1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

weet jij wel wat een decibel is ikke???
    zo uit je hoofd..zonder het op te zoeken op het internet...:+

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Re: lol

Dat klopt wel maar:

-Ik heb een setje zien staan bij mediamarkt, daar kan je wel luisteren, maar er staan veel andere spelende setjes en je kan moeilijk al die boxjes om je heen gaan zetten om te ervaren hoe het precies klinkt. Dus uiteindelijk kom je er toch pas thuis achter hoe het echt klinkt.

Ik ben dus bang dat ik het setje in de winkel toch mooi vind klinken, maar als ik 'm eenmaal in huis heb dat het geluid tegenvalt....

- Bovendien zijn de goede receivers echt super groot, dit is lastig als je een plek voor ogen hebt waar je 'm in wil prakken.

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus precies waar Beukers het over heeft. Veel mensen denk van hey hier heb ik nog een plekje voor een box en daar achter de bank nog een leuk plekje voor een sub. De plekken die je in gedachten hebt om je spullen neer te zetten zijn vaak helemaal niet de ideale plek om dingen neer te zetten. Ik heb mijn ideling van de kamer dan ook aangepast aan de opstelling van mijn audio zooi. Misschien extreem maar uiteindelijk beter voor het geluid.

4. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Als je op mijn reply reageert: Het ging mij eigenlijk meer om de receiver zelf....(die wil ik in een audiokast proppen).
    Ik weet dat je die sub moet verplaatsen om uit te vinden waar die het best tot z'n recht komt.

Laatst bewerkt: 2 okt 2002
  5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lloll

yo pacboy dude...als je je spullen zoals je zegt..in een audiokast wilt proppen houd er dan rekening meer dat het spulletje wel eens erg warm kan gaan worden.
    zo warm zelfs dat het spul denkt...ik schijt ermee uit...
    denk aan je ventilatie...net als je pc is koeling heel belangrijk.
    ook de kleine homecinema sets hebben voldoende koeling nodig om optimaal te presteren.
    laat eff weten als je je keuze heb kunnen maken.........toedeloe8)

6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Re: lloll

Nou goed dat je dit zegt, het setje dat ik wil past in m'n audiokast, maar ik heb dan maar 1 cm speling erboven. Wel genoeg aan de zijkanten trouwens.
    Zou dat te weinig zijn denk je?

Ik ben trouwens van plan 'm dit weekend aan te schaffen.
    En ik zal zeker m'n ervaringen delen; aangezien ik echt veel aan deze topic heb gehad.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

1 cm is weinig man....vaak is 10 cm normaal of het minimum.
    kan je hem echt nergens anders plaatsen dan in die rode kast van je???
    of mischien iets verplaatsen in die kast zodat je set iets meer lucht krijgt..weet ik het lol.
    zet hem naast je tv...niet er vlak naast of tegen aan ivm magnetische afscherming..maar een stukkie ervan af.
    iig 1 cm is erg weinig....WARM..WARM...OOOOOOOOO..WAAAAAARM.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Re: lol

Nee, hij moet in die rode kast (goed opgelet trouwens;) ).
    Ik wou 'm eerst onder m'n N64 zetten, maar ik hoorde dat je er niks op mocht zetten, maar dat setje die ik wil schijnt ook op z'n zijkant te kunnen (al weet ik dat niet 100% zeker).
    Maar goed, ik zal er rekening mee houden!

Best wel ingewikkeld trouwens, zo'n setje kopen...

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

kan je die n64 niet ergens ander kwijt?
    als die nog boven op je set zou passen heb je meer ruimte dan 1 cm over.
    plaats je die n64 in een hoekie...zoveel koeling heeft die nu ook weer niet nodig8)

10. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    :) :) :) :) :) :)

Ik hem 'm gisteren gekocht (Sony htk-215);

Eerst schrok ik me bijna dood. Ik had m'n Xbox er op aangesloten en hoorde totaal geen geluid uit de achterspeakers.
    Ik helemaal 'wanhopig' alle draadjes checken enzo, bleek dat ik de digital opties in het Xbox menu niet had aangepast.8)

Daarna kon ik eindelijk goed luisteren:
    Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het zo'n verschil zou maken.
    Het lijkt wel of in al m'n spellen en DVD's nu geluiden worden afgespeeld die er eerst niet waren....
    Nu hoor je ook goed, dat de Xbox veel betere geluid heeft dan de Gamecube.

Ik ben blij dat ik hierin geïnvesteerd heb, het komt het totaal echt ten goede.
    Ik zal binnenkort nog wel een nieuwe foto maken en 'm in dit forum plaatsen.

Omdat ik zo blij ben met m'n aankoop wil ik iedereen in deze thread die mijn vragen heeft beantwoord en mij goede raad heeft gegeven bedanken..............

eh....bedankt beuker(sr)!!!

Het is trouwens echt goed dat er ook zulke threads op dit forum zijn, waar je aan informatie kan komen die anders moeilijk te vinden zou zijn....

11. TaMMie

TaMMie Vrouw van...

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd dude, je hebt inderdaad een goeie investering gedaan! 5.1 klinkt gewoon zo ontzettend stoerj, dat moet je gewoon ervaren anders weet je echt niet wat je mist. Heel veel luisterplezier gewenst!

Tipex
    (die weer eens vergeten is in te loggen onder zijn nick) :)

Laatst bewerkt: 5 okt 2002
  12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, jij ook bedankt voor eerdere antwoorden in deze thread.
    Als je deze thread van begin tot eind leest leer je echt veel over 'home cinema'.

Voornamelijk door antwoorden van beuker(sr) en ook jij,Tipex.

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hee man leuk dat het allemaal gelukt is met je aankoop en ik wens je er veel plezier mee.
    klinkt effies een stuk beter zo he als je aan het gamen bent.
    filmpie erin en hoppa weer een hoop geluid...ben blij dat jij er ook tevreden over bent:) .

14. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    is de creative playworks dtt3500 een goeie set. Hij is maar 229 euro bij mycom

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    LOL

wat wil je uitgeven aan audio???
    als je budget wat aan de krappe kant is zijn die creative dingen een prima oplossing.
    heb je geld genoeg te besteden zou ik er toch effies heel erg hard over nadenken om iets anders te kopen.

16. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil maximaal 400 euro kwijt zijn

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

kijk dan eerst effies of op internet of in de reclame foldertjes waar je brievenbus de komende tijd weer helemaal ziekelijk volgestampt mee wordt of er niet een home cinema set (die kant en klaar sets van bijna alle merken) in die prijsgroep zit.
    weet bijna zeker dat er wel wat tussen zit....let goed op dat er ook een optical op zit waar je je xbox op aan kunt sluiten!!!!!!
    de creative en andere soortgenoten in dit skala aan externe uitbreidings setjes voor eigenlijk pc maar tegenwordig ook de consoles zou ik toch op de laatste plaats zetten.
    kijk eerst eens rond wat er allemaal voor jou op de markt is...ik denk met de aankomende feestdagen dat je de winkels eff goed in de gaten moet houden........aanbiedingen genoeg zometeen8) .

18. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He Beuker en Tipex,

Kheb zojuist m'n JBL binnengekregen.
    Ik heb hem nog niet echt goed kunnen testen (moeder is thuis :D ) maar het klinkt, terwijl ik hem nog niet opengezet heb al vele malen beter dan de standaard sub die ik had.
    Nou heb ik nog 2 vragen. Ik gebruik de sub dus ism deze JVC cinema set. Wat voor frequentie moet ik de sub afstellen. Tussen de 50 HZ en 100HZ of 100HZ en 150HZ?? Of moet ik m'n receiver aanpassen. Deze staat nu op 150HZ en kan van 80 tot 200HZ.
    2e vraag. Maakt het uit of ik de Sub onder m'n bureau zet??, dus redelijk ingebouwd aan de zijkanten (7cm) en bovenkant (25cm)

Laatst bewerkt: 8 okt 2002
  19. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Van dat setje die ik heb gekocht (Sony HTK-215) staat nog 1 showmodel bij de mediamarkt in Rotterdam.
    Deze is wel voor ongeveer € 450,- (misschien zelfs minder) te krijgen.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    stukkie beter he zon losse sub...:+
    deze kan een stuk lager (frequentie) als de standaard sub die je had.
    maak daar dan ook gebruik van.
    zet de mogenlijk van je receiver niet op 80 tot 200 hertz want het werkgebied van je sub ligt veel lager.
    hij zou zich er ook niet lekker in voelen als hij frequenties van rond de 200 hertz moet maken gewoonweg omdat hij daar niet voor gemaakt is.
    het is wat heen en weer geloop maar het is zeker de moeite waard om hem lekker af te regelen.
    gebruik dus zeker het filter achter (of aan de voorkant lol waar zit ie bij jouw op je sub) voor een kneiter van een bassssssssss.
    ik las dat je sub tot 25 hertz kan gaan das best laag...zo laag dat je het al aardig gaat voelen.
    in dit geval is jou afstelling van groot belang omdat je sub geen gat mag slaan in je geluid........wat een taal weer he.
    wat ik bedoel is dat je kleine boxies tot een bepaalde frequentie kunnen brullen.....het is de truuk om alles daar onder door je sub over te laten nemen zonder dat je gaten in je geluid krijgt.
    zet in jou geval je sub niet op 50 hertz ofzo omdat er dan tussen je front en surround speakers een enorm gat ligt waar hun het allang niet meer trekken kunnen(hoop dat je een beetje begrijpt waar ik het over heb)
    kijk in het boekie van je jvc waar het werkgebied van je satalietspeakers ligt..staat vast wel achterin bij de specs denk ik.
    en probeer dan dmv 34234 heen en weer te lopen luisteren en weer terug naar je sub een beetje het gat te overbruggen tussen hoog en laag.
    gebruik je oren...en je gevoel.....veel succes man...mischien hoor ik je wel we wonen in het zelfde dorp :+ .

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina