1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    maakt het trouwens nou uit welke receiver je koopt voor 500/600 euro?

of is het qua kwaliteit allemaal wel een beetje hetzelfde.

natuurlijk wel kijkend naar welke decoders ze hebben en of er een optische digitale ingang op zit.

welke raad jij aan voor de prijs van 600 euro?

2. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik vin et nog een beetje aan de dure kant, en waarschijnlijk zou er een burenrel plaatsvinden

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    oei dat word moeilijk

probeer het eerst eens bij een media markt bij jou in de buurt.
    media markt zit altijd leuk aan de prijs en kan zelfs als jij hetzelfde product ergens anders ook heb gezien er nog onder gaan zitten.
    ik weet niet of denon iets heeft van rond de 600 euro(ik ben zelf heel erg op denon of onkyo gericht)
    probeer eens of pioneer of jvc iets leuk heeft.
    philips,sony..er zijn genoeg merken in die prijsklasse die wat leveren.
    ik zet sony er als laatste bij maar dat is weer iets prive.

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol de topic loopt als een trein.

Waar kan je die kopen en vooral, hoeveel kosten die dingen. Bij Mediamarkt zag ik volgens mij dat één zo'n standaardje 82 euro kostte ofzo :confused: Vind ik wel een beetje duur.

5. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt zijn erg duur maar ze verkopen ze ook bij de gamma of misschien www.vogel.nl ?

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol praxis

geloof het of niet maar zelfs bij de praxis verkopen ze vogel dus die dingen vind je overal8)

7. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel goed opletten bij de Mediamarkt, niet ALLES is daar goedkoper! Check dus ook even de concurenten! Ik heb al een paar keer gezien dat bv. Correct in Rotterdam toch goedkoper was! En daar kunnen ze je overigens wat meer vertellen over de apparatuur die er staat, bij de MM moet je eigenlijk alleen maar gaan kijken en zo min mogelijk vragen. Bij correct staan ook best wel veel dingen, in de verschillende prijsklassen.
    MM heeft trouwens laagste prijs garantie.

Ik ben zelf ook gaan luisteren naar spreakers zoals beuker(sr) dat ook aanbeveelt. Ik heb toen gekozen wat ik het mooiste vond klinken. Natuurlijk klinkt het thuis iets anders omdat wij laminaat hebben en ze in de winkel vloerbedekking hebben. Onze woonkamer is ook lang niet zo groot als die winkel natuurlijk. In ieder geval heb je wel een beetje een idee van hoe ze klinken. Sommige spreakers zijn beter in hoge tonen, andere in de lage, en bij sommige speakers hoor je gewoon dat je iets mist. Neem wel even een van je eigen cd's mee, dan hoor je hoe JOUW muziek (of DVD) klinkt. In die winkel hebben ze natuurlijk alleen maar dingen die mooi klinken.

Mijn benedenbuurman heeft een panasonic dvd/versterker set met daarbij 5 Jamo sattelietjes en een Jamo Subwoofer. Hoewel hij er erg blij mee is, vind ik het minder mooi klinken dan mijn eigen set. Die subwoofer kan wel bonken, maar ik vind het geluid niet echt "mooi". Natuurlijk kunnen smaken vershillen, dus zijn set is niet "slecht" want hij is er blij mee.

Die site van Home Cinema Choice Online was ik toevallig tegengekomen gisteren toen ik een plaatje van mijn versterker zocht.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    klopt

klopt idd,,,bij media markt heeft het meeste personeel meer verstand van trekdrop dan van audio.
    wat wel zo is waar ik het al eerder over had is dat ze wel degelijk onder de prijs kunnen gaan.
    als jij kan aantonen dat dat product elders goedkoper staat gaan hun eronder.
    zorg dat je zelf voorbereid bent en weet waar naar je zoekt.
    kijk gewoon op internet,,alles staat er wat je zoekt,testen,merken,vergelijkingen alles.
    wat ook nog kan is dat wat me maatje ktulu heeft gedaan.
    die heeft zijn receiver via besteld.
    het scheelde hem bakken met geld en alles ging onder rembours.;)

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  10. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Beste radio technieman. ;)

Zou ik er goed aan doen om een Creative PlayWorks DTT3500 Digital te kopen?
    Ik las ergens dat dit wel een goed setje was. Moet ik dat ook nog aansluiten op een receiver of zit dat er al bij?

Heb er niet zoveel verstand van.
    Heb pas een LOEWE Xelos media tv gekocht en zo'n RGB advanced scart kabel, beeld is nu echt super nu het geluid nog. :confused:

Alvast bedankt voor de reactie!

11. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    als ik een receiver koop, moet ik dan ook een versterker kopen?

12. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
    check me pic, daar staat alles op wat je nodig hebt...

een receiver is dus ook een versterker

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Re: klopt

Daar beginnen ze al van terug te komen. Ik hoor steeds vaker dat ze of dezelfde prijs maken of 1 euro eronder ofzo. De regel dat ze 10% van het verschil onder de prijs gaan zitten geldt niet meer. Misschien verschilt dat per MM? Ik heb alleen ervaring met de MM's in Rotterdam.

Trouwens, beuker(sr), wat een shitload aan connectoren achterop die versterker man!! Als je alles aansluit ben je twee uur bezig en heb je 3 kilometer snoer achter je vesterker liggen! ;) :D Zie ik daar ook een fan zitten in het midden?! Grote bak man! :)

Laatst bewerkt: 7 jun 2002
  14. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een reciever van Onkyo

model dr-90

Ik heb m op een markt gekocht. (2e hands dus)
    Alleen er zat geen handleiding meer bij:eek: ,
    en ook geen afstandsbediening(volgens hun hoorde er geen afstandsbediening bij en volgens mij dus wel)meer.

Hij ondersteunt wel dolby digital.

Achterop de reciever staan drie plug ins voor s-video.
    Eentje met monitor out.
    Eentje met video in en 1 met video out.

Nu heb ik gewoon het geluid lopen via het video1 kanaal op
    mijn reciever.
    Ik kan nu spelen met pro logic en stereo.
    Het gele plugje voor het beeld heb ik nu in de tv zitten.

mijn vraag is dus:
    Wat heb ik allemaal nog nodig voor dolby digital?
    inclusief het beeld via de reciever(er zit wel een av plug achterop de reciever,misschien moet het beeld via die connector?:confused: )

ik hoop dat iemand hier uitkomt:D

o ja ik zoek ook nog een andere speaker set bij deze reciever
    iemand enig idee welke set goed is en betaalbaar:confused:

Laatst bewerkt: 7 jun 2002
  15. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is hier vast al wel voorbijgekomen, maar als je flink geld wilt gaan investeren in audio-apparatuur moet je echt niet eerst naar de receiver gaan kijken. Speakers zijn echt veel bepalender voor het uiteindelijke geluid.

Ik ben samen met een collega naar een audio-speciaal zaak gegaan. Ik had al van alles in m'n kop zitten over welke receiver en welk merk speakers. Daar aangekomen was het eerste wat we te horen kregen dat we eerst maar eens ff alles moesten vergeten en in de luisterruimte plaats konden nemen. In de luisterruimte hebben ze een hele lading speakers staan, uiteenlopend van bookshelf-formaat tot prachtige zuilen. Via een neutrale receiver kun je dan je eigen muziek luisteren. Met een groot schakelbord kun je schakelen tussen alle speakers die er staan. Als je op deze manier van speaker naar speaker springt, zul je ook merken dat er heel erg veel verschil in zit. Uiteindelijk kom je dan op een bepaalde speaker uit die jij mooi vindt klinken.

Nu je gekozen hebt welke speakers het worden, kan de verkoper aan de hand van jouw wensen een goed advies geven voor de receiver. Hou je bijvoorbeeld veel van lage tonen in muziek of wil je juist een hele neutrale klank, etc.

Nu je je receiver en speakers hebt bepaalt, laat je die ff aansluiten in een testopstelling en dan kan er afgerekend worden. Ohjah nog een tip misschien... als je eenmaal gekozen hebt voor een bepaald model receiver kun je via deze site vast een adres vinden waar ze 'm (veel) goedkoper kunnen leveren. Laat je niet afschrikken door de naam van de site, maar mijn versterker konden ze voor meer dan 100 euro goedkoper leveren.

Op deze manier heb ik het volgende gekocht bij Hobo Hifi in Den Bosch:
    - Yamaha R420rds
    - Dali 6006 SE
    - Dali C1000
    - Dali R1000

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    mr x box control

yo mr x box control,als je onkyo amp dolbi digital ondersteunt
    zit er (bijna zeker weten) achter op je kast een aansluiting voor digitale invoer.
    de x box werkt (ism) de advanced scart met een optisch signaal.
    als jij achter op je amp dus ook zon optische input heb is alles klaar.
    alleen een optisch kabeltje kopen,die prak je achter in je receiver,en herrie in huis.......speelse:)

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    the maki

speakers zijn net zo belangrijk voor je instalatie als het versterker gedeelte....klopt.
    je moet het zo zien als dat je een dure porsche koopt,,,,en je laat hem sturen op een paar wielen die onder een trabant horen,dat loopt niet lekker dus.
    eerst kijken voor je receiver is eigenlijk wel normaal,immers je wilt weten wat de mogenlijkheden zijn en wat er op het moment op de markt is,en uiteraard ook belangrijk..waar ben je naar op zoek.
    moet het iets zijn alleen voor je x box,niet al te duur,gewoon dolby digital en eventueel dts.
    of wil je een leuke set waar je ook top je films op kan bekijken,muziek op kan beluisteren en uiteraard ook super op kan gamen.
    speakers beluisteren vraagt als je het echt nauwkeurig wilt doen
    zelfs meerder dagen.
    als je 12 speakers heb gehoort in een uur haal je alles door elkaar heen en word de keuze alleen maar moeilijker.
    vergeet ook niet dat als je speakers gaat luisteren dat je in een luisterruimte zit,fluisterstil zijn die meestal met de juiste acoustics
    kom je thuis met de spullen door jou net aangeschaft...klinkt alles inene heel anders.
    in die luisteruimte stonden geen bankstellen,planten,kasten,andere vloerbedekking,tafels,etc,etc.
    somige hifi dealers(zoals de raf) hebben wel luister ruimtes
    die als een woonkamer zijn aangekleed met alles erop en eraan.
    hier kan je op afspraak je spullen laten installeren en beluisteren.
    als je toch een hoop centen uitgeeft zou je zoiets best kunnen doen,de winkel verdient genoeg aan je dus laat hun ook maar wat regelen.
    de receiver die ik nu heb heb ik ook bij hobo hifi hier in amsterdam gekocht.
    daar zijn ze ook vrij relaxed,ik mocht de receiver(tegen een aanbetaling uiteraard) gewoon 2 weken mee naar huis nemen om hem te testen.
    ik was er na 2 dagen al uit en heb hem gekocht,en nog steeds zeer tevreden.
    waar niemand het over gehad heeft en wat ook net zo belangrijk is zijn je kabels.
    zowel speaker als verbindingskabels.
    bezuinig hier ook niet op en laat je adviseren door de audioboer daar waar je je spullen koopt(en inderdaad vraag weinig in de media markt want die hebben meer verstand van neusdruppels)

18. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt idd dat de kabels ook belangrijk zijn, maar ik werkelijk geen idee in hoeverre je dit nu echt hoort. Ik heb zelf alle kabels bij de installatie gratis gekregen. Het is een vrij dikke kabel en lijkt absoluut niet op een normale kabel met simpele tulpstekkertjes enzo...

De gast die het zaakje kwam installeren, zei dat dit een goede kabel was, maar dat als je echt het beste van het beste wil hebben je echt extreem dure kabels hebt. Hij had het geloof ik over kabels van 100 euro per meter of meer... Da vinnik dan toch echt alleen maar iets voor de echte audiofielen.

Goed punt trouwens beuker(sr) dat het ook uitmaakt waar je de set voor gaat gebruiken. Een aantal vrienden van mij hebben namelijk zo'n setje van Pioneer ofzo met van die kleine satelliet-speakers. Hardstikke leuke set op zich om films mee te kijken en te gamen ook wel, maar zodra je je set ook gaat gebruiken om muziek te luisteren kun je toch echt beter voor zuilen gaan. Zuilen geven een veel completer geluidsbeeld weer. Bij die satelliet dingen mis je over het algemeen de middentonen en klinkt muziek altijd een beetje kaal.

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  20. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er overheen heb geleesjen....snorrie.(na 3 pag.'s doorkijken had ik geen zin meer):)
    Maarreh...wat kostte die versterker je? Biek dingetje!!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina