1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja een stuk marmer werkt perfect liefst van 100 vierkante meter zodat de trillingen goed resoneren.

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Qoute van mezelf:
    Ik denk erover om de sub op spikes te zetten om dit weer op een dikke tegel te zetten om het geheel te koppelen. Dit alles dan weer op stuk dik tapijt / rubber om het te ontkoppelen van de vloer. Dit schijnt het beste effect te hebben, zowel voor het geluid als voor het beperken van overlast.

Heb het inmiddels ook zo staan en nog geen centje last gehad van klachten van buren en dat terwijl mijn onderburen behoorlijke zeikers zijn.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lloll

in principe maakt het weinig uit waar je je sub plaatst.
    lage tonen zijn immers niet richtings gevoelig word altijd gezegd...
    als het voor jezelf ook niet uitmaakt waar je sub staat kan je ook het volgende proberen.
    alle kamers hebben plekken waar de bas veel sterker is.
    als je set speelt,en je loopt door de kamer heen kom je vanzelf die plekken tegen.
    zo'n plek daar waar de bas heel sterk klinkt is een mooi plaats om je sub te plaatsen.
    gebruik je spikes neem dan idd een tegel of iets anders wat gebruikt kan worden als een zeer stijfe ondergrond.
    trillingen moeten tot een minimum beperkt worden wat weer ten goed komt van de prestaties van je sub.
    al met al wel wat klooien en schuifen mischien maar het draait allemaal om het eindresultaat....en wat jij het mooiste vind klinken.:)

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

sprak de clown:+

5. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    :mad: nou ja igg voor de verandering heb ik eens een vraag, als jullie een dvd met dolby digital geluid luisteren over jullie set hebben jullie dan ook het geluid van jullie tv aan en zo ja hoe hard dan?

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope dat staat uit, heb een aparte center speaker. Sommige tv's kun je als center speaker instellen maar dan moet je wel een dure tv hebbuh.

7. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb ook een aparte center speaker maar vroeg het me af.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

klopt...ook ik heb het geluid van de tv helemaal uit staan.
    ik heb een hele goeie tv...loewe vitros...maar als tijdens een film deze ook nog staat te brullen stoor ik me er alleen maar aan.
    een beetje center speaker klinkt echt al een stuk beter dan een dikke tv.
    een center speaker is ontwikkeld om te functioneren binnen een bepaald frequentie bereik.
    dit wordt bepaald door de receiver maar ook door het (crossover)filter in de speaker zelf.
    deze frequentie is zo'n beetje hetzelfde als alle gesproken dialogen..dus alles wat er maar geluld word tijdens de film en alle andere geluiden binnen het bereik van de speaker.
    een tv doet dat dus niet...die pakt alles dus bv ook het surround geluid wat je normaal achter uit je speakers moet horen komen.
    zo word het dus echt een vervelende klier en kan je hem beter uitzetten en laten doen waar hij voor gemaakt is...licht geven lol....alleen beeld dus:+ .

9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Kan iemand mij helpen?

Ik zag een setje van Sony in het foldertje van Modern:
    modern, op pagina 7, rechtsbovenin

Punt is, ik kan op internet niets vinden over dit setje. Heeft iemand dit setje of heeft iemand hier meer informatie over?

En tenslotte: Denken de experts van deze thread dat het wat is?

*edit*

Hij ziet er zo uit:

En dit zijn de gegevens:

Laatst bewerkt: 27 sep 2002
  10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik heb em eff voor je opgezocht en ook gevonden.
    http://caraudiovideosystems.com/htddw740.html
    hier staat ie.....wel in het zwart maar dit is em toch echt.
    op je xbox aansluiten wordt niks...hij heeft geen optical in alleen coax.(erg goed hoor..coax is beter zelfs maar je heb er nu eff geen reet aan)
    eff doorzoeken joh..er zijn er zoveel in dezelfde prijsgroep die wel een optical in hebben.......succes;)
    trouwens als je eff verder op dat linkie van jou had gekeken dan had je in de rechterbalk ook alle info er uit kunnen halen...of iig het serienummer van die sony set.

Laatst bewerkt: 27 sep 2002
  11. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo...ik heb een vraagje:

Ik wil deze Sound System kopen:
    Thrustmaster 2.1

Moet ik dan de Advance Cable kopen? en nog iets anders erbij ofzo?

Want ik wil hem binnenkort kopen

Bedankt,

Mota15

12. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ahh kom op iemand?

21 mensen zijn online.....plz help me :confused:

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het zijn gewoon stereo boxies.. Kan je dus gewoon aansluiten via je TV (mocht je een OUT hebben voor geluid) en anders via de tulpies zelf..

Volgens mij :+

14. RZA

RZA Koekebakker

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies....zoals wouter al zegt het zijn stereo boxjes....dus GEEN surround sound. Je zou ze denk ik gewoon met rood/wit tulps kunnen aansluiten of via je tv

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

klopt...dit is geen digitale amp of receiver of eigenlijk maar ook iets in die buurt.
    het is gewoon een stereo versterker die er uit ziet als een surround setje met de daarbij behorende speakers.
    voor mensen die eigenlijk alleen maar goed stereo geluid erbij willen hebben en geen surround is dit mischien ook een optie.
    koop een leuke draagbare radio..zon soort ghetto blaster.
    zelf heb ik deze aan me pc hangen.

http://www.jvc.com/product.jsp?productId=PRD3603000
    ik ben er zeer tevreden mee....en op het strand kan je ook herrie maken(neem wel een shitload aan battarijen mee).
    bij de media markt zijn deze dingen ongeveer 270 euro of zelfs iets goedkoper....en geloof me..je vind absoluut geen draagbare radio die beter klinkt en bovendien harder kan als deze.........KAAAAAAAAAAABOOOOOOOOOOOOOOOOOM

16. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb weer een vraagje....

Ik was bij wat elektrowinkels langs geweest en zag een leuk setje (SONY HTK-215) met deze specificaties:
    Nu vraag ik me af of je in een normale woonkamer wat hebt aan 25 watt vermogen? Of moet je hem voluit zetten als je een beetje geluid wil horen?
    En hoeveel vermogen heb je anders nodig in een woonkamer om een beetje normaal geluid te krijgen?

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heb je deze set zelf al eens beluisterd???
    zoniet...zou ik het zeker eerst eff doen.
    dan pas kan je zeggen hoe je er zelf over denkt en hoe het klinkt.
    25 watts is niet enorm..maar wel voldoende voor een niet al te grote woonkamer.
    geloof dat de sub die erbij zit iets van rond de 50 a 60 watt kan leveren.
    lol je hoeft hem echt niet vol open te zetten hoor...kijk eerst eens of bij die elektroboer waar je dit stuk techniek zag staan de mogenlijkheid er is om hem te beluisteren.......volg je oren en je verstand...............dit lijkt wel een tekst van yoda lol8)

18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Re: lol

Tsja, ik zal maar eens gaan luisteren...

Bedankt voor deze wijze raad, wijze surround man.;)

Laatst bewerkt: 30 sep 2002
  19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

veel mensen volgen meer hun ogen dan hun oren bij het aanschaffen van een stuk audio tegenwoordig.
    de setjes die je nu in de winkel ziet liggen worden af en toe meer ontwikkeld om als woonkamerdecoratie te gebruiken lijkt het wel.....en veel mensen lopen er helemaal bij weg omdat het er allemaal zo mooi uit ziet.
    zie dit niet verkeerd dat je audio er niet mooi uit kan of mag zien...de lelijkste dingen vind ik vaak geweldig(we hebben het over audio he..niet over vrouwen) en iedereen is er vrij in wat hij mooi of lelijk vind.
    wat ik bedoel is..dat veel mensen het uiterlijk van een instalatie bijna belangrijker vinden dan de prestaties van de spullen zelf.
    dus trap er niet te vlug in als zon setje er geweldig uit ziet....luister er ook eens naar.
    je zal me niet geloven hoeveel mensen zomaar iets klakkeloos aanschaffen zonder dat ze weten wat ze gekocht hebben.
    neem hier alleen al de mensen die een surround set hebben gekocht en die er later weer achter kwamen dat hij geen optical in heeft...:+

20. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan heb je nog de kwestie van decibel meters natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina