blijft instraling krijgen (oftewel lichte brom wanneer er veel wit in beeld komt, wat niet aan mijn aarding licht die: is ok).
     
  11. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het wel.
    Ik heb het ook zo aangesloten en het werkt prima.
    Hij geeft ook aan op mijn versterker dat het dolby digital is!!!!!!
    sorry ik maakte inderdaad een fout, een cd speler heeft geen digitale in maar de meeste minidiscs wel!!!
     
  12. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    knap staaltje werk dolby digital 3.2 uit 2 tulp stekkers halen.
    en ik maar knoeien met optische kabels.

    trouwens wel eens gehoord van de lm1881?
    die is gemaakt om het sync. signaal te scheiden van het composiet signaal.
    lijkt me lastig als sync. signaal gelijk is aan composiet.
    een echte rgb monitor kan namelijk niet overweg met gemixte signalen. de tv's van de laatste jaren kan het signaal zelf wel scheiden.

    voor info:
    http://www.gamesx.com/misctech/lm1881.htm
    http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/pinusr/lm1881.txt

    de lm1881 is speciaal gemaakt om het sync. signaal te scheiden van het composiet signaal.

    ik hoop dat iedereen het een beetje volgen kan?
     
  13. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ff voor de zekerheid gechecked.
    En inderdaad is het dolby digital bij mij.
    hij geeft het automatisch aan!


    P.s. voor de mensen die geen digitale in hebben op hun versterker dan kan je een soort hulp middel voor kopen kan je gelijk ook ook gelijk meer apperaten erop aan sluiten! :)

    ze zijn te koop bij www.conrad.nl
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2002
  14. sirmartyntf

    sirmartyntf Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het niet alleen redelijk volgen. Ik weet dat de schema'tjes die je meestal ziet niet werken met de xbox.
    De voedingsspanning die je van je advanced scart kunt tappen valt volgens de theorie wel binnen de specs van die lm1881, in de praktijk moet er nog een extra condensatortje etc. (buffering)gebruikt worden om de boel voldoende stabiel te krijgen.
    Geweldig beeld trouwens, een xbox met rgb op een echte monitor.
    Normale tv's die in de rgb-stand staan gebruiken van de pin waar een adv scart composite op geeft alleen de csync. Composite betekent samengesteld, dus kleur/helderheid en sync over 1 contact. Een rgb-monitor wil een puur sync signaal, vandaar de lm1881. Dan kun je in het geval van een commodore 1084 nog kiezen of je csync of horizontaal en verticaal apart van je lm1881 neemt.

    -De rgb sync is niet gemixed met composite video het IS composite video

    Ja sorry die opmerking is inderdaad niet wat ik bedoelde en incorrect. Wat ik bedoelde is dat een tv bij gebruik van rgb dus alleen die component gebruikt maar dat je het signaal op die pin van een xbox rgb kabel ook gewoon kunt gebruiken om naar een compleet comp.video-signaal te kijken.

    -de rgb sync. is gemixed met het compsosiet signaal

    Maar wat ik bedoelde is dat dit ook wat verwarrend is: een samengesteld videosignaal bevat dus altijd als een van zijn componenten de synchronisatie. De rgb sync 'is een onderdeel van' is toch anders dan 'is gemixed met'.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2002
  15. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook de exacte url van dit "hulpmiddel" bij Conrad. Kan nix vinden. Of geef ff aan in welke catagorie hij staat, of welk keyword je gebruikt.
     
  16. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    het staat in de conrad catalogus,ik weet nu niet ff uit mijn hoofd onderwelke catagorie het staat!
    En de catalogus kan ik niet vinden :D!
     
  17. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer. Als je het weer weet, post het aub dan ff.
     
  18. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt inderdaad gelijk dat gemixed een slechte woordkeuze is.
    maar ik ben vrij slecht in frequenties en weet dus niet of het sync. signaal op een hogere of lagere frequentie zit.

    in feite zit het "naast" het sync. signaal.

    maar misschien kan tipex een beetje toelichten?

    mijn rgb monitor ( 1,20 meter beeld) kan geen goed beeld geven als het composiet signaal wordt meegezonden met het sync. signaal.

    een apparaat dat alleen rgb gebruikt zal geen composiet signaal meezenden op het sync. signaal.
    vandaar dat ik stel dat rgb sync niets te maken heeft met composiet.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2002
  19. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    eeh raymond heb je misschien je minidisc speler aan je versterker hangen d.m.v. een optische kabel ?
     
  20. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou met die db-meter DERDE KEER!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina