1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    geen intertoys of andere speelboomtokoweetikhetwinkel in de buurt..dixons..v&d...genoeg zaken die er ook in handelen hoor.
    kabel kost idd iets van 30 euro.
    dacht bij de mediamarkt iets goedkoper maar zal niet veel zijn.
     
  2. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Lang geleden toen ik m`n X-Box heb aangeschaft...was het ook al heel moeilijk om aan die advanced scart cable te komen. Uiteindelijk heb ben ik er toen via de Makro aan kunnen komen, voor iets minder dan 30 €.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoe duur is zo'n optisch kabeltje dan?
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er aan of je kwaliteit wilt of niet. Maar een goedkoop kabeltje is iets van 15 euro.
     
  5. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    zag laatst wel een optic kabeltje liggen, van MS was geloof ik ook 10 of 15€

    hmm dan ga ik wel naar de makro, die is niet zo ver weg
     
  6. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil in kwaliteit kan zijn?
    door de kabel gaat licht, zelfs een dunne kabel heeft genoeg ruimte (bandbreedte) om dts door te geven.

    bij voorbaat dank voor de uitleg.
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een audio setje hebt van 100 euro ga je geen 100 euro aan je kabels uitgeven.... vuistregel, geef 10% van je hifi budget uit aan kabels.
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Naar welke makro gaan jullie?
     
  9. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    weet ik. maar dit gaat specifiek over licht kabels. lichtkabels hebben geen last van storingen veroorzaakt door externe bronnen. versterkers wel, maar het lichtkabeltje niet. dus nogmaals wat is het verschil in kwaliteit.
     
  10. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    duiven/westervoort
     
  11. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een optische kabel gezien voor kgeloof 40/50 euro daar zat een laagje goud op tegen oxidatie of hoe je het ook mag schrijven. Maar ik heb ook gewoon een kabeltje van 17 euro en daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Voor de mensen met een wat minder uhh opvattingsvermogen zorg wel dat je aan de kant van je xbox een toslink heb en kijk goed wat voor kabel je nodig heb bij je receiver.
     
  12. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    een laagje goud tegen oxideren? wat moet er gaan oxideren in glasvezel?
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    glas corrosie}:]
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    lol...zeg dit gaat helemaal nergens meer over.
    veel kwaliteitsverschil is er niet in toslinkkabels.
    het enige wat ik zelf zo snel verzinnen wat kwaliteitsverschil betreft zal meer in de connector en de mantel van de kabel zelf zitten.
    de glasvezelkern zal in veel gevallen identiek zijn.
    optische kabels zijn zeker niet de beste geluidsdragers en daarom hebben we de coax voor een nog beter geluid.
    deze coax kabel is er wel in heel veel verschillende kwaliteits soorten en maten.
    van het goedkoopste pisbakkenblik tot het zuiverste 24 karaats goud.
    bijna iedereen die een redelijke home cinema setup thuis heeft staan en een beetje van zijn toeters en bellen afweet zal zijn dvd/cd/sacd speler aansluiten met een coax kabel voor echt het beste resultaat.
    http://www.ixos.co.uk/html/home/intro.html
    dit is een link waar je echt alles over de kabels vind die je nodig heb.
    alle interconnects die ikzelf gebruik zijn van ixos tot aan de banaanstekkers achter op de versterkers.
    scart en speakerkabels zijn van monsterkabel.
    http://www.monstercable.com/productPage.asp?pin=1742&mixtype=
    goeie kabels is geen geldverspilling.....een porsche 911 turbo rijd ook niet lekker op de banden van daihatsjoe cuore koekblik.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2002
  15. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: lol

    Soms moet je dingen afwegen!
    Coax is leuk en aardig, maar ik ben van mening dat als je dezelfde kwaliteit wilt als fiberglass (aangesloten op goede apparatuur natuurlijk) ben je veel meer centjes kwijt zou zijn aan de coax kabel, mede ook doordat je meer dan 1 kabel nodig hebt (kan soms best wel veel zijn)

    De Coax kabels zijn ook nog eens veel dikker, iets waar je niet graag tegen aan kijkt, en moeilijker weg te werken is....

    tja, het geluid mag wel iets beter zijn, maar er zijn ook duidelijk nadelen tov glasvezel
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ergens gaat je verhaal de mist in:confused:
    dezelfde kwaliteit als fiberglas? andersom zal je bedoelen lol
    optisch duuder als coax..muhahahha.
    een beetje coax kabel van kwaliteit begint bij de 100 euro.
    meerdere optische kabels nodig???
    voor je digitale bitstream heb je maar 1 kabel nodig.
    ik weet niet waar jij het voor doet maar als ik een radio koop dan koop ik hem voor het geluid wat eruit komt.
    dat zon ding er dan nog eens leuk uit kan zien is alleen maar meegenomen.
    voor kabels geld precies hetzelfde,dus de spullen die hier staan moeten ook optimaal kunnen presteren dmv van goede kabels.
    coax is beter als optisch....zowel klankmatig,de verbinding en het gebruik algemeen.
    een toslink kabeltje is ook meestal niet langer dan 2 meter.
    2 meter is best een end snoer maar als je een malle setup heb waarbij je eff iets meer snoer nodig heb loop je alweer te kloten.
    en het aanzicht van een coax zou niet mooi zijn:confused:
    met het gebruik van de juiste dragers of meubels voor je audio werk je al je kabels compleet weg uit het gezicht.:{
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2002
  17. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: lol




    hooohoooo!!!

    ff goed lezen hè.....

    ik zeg dat coax duurder is dan glasvezel als je de coax kabel op vergelijkbaare kwaliteit wilt hebben als glasvezel!!!

    En ik zeg niet meerdere glasvezel, maar coax kabels!!! als je namelijk echt goed geluid wilt, stuur je 1 of 2 kanalen door 1 kabel!!

    verder heb je mij niet horen zeggen dat glasvezel beter is.....

    probeer jij maar is een klos van 5 coax kabels ofzo weg te werken in de dragers..... en dan ook nog de voedingskabel, etc....

    of je gooit 1 dun glasvezel kabeltje in die koker!:{
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hoe kom jij er in godsnaam bij om per kanaal een losse coax te gaan gebruiken:confused:
    deze kabels zijn ontworpen voor het transporteren van digitale audio.
    je geeft zelf al aan dat de combinatie met goeie spullen het beste reslutaat zal geven.
    als je een top dvd speler aansluit aan een hele dikke receiver zal je dit dus niet doen met 6(voor 5,1) of 8(voor 7,1) losse coax kabels.
    ik denk dat jij het verschil tussen annaloog en digitaal helemaal door elkaar haalt.
    zodra je met losse kabels vanuit je audio outputs achter uit bv je versterker gaat werken ( elk kanaal een bijvoorbeeld zoals jij het zelf zegt ) dan lus je alleen maar een analoog signaal door.
    beetje stom om daar een dike dure coax voor the gaan gebruiken :confused: .
    het signaal wat de kabel perfect ondersteund gebruik je hier nu helemaal niet.
    gebruik dan high end cinch interconnects (de tulpstekkers van hoge kwaliteit),ze zijn ook niet goedkoop maar het scheelt je minstens de helft met een goeie coax.
    vergelijkbare kwaliteit met optisch??? je zegt het gewoon weer rofl]:-
    optisch staat in de schaduw van coax.....in elke goeie en profesionele opstelling,studio's etc worden alle digitale verbindingen gemaakt met coax..en die mensen hebben het echt niet van dit forum gehaald.
     
  19. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: lol


    weet ik veel dat jij het over digitaal coax had!!!
    ik had het idd over analoog, ik bedoelde met vergelijkbare kwaliteit, dat als je coax op vergelijkbare kwalteit wilt hebben als glasvezel meer kwijt bent, daarmee zeg ik niet dat coax slechter is, maar dat de prijs/kwaliteit beter is!!!

    jezus man, waarom probeer je iedereen hier de grond in te stampen die iets anders zeggen als jij:{
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    alle vragen krijgen hier een passend antwoord.
    als mensen hier komen om posts te plaatsen die nergens over gaan en aan alle kanten rammelen..en dat zelfs 2 keer doen dan kan je zon passend antwoord verwachten.
    als je vind dat ik je hierbij in de grond stamp zal je nog veel meer teleurstellingen meemaken in komende jaren die zich jou leven gaan noemen.
    voordat je jezelf mengt in een conversatie zorg je dat je weet waar het over gaat zodat je je eigen pleidooi kan onderbouwen met info en feiten waar niemand omheen kan.
    lees de hele thread eens door...dan gaat er een wereld voor je open.......ps voordat jij het zegt...mijn wereld is groter dan alleen maar dit hoor...daaag8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina