1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, mijn laatste vraag.
    *Ik heb thuis nog 4 boxen staan: 2 oude philips boxen (100 watt) en 2 oude Bose boxen (100 watt). Als ik dan bijvoorbeeld een subwoofer + center box erbij koop en een receiver,
    is het dan mogelijk om dolby digital te krijgen. Want in zo'n receiver steek je stekkertjes en niet 2 losse draadjes zoals je in de stereotoren doet (lekker duidelijk :p).
    Is dat mogelijk ??
    * Zo ja, wat is een goede receiver die je los kan kopen met een optische ingang natuurlijk.

    (ps: Ik heb al een advanced scartkabel)


    thanks ,
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    kijk eerst of al je speakers wel de zelfde weerstand hebben.
    staat vaak achterop of in de boekies als je die nog heb.
    bose is meestal 8 ohm..maar philips heeft veel speakers van 6 ohm.
    een receiver gaat er niet van stuk maar lekker vind ie het niet als je er speakers aanhangt van een verschillende impendantie(weerstand).
    receivers heb je in 32434 verschillende klassen en das ook in de prijs terug te vinden.
    je kan dus gewoon als jij een receiver koopt met een center speaker en eventueel een sub gewoon je 5.1 set in elkaar draaien.
    kijk gewoon op internet bij de verschillende test sites.
    daar wordt van ales onder de loep genomen en kan je zelf je keuze een beetje de goede richting insturen.....succes:+
     
  3. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    OK, das heel mooi, en mijn phillips boxen zijn ook 8 Ohm (Gelukkig).
    Maar hoe werkt het dan om die 2 draadjes van mijn boxen achter in mijn receiver te pluggen, daar werkt het niet zoals een radio, niet dat ik hem al heb maar ik wil eerst gewoon zekerheid hebben.

    thanks,


    ps: beuker(sr), jij ruled echt :p
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    achter op een receiver zitten idd alle aansluitingen voor ongeveer alles wat er op aangesloten kan worden dus ook je speakers.
    wat je speakers betreft zijn er vaak verschillende mogenlijkheden van aansluiten.
    de wat eenvoudige receivers hebben van die clips aan de achterkant (altijd in 2 kleuren) die je om kunt klappen om daarna de speakerkabels in te voeren.
    klik je ze terug dan zetten ze de kabels klem en maken contact.
    dan zijn er de connectoren die je schroefen moet.
    ook weer in uiteraard 2 kleuren(plus en min) enne.........wat moet ik hier over zeggen...schroef ze los en je krijgt ruimte om de kabels in de vrijgekomen opening te prakken....eff de andere kant opdraaien en vast zit de handel.
    bij de wat completere receivers kan je naast de schroefconnector ook de banaanstekker gebruiken(ik heb het woord niet zelf verzonnen ook al lijkt het soms daar wel op)
    deze is weer te krijgen net als eventueel je speaker kabel in een enorme diversiteit.
    gummiberenkaugomsnoer voor prut sets,en kwaliteits zilver,goud verguld snoer (en stekkers) voor audiodebielen zoals ondergetekende...sterkte maar weer..............8)
     
  5. Quasar de Duif

    Quasar de Duif Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanmiddag een Advanced Scart cable gehaald van Microsoft. Nu heb ik begrepen dat je een optische kabel in de advanced scart cable moet drukken. Weet iemand hoe zo'n optische kabel eruit ziet? Of tenminste het uiteinde ervan.
     
  6. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is dit er een :

    [​IMG]
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    kijk eff verder terug....ergen tussen de posts staat een complete tekening over hoe en wat je allemaal doen moet om het aan te sluiten.
    staat ergens in de eerste 3 a 4 paginas.
    wat je glasvezelkabeltje betreft....die dingen verkopen ze bijna overal(niet bij de etos natuurlijk) maar wel bij een megapool of ander soortgelijke zaak.
    denk je dat je er niet uitkomt.....neem je de advanced scart toch gewoon mee naar die zaak en laat je het daar eff aan de directeur van de toko zien...alles weer klaar:+
     
  8. MasterJ

    MasterJ Active Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een geluid heb je als je met twee tulp stekkers van een standalone dvd speler in een dolby surround stereo toren propt. Dat heeft een vriend van me en nou vroeg ik me af of je voor dolby surround een optische kabel nodig hebt
     
  9. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    voor dolby digital (5.1) en dts heb je een optische kabel nodig. Anders heb je waarschijnlijk dolby pro logic of gewoon dolby stereo. Kan ook mooi zijn, maar dolby digital en dts is het mooist.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    met een setup zoals je vriend heeft draait het alleen op dolby surround.
    tulpstekkers ondersteunen geen digitaal signaal,daar heb je dus optische of coax bekabeling voor nodig.
    als de receiver die je vriend heeft ook geen dolby digital of dts ondersteuning heeft zal hij dit er natuurlijk ook nooit uit kunnen halen al hang je er 321 optische of coaxiale kabels aan.
    andere receiver is dan de enige optie....losse decoders is waardeloos en ondersteunen de helft van de dts tracks niet meer.
    de goedkoopste oplossing.............andere receiver..succes:+
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Wat voor complete zet raad je aan voor hoogstens 350 euro
    (incl. receiver, subwoofer enz.) en zeg niet kijk bij de andere threads want jullie hebben het alleen maar over abnormale dure setjes van prijzen van 600-1600 euro =( =(

    Als je (overgens niet aan iemand persoonlijk bedoelt) trouwens af wil van deze vragen maak dan gewoon een soort bestbuy lijstje met een aantal prijsklassen.

    Ik dank jullie voor het lezen nu het antwoord nog:confused:
     
  12. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet denk ik minimaal 550 euro willen besteden. Er zijn wel wat (home cinema) setjes van Samsung, Akai en Aiwa in die prijsklasse. En let vooral op dat ie een optische ingang heeft, anders heb je er nog nix aan. ( ik kan het weten heb 3 setjes gekocht, voordat ik het eindelijk voorelkaar had)
    En anders rest de 3500, 5300+ Extigy of de 5700 van Creative. Geloof dat je met die 3500 set het goedkoopst uit bent.

    Voor prijzen kun je gewoon het beste ff bij Kieskeurig.nl of een soortgelijke site kijken.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2002
  13. Bloody_Apron

    Bloody_Apron Guest

    is die 3500 set compleet? ik bedoel zit wel een reciever bij of niet?
    en is hij wel aan te raden ?
    welke is het beste van de 3 (3500,5300 en 5700) en hoeveel kosten ze??
     
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    die losse sets van aiwa.samsung,pioneer,panasonic,jvc,etc..etc worden compleet geleverd met alle elementen.
    dus 5 speakers en een sub.
    ook zitten hier de decoders in voor het dolby digital (en soms ook dts) signaal.
    luister maar naar alex want die heeft inderdaad de nodige ervaring reeds opgedaan met sets die niet over een optische ingang beschikten...dus kijk goed en weet wat je koopt!!!
    een complete set van 350 euro.............wordt een beetje lastig denk ik.
    nogmaals,ik heb totaal geen ervaring met de spullen van bv creative en ander soort (pc spul) dus prijzen in die klasse kan ik je niet geven maar wellicht maken die merken wel spullen in jou maximale budget.
    is het mischien niet de moeite waard om bv een maandje te wachten en iets meer te kunnen besteden zodat je er niet alleen met kwaliteit maar ook met geluid op vooruit gaat??:+
     
  16. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL, ik kan het weten. Ik heb nog dat Sony Setje hier in een doos staan. Ik dacht dat ik hem binnen 2 weken mocht terugsturen, alleen was ik vergeten dat het setje al 4 dagen op het postkantoor lag. Met als resultaat dat ik 2 dagen over de garantietermijn was toen ik hem wou terugsturen, dus dat kon niet meer. En dat Samsung setje had ik al aan m'n moeder gegeven. Dus in totaal heb ik 3 setjes gekocht en 2500 euro uitgegeven. Maarja ben wel zeer tevreden over dat JVC setje (JVC CP-102AL) wat ik nu heb.

    He Beuker(sr) kan ik eigenlijk nog wat met de Sony HTK-170 doen? Mischien koppelen aan die JVC set voor nog meer vermogen ofzo?
    http://www.audioworld.nl/nl/dept_39.html
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    ik denk dat de mogenlijkheden ietwat beperkt zijn.
    op deze set had je toch geen optische ingang???
    je kan hem denk ik wel doorlussen met tulp stekkertjes????????
    maar wat heb je er dan eigenlijk aan.
    is het niet slim om hem gewoon te verkopen aan iemand die alleen op zoek is naar een home cinema set en uitbreiden niet noodzakelijk vind?
    meer vermogen door te koppelen of iets dergelijk is niet mogenlijk.
    je kan immers nooit het digitale signaal invoeren omdat er geen optical in op zit.
    zet hem op internet of anders..........................wie wil alex zijn sony set kopen????????????????????????:+
     
  18. Bloody_Apron

    Bloody_Apron Guest

    ik denk dat ik inderdaad maar zo een compleet setje koop voor iets meer geld, maar er zit haast altijd een dvd speler bij en die heb ik al.
     
  19. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik bewaar hem wel gewoon. Mischien kan hem nog wel gebruiken als ik straks op mezelf woon.
    Kun je eigenlijk dolby digital en dts tegelijk ontvangen. M'n set ondersteund beide, maar als ik dvd's kijk of games speel brand alleen het Dolby Digital lampje. En DTS heb uberhaubt nog nooit zien branden.
     
  20. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal wel ja. Je zou bv zo'n sony setje moeten vinden maar dan met een optische ingang. Die sony is ook gewoon een home cinema set, maar wel zonder dvd-speler. Ik zit nu ook al met 7 dvdspeler's :9 2x PC, Laptop, PS2, 2x Xbox, en de JVC set.
    Edit 8 zelfs lol. Heb ook nog een dvdwriter in m'n pc zitten.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2002
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina