1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    tnx
    maar hoe zit het nu met die stekkers (check mun laatste post) wil da nu?

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ze gewoon vastmaken op de gebruikelijke manier dan heb je gegarandeerd het beste geluid

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

yo t box...kijk eerst eens voor een leuke receiver die bij jouw in de smaak valt.
    over kabels e.d lullen we later wel.
    dit zijn zaken waar je je nu helemaal niet druk over moet maken.

4. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kwam vandaag toevallig een optisch -> coaxiaal converter tegen bij alternate.nl.

Zoek daar naar de term "Converter Optical - Coaxial" en je komt er vanzelf. Prijs 59 euro. (Categorie Toebehoren/Diversen).

Over de kwaliteit weet ik verder niks, maar het is een mogelijke oplossing voor het ontbreken van optische ingangen op sommige DD5.1 setjes.

5. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx BounceMeister...
    59 euro is geen geld en Alternate is een zeer bekende online pc-shop, dussuh YEAH tnx!

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hooooooppa

voor iedereen die bij mij in de buurt woont...................jullie zijn gewaarschuwd.
    hij is vanmidag gekocht......van de week in huis.....en over een week of wat ingespeeld.
    mocht het knmi of een ander seismologisch bureau trillingen waarnemen in en rond amsterdam..eehh zal ik wel verantwoordelijk worden gehouden http://www.audio-ideas.com/reviews/power-amps/rotel-rb1090.html ziehier de oorzaak.
    hier nog een link http://www.rotel.com/products/rb1090.htm
    boy o boy als ik straks verhuis zal ik er rekening mee moeten houden dat me buren...of liever de hele woonwijk beter gehoor gestoord moet wezen hahah8)

7. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al de gemeente gebeld en gevraagd wat voor fundering er onder je huis ligt? ;)

8. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    He Beuker(sr)

FF een vraagje: Ik heb ergens gehoord dat voor je satteliet speakers zeker(omdat die aanzienelijk kleiner zijn) het beter is om wat grotere speaker te hebben omdat het geluid dan wat beter vrij kan en niet opgepropt is en dus beter kan trillen en dus scherper is. Weet jij hier iets van??

9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben vandaag naar de mediamarkt (groningen) geweest. GROOTS!!
    Qua goedkope receivers hadden ze nie veel staan. Zit nog te twijfelen tussen 80 of 100 watt. Bijv. de kenwood 5060 of 4060 als ik het goed heb. Prijs was rond de 300 euro. Advies :confused:
    Het rare was trouwens dat je niks mocht luisteren wat niet was aangesloten. En ze hadden alleen van de complete cinema setjes aangesloten en natuurlijk het duurdere spul. Was volgens de ‘deskundige’ verkoper vrij normaal. Vertrouwen dan maar…..
    Qua boxen. De expert zei dat je beter een complete set kon kopen (5 boxen+sub) was goedkoper dan losse boxen en losse sub. Scheelde 100-200 euro
    Zelf dacht ik mijn twee boxen plus 2 surround en een center (zag 1 van jvc=3 boxen 125 euro 100watt, type:confused: ) en dan de sub later misschien.
    Hij beveelde een complete sony.. of was het nu jvc set aan (100watt, centre 120 watt), 299 euro.
    Hoe zit het met het vermogen van de boxen. Als je een receiver van 80 watt hebt en je boxen zijn 100 watt kun je dan geen max uit halen toch of zit dat anders.

Mijn prijs 80 watt receiver+3 boxen (gebruik ik mijn 2 eigen nog) 275+125= 400 euro ;)
    Zijn prijs 100 watt receiver+5 boxen+sub 325+299= 624 euro :eek:

Ps. Beuker wat heb je nu weer gekocht.. je bent echt sick in the head 8) 8)

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    daarom worden er bij de kleine..de sataliet speakertjes meestal een sub bijgeleverd of iig eentje geadviseerd.
    uit die kleine boxjes haal je alleen maar de mid en de hoge tonen.
    wat ik bedoel is dat je qua klankzuiverheid met die kleine dingen een heel mooi geluid kan krijgen alleen geen bas wat ook verantwoordelijk is voor het gebeuk en getril.
    om het simpel te zeggen.....de kleine boxies weergeven het surroundbeeld en de sub vult eigenlijk alles aan zodat je kamer gevuld wordt met een volle sound.
    je sub.......bijna het belangrijkste in je surround setup.

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    kijk eens of je bij eventueel een andere audiozaak de receiver van je keuze wel kan en mag beluisteren.
    wel gek trouwens dat ze je receiver niet hadden aangesloten..maarja media markt he lol.
    om heel eerlijk te zijn denk ik dat het in de prijsklasse waar jij aan het kijken bent niet zoveel uitmaakt qua kwaliteit tussen een losse receiver met speakers en sub....en een complete set.
    de geluidskwaliteit van de kant en klaar sets is de laatste jaren stappen vooruit gegaan en redelijk te vergelijken met een losse receiver en losse speakers(uiteraard beide in de zelfde prijsklasse).
    kijk je naar de dikke amps met de juist uitgekozen speakers en sub en zet je dat naast een home cinema set...............vul zelf maar in.
    ik kan je alleen nu al zeggen dat het hier bij mij thuis beter klinkt dan in alle bioscopen die ik tot nu toe bezocht heb.
    genoeg gelul over mij.................T box neem nou niet radeloos ons advies steeds aan om maar dit of dat te kopen.
    we helpen iedereen graag maar als jij een set vreselijk mooi vind klinken........koop hem dan en heb er veel plezier mee.
    wat andere mensen er allemaal over te zeiken hebben laat je maar lekker langs je heen waaien.
    dus nogmaals wat we in deze topic al 33 keer gezegd hebben.....gebruik je oortjes en je verstand zodat jij tevreden bent met je aankoop...daar gaat het om en niet wat wij ervan vinden...jij bent de baas:+

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: hooooooppa

Yeah baby, watch out tha beuk is coming and he is coming hard! :) Erg lekkere eindversterker, ik wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil oooook! Ik heb het zoooooooooooo slecht :)

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Sony speakers worden meestal afgeraden omdat het geluid niet zo mooi zou zijn. Ik heb dit zelf echter nooit getest.
    Ik heb een Kenwood 5050 versterker van 5x100 Watt, dat heb ik al eerder in deze thread gezegd en een link naar een review erbij gezet. (Even terugzoeken dus) Misschien kun je via die site nog meer reviews lezen. Probeer in ieder geval even te luisteren naar de spullen die je wilt hebben, vooral de speakers, want dat kan een wereld van verschil zijn. En de een vind dit mooi klinken en de ander vind dat mooi klinken.
    Oh, let bij de complete sets even op of je wel een digitale OPTISCHE ingang hebt, voor je Xbox!!!

Ik denk dat je qua vermogen van de versterker en de speakers enigszins in de buurt moet zitten, maar 80 watt met 100 watt lijkt mij niet zo'n probleem. (Iemand anders een idee?) Je moet geen 400 Watt speaker op een 50 watt versterker aansluiten, en andersom al helemaal niet. Maar er is wel een beetje speling. Je zult je versterker toch nooit 100% open draaien denk ik?
    Misschien kunnen de audiofielen hier iets over zeggen?

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik word knettergek hier]:-

Ik wil een receiver/versterker, sorry mensen ik ben een audio-noob:'-( .
    Als CD/DVD speler ga ik de Xbox gebruiken, dus aan zo'n home-cinema set heb ik denk ik weinig.
    Radio luister ik aardig veel, dus ik ga voor de receiver/versterker.
    Voor een budget van €600 moet er toch wel wat zijn te vinden!

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Voor 600 euro kun je best wel wat vinden, maar dan moet je het niet aan een audiofiel gaan vragen, want die heeft al voor 600 euro aan bekabeling liggen! ;)

Voor 600 euro kun je best wel iets vinden, maar dan moet je geen hoge eisen stellen aan geluidskwaliteit. En dat is dus hetgene wat hier steeds besproken wordt. Hoe krijg je het beste voor zo min mogelijk geld...

Misschien kun je een alles-in-1 setje vinden met een optische digitale ingang, en anders bijvoorbeeld een versterker van 300 euro (ik zal geen Kenwood meer zeggen, shit, nou doe ik het toch, ik moet provisie gaan vragen bij kenwood!) en een goedkoop 5.1 boxen setje erbij voor de andere 300 euro. Reken er wel op dat je ook nog een advanced scart kabel nodig hebt van 30 euro en een toslink kabeltje (zo'n optisch kabeltje) welke ook niet zo goedkoop zijn, 25 euro ofzo, maar ze schijnen er ook goedkoper te zijn. En dan nog speakerkabel etc.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch wel erg benieuwd naar die kenwood versterker moet ik zeggen :)

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat je qua vermogen van de versterker en de speakers enigszins in de buurt moet zitten, maar 80 watt met 100 watt lijkt mij niet zo'n probleem. (Iemand anders een idee?) Je moet geen 400 Watt speaker op een 50 watt versterker aansluiten, en andersom al helemaal niet. Maar er is wel een beetje speling. Je zult je versterker toch nooit 100% open draaien denk ik?
    Misschien kunnen de audiofielen hier iets over zeggen? [/B][/QUOTE]
    het klinkt gek..maar met een box van 500 watt en een versterker van 50 watt hebje de boel eerder kapot dan andersom.
    doordat de versterker de speaker dingen laat doen totaal buiten zijn bereik.
    door zijn tekort aan vermogen heeft hij dus helemaal geen grip meer op de speaker en verniel je je boxen zowel als je versterker.
    zet je mijn nieuwe power amp op een monitor speakertje van 50 watt max blijft het veel langer heel.............tot een bepaalde grens uiteraard.
    als de kraan helemaal open gaat hoor je een keer heel hard PLOP en daarna alleen maar brommen.

18. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, je hebt gelijk. Een te kleine versterker is gevaarlijker. Dan hoor je niet dat ie gaat clippen en met de gelijkspanning die dan ontstaat sloop de de speaker. Met een te krachtige versterker hoor je zelf al dat ie te hard staat en gaat ie eerst vet vervormen voordat de conussen door je kamer vliegen.

Dan zou ik dus kunnen concluderen dat je wel enigszins in de buurt moet zitten met het vermogen, maar dat enkele tientallen watts niet echt uitmaken. Daarbij komt nog dat de meeste wattages ietwat optimistisch zijn weergegeven door de fabrikanten.

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

ligt echt aan het product zelf.
    bij de echte kwaliteits amps en receivers liegen de prestaties er nooit om.
    zoals ik al eens eerder in een link van mijn denon liet zien bleek
    uit de firewalltest het gemeten vermogen veel hoger lag als het opgegeven vermogen.
    denon geeft op.....5 keer 125 rms.
    de test zei.......5 keer 132 rms bij 0.016procent vervorming.
    en net voordat hij klipte werd er 5 keer 180 watt rms gemeten.
    klopt wel wat je zegt dat heel veel fabrikanten gooien en smijten met cijfers.
    staat toch leuk op de doos dat je receiver wel 5 keer 500 watt heeft.
    wie kent die ghetto blasters van vroeger niet meer waar van die groengeelpaarsoranjerode stickers opzaten waarop 2 keer 300 watt op stond hahahahha gelul dus.
    verkoop praatjes en veel mensen slikken het als zoete koek:r

Laatst bewerkt: 14 aug 2002
  20. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    dat lijkt me zeer sterk..
    dat zou betekenen dat als ik mijn versterker zacht heb staan (een laag vermogen leverend) ik mijn boxen zou vernielen..
    zolang de weerstand (Ohm) van de boxen gelijk is aan wat de versterker verwacht dan kan er niet veel mis gaan met zware boxen en een lichte versterker. De voltage piekjes zullen wat kleiner zijn (net zoals je je versterker zacht heb staan), en het kan zijn dat de speakers meer vermogen nodig hebben om in trilling te komen, maar dat het schade aanbrengt is niet waar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina