1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
  2. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    hmm deze set heeft een digital output, geen input. dus ik denk niet dat het gaat werken.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

waar staat dat er een optisch uit alleen is...er word helemaal niet gezegd of het een in of een uitgang is.
    ga er maar van uit dat het een optische ingang is.
    in deze prijsgroep zal je weinig een optical out vinden.:+

Laatst bewerkt: 20 sep 2002
  4. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Beuker,

k heb de site gevonden waar het staat :
    http://www.mustek.de/pdf/dvd600rz.pdf

Bij Audio Interface staat:

Digital Coaxial and Optical Output.

Maar je hebt toch juist een Digital Coaxial and Optical Input nodig om je xbox aan te sluiten :confused: (via de advanced scartkabel natuurlijk)

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    LOL

nee...als je stereo een optical IN heeft...kan je hem via de advanced scart aansluiten op je xbox.
    je advanced scart heeft een ingang voor een optische kabel....die (optische kabel) prak je tussen je scart en je stereo...........en voila dolby digital8) .

6. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Graag wil ik wat advies voor een nieuwe subwoofer. Ik heb nu de JVC QP-112AL home cinema set. http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/thuisbioscoop

De set is prima echter ik ben niet echt tevreden over de subwoofer. Als ik hem echt hard zet en er is veel bass in een game of film begin ie hard te blazen en een beetje te ratelen. Het hele huis trilt wel lol, maar dus ook de subwoofer.

Oja, Ik ben bereid om zo'n 400 a 600 euro uit te geven.

Alvast bedankt.

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf nooit geprobeerd om aan een "budget" versterker een subwoofer te hangen die meer kost dan de versterker zelf. Je zult waarschijnlijk wel opzoek moeten gaan naar "Actieve" sub die zelf de versterking verzorgt want de reciever zal niet krachtig genoeg zijn om je nieuwe sub aan te sturen. Je zult ook moeten uitzoeken hoe je je sub het beste kunt aansluiten op je huidige receiver.

8. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over m'n versterker ben ik tevreden. Kan hem niet eens helemaal openzetten anders ben ik doof. (heb maar een klein kamertje) Vind het dus zonde om weer een nieuwe receiver te kopen. Want over het geluid ben ik dik tevreden alleen de sub begint dus te ratelen.

Ben nu ff op deze site aan het kijken:
    http://www.hermeselectronics.nl/
    Er staan 4 kolommen met actieve subwoofers
    Kan niet de exacte url geven want ze hebben framescriptje op de site staan. Dus: Groepen: Audio home. Uitgebreid zoeken: Groepen: Subwoofers DPL. Staat hier wat tussen?

Laatst bewerkt: 20 sep 2002
  9. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal subwoofers 8) :D

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je versterker hard kan zegt niet zoveel over de kwaliteit. ls ik het lijstje van subs bekijk zit er genoeg tussen dat binnen jou budget valt. Of er iets tussen zit dat voor jou geschikt is is moeilijk te zeggen. Je kunt misschien toch het beste een hifi winkel inlopen en kijken of je daar wat verschillende subs kunt beluisteren. Als je weet wat jij mooi vind klinken bestel je die vervolgens via de website de je vermeld. Je kunt misschien ook eens kijken of je een leuke tweedehands rel op de kop kunt tikken, geweldige subs zijn dat, daar kan beukers ook wel een potje over mee vertellen.

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het probleem bij jouw ligt idd bij de sub.
    in veel gevallen vind dit plaats bij de wat goedkopere subs die gebruik maken van gepoorte kasten (bass reflex poorten..je weet wel zon gat in je speaker).
    als je sub er echt aan moet trekken pompt hij er een hoop lucht door heen en weer wat kan resulteren in trillen van de behuizing of kast,of een blazend geluid.
    onthoud natuurlijk dat een losse (kwaliteits) sub ten alle tijden 100 keer beter is dan de sub die je nu gebruikt.
    hou ook in de gaten wat voor uitgang je jvc heeft naar je sub toe...het moet natuurlijk wel dezelfde zijn als diegene heeft als aansluiting op je sub.
    de mogenlijkheden van een losse sub zijn ook veel groter dan dat je nu heb en helemaal met het afregelen ervan.
    ook de bouw is veel zwaarder uitgevoerd om met name dit soort resonanties te voorkomen.
    kijk ook eens naar een gesloten kast (dus zonder zon poort erin)
    de Q series van rel maken er allemaal gebruik van en zijn daarom ook echt ontwikkeld voor surround geluid.
    het vraagt meer versterker vermogen maar je krijgt er een reeeete diepe maar ook snelle en gecontroleerde bas uit.
    rel is duur....maar er zijn meer fabrikanten die gebruik maken van gesloten kasten (front of down firing....de speaker aan de voor of onderkant).
    bij de gepoorte kasten zitten natuurlijk ook beukers van subs.
    zelf heb ik ook gekeken naar de yamaha yst-sw800.
    http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/Yamaha/Subwoofer/ystsw800.htm
    van wat ik er op internet van heb gelezen is het alleen maar positief..prijs ligt zo rond de 700 euro maar je vind ze goedkoper op de verschillende internet sites.
    je weet zelf uiteraard het beste wat je zo ongeveer wilt..ook natuurlijk met betrekking tot de ruimte waar je alles in kwijt wilt......en nogmaals...een losse kwaliteits sub(dus niet de de bijgeleverde) is echt vele malen beter.

12. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Ja, dat is precies wat er gebeurt!! Bij sommige games of films begint ie te blazen en dus gaat het ratelen.

Anyway ik heb tot nu toe 2 subs gevonden:
    JBL PB12
    JBL PB10

Voor spec: http://www.jbl.nl/

De reviews waren die gevonden had waren zeer goed en de prijs valt ook nog mee 4 a 500 euro. Alleen hoe weet ik of deze op mijn receiver passen??

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dit zijn subs uit de XTI-serie.
    ikzelf heb daar een center speaker van die mij uitstekend bevalt.
    als ik het zo lees kan je deze op 2 manieren aansluiten.
    je heb een high en een low level aansluitmogenlijkheid.
    high gaat via je main speaker kabels.(je front speakers).
    en low gaat via een xlr aansluiting(een tulpstekker).
    kijk eens achter op je jvc wat voor een stekker je gebruikt om je sub aan te sluiten...ik denk dat het een tulpstekkertje is.
    iig kan je die jbl ook aansluiten door een bijgeleverde kabel die je weer tussen je front speakerkabels prakt.
    maak je niet druk over de weerstand die dan zou veranderen want een beetje sub heeft een hele hoge weerstand zodat je receiver niet eens merkt dat er wat tussen is gekomen.
    achter op je sub zal je een aantal draaiknoppen vinden waarmee je het een en ander kunt afregelen.
    http://www.rel.net/images/Q400E/Q400E_large.jpg
    op dit plaatje kan je mooi zien wat ik bedoel.
    hiermee kan je zelf bepalen in welk bereik je je sub wil laten werken.
    met de knoppies bepaal jij tot hoe hoog of hoe laag je alles wilt laten klinken.
    ikzelf heb hem afgerond zo rond de 65 a 70 hertz omdat me main speakers ook zeer diep kunnen gaan en omdat ik gebruik maak van 2 subwoofers.
    veel succes ermee.:)

14. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    heee beukers!!

ik heb vannavond 2e hands boxenset gekocht,en daar zit ook een subwoofer bij.

alleen achter in mijn reciever zit een connector voor een subwoofer die je aan moet sluiten met behulp van een plugje.

alleen die subwoofer die ik heb moet met twee 'naakte' draden in de subwoofer en in de reciever ,alleen dat kan dus niet....bestaat er een kabel die aan de eene kant 'naakte'draden heeft en aan de andere kan een plug voor reciever?????

mijn reciever is een onkyo dr 90.

alvast bedankt.:)

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

is de sub die je wilt gebruiken een aktieve of een passieve subwoofer??(eentje met of zonder versterker aan boord)
    als ik aan 2 naakte draden denk(topless of helemaal butt naked lol) dan denk ik dat je een passieve sub bedoelt.
    daar heb je niks aan in samen werking met je onkyo...grappig ding trouwens zie je erg weinig die receiver.8)
    je onkyo heeft een sub nodig waar ook een versterker in zit..de aktieve sub.
    je receiver geeft via de sub uitgang achterop je versterker het lfe signaal(low frequentie effect) door naar je sub.
    de sub die je nu heb gekocht stond waarschijnlijk aangesloten op een losse versterker.8)

Laatst bewerkt: 21 sep 2002
  16. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0

maar op mijn hele simpele sony stereo toren zit ook hetzelfde plugje als op de reciever..waar de sub in
    moet(precies dezelfde connector)zou het dan misschien toch kunnen????:confused:
    ook de centerspeaker heeft hetzelfde plugje nodig.

en bestaat er eigenlijk zo,n snoertje..die aan de ene kant 'topless' is en aan de andere kant een plug?:)

17. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De sub van m'n JVC gaat via een tulpstekkertje. Inderdaad via Low Level. Ik denk dat ik de JBL PB12 ga kopen. 417 euro bij budgetwinkel.nl. Scheelt toch weer 150 euro met de jbl site :D
    Dus ik kan hem gewoon aansluiten via dezelfde tulpstekker die nu in m'n JVC Sub zit?? Scheelt me dan namelijk weer een boel werk omdat ik niet m'n hele audiomeubel hoef open te schroeven.

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

kan je mischien iets duidelijker zijn wat betreft je naakte draden???.
    bedoel je hier je speakerkabels mee???
    of bedoel je hier je interconnects mee??? (je aansluitsnoeren tussen de componenten)
    is er achter op je sub alleen maar de mogenlijkheid om hem met sie 2 draadjes aan te sluiten...of zitten er nog meer conectoren op???.
    vertel me iets meer want zo kom ik er ook niet helemaal uit of vind desnoods eff ergens een plaatje van je sub.....geef eff het serienummer door etc.etc8)

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

ja....via je tulpie moet het ook werken...maar zoiezo ook als je hem tussen je main speakers aansluit.
    dan maak je gebruik van de high level.
    de low level is toch meer geschikt voor als je er alleen naar films e.d kijkt.
    de high level is meer voor muziek en kan bij de juiste afstelling ervoor zorgen voor dikke bas zonder dat je weet waar je sub staat.
    dit is trouwens het belangrijkste aan je afstelling...en dit geld voor alle subwoofers!!!
    de kamer moet gevuld worden met een mooie diepe en lage bassssssssssss...maar je moet je sub er niet uit kunnen halen..het moet dus niet zo zijn dat hij zo aanwezig is dat je ook hoort waar de bas vandaan komt.
    lage tonen zijn niet richtingsgevoelig dus je moet je sub niet kunnen localiseren.
    de bas moet een zijn met de rest van je geluid..als of je main en surround speakers de bass zelf eruit knallen:)

20. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: lol

Oke, bedankt Beuker. Ik ga hem bestellen. ps. Waar moet je je Sub eigenlijk op zetten? Had ergens gelezen op een stoeptegel of op een stuk marmer. Is dit voor de trilling die anders door de vloer gaat?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina