1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    waarom heb je steeds zon enorme haast:confused: .
    je kan echt beter er een beetje de tijd voor nemen ipv een overhaaste beslissing nemen.
    500 euro's blijft 1100 piek...das best wel zonde om weg te gooien toch??
    en houd er rekening mee dat je digital in...wel een optische is..geen coax dus.....anders heb je er weer niks aan.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2002
  2. MasterJ

    MasterJ Active Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de geen geld wel geluid mensen heeft creative 2 nieuwe setjes:+

    Speakersets voor consoles

    Games zien er tegenwoordig niet alleen goed uit maar klinken ook beter. Creative Labs springt in op die ontwikkelingen en introduceert een aantal speciale speakersets.

    Het aantal consolebezitters groeit nog steeds flink. Dat is niet alleen goed nieuws voor de console- en spelproducenten maar ook de firma's die accessoires produceren voor consoles profiteren flink mee. Dit soort spullen varieert van allerlei kabels, tasjes tot portable LCD-schermen.

    Creative Labs ziet deze markt wel zitten en komt uit met twee verschillende speakersets. Geluid is immers een belangrijk ingrediënt van de meeste games. Bovendien worden consoles zoals de Xbox en PS2 ook veel gebruikt om DVD-films af te spelen.

    Speciaal voor de gamers die meer willen, dan het standaard geluid dat hun TV produceert, komt Creative met de Creative Inspire 5.1 Console 5500D en de Creative Inspire 2.1 Console 2400. Voor geluidspuristen is volgens de firma de Inspire 5.1 de beste keus. Deze set bevat namelijk een Dolby Digital Decoder, vijf boxen een subwoofer en een afstandsbediening. Aan dit hele setje hangt wel een prijskaartje van 219 euro.

    Voor wie dat een beetje te veel van het goede is heeft Creative ook nog de Inspire 2.1. De twee boxen en subwoofer moeten meer geluid de huiskamer inbrengen. Deze speakerset is een stuk goedkoper en kost 49,90 euro.

    Beide speakersets zijn volgens Creative vanaf vandaag beschikbaar.


    ik heb nog geen specs of wat ook moet je zelf maar gaan zoeken

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. XBOXjunkXL

    XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt maar ik ben gewoon genaaid!! Ik heb gewoon pech want er is geen andere set rond die prijs die wel digital in heeft bij de makro tenminste wat ik weet ! en je geld krijg je niet terug dus ik heb gewoon de grootste pech............:'-(
     
  4. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    ja de mijne... ;D

    http://www.budgetwinkel.nl/detail.asp?tn=HTSL5&soort=15500

    ik heb m nog niet binnen, ik heb m namelijk gecancelled bij best-sellers omdat de prijs 35€ is voor bezorging
    bij budget winkel is ie maar 15€
     
  5. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, en als je bij een elektronica zaak gaat kijken kun je dat ook wel voor onder de 500 euro krijgen.

    Eventueel is de externe soundblaster extigi misschien wat voor jouw, eigenlijk voor de computer maar ook goed bij de xbox: rond de 200 euro. Dan koop je nog een middelmatig boxensetje tussen de 200 en de 300 euro en klaar is kees, alleen nog een advanced scart kabel + optische kabel en alles is geweldig

    P.S.: Ik heb hier geen geld voor hoor
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hier heb je een link naar die samsung die ook volgens jou bij de makro stond.
    http://www.whatvideotv.com/testbenc...meCinemaSystems/Samsung/SamsungHT-DL100.shtml
    ook deze is niet geschikt voor je xbox....sterker nog,deze heeft helemaal geen digitale ingangen.
    eerst goed kijken,lezen,zoeken,luisteren voordat je overgaat tot de aanschaf van zon apperaat.
    jij bent nu de tweede hier in dit forum waar het nu mis is gegaan.
    je heb hier absoluut geen miskoop mee gedaan...het is alleen zonde dat je nu je xbox er niet digitaal op kan aansluiten.
    aan het toestel zelf mankeert toch niks...niet dan??
    ik begrijp de teleurstelling wel want je wilde uiteindelijk toch je xbox erop aansluiten zoals het eigenlijk moet.
    maar kijk de volgende keer beter uit dat zoiets niet nog een keer gebeurt.
    trek zon verkoper eens aan zijn jasje en laat hem eens alles vertellen van dat ding.
    scheur die set van mij part zelf uit zon rek en kijk achterop wat voor aansluitingen er aanwezig zijn.
    als je deze thread een beetje gevolgd heb weet je precies wat je nodig heb en waar je naar moet zoeken.
    als ikzelf iets niet weet...al is het de weg naar schubbekuttenveen....zoek ik zelf uit hoe ik daar kom zodat ik voorbereid op reis kan.
     
  7. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit t eigenlijk met de kabels, als je een optical setje haalt is dat dan alleen geluid? of moet(/kun) je dan ook ook nog ff advanced scart setje halen?

    edit: w8 ik heb t al gevonden
    d8 t eigenlijk ook al wel:eek:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2002
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    lol je heb het gevonden...maar toch effies snel een uitlegje.
    in het geval van de xbox levert de scart het beeld(die 21 pins dikke stekker) en de glasvezelkabel alleen het geluid.
    ik zelf heb altijd de keuze van microsoft best wel eigenaardig gevonden om voor deze oplossing te kiezen.
    niet zozeer voor een optische uitgang,maar de combinatie met de advanced scart.
    microsoft zelf levert niet de optische toslink kabel..dus daar verdienen ze zelf geen reet aan.
    een losse aansluiting achterop de xbox zelf,voor coax of toslink had ik veel beter gevonden.
    een echte rgb scartkabel koopt bijna iedereen toch wel....immers je wilt toch het beste beeld hebben...maar de kabel die ze nu leveren vind ik eigenlijk maar een knullig ding.
     
  9. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    toch nog wel ff een vraagje;

    de advanced scart is een klein kastje met Audio L&R Video, S-Video en optical erop aan een snoer die naar de xbox loopt...
    zit er dan ook nog een scart met kabeltjes voor bv de audio en video bij in (in de doos) om in het kastje te doen

    heel verwarrend zeker ;P

    edit: hmmm moet misschien toch eerst ff zoeken voordat ik wat vraag :eek:
    dat is dus de AV pack en die is niet hetzelfde als de advanced scart

    maar zit bij die AV pack ook een kabeltje voor gewoon video heb nl (nog;)) geen S-Video
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2002
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    LOL

    eigenlijk is mijn verhaal niet helemaal waterdicht want de scart stuurt uiteraard ook een stereo signaal naar je tv toe.
    die av pack is leuk als je plasma of projectie heb...kan je gebruik maken van de hdtv kwaliteiten als je tv en projector dat ondersteunen uiteraard.
    de advanced scart is gewoon een rgb scart met een los stekkerdoossie ertussen waar je optische kabel ingaat voor je geluid naar je receiver of homecinema set met optische ingang.
    de svideo kabel is weer een heel ander ding.
    die heeft 3 tulpjes..geel rood en wit en dan de svideo stekker.
    voor eigenlijk het beste beeld en geluid ben je toch aangewezen om de advanced scart te gebruiken..of die av pack(als je er wat aan heb tenminste):+
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2002
  11. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    'k wil ook set gaan kopen alleen nu weet ik het ff niet meer...
    dit een goeie set?

    [​IMG]

    [​IMG]
    en dan nog iets....

    Die advanced Av set je pluged de ene kant in je Xbox je Stereo set in je Advanced AV, en verder? hoe komt dat ding dan in je tv 8)
     
  12. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    hier komt ie, de specificaties van dit setje:

    Technical Specifications
    2500 Watt (PMPO) capacity (5x 2W and 1x 12 W RMS)
    Magnetically shielded for positioning near monitor or TV
    Seperate control unit with 5.1 surround amplifier
    Bass, rear, front, center and master volume controls
    Stereo / 5.1 surround selection switch to enable stereo sound through 6 speakers
    Wooden subwoofer with bass reflex design for powerful bass
    Full range speaker system
    16 - 20000 Hz frequency range
    Cinch and 3.5mm stereo input plug
    Operates on 230 V mains power supply
    Power indication
    Very powerful sound for Multi Media PC and DVD player
    Size product (h x w x d in mm):
    Subwoofer 240 x 127 x 283
    Centre + satellites 105 x 87 x 91 incl stand
    Control unit 85 x 222 x 227
    Gross weight: 7 Kg


    Package contents
    Amplifier / control unit
    Subwoofer
    4 x satellite + 1x center speakers with stands
    3 x audio cable: 2 x RCA to mini jack stereo
    3 x audio cable: 2 x RCA to 2 x RCA
    5 x satellite / center cable
    Multi language user's manual


    Volgens mij kan je beter die The Creative® Inspire™ 5.1 Console 5500D nemen, hier zijn de specs:


    Power Specifications
    o 6 Watts (RMS) centre channel
    o 6 Watts (RMS) per surround satellite (x4)
    o Powerful 18 Watts (RMS) subwoofer
    o Frequency Response: 45Hz to 20kHz
    Dolby® Digital and Dolby® Pro Logic processing for awesome surround
    sound in gaming.
    Heavily reinforced wood subwoofer with 6-channel amplification for an
    enhanced audio experience.
    Line-in, digital coaxial and optical inputs for multiple connectivity to game
    consoles and DVD players.
    Wireless remote control with key functions for convenient control.
    New sleek decoder with elegant silver front panel to suit any home gaming
    environment.

    Package Contents

    Three satellite speakers with 6ft/2m cables
    Two satellite speakers with 16ft/5m cables
    One active subwoofer
    One decoder unit
    One wireless remote control (Batteries included)
    Optical, Coaxial, Stereo and RCA-mono cables :)
    5 individual desktop stands for satellites
    One face-down monitor stand for centre speaker
    Power supply adapter
    Quick Start Guide
    User Manual
     
  13. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg niet om de specificaties maar of hij goed was in combi met me Xbox :p
    dat setje is nl. redelijk in mijn prijs range daarom vroeg ik dat :)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2002
  14. XBOXjunkXL

    XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    He BEUKER!! Ik heb gelukt gehad ik heb die philips meteen virjdag avond terug gebracht!! Heb ik mijn 522 eurootjes terug gekregen!! Ben ik gaan kijken voor 1 met een optical in, en ja hoor ik heb er 1 gevonden alleen hij was 120 euro duurder. Maar ja dat maakte me niks uit wil gewoon digitaal geluid door krijgen via mijn xbox! Dus ik de dag erna terug en hem gekocht. En deze is het geworden
    [​IMG]

    Pioneer DCS-303

    5 x 75 Watt (RMS) surround en centre speakers
    1 x 75 Watt Subwoofer
    Dolby Digital and DTS decoder built-in
    MP3
    Optical IN 1x
    Pro Logic II (MOVIE & MUSIC) and advanced Surround
    Room set-up technology
    Versatile playback system
    DVD-Video/DVD-R and DVD-RW in "Video Mode"/CD-R/CS-RW/CD/VideoCD/MP3 (up to 250 titles on one CD) playback.
    -6-channel amplifier with strongly increased power
    A total of 450 W RMS (compared to 150 W RMS for DCS-100) promises an enthralling sound experience.

    Dit was zo een beetje de specificatie van deze set, en moet zeggen dat ik nu nog meer tevreden ben dan die ene set en natuurlijk heel erg blij dat nu wel alles perfect is aangesloten!!

    Dus beuker heb mazzol gehad. PS : dit geeft goed heftig geluid deze set!!





    ;)
     
  15. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

    Koele set junk! Toch wel erg prettig dat je 'm nog in kon ruilen.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik krijg van de week mijn nieuwe breedbeeld + Dolby DTS setje :D

    Loewe Xelos 82cm breedbeeld

    Pioneer DVD, Versterker, Boxen en Active Subwoover (wel losse componenten want zo'n kant en klaar setje lijkt me niet wat)

    goede aanschaf ofnie?
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed man! Ik heb ook een Loewe Xelos. Erg prettige TV, en ook vooral erg mooi =)

    Toevallig heb ik ook een Pioneer versterker.. hehe.. welke heb jij? Geef effe wat meer info over de troep die je gekocht heb, met deze info kunnen we toch niet echt zeggen of het een goede aanschaf is of niet... de TV is in ieder geval okay ;)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    de specs van sets zijn toch wel het belangrijkste wat je moet weten vriend:confused: .
    die set van dat plaatje bv heeft geen digitale ingangen...geen coax of optisch.
    dat houd dus in dat je nooit en te nimmer zonder toevoeging van een externe decoder dolby digital of dts langs je oren krijgt.
    wat wel kan is dolby surround via de tulp aansluitingen en de standaard meegeleverde xbox audio en video kabel.
    ik weet niet wat dit setje van je kosten moet maar als ze er meer voor vragen dan 120 euro ofzo liet the beukmeister hem lekker liggen.
    die creative oplossing bied je veel meer kwaliteit voor een laag bedrag en wel de mogenlijkheid om echt dolby en dts te hebben...........en geloof mij dat is 3275 keer mooier dan dolby surround.
    hoeveel wat pmpo......323790...8) rofl...mooi voorbeeld weer van een stel idioten die maar weer eens een sticker op een doos plakken van een radiootje uit een fabriek die er wel 233423 per uur maakt voor de kostprijs van het goedkoopste biertje uit de aldi8) .
    mijn advies...voor wat het je waard mag zijn.....koop dit niet.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2002
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    toppie man:9 mooi mazzel dat je je poen heb terug gekregen en weer helemaal tevreden bent.
    leuke set heb je er voor gekocht...veel game en film plezier......denk aan je buren lol8)
     
  20. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    voor hoeveel is die advanced scart kabel te koop?
    30€ ?
    Bartsmit heeft m niet meer =/ zit verder niet echt iets in de buurt =/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina