1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik dus niet, ik heb dus zo'n frontje nodig om mun xbox aan te sluiten begrijp ik?

2. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Goedkope oplossing

75 Euro voor de speakerset (was een aanbieding, kost normaal ongeveer 150 euro) 205 Euro voor de Soundblaster Extigy, 30 Euro voor de advanced scartkabel en 22 Euro voor de optische kabel. Dat is dus 332 Euro.

3. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    zeker bij de MyCom?

4. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 5 jun 2002
  5. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
    waarom een set kopen met dvd speler?
    je xbox is al een dvd speler

gebruik dat geld dan gewoon voor een duurdere set, heb je mooier geluid

6. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de nieuwste What HiFi gekocht (Engels HiFi tijdschrift).
    Er staat een multi-review in van een aantal speakersetjes met decoders. Ik zal de typenummers en scores wel hier in neerzetten, zodra ik tijd heb (vrijdag?).

In ieder geval scoort de DTT 5700 goed. 't Is de goedkoopste set die daarin is getest, maar qua geluid vinden ze 'm heel behoorlijk. Ik denk dus dat de DTT 3500 ook wel behoorlijk zal zijn... En die is echt goedkoop, nu die d'r uitgaat.

Alex
    Welke je moet nemen hangt van jou af: ga luisteren. Mensen kunnen zoveel tegen je zeggen, maar jij bent de enige die kan beoordelen of iets moois klinkt of niet.

7. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    Yup.

8. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
  9. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    dan is het geen goed blad denk ik.
    want het geluid is best slecht van 5700, vooral bij films.

het geluid van de 5300 is qua kwaliteit/prijs een beter setje.

10. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    QUOTE]Die Samsung decodeerd geen dolby digital, heb je wel nodig![/QUOTE]

Hij decodeerd wel dolby digital. Staat alleen niet op de site van Kieskeurig. Zie: http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15wUUi-P5-0

Ik heb dus helemaal geen verstand van audio maar Ik had een mooi setje gekocht (dacht ik tenminste), de SONY Dolby Prologic systeem "HTK-170". Alleen had deze geen optische ingang dus kan ik m'n xbox er niet aan hangen. Ik heb die sony set zojuist wel ff geinstalleerd (moet hem nog ruilen) en ik moet zeggen dat het geluid al een hele vooruitgang is ten opzichte van alleen m'n breedbeeld bij xbox games. (ps M'n gamecube pakt ie trouwens niet, zit op svhs en hoor het videokanaal er doorheen, het geluid van de gamecube zit op het AV Kanaal, maar dan heb ik weer geen beeld. Weet iemand hoe dit komt?)

Anyway. Ik zoek dus gewoon een leuk setje voor m'n xbox/gamecube/ps2 en dvdfilms. Ik heb maar een klein kamertje en buren dus veel vermogen heb ik niet echt nodig. Ook qua prijs wil ik er niet echt veel aan uit geven. Zo'n 500 a 700 euro.

Dus dat samsung setje met optische ingang lijkt me heel redelijk. Ook de reviews van kieskeurig.nl zijn positief.

11. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    5300 heeft geen decoder. Moet dus in combinatie met decoder (Extigy bijv.) worden vergeleken.

12. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prologic vesterker zit er bij, kan dus niet het 5.1 geluid van de Xbox decoderen. Dus daar heb je sowieso niets aan. Die DAV S-400 is dan een betere optie lijkt mij. Ik heb getwijfeld of ik die of de DAV S-500 haalde. Maar heb uiteindelijk voor de JVC QP-110 (ofzo) gekozen, is ook een relaxt setje.

13. ktulu(sr)

ktulu(sr) oeiiiiii!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    yo alex voor 400euro kan je een heel leuk
    receivertje koopen hoor
    moet je hier maar eens kijken
    http://www.mediacheckpoint.de

heb daar mn denon avr 1802 gekocht voor 400 euro onder rambours een heel goed ding
    ondersteund dd dts en prologic2

en dan moet je nog 5.1 speaker setje zien te vinden
    als je meer geld voor wilt uitgeeven kan je
    jbl scs-178 koopen die heb ik ook :)
    koste d8 ik 600 euro bij de media markt

en het klinkt heel erg dope

dus als je nu nog geen geld genoeg hebt moet je ff doorspaaren
    want losse komponenten is veel beeter meer ingangen enzo

als je meer info over die denon wilt moet je het maar zegen

14. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    FF NOG EEN VRAAGIE AAN DE (EEN) DD5.1 SURROUND BOXEN EXPERT: :D

Aanstaande zaterdag wordt mijn setje geleverd en nu was mijn vraag op welke hoogte ik de surround speakertjes ik moet plaatsen. Dus op 1,5 meter van de grond af ofzo? Wat geeft dus het beste geluidsresultaat.

Alvast bedankt voor de reactie :)

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    De surroundspeakers moeten op oor-hoogte zitten. Wanneer je dus op de bank zit, moeten ze dan ongeveer op oor hoogte zitten, en dat zal ongeveer 1,5 meter zijn?

De overige speakers zouden ook op ongeveer die hoogte moeten zitten, behalve de subwoofer natuurlijk.

Ik heb zelf de surroundspeakertjes op speciale speakerstands staan, links en rechts schuin naast/achter de bank. Dan zitten ze op precies de goede hoogte.

De theorie achter de hoogte van de speakers is dat hoge tonen erg richtinggevoelig zijn, vandaar dat het geluid via een rechte lijn ongehinderd je oren moet kunnen bereiken.

Een setje surroundspeakers hoeft niet erg duur te zijn, een subwoofer is meestal wel wat duurder.
    Ik heb zelf twee magnat zuilluidsprekers (Vector 55 Zilver) en daarbij een surroundsetje ook van Magnat (Motion add-on). Ik heb nog geen subwoofer uit (bijna) dezelfde serie, want die kost 400 euro.
    Ik wil tzt de surroundset vervangen door speakers uit de Needle serie (2x Needle 11 als surround, Needle Center als Center en de Needle Sub25A als subwoofer. Totaal meer dan 700 euro. Zie hieronder)
    Magnat Homepage NL

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Ik kon geen plaatje vinden van de Vector 55 Zilveren editie dus dan maar een zwarte...

Ik zou zelf geen alles-in-een setje kopen, ik wil liever losse componenten. Ik heb een Kenwood DD5.1 versterker van 5x 100 Watt. Ik ben er erg tevreden mee. Die zal ook iets van 400 euro zijn nu. Volgens de review een goede entry level DD5.1 versterker. Ik wilde toen niet al te veel uitgeven omdat ik net een nieuwe 72cm TV had gekocht, ook een DVD speler en een video en we waren net terug uit Mexico.. Ik heb helaas geen geldboompje staan hier.. :mad:

Home Cinema Online Review Kenwood 5050D

Voorkant Kenwood 5050D

Achterkant Kenwood 5050D

(edit)
    De Vector serie gaat eruit en wordt vervangen door de Needle serie. Vandaar dat de Vector 55 speakers die ik heb nu nog maar de helft kosten van wat ze eerst kostten.

Laatst bewerkt: 10 jun 2002
  16. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
  17. ktulu(sr)

ktulu(sr) oeiiiiii!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    plaatje :)

18. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gedaan en zag daar een mooie opstelling van de speakers. Een mooi plaatje waarop stond dat de surround speakertjes op 2-3 feet boven het oor moet komen (dus in de stand als je op de bank zit). Dus ga ik doen zaterdag!

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol de topic loopt als een trein.

toch leuk dat er een hoop mensen mee bezig zijn met hun audio.
    ik denk ook dat dit een beetje een hobby is die wij allemaal wel delen.
    heb een hoop leuke dingen gelezen in verschillende topics en replies.
    waar ik me ook helemaal bij aansluit is dat als je ergens in een winkel naar verschillende opstellingen (versterkers,speakers,whatever) aan het luisteren bent,vertrouw dan op je eigen oren.
    alleen jij bepaald wat je mooi vind of niet.wat iemand anders mooi vind klinken kan jij wel vreselijk vinden en andersom.
    wat het plaatsen van speakers betreft.......vaak worden er in manuals hele tekeningen vertoond hoe je op de juiste manier je speakers op moet stellen.
    heel leuk en aardig allemaal maar niemand heeft de zelfde woonkamer als staat getekend in het boekie.:confused:
    je komt altijd wel een rare hoek tegen of een deuropening,planten die in de weg staan,kasten,etc.
    probeer alvorens een opstelling te maken eerst eens los alles te plaatsen en enigzins te beluisteren voordat je meteen alles aan je muren knalt.
    wat ook erg helpt is het kopen van goeie speaker steunen,dragers.
    het merk vogel heeft in hun assortiment een heleboel te bieden.
    met veel van hun steuntjes kan je alles draaien en kantelen zodat je het geluid wat kan richten.
    in de plaatsing van je sub ben je wat vrijer omdat lage tonen niet richtings gevoelig zijn,maar zet em uiteraard niet in je plee neer ofzo lol:+ .
    zelf blijf ik erbij (mijn mening) dat het kopen van een aanvulling zoals die creative sets of andere (pc) speakersets nooit hetzelfde resultaat geeft als een homecinema set en helemaal niet van een dikke receiver.
    ik heb hier in mijn woonkamer alles 7,1 staan.
    de dvd's zijn er nog niet met een 8 kanaals track erop maar zullen in de toekomst wel komen.
    voorlopig is er thx-ex en dts-es,ex of es staan eigenlijk voor extended surround en zijn dus 6,1.
    de set zelf bestaat uit......receiver=denon avc a10se.....
    ...eindversterker=van medevoort pa 222 (word eerdaags vervangen voor een rotel rb 1080 of rb 1090)
    subwoofer=rel q200e
    frontspeakers=bose 901 serie 6
    center speaker=jbl xti
    surround left=bose 301 serie 4
    surround left back=bose acoustimas 5
    surround right back=bose acoustimas 5
    surround right=bose 301 serie 4
    acoustimas module voor de surround backspeakers.
    in totaal ongeveer 1,4 kilowatt rms aan film,game surround madness8)

20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina