1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beuker, ik heb in de handleiding niet kunnen vinden tot waar de boxjes kunnen gaan. De receiver gaat van 80-100-120-150-200HZ. Ik heb hem nu op 80HZ gezet. Houdt dit nu in dat alles below 80HZ naar m'n Sub gaat?? Verder las ik net in de handleiding van de sub dat wanneer ik hem via LFE aansluit, de crossover functie van de Sub niet beschikbaar is. Dit heb ik dus gedaan dus die functie heeft geen effect. Of ik moet m'n receiver via de L & R op de Sub verbinden. Echter in de handleiding stond juist dat ik digitale bronnen, dus zoals m'n JVC receiver altijd met de LFE moet verbinden. Ik snap het niet meer zo goed:confused:

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

weet je het zeker dat je het filter passeert zodra je hem via je lfe kanaal aansluit??
    probeer het eerst eens.......haal je sub eff naar voren dat je gemakkelijk bij je knoppies kan.
    zet een stukkie muziek op of een dvdtje en draai aan je knoppie waar je de frequentie mee regelt.
    je hoort snel genoeg of je verandering in je bas krijgt of niet....maak je niet druk..hiervan gaat ie niet van naar ze moer.
    ik vind het vreemd namelijk dat je via je lfe je filter op je sub zelf niet meer kan gebruiken.
    met me rel subs hier kan ik ten alle tijden alles via de filters in me sub afregelen hoe ik ze ook aansluit.
    ik heb wel de mogenlijk op de rels om het crossoverfilter uit te schakelen zodat ze full range worden....maar da's met films niet echt de oplossing.
    probeer het effies en vertel daarna wat je bevindingen zijn ouwe rukkert....:+

3. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het getest. Ik hoor geen verschil als ik aan de knop draai, behalve als ik de LFE switch omzet, maar dat mag niet stond in de handleiding. Als ik hem van de LFE afhaal en via de L R plug hoor ik het wel duidelijk Het staat ook in de handleiding Zie onderaan

Crossover Adjustments:
    ............
    ..............
    "This control is not used when the LFE switch is in the "LFE"possition"

4. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    Advies nodig voor aanschaf surround setje

Na ongeveer 1,5 week is het me gelukt om deze thread helemaal te lezen en nog heb ik een vraag.

Ik was afgelopen weekend bij HoBo in Haarlem. Alle surround setjes die ik zag zaten, helaas, ver boven mijn budget. De mensen van HoBo zijn trouwens best relaxed zeg! Een vriend van me moest die dag nog wat speakers kopen. Hij had al 2 zuilen van het merk Dali (kwijl), uit de 6 serie (??). En nu kocht hij er nog een centrale speaker en 2 rear speakers bij. Maar 1 rear speaker was gewoon gratis!! Dat ding was iets van 175 euro! netjes hoor.
    Maar goed, je merkt nu waarschijnlijk wel dat ik een aardige leek ben op het audio gebied :) en een potentiele audiofiel.

Ik wil dus ook zo'n audio surround setje aanschaffen. Ik heb een mooie DVD speler van Sony met alles er op en eraan (DTS, Dolby, the works).
    Ik heb nu mijn oog laten vallen op dit (zie onderstaand link) complete setje van Sony (ik hou van: alles van hetzelfde merk willen hebben :))

Setje: Sony HTP-DW840
    http://www.audioworld.nl/nl/dept_39.html

Nu wordt er constant aangeraden om voor de aanschaf de boel eerst te luisteren, maar ik heb geen idee waar ik dat kan doen. Bij HoBo verkopen ze deze complete set niet, daar is alles toch boven mijn budget (max. 600 euro) en zo veel eisend ben ik (nog) niet.
    Wat vinden jullie? Gewoon kopen, omdat deze set goed tot zeeeeeeeer goed is voor deze prijs ? Of niet doen, omdat je een kat in de zak koopt, wat eigenlijk betwijfel.

Maar goed, plz wat advies.

Alvast bedankt!

--
    Bas

5. Quack!

Quack! Quack! strikes again

Leuk Bevonden:
    0
    Heee Inod3!

Het is de Blue serie van Dali.

Setje is nu:

Dali 505 front speakers
    Dali C1000 center speaker
    Dali R1000 rear speakers

Versterker:
    Pioneer VSX-D710S

Best leuke herrie =)

6. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Advies nodig voor aanschaf surround setje

Ik heb/had er ook geen verstand van maar na 2 verkeerde setjes gekocht te hebben (geen optische ingang) heb ik gewoon bij .keuskeurig.nl gekeken en eentje uit de top5 gepikt en gekocht. De kans is klein dat het dan een slecht setje is.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

yo naamgenoot...ik heet ook bassie namelijk.
    de raf in amsterdam had laatst deze set ook staan in luisteropstelling.
    ik zou anders eff op inet zoeken naar wat telefoon nummers van audiozaken bij jou in de buurt.
    vraag dan of ze de desbetreffende set in huis hebben...al hebben ze hem in het magazijn.
    als jij serieus plannen heb met de aanschaf van dit product dan zetten ze de boel maar wat graag voor je klaar...als je maar een afspraakt maakt en je er ook aan houd natuurlijk.
    luisteren is echt toch wel een van de belangrijkste dingen die je tot de koop van iets moois als dit moet doen.
    ik koop ook nooit iets voordat ik erzelf mee gekloot heb.
    als ik een nieuwe auto of motor koop bij de dealer ga ik er ook een middagie mee sturen om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb.....dus waarom met je audio anders doen??

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

yo alex dude....
    probeer voor je zelf eens uit te vinden wat je het mooist vind klinken...luister dan niet naar wat anderen zeggen of wat er in een boekie staat.....ook al klinkt dit wat dubbelzinnig mischien want nu lees je mijn reply weer lol.
    sluit em aan op lfe..........frequentie op 80..of 100 hertz en luister een bepaalde scene uit een film(het zou mooi zijn als je de dvd van u571 heb)
    doe het een paar keer en koppel dan de boel los(wel de stroom eraf he!!!)
    sluit hem dan eens aan tussen je front speakers..of hoe het dan in jou geval in de manual van je jbl staat(mijn rel sub heeft alleen de front kanalen nodig namelijk)
    luister dan weer naar dezelfde scene uit de film die je zojuist ook op had staan en klooi wat met je filter op je sub.
    ik kan je nu al zeggen dat het filter op je sub 10 keer beter is dan die in je pioneer en je veel meer mogenlijkheden bied.
    een van mijn subs staat hier dus ook zo aangesloten( buiten de lfe om) en het klinkt geweldig.:+

9. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Ik kan dus de frequentie niet afstellen als ik hem op LFE zet. Wel als ik hem gewoon op de L en R zet. Wat is eigenlijk het verschil?? Mis ik wat als ik hem gewoon aansluit op Normal dus NIET op de LFE?? In de handleiding stond namelijk dat dolby digital altijd op LFE moet. Verder, wat ik mooi vindt klinken verschilt heel erg met wat ik kijk of luister. Ik hou van een diepe harde bass bij muziek en films. Sommige nummers of films staat ie goed afgesteld tot er weer wat anders voorbij komt en dan klinkt het weer vreselijk. Diepe bas maar ook brom lol. Ik wil alleen harde bas uit de Sub horen verder nix. Dat lukt dan weer door het volume van de sub omlaag te draaien, maar dan is de harde bas dus ook weer weg. Kzit dus in een cirkel. IK heb geen zin om bij elke film weer alles te gaan zitten afstellen. Ik heb niet U571 (wel DAS BOOT, veel beter:D ) maar wel Perfect Storm. Ook wel een goede dvd om een beetje te testen.

Verder nog een belangrijke vraag over de afstelling. Ik weet dat het persoonlijke smaak is, maar in het algemeen kan je er vast wel iets over zeggen)
    Ik heb m'n receiver als m'n sub beide op 80HZ staan.
    Ik weet niet of het klopt maar volgens mij resulteert dit in dat alles boven de 80HZ gaat naar m'n gewone speakers, alles daaronder gaat naar de sub. Klopt dit??

Veel vragen, ik hoop dat je wat antwoorden hebt:D

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

kom maar op met al je vragen hahaha..nee hoor ik heb er totaal geen moeite mee..anders was ik hier nooit aan begonnen toch??.
    als je je crossoverfilter afregeld op bv 80 hertz..dan gaat idd alles wat 80 hertz is en ook alles wat er onder zit alleen naar je sub.
    alle frequenties wat er boven zit filterd hij eruit als het ware en komen er niet doorheen.
    heb je het nu al eens geprobeerd zonder je lfe..dus gewoon via speakerkabels en dan alles afregelen op je sub.
    ik denk in jou geval dat ik hier voor zou kiezen..met je sub kan je veel meer afregelen.
    wat je jvc doet bij lfe.....doet je SUB als je hem aansluit via je speakerkabels.
    alleen kan je als je hem aansluit via je speakerkabels hem een stuk fijner en precieser afstemmen en niet in stappen van 80..naar 100 naar 150 enz enz maar veel fijner.
    sterker nog...lfe wordt zeker niet altijd aangeraden..bv bij muziek.
    dan is het ook een stuk beter om je sub zo aan te sluiten via je kabels.
    dat brommen wat je hoort wat klinkt als een soort vervorming heeft idd te maken dat je of je sub te hard heb staan of dat je de frequentie te hoog heb afgeregeld.
    das boot heb ik by the way ook hier...beetje een ouwe film als ik er zo weer eens naar kijk(heb die directors cut van bijna 4 uur)
    ik zelf blijf u571 op dts echt een van de beste dvd's vinden om je sub af te stellen.
    ik zag hem zelf laatst liggen bij van leest (die cd en dvd boer) voor 8 euro ofzo..een koopje dus.
    alex probeer eens met de sub zelf te rommelen en hem via je speakerkabels aan te sluiten...ik denk dat je verbaast zult staan wat je sub kan als je hem goed heb afgeregeld.
    succes man:+

11. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Ik bedoelde dat Das Boot qua verhaal veel beter is dan U571. U571 is dacht ik ook een remake van Das Boot. Anyway, kzal U571 wel ff huren vandaag om een beetje te gaan testen. Vandaag zal ik ook m'n front speakers op m'n Sub zetten. Ik heb het nog niet direct gedaan omdat het nogal een gedoe is. Moet m'n hele audiomeubel uit elkaar schroeven, 5 consoles er uitslopen, 30 kabels/draden uit elkaar gaan halen etc etc.

Ik denk dat ik ook een beetje verslaafd aan het raken ben. Ik heb zojuist ook 2 paar jbl speakers standaarden besteld. En nu ik toch m'n hele audiomeubel uit elkaar moet gaan halen kan ik net zo goed gelijk een nieuwe Pioneer Receiver gaan kopen:D Kzag hem in multi media totaal staan, althans de prof versie van 3500 euro en had een prijs gewonnen, dit het kleinere broertje maar wel nagenoeg hetzelfde. Zit een functie op die alle boxen met 1 druk op knop precies afstemd. Lijkt me wel handig.

12. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    voor ut eggie :)

Hee bedankt voor al je tips bas/beuker :)

Maarre, ik zie door het bos de bomen en struiken niet meer.
    Geef ons nou eens opsomming van al jouw audio appratuur :)

Maak ons blind en doe ons trillen :)

haha

--
    Bas

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

yo alex...lekker bezig zie ik lol.
    kut he deze hobby...kost bakken met geld lol maar je krijgt er geen genoeg van:+ .
    dit is de receiver waar jij het over had..de pijswinnaar.
    http://pub106.ezboard.com/faussiedvdandhtforumfrm24?page=13
    heeeeeeeeeeeel mooi ding trouwens maar wel iets uitgebreider dan jij denkt lol.
    http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/3203
    dit is de topper van denon...ook een winnaar op all fronten en wellicht in de nabije toekomst ook bij mij over de vloer(laat me vriendin dit nier horen)
    de poineer die jij in je link naar voren brengt ziet er heeerlijk uit.
    thx gecertifieceerd.mooi mooi..6.1en 7.1 ingangen lekker lekker.
    heb het hier ook draaien op 7.1...vervelende alleen is dat er zo goed als nergens 7.1 software op de markt is...komt nog wel in de toekomst en dan zijn er receivers met 10 kanalen...let maar op.
    voorlopig hebben we 6.1 discreet voor dolby 6.1,thx ex en dts es wat allemaal super vet klinkt.
    heb je eenmaal 6.1 gehoord met een goeie dvd wil je geen 5.1 meer hebben.
    ongeloofelijk wat een verschil een extra kanaal kan maken voor je surround beleving.
    ik hoor het wel wanneer je vragen heb......veel plezier:+

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: voor ut eggie :)

ok..heb het al een paar keer gedaan maar daar gaat ie weerrrrrr...komen ze aan..
    de receiver http://www.homecinemachoice.com/tes...stbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A10SE.shtml
    de dvd speler http://www.denon.de/bilder/dvd/dvd2800ggross.jpg
    de eind versterker http://www.rotel.com/products/rb1090.htm
    subwoofer 1 http://www.rel.net/products/Q200E.shtml
    subwoofer 2 http://www.rel.net/products/Q400E.shtml
    front speakers http://www.bose.it/901.html
    center speaker http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/JBL/xti10c.htm
    side surrounds http://www.bose.com/home_audio/music_speakers/301/more.shtml
    back surround http://www.lenwallisaudio.com.au/products/details.php?pid=55
    teeeeveeeeeeeee http://www.loewe.de/cda/content/getbinaryData/0,2237,lo_txt_media-1345,00.jpg
    scartkabel=monsterkabel
    speakerkabels=monsterkabel
    coax/digitaal interconnect=ixos gold
    interconnects=ixos silver
    banaanstekkers=ixos gold
    veel plezier....:+ ....oja heb ook een xbox8)

15. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    En een hele hoop geld ;)

16. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    whow a big post

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

niets zinnigs te melden??:confused:

18. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij het verschil uitleggen tussen dolby digital en dts geluid??:)

en waarom ondersteunen de meeste films geen dts?

Laatst bewerkt: 11 okt 2002
  19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zoals je ziet heb ik hier al eens antwoord op gegeven...eff beter kijken lol.
    dolby digital en dts surround zijn 2 compleet verschillende surround formaten.
    het dolby digital 5.1 is zoals de naam ook al zegt ontwikkeld door dolby zelf in hun eigen laboratorium.
    dts is weer een heel ander verhaal.
    dts staat voor digital theater systems en is ook door een heel ander bedrijf gemaakt namelijk lol..digital theater systems.
    het grootste verschil in de beide geluids formaten zit hem in de bitstream en compressie techniek.
    de bitstream is de informatie snelheid waarmee de dvd de procesor in je receiver voed.
    met een dvd film geeft een dts schijf een bitstream van 1536 kbps
    en dat is een stuk hoger dan een dolby digital dvd..meestal 2 keer zo hoog.
    dts is ook minder gecomprimeerd(de audiotrack krijgt min of meer wat meer de ruimte om volledig tot zijn recht te komen)
    wat kanaal scheiding betreft...dantheman zegt dat hij zijn lfe kanaal beter vind klinken( das zijn sub kanaal )..ligt compleet aan je versterker en aan je afstelling van beide geluids formaten.
    hierin speelt de kwaliteit van de dvd speler en de receiver een enorme rol.
    veel mensen zullen zeggen dat ze het verschil niet kunnen horen.
    dat komt merendeel omdat er in de kant en klaar sets decoders gebruikt worden waar de kwaliteit nog al wat te wensen over laat.
    als je ooit eens naar een echte high end receiver geluisterd heb zal je meteen het verschil kunnen horen tussen dts en dolby digital.
    en dan is er ook nog het enorme verschil in kwaliteit van de dvd schijfjes zelf....de ene dvd klinkt volkomengeweldigongeloooooofelijk..kut...................en de andere is gewoon super.8)
    waarom er ook heel veel schijfjes zijn die geen dts ondersteunen heeft veelal te maken met copyrights.
    klinkt gek en is het eigenlijk ook..voorbeeldje......
    de filmtoko van steven spielberg heet dreamworks.
    alle dvd's die in amerika uitkomen uit zijn shop(regio 1 dus) bevatten de dts track.
    komen dezelfde films hier uit in europa...geen dts track nada zippo noppes maar gewoon dolby digital.
    de eerste film die dts werd was jurrasic park (ook van steven spielberg)
    meneertje spielberg wou een nieuw geluids formaat hebben dat uitermate geschikt was voor zijn nieuwe kaskraker met de gillende dino's...affijn de film kenne we allemaal wel.
    overigens de eerste dolby surround film (nog geen dolby digital) was.......................star wars the empire strikes back..wisten jullie dat al???
    maarja...copyrights daar hadden we het over...ikzelf vind het ook onbegrijpelijk dat we hier in europa heel vaak geen dts films krijgen maar het is nu eenmaal zo dat europa door amerika als een bijna onderontwikkelde moestuin gezien wordt.
    de oplossing............koop een regiovrije speler of laat hem ombouwen.
    kan je ook regio 1 filmpies spelen die veel vaker dts benutten.
    als je bijvoorbeeld saving private ryan gehoord heb op regio 1(ik heb hem hier liggen) maak je gelijk een sjoelsteen van de regio 2 versie.

Laatst bewerkt: 11 okt 2002
  20. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    De geschiedenis van DTS, heel mooi hoor!

wel leuk om es te weten!8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina