antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je zoveelste deskundige antwoord beuker en ik wou je nog ff feliciteren met deze tread, is toch wel een van de beste, langstlopende, meestbekeken, slijm, informatiefste treads hier.:)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

klopt helemaal wat je zegt tipex.
    veel amps of receivers doen het niet,maar de wat dikkere bakken regelen zelf de boel af,of geven jou de mogenlijkheid om het geluid zef te compreseren.
    bij dolby digital vind je veel de dialoog normalisatie als min of meer een bassisfuntie om het dialoog signaal tot een standaard niveau te normaliseren.
    verders kan je bijvoorbeeld ook de compressie van het dynamisch bereik instellen om zoveel mogenlijk klanken intergraal te horen( het contast tussen hard en zacht geluid)..geld eigenlijk alleen voor dts bronnen.
    cinema equalizers regelen de boel af om bv extreem hoge frequenties zachter,of minder scherp te laten klinken.
    kortom.............ik ben als ik weer wat nieuws heb 4 weken alles weer aan het afregelen tot ik er helemaal ziek van ben,om uiteindelijk te eindigen in een stand waar ik mee begonnen was lol:+ ..........thx for the compliments....

3. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beuker: waar begint de high end decoders?
    ik heb een sony str 930. dat is een versterker uit de qs lijn.

ik wil best geloven dat er verschil zit tussen qs en high end versterkers, maar dat je het verschil niet hoort als je niet de beste (lees duurste) speakers gebruikt.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

ik heb me het lazerus gezocht naar je sony...en ik heb er weinig van gevonden.
    nergens staat er een goede test waar ik iets mee kan.
    vind wel wat reader revieuws maar niks van een home audio/cinema site waar zo'n ding effe lekker gekieteld word.
    de specs wat ik ervan gelezen(gevonden)heb zijn zo minimaal......dacht dat ie 5 keer--120 watt was,dolby digital,en dts.
    das heel normaal en eigenlijk weinig bijzonders dus..het vermogen is wel ok maar...niet lullig bedoeld..het is sony.
    ik heb heel wat firewall tests gezien met sony versterkers(dit is een test die uitgevoerd wordt in een laboratorium waarmee echt maar dan ook echt het uiterste uit je versterker geperst wordt,totdat hij er gewoon uitclipt of doorbrand..iets wat je thuis niet doet) waarmee het op gegeven vermogen veel hoger was dan dat wat er uit de test naarboven kwam.
    sony belooft vaak net iets teveel.
    ik denk dat de qs line een oudere modellenreeks is...........klopt dat??? of heb je hem in amerika gekocht of besteld??.
    high end klinkt duur en is het helaas vaak ook,maar meer als een term is het niet.
    het is totaal niet merk gebonden maar een kreet die word toegepast bij de duurdere amps.
    dat zijn dan ook de amps waar je een shitload aan opties bij koopt waaronder.dolby digital,dts,thx ultra2,dolby digital 6.1,dts-es,thx-ex en uitbreidingen voor externe decoders voor 7.1(als reeds nog niet ingebouwd).
    als dit erin of erop zit kan je echt lullen dat je een high end versterker op schoot heb.
    alleen al het thx logo moet zo'n versterker verdienen.......
    bij lucas arts (de star wars boys) worden de receivers dan aan een reeks testen onderworpen die bij lange na niet alle receivers overleven.
    red hij het wel dan is hij zelfs een gecertificeerde receiver...lol.
    het klinkt allemaal een beetje leip,alsof zon ding een diploma krijgt voor de grootste bek in hifi land,maar het is wel zo.
    dit soort testen worden uitgevoerd om het kaf van het koren te scheiden(jeeeees wat een taal weer) en mensen/kopers te verzekeren dat ze een uniek product hebben aangeschaft.
    ook sony maakt thx versterkers..denk nou niet dat ik sony hier door de shit haal want hun producten in hun topline,es serie whatever zijn om te smullen8) .

5. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

thanks voor de revieuw/site link...ik kon zelf er weinig vinden.
    ben altijd erg benieuwd en ik lees graag dingen over audio.
    in de onderste link (want de bovenste werkt niet bij mij hier) staat een keurige beschrijfing en een echte firewall test met resultaten.
    als je goed leest wat ervoor vermeld word zal je er uithalen dat de voorganger van dit product ook weer eens op zijn bek ging op de desbetreffende test.
    jouw amp daarintegen komt toch nog op bijna 94 watt bij 0.013 procent vervorming..niet slecht dus...maar weer geen 100 watt wat sony claimt (sony is niet de enige hoor er zijn er veeeeeeeeeel meer).
    sony is ook geen marktleider in dit segment.
    waar zij op mikken is meer de markt voor de gewone consument en daarom is ook hun assortiment zo breed mogenlijk.
    sterker nog...als hun playstation het niet zo goed zou doen dan zag sony er nu heel anders uit.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

hier nogmaals een link naar mijn eigen amp,met de daarbijbehorende firewalltest.
    http://www.homecinemachoice.com/tes...stbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A10SE.shtml
    bij een vervorming van 0,016 procent levert hij 132 watt rms per kanaal bij 8 ohm.
    vlak voordat hij eruit clipt word zelfs een vermogen gemeten van 5 keer 180 watt rms.
    dit terwijl denon maar op papier 5 keer 125 watt rms bij 8 ohm zou hebben.
    denon maakt al 95 jaar lang versterkers dus met zulke cijfers kan je als product thuis komen ,daarom zijn denon samen met onkyo en yamaha echt de marktleiders als het om surround gaat.8)

8. T-Nos

T-Nos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb een probleempje. In mun tv zit maar 1 scartaansluiting en ik kan dus naast de xbox geen andere troep aansluiten. Bestaat er misschien een kabeltje die die ene scart verdeelt in 2 of een andere oplossing?? :confused: :confused: :confused:

10. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook maar 1 scartaansluiting in mn tv, daarom heb ik een soort stekkerdoos gekocht, waarvan de scartstekker van het doosje zelf in de tv gaat, en op het doosje zitten dan 3 scartaansluitingen. Kost ongeveer €7,5 denk ik (ik heb m al 3 jaar ofzo) en ik denk dat je m in de plaatselijke electronicashop wel kan vinden

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: is dit een beetje wat??

Of een set goed is hangt vaak geheel van jezelf af. Probeer voor jezelf in ieder geval een budget vast te stellen. Stel naast een budget ook vast waar je set aan moet voldoen. Als ik je pioneer set zo zie is het een alles in 1 set. Deze hebben vaak als nadeel dat je er geen externe aparaten meer op kunt aansluiten en ook niet verder kunt uitbreiden. Wil je dus iets niets kun je je huidige set weg doen. Ik neem aan dat je ook een xbox hebt, ga dus na of de pioneer het mogelijk maakt om de xbox aan te sluiting via een optische kabel zodat je gebruikt kunt maken van de dolby digital mogelijkheden van de xbox. Probeer boven alles iig de set te beluisteren voordat je deze aanschaft.

Succes!

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt deze proberen, hier zitten twee extra scart aansluitingen op, voordeel is dat beide aansluitingen rgb ondersteunen iets wat niet al deze doosjes doen. Volgens mij zijn ook deze min of meer overal te verkrijgen

=0209032631028746239&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=3097&TK_PAR[MEDIUM]=]Scart Specs

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: is dit een beetje wat??

tuurlijk is het wat...........maar heb je hem zelf al eens beluisterd???????
    plaatjes maken geen geluid hoor..en wat mensen er over schrijfen is bijna nooit objectief.
    al die gasten zijn dol enthausiast met hun nieuwe aankoop en zullen daarom bijna nooit shitzooi over hun set vertellen.
    zoek eerst eens op internet op wat een blad er over schrijft.
    ga ook als hij ergens te beluisteren is eens langs de audioboer bij jou in de buurt.
    wees voorzichtig met de specs die op je site zijn vermeld.
    de hele opbouw ervan lijkt nergens op om mensen echt iets mee te geven waar ze wat mee kunnen.
    er wordt over speaker vermogen geluld en niet over versterker vermogen.
    optische uitgang???????????????????zal wel een optische ingang zijn.
    goede site dus..........alleen heeft de kleuter die hem gemaakt heeft er werkelijk geen reet van begrepen.
    dit is weer echt zon verkoop site....trap er niet in en kijk eff verder op internet en vind iets objectiefs8) .

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

.TIIIIIIIIIIIIIPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEX...LOL WAT BEN JE WEER SNEL HAHAHAHA:+

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: hoppa

Mijn wel edel gestrengelde excuses :) Ach kan die mooi twee keer hetzelfde lezen :)

Sub is binnuh trouwens klinkt eeeeeeeeeeeeerg fijn :) Was wel iets groter dan ik dacht maar ach, ruimte genoeg :) Hij staat fijn te ronken en ik denk we wel veel pret aan dat ding gaan geloven. Zoals ding nu staat opgesteld trilt er alleen wat in me slaapkamer, de woonkamer waar die staat trilt niet mee, buurtjes zullen er niet al te veel van merken hoop ik :) Volgende week maar beetje kloten met plaatsing van dat ding. Maandag komen me gordijntjes en dat zal ook wel invloed gaan hebben op het geluid.

16. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Weet nie of iemand er wat aan heeft maar volgens mij heeft mediamarkt een nieuwe site met flash (kweet nie of dat nou goed is) en redelijke uitgebriede uitleg over boxen, soorten surround sound, bekabeling enz. handig voor noobs en makkelijk voor de experts (hoefen minder uit te leggen)
    http://www.mediamarkt.nl/producten_trends/home_cinema/home_cinema.php3
    Wat ik zelf (ook noob:) ) wou weten is wat DDigital surround ex is.
    Nog nooit van gehoord.
    En wat is beter slechte DDigital (creative setjes) of goede stereo (gewoon een paar boxen)

17. T-Nos

T-Nos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je gelijk in.Ik ga denk ook gewoon is een keer naar een winkel.Heb ongeveer 800 euro te besteden dus denk dat ik daar wel wat aardigs voor kan kopen.Trouwens de specs staan ook verkeerd vermeld er staat dat het 5x100 watt is maar is 5x30watt.En voor film kijken is dat wel gaaf maar ik wil het ook meteen voor muziek gebruiken en denk dat het dan wat tegenvalt.

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    eeeeehhh.....hoe zal ik een vergelijking maken...oja.........creative:r :r :r ..goede stereo met leuke speakers8) :9 :D :) :p ;) ...duidelijk?????
    dolby digital ex..of es,staat voor extended surround.
    een kanaal extra erbij waar je vaak kan kiezen of je hem met 1 of 2 speakers aan wilt sturen.
    het is nu nog een mono signaal,,,maar met 2 speakers kan je het geluid veel beter plaatsen.
    zelf heb ik het ook hier en ik maak gebruik van 8 speakers.

Laatst bewerkt: 7 aug 2002
  19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

yo tipex..check eff je eigen site..
    ik heb wat geschreven in je quest book.
    als het goed is haal je alle info er uit...ik hoor het wel :+ .

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En wat kosten leuke speakers? :) Tis ook maar net wat je gewend bent, als je niet weet wat je mist kun je heel goed tevreden zijn met wat je hebt. Hebt je eenmaal een geinig 5.1 (creative?) setje gehoord zul je dat ongetwijfeld willen. Ga het alleen niet vergelijken met iets als wat beukers of ik hebben staan want dan wordt het compleet weg gespeeld. Voor me pc heb ik heel veel lol van een oud creative 5.1 setje maar het liefst zet ik me pc in de woonkamer neer zeker wanneer steeds meer spellen dolby digital gaan ondersteunen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina