1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hallooooooooo

hallo maki.....
    je kan het met alles dus ook met audio zo gek maken als je zelf maar wilt.
    100 euro per meter kabel is gekkenhuis inderdaad.
    ik ben zelf een aardige audiofiel maar dat heb ik echt niet liggen hier aan kabel.
    je hoort het verschil wel tussen top kabels en trekdropsnoer,alleen wat een hoop mensen vergeten is zodra er een schakel van de ketting niet goed is......dat de rest ook niet presteert zoals het kan presteren.
    ikzelf merkte toen ik mijn kabels verving met monster kabel(de naam zegt het al) ik mijn sub toch een paar db lager moest zetten.
    probeer ook de aansluitingen aan de speakers zo netjes mogenlijk te maken.
    ikzelf heb aan de kabels gouden (niet verguld) conectoren zitten,die op hun beurt aan de speakers hangen.
    in veel (de wat duurdere receivers) word veel edelmetaal gebruikt voor de aansluitingen zowel binnen als achterop de kast.
    goud en zilver hebben een hele lage weerstand dus er weinig verlies.:+

2. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden laatst idd bij de Hobo Hifi in Den Bosch een kabeltje liggen van een meter of 2, hooguit. Was een aanbieding: paar 100 euro... dus ik eens goed kijken wat het voor iets was en jawel... bleek van goud te zijn :cool:

Ik het het idee dat ik nu wel aardige kabels heb, maar er zitten geen goude aansluitingen aan ofzo die dan in de versterker gaan... het is gewoon een gestripte koperkabel die vastgedraaid wordt in de receiver

3. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

in nederland was hij zo rond de 4800 gulden.
    heb hem gekocht zon anderhalf jaar terug.
    in hificountry gaat het net zo hard als in computerland want er komen zo snel weer nieuwe spullen op de markt met nog meer mogenlijk heden en steeds meer vermogen.
    het top model van denon levert 7 keer 170 a 180 watt rms bij 8 ohm heeft alle opties,zelfs zoveel dat je denkt wat moet je ermee lol en is via een usb kabel vanuit je pc vanaf het internet weer te upgraden als er een nieuw geluids formaat uikomt..............enne hij kost maar zon kleine 10000 piek.8)

4. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
  5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    yo relaxxing

:) ze zijn er echt wel goedkoper hoor lol.
    je moet het zo zien,het is voor mij een uit de hand gelopen hobby geworden.
    dit deed ik alang voordat er uberhaupt iets vaneen x box bekend was.
    ik heb sinds het onstaan van de dvd al een speler zonder dat ik wist of het wel een succes zou worden.
    de cdi van philips heeft het ook maar een dik jaar volgehouden en video cd ligt ook op zijn reet.
    in principe ziijn dit de voorlopers geweest van dvd.
    ik heb inmiddels heel wat versterkers en dvd spelers versleten en ook de set die ik nu heb zal er ooit eens aan moeten geloven.
    ik ben gek op geluid en met de komst van oa de nieuwe super bit dvd's is er weer een hele nieuwe weg ingeslagen...............lets make some noiseeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!:9

6. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    Re: mr x box control

met optisch kabeltje bedoel je een s-video kabel??

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    neeeeeeeeeeee

nee een optische kabel is een kabel die een glasvezelkern heeft.
    door middel van lichtsignaaltjes(optisch) stuurt hij de info door naar je receiver.
    als je de advanced scart van mickeysoft ook heb kan je daar ook een optische kabel in prikken.
    de ene kant in de scart de andere kant in je receiver.
    eitje toch??:D

8. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    Re: neeeeeeeeeeee

ok jonge ik snap het nu helemaal
    bedankt.
    ik kan nu niet voor dolby digital kiezen ,maar als ik het goed begrijp kan dat wel als die optische kabel erin zit.
    dan komt die optie vrij zeg maar??

:confused: ]:-

heb je ook nog een tip voor mij welke speakerset ik moet kiezen.
    alleen de prijs moet wel in zicht blijven:D

gebruik nu tijdelijk maar een paar gewoone speakers en nog geen subwoofer.
    heb de boxen van mijn stereo als frontspeakers
    heb wel twee suround speakers .
    en ook een gewoone speaker als centerspeaker.:D

Laatst bewerkt: 7 jun 2002
  9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

ik denk dat je nu nog geen dvd of iets dergelijks heb afgezonderd van je x box uiteraard.
    als je de spullen heb gekocht en aangesloten heb werkt alles zoals het werken moet.
    je x box stuurt de digitale audio via je optische kabel dan door naar je onkyo rd 90(dat was em toch )
    stel wel in je opties menu van je x box in ,,,bij audio dat je dolby digital en dts gaat gebruiken.
    anders werkt het nog niet.
    veel succes:+ .

10. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: neeeeeeeeeeee

Tja, wat is je budget?

Ik heb bij Hobo Hifi de Dali 6006 SE gekocht in combinatie met de Dali C1000 en R1000. Complete setprijs komt dan op 1249 blinkende euro's, maar dan heb je ook wel wat :D

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    speakers

ik zou in jouw geval een pakket kopen waar alle 6 de speakers in zitten.
    mischien kan je de ouwe wel inruilen die je nu heb.
    als je een pakket heb dan weet je ook zeker dat de weerstand van elke speaker ook gelijk is,en dus alles op elkaar is afgestemd.
    en heey je heb dan ook meteen je subwoofer erbij.
    trouwens voor de prijs hoef je het echt niet te doen want er zitten tegenwoordig echt leuke aanbiedingen bij.;)

12. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi beuker(sr),

Weet je ook toevallig hoe het zit met de gamecube en dolby digital? Werkt deze ook met een optische kabel? En/of heb je hier weer andere aansluitingen/kabels voor nodig?

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    cube

haaa die alex.
    zelf heb ik geen cube maar me broer weer wel.
    ik geloof dat de cube alleen maar met dolby prologic en prologic 2 werkt.
    dat is een analoog signaal en werkt niet samen met een receiver die digitaal is.
    je krijgt uiteraard wel geluid over je speakers,maar geen dolby digital 5.1.
    prologic heeft maar 4 kanalen en prologic 2 voegt er eigenlijk weinig extra bij.
    het klinkt wat ruimtelijker dan gewoon pro logic maar meer ook niet.
    de geluids kaart die in de cube gebruikt word komt niet eens in de buurt bij die van de x box.
    de box heeft 256 kanalen en nog eens 64 surround,de cube kan ik je zo uit me hoofd niet vertellen maar ik schat het op nog niet eens de helft hiervan.:+

14. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    heee beuker(sr)

ik kwam de sony sa-ve325 set tegen

voor 360 euro

is dat een beetje een goed setje??
    en kan ik zoiets aansluiten op een reciever van onkyo?

trouwens vanmiddag ook nog even een glasvezelkabeltje gehaalt samen met een advanced scart van microsoft.

.......................vet extreem geluidje nu man, echt relaxed!!:D

zelfs met zulke klote boxen die ik nu nog heb:+

15. sirmartyntf

sirmartyntf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Beuk m8y,

Mijn xbox heb ik met een advanced scart aangesloten, alleen voor het rgb-signaal. Ik heb geen surround set.
    Maar als ik dolby digi en dts uitzet op me dashboard, dus alleen stereo aan. Krijg ik dan ook stereo (44.1/48 kHz 16bit pcm) op die optische uitgang? Kan ik daar dan ook gewoon een minidisc of iets met een digitale ingang (maar niet 5.1 dus) aan hangen voor digitaal stereo-geluid?
    Ok, ik ga je zien; xbox-live stylee!

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    heeeeeeeeee martijntje

heeeeeee tijgert hahaha....hoe is het ouwe rukkert.
    je heb de x box site ook gevonden zie ik lol;).
    ik denk als je op je x box dashboard alles alleen op stereo instelt
    en de rest van de opties zoals dolby en dts uit heb,de box ook geen digitaal signaal meer codeert.
    hij zal waarschijnlijk alleen het stereo signaal via de gewone rgb scart naar je tv sturen.
    de enige digitale aansluiting die je terug vind aan je advanced scart is alleen met een optisch kabeltje te gebruiken.
    ik heb zelf nooit wat met minidisc gedaan maar het lijkt me wel dat de spelers (denk niet die draagbare) ook optische ingangen zullen hebben,het zijn immers ook digitale geluids dragers.
    ik weet bijna wel zeker dat als je het dolby (digitale) signaal wil benutten je toch alles op dolby en of dts zal moeten zetten,zoniet dan zal je via je tv (met tulpstekkertjes bij audio out) alleen een stereo signaal binnen krijgen wat uiteraard minder mooi is dan dolby.

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

18. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je hulp beuker(sr)

alleen ik ga wel even bij de mediamarkt kijken voor een setje.
    die sony set was bij een online store,daar ben ik niet zo'n voorstander van:D

hoopelijk kan ik die set daar ook krijgen (misschien nogwel goedkoper:D )

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    x box control

yo x box control....het kan ook gewoon prima gaan hoor via zon postorder bedrijf.
    me maatje ktlulu deed het ook via internet en alles onder rembours (betaling aan de deur en niet tevreden nemen ze het weer mee).
    geen gekloot met creditcards over het web dus,ben ikzelf ook niet zo gek op trouwens.
    bij hem scheelde het aanzienelijk,,,ongeveer 300 euro,en das een hoop moolah toch??

20. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    dat is wel een hoop ja,

maar je moet ook kijken hoe het zit met garantie..
    als iets kapot is en je moet het opsturen, dan kost dat nog wel wat met zo'n receiver.

daarbij als ze het bezorgen,

gelijk open maken om te kijken of alles erin zit.
    zo niet kennen ze het gelijk weer meenemen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina