1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

2. Quasar de Duif

Quasar de Duif Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankje

Nou, ik heb een Home Cinema set gekocht van Philips bij de Makro voor 560 euro. De MX900 of zoiets. 5 jaar garantie erbij gekocht. Retegoede versterker, 4 speakers, centre speaker en een dikke subwoofer. Echt bioscoopgeluid nu op m'n kamer.

Dus ik wilde jullie even bedanken voor de uitleg over van alles en nog wat.

3. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

heel veel plezier ermee duifie:+

4. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    kwou dat ik ook geld voor zoiets had:'-(

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

geld heb je toch zo bij elkaar man.........
    het is vakantie tijd..dus baantjes genoeg voor als je in geldnood zit.
    de apperatuur die hier staat was ook niet gratis en daar is ook voor gewerkt..dus als ik het kan ,,kan iedere aap het ook.:eek:

6. ITNL

ITNL Guest

ff Noob vraagje....

vraag voor de zekerheid...... kun je die wazige optische scart kabel op elke tv aansluiten. Mijn tv heeft alleen één scart aansluiting. want ik zie alleen die drie kleuren kabeltjes.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

je zal waarschijnlijk gewoon een scartkabel bedoelen,zo'n losse steker met drie van die tulp¨stekertjes.
    scart is een stekker met iets van 21 pinnetjes en niet een optische kabel.
    je kunt trouwens echt beter die advanced scart van microsoft zelf kopen want die is ten alle tijden beter dan de scart die er standaard bij zit.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

nog eff ter aanvulling van al je vragen uit je dolby thread....
    als je nou eens eerst het begin van deze topic eens doorleest word alles uitgelegd wat je nodig heb en hoe je het allemaal moet aansluiten(met tekeningen en al).
    nu las ik in je topic dat je alleen met een dvd speler (zonder receiver???) je 5 speakers op je x box wilde aansluiten om zo 5.1 surround te krijgen??:confused: .
    lees het eff door al duurt het mischien voor jou iets te lang....maar zo duurt het nog allemaal veel langer dan dat nodig is.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    poepopdestoep

het dts lampje in je receiver brand dus alleen als hij ook een dts signaal ontvangt.
    geen een x box titel ondersteunt tot nu toe dts (is er iets nieuws dan hoor ik het graag).
    het is meer en eigenlijk alleen bedoeld voor je gewone dvd's.
    koop een dts schijfje en je zal zien dat het lichtje gaat branden.
    en dan nog iets....................ik lees steeds vaker(ook in andere topics) dat mensen beweren dat die pc add on setjes enorm rulen???.
    ik heb er nu verscheidene beluisterd toen ik langs de pc boer in de media markt liep.
    het zijn best leuke dingen en er zitten er een paar tussen die ook nog goed klinken...........in een piepklein kamertje.
    om een normale woonkamer van een 40 vierkante meter er mee op te vullen heb je er 5 nodig door een enorm tekort aan vermogen.
    zet je ze knoert hard worden ze of enorm schreeuwerig...of ze kunnen gewoon niet knoerthard om vervorming tegen te gaan(geef mij dan maar het laatste).
    er is dus ook geen vergelijk mogenlijk met een home cinema set en al helemaal niet met een beetje receiver (ik ken geen een receiver met 5 keer 10 watt??)
    voor in een kleine ruimte is het een perfecte oplossing voor een knappe prijs..daar heb je ook weer niks aan 1000 watt natuurlijk.
    maar om je woonkamer om te turnen in een bioscoopie..........eeeeeh niet echt nee...gewoon niet.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met beukers eens, pc setjes klinken best wel aardig in een klein kamertje van drie bij twee maar voor in de woonkamer heb je er practisch niets aan. Zit je op je slaapkamer te gamen is er dus niets aan de hand dan voldoet het best wel. Als je het in een woonkamer neerzet zal het nogal tegenvallen zeker als je het volume flink opendraaid. Conclusie, ruil de dikke tv van je ouders om tegen je eigen tv en je kunt heerlijk gamen op je eigen kamer, problem solved.

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: poepopdestoep

Ik meen dat 't spel Pirates: The Legend of Black Kat DTS ondersteunt. Ik dacht tenminste dat ik daar het DTS-logo achterop de doos heb zien staan. Misschien dat iemand dit kan bevestigen?

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

het zal dan denk ik alleen op de schijf zelf staan,,de dts track.
    de sound effecten worden natuurlijk vanuit de hardware van de x box zelf gecreeerd en die zullen nooit dts zijn.
    alleen de muziek of ingame movies uit een spel zou dts kunnen zijn omdat dit rechtstreeks van de schijf word afgehaald.:+

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ergens in deze thread heb ik gepost over de speakers die ik had staan. Ik heb namelijk twee zuilluidsprekers van Magnat en daarbij een wat goedkoper surroundsetje van hetzelfde merk maar dan een andere serie (Motion). Ik heb de surroundspeakers en de centerspeaker nu vervangen door speakers uit de Vector Needle serie van Magnat en ik moet zeggen dat het een stuk beter klinkt!
    Gisteren even The Fast en The Furious gekeken en dat was wel erg cool! De Vector Needle 11 surroundspeakers zijn nu 79,- euro per stuk en de Vector Needle 10 Center is 99,- euro bij Correct. De zuilluidsprekers uit de gewone Vector serie kosten nu nog maar 139 euro per stuk, ik heb daar toen 400 gulden voor betaald. Overigens kom ik steeds weer bij Correct (Bergweg, Rotterdam) uit wanneer ik op zoek ben naar dit soort spullen.

Nu alleen nog de subwoofer, dan heb ik net dat kleine beetje extra lage bass wat niet uit de zuilluidsprekers komt, maarja, m'n vriendin wil geen subwoofer! Behalve als de benedenburen gaan verhuizen en en irritante mensen komen wonen, dan koop ik de grootste subwoofer die ik kan vinden! }:]
    Mocht dat niet gebeuren, dan is dat niet zo heel erg want de bank trilt nu ook al behoorlijk als er bv. iets ontploft in een film...

Wat ik dus sterk betwijfel is of pc speaker sets wel zo goed zijn, die zijn zo klein en hebben zo weinig vermogen, dat kan nooit zo goed zijn als "echte" speakers, en dan heb ik nog maar "normale" speakers, het kan nog veel vetter natuurlijk!
    Ook die "gewone" audiosets met 5 van die hele kleine sattelietjes en een subwoofer vind ik maar niks. Die subwoofer staat maar hard te bonken om het tof te laten lijken, maar zo'n sattelietje kan nooit een mooi frequentiebeeld neerzetten vanaf laag tot hoog, een subwoofer zou al moeten stoppen bij enkele tientallen Hertzen en dan zou het sattelietje de rest moeten doen?

14. TaMMie

TaMMie Vrouw van...

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je nieuwe boxen dude. Tis heel verstandig dat je je speakers van het zelfde merk hebt gehouden want deze zullen qua klank altijd het beste bij mekaar aansluiten.
    De pc setjes waar je het over hebt zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor de kleinere kamertjes in het huis en dan moet je er zeker niet al te veel van verwachten iets wat beukers en ik ook al ergens op deze pagina be-amen. Je hebt ook de wat duurdere melkpakjes van bijv meneer Bose, heb ik zelf ook een tijdje mee gedraaid maar ik werd helemaal gestoort van die basmodule, daar was echt geen goed geluid uit te krijgen. Die set is nu langzaam aan vervangen door een mengelmoes van Mirage en B&w speakers en dat gaat al een heel stuk beter. Ook ik zit nog te dubben over wel of niet een subwoofer aan te schaffen ook ivm de buren. Zorg er in elk geval voor dat als je een sub koopt dat je hem op spikes zet om hem zo zoveel mogelijk los te koppelen van je vloer, dit scheelt al een boel overlast, dit kun je ook goed met je overige boxen doen. Ik kijk heel veel films en op behoorlijk nivo maar nog nooit klachten gehad over het geluid.

Probeer iig als je een sub gaat aanschaffen of je hem kunt beluisteren, veel sub uit het wat goedkopere segment staan net zo te bonken als die van pc setjes en dat zou zonde zijn. Rel's zijn erg leuke sub-jes maar die zijn ook gelijk redelijk prijzig.

Algeme regel bij speakers is: Big is Better!

P.S. Dit is geschreven door Tipex, die even vergeten is dat hij achter mijn pc zit :)

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

yo bouncy...lekkere nieuwe geluidskasten gekocht lees ik........veel plezier ermee.
    klopt wat tipex dude zegt.....ik had het zelf 3786 topics ergens terug ook ooit eens geschreven dat als je je speakers uit een lijn haalt dat je min of meer verzekerd bent van een gelijkmatig klankbeeld.
    wat je sub betreft zou ik daar niet teveel op bezuinigen.
    bijna iedereen doet het namelijk wel en zit dan omhoog met een speaker die meer de boel verstoord dan dat hij er iets aan toevoegt.
    jij heb het over dat kleine beetje extra bass.....................je weet niet wat je hoort als je er een goede sub bij plaatst.
    het zit hem niet in het harde en gebeuk(wat je idd heel vaak hoort uit die home cinema sets) maar een goede sub hoor je op alle geluids niveau's.
    al heb je hem heel zacht staan zal je merken (na goed de boel afgeregeld te hebben) dat je een heel warm geluid bereikt.
    je sub vertaald frequenties die geen een zuil of boekenplank speaker ooit zullen halen.......wat zou je anders met een sub moeten toch??.
    zelf ben ik op het moment druk aan het sparen(ik heet geen bill gates) voor een nieuwe power amp.
    me huidige van medevoort klinkt geweldig maar is wat aan de krappe kant voor me front speakers.
    het vermogen ligt bij 8 ohm op 150 watt per kanaal,maar me bose 901 boxies lusten hem wel rauw.
    het zijn vrij gecompliceerde speakers die erg veel vermogen vragen om lekker aangestuurd te worden...in elke box zitten namelijk 9 speakers.
    ook hier is het net als met de sub....hard is geen noodzaak..vermogen wel.
    met een hele dikke,zoals de rotel rb 1090 haal je ook bij een laag volume het beste rendement uit je speakers.
    http://www.rotel.com/products/rb1090.htm check hier de url van de rotel waar ik hard voor aan het sparen ben.
    zodra ik deze in huis heb zou ik me voorlopig niets meer kunnen wensen op audio gebied..............voor minstens een week of 2 lol.

16. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Totaal mee eens...
    Ik zat (zonder ooit een setje te hebben beluisterd) echt hard aan te denken om zo'n PC-set (bijv. Creative Labs 5700) te kopen..
    Totdat ik vandaag in de MediaMarkt Amsterdam (toeval???) stond...
    Ik beluisterde die 5700 en ik dacht echt: is dit alles???
    De satelietspeakertjes klinken wel goed, maar de woofer is echt drie keer niets, eerlijk waar...
    Wat ik het liefste wil is een woofer, die je voelt trillen.. Zodat je echt in een thriller wordt meegezogen.. En zo'n PC-setje kan dat dus blijkbaar echt niet aan...

Dan wordt het toch maar tijd om te sparen voor een receiver en een box-setje....

17. TaMMie

TaMMie Vrouw van...

Leuk Bevonden:
    0
    Re: hoppa

Die willik ook, geweldige versterker, hmmz quatum korting? Tis op dit moment zowieso wel een goed moment om hifi spul te kopen, het is bijna overal uitverkoop. Heb je al een goed adresje gezien voor die rotel?

(PS. Dit is weer tipex natuurlijk, nog steeds achter de verkeerde pc :))

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

er zijn erg weinig rotel dealers in nederland.
    het hoofdkantoor van rotel nederland zit ergens in of bij rotterdam.
    naast radio correct in rotterdam zit een audio zaak die er alles mee doet.
    ik weet bijna zeker dat die rb 1090 er ook staat en anders kan hij hem wel bestellen.
    het lullige alleen is...........deze gaat nooit de uitverkoop in.
    het is het topmodel van de stereo versterkers die rotel voert en daar zullen ze geen stunts mee uithalen.
    wat ook een hele mooie is is de rotel rb 1080.
    http://www.rotel.com/products/rb1080.htm
    hier is de link....wel een stuk minder power maar ook een stuk betaalbaarder.
    evengoed 200 watts rms aan de lijn en das ook niet verkeerd,alleen het verschil aan power gecombineerd aan kwaliteit met de van medevoort die ik nu gebruik is te klein denk ik.
    kortom....................................we gaan voor de 2 keer 380...wie helpt me mee om de bank te overvallen?????????

Laatst bewerkt: 31 jul 2002
  19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou zelf rotel al een tijdje in de gaten omdat de combinatie met b&w erg goed schijnt te zijn, importeur van B&w is dezelfde als die van rotel geloof ik. De 1080 is ook al een hele mooie eind versterker en je moet wel erg veel eisende speakers hebben als ze veel meer nodig hebben. Heb ook al naar de 1095 gekeken, de 5 kanaals uitvoering van de 1080, ook erg lekkere bak. Bij Hobo (Hobo ) Hebben ze iig de 1095 (€ 2.609,24) en de 1080 (€ 1.585,96) maar die veranderen maar niet van prijs, sigh.

20. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn set bij Hobo Hifi gekocht en ik moet zeggen dat 't echt een hele relaxte zaak is. Ik ben bij de vestiging in Den Bosch geweest en na een paar uur binnen te zijn geweest voor informatie, luisteren etc. kwam ik echt gewoon met een geweldig gevoel naar buiten. Het is gewoon zo ontzettend vet om in zo'n speciale ruimte je toekomstige opstelling te kunnen beluisteren :D

Die gasten die in die zaak werken vertelden trouwens ook dat als je echt iets heel exclusiefs wilt hebben, je ook gewoon bij hun terecht kunt. Ze kunnen&willen vrijwel alles wel voor je bestellen. Dus ik neem aan dat als je een speciaal model van Rotel wil je het daar iig ook kunt krijgen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina