Die Rotel sub zal wel een duur dingetje zijn..
Ik heb de zuilen ook op spikes staan inderdaad, dat is wel handig met laminaat op je vloer EN onderburen.
Op een Sub moet je zeker niet bezuinigen, dat is waar, je kan met zo'n ding alles verpesten.
De Sub uit deze serie kost 449,- adviesprijs en 399,- bij Correct. Dat is denk ik wel wat ik zou kopen, goedkoper zou ik zeker niet doen, en ik vraag me af of een duurdere sub wel tot zijn recht komt in deze opstelling. Een sub uit dezelfde serie zou als het goed is precies afgestemd moeten zijn op deze set.
Een goede sub voegt inderdaad iets toe aan het geluid waardoor je het gevoel krijgt dat je echt meer hoort dan eerst, en dan niet alleen dat bonken.
Ik heb een Kenwood KRF-V5050D versterker welke zeker niet slecht is, maar ook niet top-of-the-line. (Bij de MM Rdam Alexandrium nu iets van 300 euro, toen ik hem kocht was ie ruim 800 gulden). Homecinemachoice.com zegt dat het een goede keuze is voor de startende home-cinema-figuur of iemand met een beperkt budget. Quote: "THE KRF-V5050D WOULD BE THE IDEAL CENTREPIECE IN AN ENTRY-LEVEL SYSTEM AND COULD EVEN GIVE SOME MORE EXPENSIVE PACKAGES A RUN FOR THEIR MONEY" Link. Voor zijn prijs heeft hij zeker een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en kan ik hem zeker aanraden! Ik ben er erg tevreden mee en hij doet alles wat ik wil dat ie doet. Ik heb in verhouding wat meer geinvesteerd in speakers omdat ik van mening ben dat iets betere speakers een veel mooier eindresultaat geven dan een iets betere versterker (i.c.m. normale of wat mindere speakers).
Ook mijn DVD speler is niet top-of-the-line. De optie om Macrovision uit te zetten was voor mij het belangrijkst toen ik die DVD speler kocht. Een betere coax kabel verbeterde het geluid wel hoorbaar.
Over het algemeen ben ik erg tevreden met deze set en heb ik wel het gevoel een "leuk setje" te hebben staan. Ik ben blij dat ik niet een combinatie van DVD speler/versterker met daarbij een Actieve sub met sattelietjes heb gekocht, want dat is toch een stuk minder.
Hoe groter hoe beter gaat inderdaad nog steeds op voor goede speakers. Bose ziet er leuk uit en het is meestal de enige optie wanneer er ook een vrouw in huis woont, omdat die per definitie niet van grote speakers houden. Maar het geluid is gewoon minder uit een formaat melkpak speakertje en een gigantische subwoofer achter de bank kan dat nooit 100% goedmaken.
Voorlopig heb ik het nog goed voor elkaar, nu alleen die sub nog!
Laatst bewerkt: 1 aug 2002