1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    garantie

    garantie is nooit echt een probleem.
    als je een artikel van wat voor merk dan ook gekocht heb,zitten er altijd internationale garantie bewijsjes van het merk zelf bij.
    mocht je shit hebben met je spullen kan je gewoon naar een dealer die dat merk ook verkoopt.
    wat een dealer altijd doet als hij spullen binnen krijgt die defect zijn(als hij zelf geen technische dienst heeft) is de spullen gewoon doorsturen naar sony of pioneer ofzo,,,ligt aan het merk wat je gekocht heb natuurlijk.
    dus garantie problemen zal je niet krijgen.:)
     
  2. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff een vraagje:

    Kheb net mijn Canton(ees) movie 5-CX opgehangen enzo, maar heb nog geen speakerkabel :D . Moet elk speakerkabel even lang zijn, en wat voor kabel moet het zijn :confused:
     
  3. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Let wel op met spullen uit het buitenland. Over apparatuur die niet in Nederland gekocht is of die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn, kunnen ze erg moeilijk gaan doen wanneer je aanspraak wilt maken op garantie. Dat Europa nu 1 is hebben ze daar namelijk nog niet helemaal door. (Ik spreek hier uit ervaring.)

    Rembourszendingen uit het buitenland kosten 24 euro extra. Dat staat er nooit bij, maar dat is iets wat de PTT er achteraf aan kosten bijrekent om het geld over te maken.
     
  4. xbox-control

    xbox-control i'm a splintercell

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ga toch liever naar een winkel:D

    dan kan je het namelijk ook even goed bekijken in levende lijve

    want alleen van zo'n plaatje kan het achteraf ook vies tegenvallen natuurlijk.
    bijv: de boxen zijn kleiner dan je gedacht hebt.
    dan hang je al ,kan je ze weer terug sturen en ben je nog evenver.]:-
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    1. The size doesnt matter
    2. Je moet niet kijken, je moet luisteren.
     
  6. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Size DOES matter! Uit een melkpakboxje kun je gewoon niet het geluid halen wat je uit een grotere luidspreker kunt halen.

    Een paar cm verschil zal niet veel uitmaken, maar je bestelt ook geen boxen zonder de specifieke data te weten natuurlijk. Je bestelt zoiets niet van een "plaatje". En idd je moet je speakers echt gaan beluisteren, anders weet je nooit wat je krijgt. Al zijn ze nog zo duur, het kan zijn dat jij dat helemaal niet mooi vind klinken, dus altijd gaan luisteren!

    Sony maakt bijvoorbeeld hele mooie surroundset-speakertjes, alleen elke audiozaak zal ze je afraden, omdat er geen mooi geluid uit komt. Je kan dan beter voor een echt speakermerk gaan.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    zat er geen speaker kabel bij dat setje????
    als je kabels zo rond de 2 a 2,5 mm zijn is het voor een normale set dik genoeg.
    hebje een versterker die er 200 watts uitpompt of de lengte van de kabels komt boven de 10 meter neem dan dikkere.
    hoe dikker de kabel hoe minder de weerstand.
    dure speaker kabels zijn natuurlijk van een andere kwaliteit zowel in kern als issolatie materiaal maar voor normale omstandigheden heb je eigenlijk niks heel bijzonders nodig.
    gebruik wel echt speaker kabel en niet een of ander gek snoertje.;)
     
  8. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Over de lengte van de kabels:
    ivm met de weerstand zou ik zeggen dat je de kabels zo kort mogelijk moet maken. Eventueel een klein beetje speling voor het geval dat je de speaker iets wilt verplaatsen.
    Ze hoeven niet allemaal even lang te zijn.

    beuker(sr) evt. nog een andere theorie?
     
  9. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Ik denk dat je langste kabel tussen de 14 en 15 meter moet zijn (verste rear speaker). De versterker (Pioneer VSX-C300) is 30w continue per kanaal, dus echt dikke kabels zal ik niet nodig hebben. Ik ga morgen ff kijken bij de lokale audioboer.
     
  10. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel aan mij liggen hoor maar ik krijg die optische kabel niet in m'n advanced scart van microsoft gedrukt.

    Past echt niet. Heb een ODT connection cable. Hij is voor de PS2 maar de verkoper bij mediamarkt zij dat dat niet uitmaakte.

    Whats wrong??
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    gekkigheid

    size does not matter,,,lijkt wel weer of een nog een deel van godzilla uitkomt lol.
    ja en nee...............heel veel home cinema sets maken gebruik van satalietspeakers.
    iedereen kent ze wel want het zijn namelijk die kleintjes.
    5 ukkies en een sub.
    er zitten sets bij die heel netjes klinken maar net zoveel die het geluid van een natte scheet er nog niet eens normaal uit krijgen.
    eigenlijk is bose een van de eerste die met die malle kleine speakertjes op de markt kwam.
    waneer precies weet ik niet meer maar het zal wel een dikke 15 jaar geleden al zijn geweest.
    wat die kleine dingen tegenwoordig allemaal kunnen is best knap,vaak zijn ze al van alluminium gemaakt om zoveel mogenlijk trillingen te isoleren.
    als een speaker trilt raakt of verliest hij een deel van zijn rendament omdat zijn behuizing mee wilt gaan trillen.
    de conus (het speakertje zelf) is soms van de meest excotische materialen gemaakt,vroeger hadden ze alleen maar papier maar nu gebruiken ze shit uit de ruimtevaart zelfs.
    het gebruik van titanium en kevlar vind je dus al in een hoop speakers terug.
    de ene set klinkt gewoon anders dan de andere set,en dat geld ook voor ieder zijn oor.
    dit vind je mooi,,,,en dat klinkt zwaar uien :r
    de echte reden achter de kleine speaker is niet alleen dat tegenwoordig de techniek het toelaat om behoorlijke prestaties te verichten met een melkpakkie,maar ook gewoon de ruimte besparing en de looks.
    de echte beukers van home cinema versterkers maken dus geen gebruik van sataliet boxen.
    wil je echt extreem,de kalk van het plafond,scheuren in je muur,dakpannen eraf,dubbel glas aan puin,bas opkrullende vloerbedekking acties in je woonkamer zul je toch aan wat flinkere speakers en versterkers moeten denken met bakken,emmers,en teilen aan vermogen (helaas ook in de portomonaie)8) .
    gek he dat de meeste vrouwen hun hele woonkamer niet willen omturnen tot audio theater pur sang.
    ik moet met regelmaat hier thuis lullen als brugman als ik weer iets nieuws in me kop heb wat uiteraard geweldig gaat klinken (iets minder op de bankrekening) en een klein deel van de leefruimte op eist hahaha.
    de micro sets met sataliet boxies zijn dus erg vrouw vriendelijk en lopen dus ook als een trein tegenwoordig.
    elk merk tegen woordig jat wel het concept van iemand anders maar who cares???
    het belangrijkste is gewoon weer.......heb je iets moois gezien...kan je het betalen...klinkt het naar jou oren prima..........fuck dan iedereen en wees er blij mee.
    er zijn genoeg mensen (zoals ik lol) die oeverloos lang ergens over door kunnen lullen maar het gaat gewoon om jouw beslissing.:+
     
  12. xbox-control

    xbox-control i'm a splintercell

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ok mee eens alleen ik koop liever iets wat ik met eigen ogen zie,en dat niet alleen ....als je vragen hebt kan je je door iemand laten informeren.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kabeltje

    yo alex neem gewoon je scartkabel mee naar die media knurft.
    dan druk je dat ding onder ze neus met je optische kabel en laat je zien wat je bedoelt.
    je zal vast geen twee linker handen hebben dus laat de experts bij de media markt MWWWWUUHAHAHAHAHAHA wat zeg ik nou er maar eff naar kijken.
    sterkte ermee:+ .
     
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Wederom bedankt Beuker(sr).
    Alleen had ik de scart tegelijk met de optische kabel gekocht en duidelijk uitgelegd wat ik wou. Maar het past toch echt niet. Gelukkig had ik al een optische kabel online besteld bij Conrad. Kon alleen niet wachten dus kocht er nog een bij Mediamarkt.

    Dus please laat dit de juiste kabel zijn? :

    http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201042051023660262&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=40546&TK_PAR[MEDIUM]=

    ff paste in je browser, want hij pakt de (volledige) link niet.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2002
  15. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is er zo één.
    Ik had ook zo'n kabeltje gehaald hier bij de computerboer van merk SkyTronic (2,5 meter) en kostte 14,95 euro.
     
  16. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Broes. Ben blij dat het de juiste kabel is :) Ik hoop dat de postbode hem morgen komt brengen, kan ik eindelijk van start.;)
     
  17. dantm

    dantm DanTheMan

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: neeeeeeeeeeee

    ik heb gisteren ook die Dali 6006 gehaald..
    perfect geluid.
    de R1000 rear speakers had ik al.. en voor de center speaker wou ik niet de C1000 omdat die voor mijn niet genoeg 'full range' was.
    Dus heb een speaker van het merk 'Quadron' ofzo.. weet het niet meer uit m'n hoofd. Een bakbeest van een center speaker.. niet echt eentje die je op je tv legt:) maar goed.. hij staat dan ook achter het projectiescherm van m'n projector.. nou komt het geluid echt uit m'n beeld:)
     
  18. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er aan beide zijden een gewoon Toslink stekkertje zit moet het passen.

    Heb je de beschermhulsjes er al afgehaald?

    ODT of Toslink kabels zijn niet specifiek voor 1 apparaat. Het is gewoon een standaard kabel die voor digitale apparaten gebruikt wordt om optisch de data te verzenden. Er zijn wel kabels met aan 1 kant een 3,5 mm mini toslink stekkertje, die bij minidiscspelers wel gebruikt wordt.
    -------

    En ik blijf erbij dat zo'n melkpakkie, of nog kleiner meestal, gewoon niet heeft wat grotere speakers wel hebben. Om dat kleine formaat te bereiken moeten er concessies worden gedaan. Dat komt de audiokwaliteit niet ten goede. In de prijsklasse die in het budget van de meeste mensen past, moet je dus geen minispeakertjes kopen, want daar is het nog veel erger.
     
  19. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahhhhhh. Ik dacht dat dat een soort lampjes waren:D Had gelezen dat optische via lichtsignalen werkt dus het leek me logisch. Waarrom zetten ze dat dan ook niet op het doosje.
    Bedankt, het past nu prima. Je hebt me een afgang bespaart bij Mediamarkt}:] Nu maar hopen dat ik de scartkabel niet beschadigd heb, heb als een gek de stekker geprobeerd er in te drukken.}:]
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Die hulsjes zitten erop om het puntje glasvezelkabel te beschermen. Je kunt je voorstellen dat wanneer er daar precies een kras op zit dat er dan veel fout kan gaan. Bij de kabel die ik kocht stond het er ook niet op dat ze eraf moesten, maar op een of andere manier had ik het wel door, ik vond het ook vreemd.

    Ik neem aan dat de MS kabel wel van goede kwaliteit is en dat ie wel iets kan hebben. Als het nu gewoon werkt dan zal het nog wel heel zijn. Als het niet meer werkt, is het wel interessant om uit te zoeken wie zijn schuld het is. Ik zou zeggen van de fabrikant van de glasvezelkabel, er staat immers niet op de verpakking dat je de dopjes eraf moet halen. Als ze ze zo in Amerika verkopen dan zullen er doden en gewonden vallen en dan zullen er ongetwijfeld rechtzaken komen!

    Gelukkig dat je inderdaad niet met een onwijze attitude naar de Mediamarkt bent gegaan en dat je daar gigantisch voor lul staat omdat je de dopjes er niet af had gehaald! Phew! :) Maarja, voor hetzelfde geld weet die gast ook niet wat het is, en denkt hij dat het een dropveter is, en geeft hij je een andere om te proberen.. ;) :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina