1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    klopt idd..hobo is een fijne tent.
    ik heb hier bij hobo in amsterdam ook me receiver gekocht.
    mocht hem eerst meenemen om hem een week of wat te beluisteren.
    2 dagen daarna was ik er weer om de boel meteen te kopen om nooit meer terug te brengen lol:) .
    als je nog een knappe receiver in te ruilen heb,net als ik toen ook gedaan had krijg je een prima prijs(mits het geen oud lijk is natuurlijk) terug voor je inruiler.
    me ouwe amp de denon avc a1 was aan vervanging toe omdat er geen dts decoder inzat.
    terug gekocht de denon avc a10se,tegen een zacht prijsie hehe(met inruil uiteraard).
    deze heb ik nu weer een jaar in huis staan.....heb nu nog geen flauw idee wat de volgende word.
    alles zit erop en eraan wat er nu op een amp kan zitten,en in combinatie met me losse power amp hebben we 8 kanaals herrie in me kippenhok.
    trouwens net eff lord off the rings gekeken.......wow.....just like an x box...................power can be held in the smallest off things..8)
     
  2. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Die Rotel sub zal wel een duur dingetje zijn.. ;)

    Ik heb de zuilen ook op spikes staan inderdaad, dat is wel handig met laminaat op je vloer EN onderburen.

    Op een Sub moet je zeker niet bezuinigen, dat is waar, je kan met zo'n ding alles verpesten.

    De Sub uit deze serie kost 449,- adviesprijs en 399,- bij Correct. Dat is denk ik wel wat ik zou kopen, goedkoper zou ik zeker niet doen, en ik vraag me af of een duurdere sub wel tot zijn recht komt in deze opstelling. Een sub uit dezelfde serie zou als het goed is precies afgestemd moeten zijn op deze set.

    Een goede sub voegt inderdaad iets toe aan het geluid waardoor je het gevoel krijgt dat je echt meer hoort dan eerst, en dan niet alleen dat bonken.

    Ik heb een Kenwood KRF-V5050D versterker welke zeker niet slecht is, maar ook niet top-of-the-line. (Bij de MM Rdam Alexandrium nu iets van 300 euro, toen ik hem kocht was ie ruim 800 gulden). Homecinemachoice.com zegt dat het een goede keuze is voor de startende home-cinema-figuur of iemand met een beperkt budget. Quote: "THE KRF-V5050D WOULD BE THE IDEAL CENTREPIECE IN AN ENTRY-LEVEL SYSTEM AND COULD EVEN GIVE SOME MORE EXPENSIVE PACKAGES A RUN FOR THEIR MONEY" Link. Voor zijn prijs heeft hij zeker een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en kan ik hem zeker aanraden! Ik ben er erg tevreden mee en hij doet alles wat ik wil dat ie doet. Ik heb in verhouding wat meer geinvesteerd in speakers omdat ik van mening ben dat iets betere speakers een veel mooier eindresultaat geven dan een iets betere versterker (i.c.m. normale of wat mindere speakers).
    Ook mijn DVD speler is niet top-of-the-line. De optie om Macrovision uit te zetten was voor mij het belangrijkst toen ik die DVD speler kocht. Een betere coax kabel verbeterde het geluid wel hoorbaar.
    Over het algemeen ben ik erg tevreden met deze set en heb ik wel het gevoel een "leuk setje" te hebben staan. Ik ben blij dat ik niet een combinatie van DVD speler/versterker met daarbij een Actieve sub met sattelietjes heb gekocht, want dat is toch een stuk minder.

    Hoe groter hoe beter gaat inderdaad nog steeds op voor goede speakers. Bose ziet er leuk uit en het is meestal de enige optie wanneer er ook een vrouw in huis woont, omdat die per definitie niet van grote speakers houden. ;) Maar het geluid is gewoon minder uit een formaat melkpak speakertje en een gigantische subwoofer achter de bank kan dat nooit 100% goedmaken.

    Voorlopig heb ik het nog goed voor elkaar, nu alleen die sub nog! :)
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2002
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen met een beperkt budget wordt hier een aantal budget setjes tot 160 euro besproken. Doe er je voordeel mee....
     
  4. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    "Mid-Range Surround Speakersets Vergelijkingstest, 10 speakersets tot maximaal 160 Euro beluisterd"

    160 euro maar?? Whoa, das wel een verschil, maar wel goed dat daar een test van is, want er zullen veel mensen zijn met zo'n budget voor DD5.1.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie geregeld allerlei goedkope setjes genoemd worden in allerlei threads op dit forum en toen ik deze link kwam dacht ik dat het misschien wel handig was. Als je niet zo heel veel te besteden heb is het wel een leuke test misschien, heb het niet helemaal gelezen.

    Met wat mazzel volgende week eindelijk me sub :)
     
  6. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    niet voor xbox gebruikers

    Volgens mij zijn deze setjes niet geschikt voor XBox gebruikers, omdat ze (gok ik) geen Dolby Digital Decoder of Encoder bevatten.

    Setjes die dat hebben zijn meestal ietsjes duurder, rond de 200 of zelfs nog duurder...
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kun je best wel eens gelijk in hebben, heb er niet op gelet of er decoders in zitten. Even goed lezen dus!
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    yoyoyoyo tipex...welke sub ben je van plan aan te schaffen.
    geef eff een link....ben benieuwd man.:)
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoogstwaarschijnlijk wordt het de onderstaande sub, maar dan in het zwart uitgevoerd.

    [​IMG]

    Iemand moet hem onverhoopt wegdoen terwijl hij hem nog maar half jaartje heeft. (Specs)

    Nieuw is dat ding 1200 euro maar kan hem voor schappelijk prijsje overnemen :)
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    niiiiiiiiiiiiiiiiiice tipex....zit ook een beste kast omheen..35 kilo lekker zwaar,mijn credo is ook..hoe lomper hoe beter(eeeehh niet met alles hoor jongens).
    160 tot 220 watt...beuken maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.:+
     
  11. TaMMie

    TaMMie Vrouw van...

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt wel een keer tijd om serieus aan geluidsdemping te gaan dempen anders kom ik er nooit mee weg :) Hoe probeer jij het geluid van je sub en speakers binnde perken te houden zodat je geen last krijgt met buren?

    Ik denk erover om de sub op spikes te zetten om dit weer op een dikke tegel te zetten om het geheel te koppelen. Dit alles dan weer op stuk dik tapijt / rubber om het te ontkoppelen van de vloer. Dit schijnt het beste effect te hebben, zowel voor het geluid als voor het beperken van overlast.

    (Grom zit weer achter de verkeerde pc, naja :))
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

    ik heb de laatse tijd (met regelmaat) wat klachten binnen gekregen met betrekking tot.......................tering herrie hahaha.
    ik ben dus ook maar aan de slag geweest om het wat binnen de perken te houden(wat eigenlijk vanaf het begin al nodig was).
    voorheen stond mijn sub met zijn spikes dwars door me vloerbedekking in me planken te boinken.
    bij een dikke vette klapperdebeuk dvd viel letterlijk het kalk van het plafond van mijn beneden buurman,ik heb het zelf als bewijs mogen bewonderen.
    was hij niet zo gellukig mee,dus............bedachten we maar wat anders.
    me front speakers de bose 901's kunnen al lager dan laag maar die stonden al op de daarvoor gemaakt steunen.
    me probleem lag echt bij de sub......uit me plankenvloer moest ie dus.
    de stoeptegel is idd de simpelste en een van de meest gebruikelijkste oplossingen (en goedkoop ook lol).
    dantheman heeft het er ook al eerder over gehad..zeg het er meteen maar eff bij.
    me sub staat dus op een dikke tegel nu op zijn spikes(ik ben eff een paar keer op me sub gaan zitten met me dikke reet zodat de punten er goed in zitten).
    de spikes zijn van gehard staal dus die kunnen wel tegen een tegeltje.
    alles klinkt eigenlijk...............gewoon zoals het klonk,maar de buurmeneer heeft er idd minder last van en dat was een beetje de opzet(gaat ie zeiken prik ik me sub in ze rug en dan gaat ie een dag vol open.....sterkte buurman):D :D :D
    http://www.homecinemachoice.com/tes...e.com/testbench/Subwoofers/REL/RELQ200E.shtml
    nogmaals mijn sub.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2002
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben te lui om het hele topic te lezen. Ik weet dta je een advanced scart cable nodig heb, maar is het bv ook mogelijk om de Creative Inspire 5300 5.1 erop aan te sluiten of heb je daar echt zon decoder bij nodig?

    Heb niet zon groot budget nml :+
     
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat moet je nog de externe decoder er nog bij kopen. Is ook weer 180 euro. Die 5300 set is trouwens best aardig, heb hem op m'n pc en hij doet het best goed.

    Geloof dat je met de Creative 3600 set het goedkoopst uit bent.
    Deze kwam ik ook nog tegen:
    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000063TJH/202-9040698-8160620
    Speciaal voor de Xbox, geheel compleet. £124.99
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2002
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De 3500 serie heeft zowel dd als dts decoder en ondersteund coax en optisch, te krijgen voor rond de 250 euro.
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8

    Yup weet ik, maarik dacht dat de inspire misschien nog een iets goedkopere oplossing wa s;) maar ja, decoder vereist.

    Dan wordt het de DTT3500, kheb nog een kleine kans dat ik er een kan overkopen van iemand
     
  17. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof dat ie zelfs goedkoper was. Iemand op dit forum had hem voor 180 euro ergens gezien. ff zoeken.
     
  18. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    de dtt3500 ondersteund geen dts, de dtt5700 wel
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Is dat zo?? Dus dat betekend dat ik die juist niet moet hebben of..??
     
  20. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox games ondersteunen toch geen DTS, in iedergeval nu nog niet. Sommige dvd's hebben het.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina