1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: hoppa

Grmble beetje me gastenboek vervuilen en weer in het nederlands, tsk, tsk :) Doe ik al die moeite om alles in het engels erop te zetten, naja tis je vergeven en de boodschap heb ik wel ontcijferd geloof ik :)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

lol..bud me inglish is not zo werie gut..rofl nee hoor.
    het ging meer om het msn verhaal maar dat heb je begrepen.
    thx anyway ouwe soundfreak:+ .

3. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    Re: is dit een beetje wat??

de dvd speler die daarbij zit gebruik ik ook, is een perfect apparaat.
    regio en RCE vrij en speelt ook nog eens zo'n beetje alles af (mp3 etc), en is ook nog een A-merk.

4. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Experts, pro en andere mensen die een noob in nood willen helpen
    Ik wil graag wat audio ik huis halen en door beuker heb ik een trauma :eek: overgehouden aan de naam creative
    Dus ik ga mijn stereoboxen gebruiken als front speakers nu nog een center, twee surround, reciever en een sub. Mijn budget is ommernabij de 1000 piek (f*ck de euro}:] ) Advies? Over wat, welk merk, en ook hoe ik het ongeveer moet verdelen. (hoeveel geld naar de sub, receiver, boxen) Als je jullie me helpen zal ik beloven een andere avatar te nemen:+ :+ :+ het leven is al zwaar genoeg

5. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn advies (voor wat het waard is)
    koop een goede versterker en koop desnoods de speakers later.
    voor dat geld (450 euro) wordt het al moeilijk een goede versterker te vinden. dus een versterker met speakers en een sub. wordt helemaal moeilijk.

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    ik zou ook eerst de versterker/reveiver kopen, die heb je toch nodig.

Dan misschien een niet al te duur "surround setje" bestaande uit 2 surroundspeakers en een centerspeaker. Je behoudt dan je eigen stereo speakers als front. Wanneer je dan weer geld hebt koop je "echte" speakers en wanneer je daarna nog meer geld hebt koop je een sub. Of die laatste twee misschien beter andersom.

Met een totaalbudget van 1000 piek zit je best wel krap en zul je concessies moeten doen aan het een of ander, of doorsparen. Het ligt ook aan jouw eisen en of je geduldig bent of niet.

Ik heb zelf een Kenwood 5050D welke een hele goede receiver is in het "Budget" segment. Deze versterker kost nu iets van 300 euro nog maar bij de MM. Hier een link. Ik neem aan dat er meer versterkers zijn in dit segment die prima aan de eisen van een beginnende DD5.1 luisteraar voldoen. 100 Watt per kanaal lijkt me voorlopig wel genoeg.
    Wil je echt een superset hebben, dan moet je denk ik doorsparen voor een nog betere versterker.
    Persoonlijk ben ik er erg tevreden mee, de versterker heeft een "Best Buy" award van Home Cinema Choice Online (zie de link). Met een beetje leuke boxen erbij denk ik dat je een hele leuke set hebt. Niet zo mooi en denderend als de set van bv. Beuker, maar hij kost ook niet zoveel...

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat als je voor die 1000 piek zoveel moet kopen, versterker en iig drie extra speakers dat je het beste kunt beginnen met een goeie basis en dat is je versterker. De kenwood die Bouncemeister noemt is zo te zien een heel aardig aparraat met de mogelijkheden die je zoekt. Als je daar mee begint en je spaart nog een paar maanden verder dan kun je er nog 3 speakers bijkopen en heb je al een veel beter klinkende set dan als je nu een gelijk alles voor die 1000 piek koopt. Je speelt / luisterd nu toch al naar 2 speakers? Dus dat lukt vast nog wel een tijdje langer. En met deze versterker kun je ook altijd weer uitbreiden naar beter speakers etc. De sub zou ik zelf als laatste aanschaffen, dat heb ik zelf ook gedaan. Een sub is ook een hele lastige en klinkt zeker als je iets koopt met jouw budget gewoon niet.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

om niet 3 keer hetzelfde verhaal hier neer te gooien zal ik het maar kort houden.....stop je centen idd in de basis,de receiver.
    zie je wel...doe ik het toch hahaha.
    vergeet niet dat ik mijn eigen setup ook niet in een keer gekocht heb maar ook in verschillende stappen.
    pas na een klein jaartje had ik alles bij elkaar,en een geplunderde bankrekening:eek: .
    wat mischien wel een tip kan zijn voor jou is wat ik ook heb gedaan met me eerste receiver.
    in amsterdam zit de raf...das een hifi winkel die werkelijk alles heeft en wat er niet staat kan besteld worden.
    deze zaak heeft ook een winkeltje die de raf koopjeswinkel wordt genoemd...........vul het zelf maar in lol.
    hierin liggen de mooiste spullen (splinter nieuw,dus niks tweede hands) van een jaar of wat geleden die er nooit uit zijn gegaan.
    ik kwam destijds mijn denon avc a1 (inmiddels alweer verkocht) daar tegen........voor de helft van de prijs.
    tot een jaar daarvoor lag hij gewooon nieuw in de winkel voor 6200 piek..ik heb er iets meer dan 3000 voor betaald,das een verschilletje.
    wat ik bedoel dat ze daar ook receivers,speakers,subs,surround speakers,alles in de aanbieding gooien wat eruit moet.
    de kans is heel groot dat er voor jou 1000 pegels iets heel leuks tussen ligt.
    de raf zit in amsterdam in de rijnstraat en hebben daar ongeveer 5 zaken waaronder ook de koopjeswinkel.
    telefoon nummer=020-5411300...........
    dit is het nummer van de raf zelf en niet de koopjes winkel...dus als je de telefoniste dame eff vraagt of ze zo vriendelijk wilt zijn om je doorteverbinden...........dan komt het mischien nog wel heeel erg goed................................succes:9

9. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    als ik jou was zou ik het geld eerst aan een versterker/receiver besteden en pas later boxen kopen.............

.........

hehe.. ik kon het niet laten:)

10. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    3 maal dank:+
    maar is een receiver nie een beetje overbodig als je allleen 2 boxen hebt? Dan kan ik toch zo goe nog ff sparen:confused:
    Trouwens misschien sluit ik wel beneden aan daar heeft paps (ik woon nog thuis:eek: :'-( :{ ) nog twee grote mission boxen staan (is da een goed merk) dan gaat het al wat beter klinken;)

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

doorsparen is altijd goed om te doen....je kiest toch uiteindelijk zelf wat je uit wilt geven.
    mission speakers zijn prima speakers...........kan hier eigenlijk weinig aan toevoegen.
    kijk geregeld eens rond op internet en luister eens ergens naar in een audio zaak als je daar de kans toe krijgt.
    wees niet bang dat ze je daar niet serieus zouden nemen...als je gewoon een babbeltje met de chef daar maakt en uitlegt wat je bedoeling is zullen zij jou keurig helpen.:+

12. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een klein probleem en dat is het volgende:

Ik (naja mn ouders dan) hebben een Philips 32pw9616 breedbeeld-tv, dat is een tv met ingebouwde Dolby Digital decoder. MAAR deze heeft een Coaxiale(-in) aansluiting op de achterkant en geen optical(-in). Het probleem is dus dat de XBOX een optical out heeft en ik dus niet van het sweetste console geluid ever kan genieten. Nu blijken er converters/omvormers in omloop te zijn die een optisch signaal kunnen omzetten in een coaxiaal signaal. Nu vraag ik 1 van de audiofielen hierzo (tipex/beukers of iemand anders?) of jullie weten waar die converters te koop zijn.
    Tnx alvast voor een antwoord!

ps: nee ik zal geen aparte boxen en receivers kopen, want alle bij de tv geleverde boxen zijn geintegreerd in de muur.

13. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    khad nog een klein vraagie
    die speakers die ik heb zijn van die dingen zonder stekkertje, je klemt ze tussen van die dingetjes in de stereotoren (kunnen we het nog volgen:D ) kan ik van die stekkertjes er op (laten) zetten want ik denk niet dat ik ze zo in een receiver kan stoppen
    :+

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

waar jij eigenlijk naar vraagt lijkt op een soort hub....je weet wel zon ding wat je bv ook gebruikt als je 4 x boxen aan elkaar wilt linken...........het ene signaal lust het andere door en weer terug.
    wat jij dus wilt is van een optisch signaal omzetten naar coax.
    begrijp goed dat optisch en coaxiale beide de zelfde info door kunnen geven maar wel 2 kompleet verschillende dragers zijn.
    zomaar omzetten lijkt me ook erg onwaarschijnlijk zonder gebruik te maken van een soort decoder.
    als zoiets uberhaupt bestaat zal dat ding een stuk electronica aan boord moeten hebben dat optisch kan lezen om dat om te zetten in digitale info via je coax snoer.
    ik heb erzelf nooit naar gezocht en het zal me niet verbazen als het gewoon op de markt is...........maar als het er is zal het me ook niet verbazen dat dit speeltje ook een leuke prijs heeft????

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol wees eff iets duidelijker.
    je zal denk ik je speakerkabels bedoelen die je rechtstreeks(zonder stekkertjes dus) in je receiver doet en achter in je speakers met zoals jij zegt "van die klemmetjes".
    geef eff anders even wat info door van je speakers als je dat heb?
    heb je al iets gekocht in de vorm van een receiver??en zo ja geef dan ook eff de specs of een link door zodat er hier mensen zijn die weten wat je bedoelt en een antwoord op je vraag kunnen geven. sterkte ermee..........................:)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaan wel converters om van optisch naar coax te gaan, zie bijvoorbeeld onderstaande link. Ik heb geen idee hoe de kwaliteit is van een dergelijke converter omdat ik zelf nooit geprobeerd heb. De converter hieronder kost als ik het even snel bekijk 59 dollar dat is op zich nog wel een schappelijk prijs.

http://www.synthony.com/Products/co2.html

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

lol zie je wel.. toch een losse da converter weer.
    het lullige hier weer van is dat hier signaal weer helemaal uitgepluist word wat in kan houden als het een schijt decoder is dat je ook schijtgeluid eruit krijgt.
    je weet wat een losse decoder(nu bijna nergens meer te koop)
    op moet brengen,dus een decoder van 59 dollar??
    de decoder in je receiver(van goede of slechte kwaliteit) maakt er daarna weer zijn eigen verhaal van natuurlijk...maar je houd er wel op deze manier een schakel tussen die er eigenlijk niet tussen moet of hoort.8)

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je bananenpluggen? Die zou je inderdaad kunnen gebruiken nadeel is alleen dat je dan weer een extra stekker hebt en je signaal van je versterker naar je speaker nadelig kan beinvloeden. Hoe minder schakelingen des te beter.

19. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik bedoel is het uiteinde is gewoon gestript en de ijzerdraadtejes geklempt tussen van die.... ja klemmetjes ik weet nie hoe ik ze anders moet noemen. je hebt ze ook wel bij van die goedkope pc speakers
    kga morge naar de mediamarkt (zit nie bij ons in het dorp:'-( )ff prijsjes kijken en wat luisteren
    welke specs bij receivers zijn eigenlijk belangrijk naast optical in of uit (wat was het ook al weer:confused: in toch)

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het belangrijkste is dat jij tevreden bent met het geluid van de spullen die je gaat aanschaffen, geluid is heel persoonlijk en niemand kan voor jouw bepalen wat je moet kopen.

Features die je iig wilt:

Dolby digital
    DTS
    Coaxiaal in
    Optisch in

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina