1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

klopt helemaal wat de maki zegt.
    de subwoofer mag niet gaan overheersen in wat voor vorm dan ook.
    tevens moet hij ook niet te localiseren zijn....je moet dus niet kunnen horen uit welke richting je lage tonen komen.
    de goedkopere subs zijn qua materiaal,speaker en versterkergedeelte en opbouw veelal van slechte kwaliteit.
    ja er komt bas uit,maar om nou te zeggen dat hij echt datgene aanvult waar je naar op zoek was...erm nee:confused: .
    met de mindere subs bedoel ik met name de de subs die bij de alles in een sets zitten.
    net als bij de bijgeleverde speakers in dit soort producten,wordt hierop enorm op bezuinigd om zoveel mogenlijk van het budget in het versterker,en of da converter gedeelte te besteden.
    er waren hier al mensen (sorrie ben eff je naam kwijt) die idd de sub hebben vervangen van een losse kwaliteits sub.
    doordat de slechte subs nooit echt de frequenties halen die we willen horen,en sterker nog ook willen voelen zijn het vaak irritante verschijningen.
    maken plopperig geluid,brommen en blazen doordat ze een waardeloze kast hebben,vervormen door onvoldoende versterkervermogen en slechte speakers,hebben nagenoeg geen afstelmogenlijkheden.....redenen genoeg om je enorm aan te ergeren.
    eigenlijk merk je pas echt wat een goede sub doet zodra je hem uit zet,en dan weer een passage uit een film bekijkt...bv weer U571.
    wat het bedrag betreft voor een goeie sub is 1000 gulden nog aan de krappe kant.
    als je immers bereid bent om 1000 gulden uit te geven aan een losse sub,kan je ook effies met je tanden knarsen en er nog iets bij sparen.
    tuurlijk kan alles altijd duurder...ook ik heb me grenzen er zijn receivers op de markt van het merk mark levinson die kosten meer dan een ton........100.000 gulden lieve kijkbuiskinderen8) .
    maar ga niet alleen maar af op de verkooppraatjes van de hifiboer maar zoek het ook eens op op internet of lees eens een boekie.
    als je nogmaals een serieus bedrag uit wilt geven aan een knap stukkie audio zal ik de markt uitvoerig bekoekeloeren.
    op internet of in de bladen krijg je een onafhankelijke blik op deze producten....hun hoefen er immers niks aan te verdienen en meneer de audioboer weer wel.
    dan kan de prijs van zon audio magazine er wel van af toch??
    ik kan echt iedereen die aan het zoeken is naar een klasse sub een rel aanraden.
    het feit alleen al dat deze dingen helemaal met de hand worden gebouwd van de allerbeste materialen in the buisness geeft je een subwoofer die je hele leven meegaat en de rest van je huidige audio met gemakt overleeft.;)

2. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik ook

3. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Dat was ik lol. Ik had een nieuwe sub bij m'n cinema set gekocht
    JBL PB 12. Zeer tevreden mee.
    http://www.jbl.nl/webwinkel/meerinfo.php?ProductID=24363&KlantID=610962

By the way Beuker, je moet zeker de game Unreal Tournement kopen als ie uit komt. Heb zojuist ff de final beta gespeeld bij iemand die gewoon een standaard cinema setje had. Man, wat een bass bij het afvuren:9 Beste Xbox game tot nu toe qua geluid dan. Moet jou denk wel aanspreken.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ben benieuwd....8)
    hoop alleen wel dat er iets gebeurt met het centerkanaal van de xbox.
    surround,front links en rechts+sub is ok,maar het center kanaal is bij een hoop games...erm bijna alle games tot nu toe bijna niet te horen.
    ik weet zeker dat meer mensen die hun xbak op hun 5.1 hebben draaien weten waar ik het over heb.
    er komt geluid uit...maar om nu te zeggen dat je er echt een centerkanaal uithaalt..niet echt nee:mad:

5. masterape

masterape Guest

Nou ff vraagje he?Hoe werkt het dolby surround 2.1 systeem voor de xbox/gamecube en playstation2?Ik heb een TV en xbox.Kun je hem op beiden aansluiten.En zo ja hoe werkt het.Moet je nog speciale dingen erbij kopen?

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lool

dat 2,1 systeem is geen surround en ook niet digitaal.
    je moet het zien als een stereo systeem met een losse sub.
    je sluit hem aan doormiddel van de bijgeleverde tulpstekkertjes of via de kabels van bv je ps2 en of xbox.
    geel naar je tv.
    rood en wit voor je audio..links en rechts.
    het kan ook vanuit je tv.
    dan gebruik je ook weer alleen wit en rood voor de audio.:+

7. masterape

masterape Guest

Dus het kan op TV en op de xbox,dus als er een film op tv is kan je daarop,en al wil je xboxen of DVD kijken op de xbox?

8. masterape

masterape Guest

en je kan dus xboxen mee da geluid,want je hebt er genoeg kabeltjes voor of niet?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    LOL

je kan hem OF op je tv aansluiten OF via je x box.
    niet alletwee tegelijk want je heb maar een set plugjes waarmee je hem aansluit aan je 2.1 setje (lijkt me).
    slimste lijkt me om hem aan je tv te hangen...kan je er ook gebruik van maken tijdens het kijken naar tv of een filmpje.

10. masterape

masterape Guest

En je kan ook telekns wisselen?En is het een bruut geluid wat er uit komt?

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol weet ik veel wat voor geluid eruit komt hahahhaha.
    ik heb niet zon ding joh.
    mota dingetje heeft zon geval en die is er helemaal verliefd op geloof ik.
    voor info over dat 2.1 orgel moet je echt bij hem wezen.:+

12. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    heee beuker(sr)...ik heb intussen een active sub gehaald bij de mediamarkt(de goedkoopste:D )
    speelt nu prima!!

Maar nu kan ik mijn dr 90 van onkyo omruilen tegen een
    Harman cardon AVR 5000.

alleen die moet gerepareerd worden...
    hij slaat op de beveiliging als je m aanzet.

mijn zwager denkt dat er nieuwe eind......nogiets opmoeten:+

ik hoop dat je zo een beetje weet wat ik bedoel8)

En wat kan het allemaal zijn als ie op beveiliging slaat.
    (wat is dan meestal het geval??)

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

oei oei...das niet zoals het hoort he...
    denk dat je maatje een eindtrap bedoelt wat gewoon weer het versterkergedeelte inhoud.
    als dat zo is dat het daar aanligt is het de koop zeker niet waard vanwege de te hoog oplopende kosten.
    een beveiliging kan overigens op verschillende manieren intreden.
    kortsluiting,overbelasting,totaal verkeerde speaker impendantie,liter paardenzeik over je amp heen sproeien(geintje8) ).
    koop zon ding niet kapot....das eigenlijk het enige redelijke advies wat ik je kan geven.
    mischien is het niks en als de receiver is doorgemeten en de storing is gevonden valt het achteraf allemaal wel mee.
    ga er dus zeker ook niet zelf mee lopen klooien,de buren en de rest van de straat zijn maar al te blij de ze nu wel stroom hebben8) .
    laat hem nakijken door een vakman en maak eventueel eerst een prijsafspraak zodat je niet op je bek kan gaan mochten de kosten idd torenhoog worden.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lloll

oooooooops helemaal vergeten................welke sub hebbie in je pand staan:+ .

15. BreeZe_USA

BreeZe_USA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yo beuker verkoop je zelf ook veel audio sets?

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik zit niet in de handel ofzo als je zoiets bedoelt.
    ik verkoop met regelmaat wel eens wat maar meestal ruil ik apperatuur in tegen bv weer een nieuwe receiver.
    de betere audiozaken ruilen graag je oude versterker in tegen weer een nieuwe alleen ligt het er wel aan wat je interuilen hebt.
    globaal hebben ze alleen belang bij de losse elementen en niet bij de alles in een sets.
    hier in amsterdam kan ik prima terecht bij de raf en bij hobo hifi...lol ze kennen me bijna al bij naam en voornaam,maar werken in deze branche doe ik niet.....het is alleen maar een hobby.

17. macksplack

macksplack Guest

heeft iemand al xboxspellen gespeeld in ddex of thx ex stand hoor je het verschil goed in je backsurround kanaal?

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zeker weten dat je het goed hoort:)
    blijf halo een van de leukste spellen vinden qua geluid en idd je hoort uitstekend uit je backsurrounds de covenant murmelen,piepen,schreeuwen,lol alles dus.
    tijdens xboxen laat ik alles draaien gewoon op 6.1.
    ex en es wat jij zegt wordt alleen ondersteund als er ook een audiotrack op de dvd staat die het ook heeft.
    maar nogmaals.....heerlijk geluid tijdens gamen:9

19. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Slechte zaak als ze je al bij naam kennen, want dan heb je dus echt al veel te veel uitgegeven :+

In Den Bosch bij Hobo hebben ze trouwens ook zo'n hoekje met allemaal 2e hands spul en daar staan soms echt hele coole dingetjes bij voor een "prikkie"

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hahaha wel waar ja.....ga eens vragen als ik kom of de rode loper uit kan:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina