1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ooow ok, ik blijf lekker bij de DTT3500 dan :)..

2. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk heb ik nog nooit een dvd film gezien (regio 2) met dts.

wat betreft de dtt3500, denk ik dat je wel een kans maakt op www.alternate.nl

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nou, daar stond die dus wel bij op Pricewatch, maar die is kennelijk uit het assortiment gehaald ofzo :{

4. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anders even kijken op www.nieuw.nl
    speakers aanklikken, merk kiezen, type kiezen (3500).
    dan krijg je een lijst te zien van winkels die hem hebben plus de prijs.

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

als je een beetje door de topic heen heb gelezen weet je ook wat de voor en de nadelen zijn van de pc-add-on setjes.
    weet wat je koopt.......ook al is het maar 250 euro ofzo...als je er niks mee kan zal je merken dat ook 250 euro weg gooien ook best wel zonde is.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ikben te lui om 22 pagina aan topic door te lezen :)

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een dtt3500 is voor een kleine kamer goed genoeg, en later altijd bruikbaar voor je pc

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De rest ligt toch niet in mijn budget :+

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Softrunner:
    Ik heb al meerdere Regio2 DVD's gezien met DTS geluid erbij. Ze zijn schaars, maar ze zijn er wel. Die DVD's hebben overigens ook gewoon DD5.1 geluid erop staan.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DTS op regio 2 cd's is inderdaad vrij schaars, die dts tracks worden meestal weggelaten omdat regio 2 dvd's meestal meerdere talen erop moeten hebben en de dts track daarmee verdwijnt. Dat is voor mij een reden om alleen regio 1 te kopen. Je hebt trouwens ook dvd's met alleen dts en geen dolby digital hoor.

11. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik ben opzoek geweest naar een kabel, zoals mijn scart kabel, die dus het beeld opfrist, maar ik heb op mijn TV slechts MONO geluid. Wat ik dus gaarne zou willen is dat ik beter beeld brijg, via scart of gewoon tulp, en dat ik dan nog 2 tulp kabels over heb om appart in mijn (stereo) versterker te doen.

Ik ben hier nog niet uit gekomen,

ik heb zitten kijken naar :

http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=83&products_id=1722&

en

http://europe.thrustmaster.com/products/d_prd.php?p=T88&fam=43

is het met in van deze 2 kabels mogelijk, is het uberhaupt wel mogelijk?

Alvast reuze bedankt

DJ Purno

12. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    bij de standaard kabel zoals meegeleverd met de xbox zelf heb je al 2 tulpjes voor het geluid. Je plugt de gele tulp gewoon in het scartblokje en de rode en wite tulp gaan in je stereo. Als dat niet lang genoeg is dan moet je even wat verleng kabels kopen. (female to male tulp). Mocht je een RGB scart kabel hebben dan zijn er bij de betere electronica winkel ook wel adapters te vinden die het geluid uit de scart kabel halen.
    Het Advanced AV Pack en het High Definition Pack heb je echt niet nodig.

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als je TV al mono is, heeft ie dan wel RGB? Want dat is de enige mogelijkheid om het beeld te verbeteren denk ik. Of je moet een 3rd party S-Video kabeltje nemen, maar ik vind S-Video zelf niet zo mooi als RGB. De kwaliteit van die 3rd party dingetjes is ook niet altijd even goed.
    En dan is het nog de vraag of je het verschil echt zo duidelijk gaat merken.

Er bestaan idd een soort kastjes met aan de ene kant een scart ingang, aan de andere kant een scart uitgang en dan op het kastje twee cinch (tulpstekker) aansluitingen voor het geluid.

Het standaard kabeltje lijkt me de beste oplossing zoals dantm dat al zegt.

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde eigenlijk ook schaars. je zal echt op zoek moeten gaan naar films met dts geluid (muziek dvd's met dts zijn ruim vertegenwoordigd)
    gemiddeld gezien kom je deze dvd's niet snel tegen in de videotheek.

15. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen DTS en DDigital eigenlijk?

16. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    j

Laatst bewerkt: 5 aug 2002
  17. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel simpel gezegd het verschil tussen mp3 en een audio cd
    of het verschil tussen audio cd en super audio cd

oftewel dolby digital maakt gebruik van compressie (dus passen er verschillende audio tracks (talen) op 1 dvd.

dts zonder compressie dus een rijker klank beeld.

persoonlijk vind ik dolby digital goed genoeg klinken, zoals ik elders al zei: er zijn nog niet veel dts films.

18. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    dts is ook gecomprimeerd.. alleen de compressie is een stuk minder dan bij DD5.1.. en het compressie systeem is weer iets anders. De kwaliteit is voor de meeste mensen gelijk.
    Persoonlijk vind ik het LFE kanaal van DD5.1 meestal beter dan bij DTS.. maar het omgevingsgeluid van DTS weer beter..
    maar zoals ik al zei.. het verschil is redelijk minimaal.

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

dolby digital en dts surround zijn 2 compleet verschillende surround formaten.
    het dolby digital 5.1 is zoals de naam ook al zegt ontwikkeld door dolby zelf in hun eigen laboratorium.
    dts is weer een heel ander verhaal.
    dts staat voor digital theater systems en is ook door een heel ander bedrijf gemaakt namelijk lol..digital theater systems.
    het grootste verschil in de beide geluids formaten zit hem in de bitstream.
    dit is de informatie snelheid waarmee de dvd de procesor in je receiver voed.
    met een dvd film geeft een dts schijf een bitstream van 1536 kbps
    en dat is een stuk hoger dan een dolby digital dvd..meestal 2 keer zo hoog.
    wat kanaal scheiding betreft...dantheman zegt dat hij zijn lfe kanaal beter vind klinken( das zijn sub kanaal )..ligt compleet aan je versterker en aan je afstelling van beide geluids formaten.
    hierin speelt de kwaliteit van de dvd speler en de receiver een enorme rol.
    veel mensen zullen zeggen dat ze het verschil niet kunnen horen.
    dat komt merendeel omdat er in de kant en klaar sets decoders gebruikt worden waar de kwaliteit nog al wat te wensen over laat.
    als je ooit eens naar een echte high end receiver geluisterd heb zal je meteen het verschil kunnen horen tussen dts en dolby digital.
    en dan is er ook nog het enorme verschil in kwaliteit van de dvd schijfjes zelf....de ene dvd klinkt volkomengeweldigongeloooooofelijk..kut...................en de andere is gewoon super.8)

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen is het jammer dat er voor dts vaak een bitstream van 768 gebruikt wordt omdat ze anders geen ruimte genoeg hebben. Zit ook nog een verschil in db's voor het lfe kanaal, geloof dat hij voor dts 7 db harder moet staan, of net omgekeerd.... En afhankelijk weer van je versterker wordt dat wel of niet automatisch gecorrigeerd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina