1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt via bose.com in elk geval ook dingen online bestellen maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Heb je ook een bose versterker dat je specifiek bose wilt hebben?

2. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kweet dat je via Bose kan bestellen. De set zag ik vandaag ook in de krant staan, alleen heb ik enkel de speakers nodig. Op de bose site zag ik ze niet staan en op internet kom ik ook nix tegen.
    De techniek die Bose gebruikt resulteert in 2 speakers die hetzelfde effect als van een 5.1 set genereren. Door mijn kameropstelling (geen ruimte achter me) lijkt mij deze oplossing ideaal.

"Articulated Array speaker design and proprietary signal processing help two speakers deliver most of the performance of a five-speaker system from any source."

Ik hoop alleen dat deze techniek alleen in de speakers zit en niet in de receiver. Anders heb ik er nie veel aan. Zijn er geen andere merken die een soortgelijke techniek gebruiken??

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je soms deze set? Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken voordat ik me geld daar aan uit zou willen geven.

4. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, das dezelfde als mijn link. Maar ik wil die set dus niet, alleen de speakers van die set lol. Of soortegelijke speakers. Ik wil ze dus los kopen maar kans ze nergens vinden.
    Anders moet ik WEER een nieuwe cinema set kopen. De 4e in nog geen 6 maanden. Daar heb er niet zo zin an.

Laatst bewerkt: 30 okt 2002
  5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ooh, hehe dan zit ik niet op te letten als dat dezelfde link is :) Hoewel, jou link linkt naar bose site en mijn link gaat naar een review van die set.

Anyway het lijkt me dat de grap wordt uitgehaald in de processor / versterker van die set en niet in de speakers.

6. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. weet je het zeker? Hmm, dat moet ik dus toch weer een nieuwe set kopen. 4e in 6 maanden. Kwou eigenlijk de deze Pioneer receiver kopen. Maar nou weet ik het niet meer. Die rear speakers irriteren me gewoon. Zitten te dichtbij.

7. XBOXjunkXL

XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had even snel een vraag aan tipex of alex ik ga me de Philips Lx 3000D halen maar ik vraag me af zitten de beugels voor de boxen aan de meur te hangen erbij??

Graag een snelle reply

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen of je beugels erbij zitten, check het voor de zekerheid. Meestal zitten de muurbeugels er wel bij maar dat moet je effies controleren bij de toko waar je ze gaat bestellen.

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien kun je je kamer eens schematisch weergeven, dat praat wat makkelijker.

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik weet wel zeker dat de truuk onder andere in de procesor zit met dat 3 2 1 systeem.
    wel in combinatie met de bijgeleverde speakers uiteraard en daarom denk ik ook dat deze speakers zeer moeilijk of zelfs niet los zijn te bestellen zonder de bij behorende set.
    wat me overigens duidelijk lijkt dat je met een conventionele versterker niet het behaalde resultaat hiermee verkrijgt.
    je kan het altijd vragen bij bose of dit los te bestellen is........alleen mijn advies.....ik zou er niet aan beginnen...die pioneer receiver daarintegen lijkt mij een top receiver:)

11. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, hier een schitterende schets:

Volgens mij kan de kamerinstelling niet slechter:D
    De rondjes zijn de front en rear speakers. TV=TV kast met alle zooi + centerspeaker

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    meneertje ongeduld....lol.
    simpel antwoord...de een levert ze er wel bij..de ander weer niet.
    heeft niks met de prijs te maken.
    de melkpakjes van bose worden dus zonder de beugels geleverd.
    lullige hiervan is dat die kutbeugeltjes dus ook een hoop geld kosten:{ ...ze zijn niet van goud..ook al leek de prijs daar wel naar.

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Coole site... gelijk effe wat kabels besteld. Had nog 2 meters optisch nodig, zodat mijn DVD speler niet ergens halverwege de versterker en de TV op de grond hoeft te liggen ;)

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel een erg mooi plaatje jah :) Het is nu ook wel duidelijk dat die speaker bijna in je oor zit, dat moet anders kunnen lijkt me. Heb plaatje maar een beetje verdraaid hoef je alleen je tv een beetje te verhuizen en je bent klaar.

Zijn vast wel weer dingen waardoor dat niet kan maar dat heb je niet getekend :)

15. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat kan niet lol. Dan moet ik horizontaal midden op m'n bed gaan zitten. Liggen kan dan niet. En m'n tv staat dan midden in het "looppad". Liggend tv kijken of gamen is belangrijker voor me dan beter geluid. Ik kan wel m'n bed gewoon in het midden van m'n kamer zetten. Beetje lastig met lopen. (over het bed stappen want m'n bed is precies net zo lang als de breedte van m'n kamer) Hmm. maar mischien ga ik dat doen. Moet ik wel 2 bureau's, 2 pc's, een kast en nog wat spullen verplaatsen. Geinig klusje voor zondag:'-(

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk de beste plek voor je front speakers? Dicht bij je tv, of er zo veel mogelijk vandaan... of iets er tussenin??

17. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste plek voor je frontspeakers is sowieso niet zo dicht mogelijk tegen je TV aan, maar als het ff kan een meter of 2 van je TV af. Ideaal moeten ze allebij even ver van je TV afstaan.

De reden dat ze niet te dicht op elkaar moeten staan, is omdat je anders het stereo-effect kwijt raakt.

let wel, dit is zo`n beetje wat de kerel die het zaakje op mijn kamer heeft geinstalleerd, vertelde dus pin me er niet op vast :9
    beuker(sr) kan je ongetwijfeld vertellen wat het beste is.

just my 2 € cents

18. n3m

n3m Nosy

Leuk Bevonden:
    0
    was deze reply nou naar mij of XBOXjunkXL gericht :confused:

19. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn dolby digital set van Yamaha een 6 Channel input zitten
    Deze aansluitingen zijn voor de zogenaamde tulip stekkertjes
    Maar wanneer wordt dit gebruikt ?
    Mijn X-box gaat via de optische ingang en mijn cd speler via de digitale coax aansluiting
    Waar heb je dan die 6 Channel input voor nodig ?

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

de maki heeft helemaal gelijk..belangrijkste is idd dat de afstand tussen de speakers en je tv voor beiden ongeveer hetzelfde is....maar 2 cm verschil hoor je echt niet hoor lol.
    de totale afstand is weer helemaal afhankelijk van bv hoe groot je kamer is en wat voor vorm hij heeft.
    het plaatsen van je speakers en eigenlijk alle hifi spullen gaan toch vaak gepaard met vervelende obstakels zoals muren die scheef staan,deuropeningen,kasten en andere zooi etc etc.
    probeer met surround altijd een beetje een luisterpositie te creeren waar je echt omringd wordt door geluid.
    het vraagt vaak alleen wat kunst en vliegwerk om het een beetje naar je zin te plaatsen:+ .

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina