HELAAS! (Balen!!!) Wat daar beschreven is gaat over de term "tulpstekker" dit is de benaming voor een bepaald soort stekkertje of plugje. Gewone ouderwetse stereo audio kabeltjes hebben tukpstekkertjes, maar ook digitale coax kabels hebben tulpstekkers. Een "digitale" coaxkabel is echter heel iets anders dan zo'n stereo kabeltje. Zo'n coaxkabel is namelijk van veel betere kwaliteit zodat er ook digitale signalen over gestuurd kunnen worden. Dit gaat echter electrisch en niet optisch. En dat is hier het verschil. Een optische kabel is iets anders, maar wel digitaal natuurlijk.
De Xbox Advanced Scart Cable heeft een optische uitgang, met licht dus, niet met stroom zoals coax dat gebruikt. Daarom moet je een optische kabel hebben, en helaas voor jou, een optiche ingang op je versterker!! Dus coax en optisch gebruik je voor hetzelfde doel, maar ze zijn niet onderling compatible.
Samsung heeft dus een hele grote fout gemaakt en ik zou ze daar op aan gaan spreken! Ik geloof dat jij degene was die het had besteld toch? Je bent nu al lekker verzendkosten aan het lappen, en hebt nog steeds niet wat je zoekt! Zoek even het telefoonnummer op bij Samsung.nl en ga daar flink klagen, misschien kunnen ze wat regelen, en anders weer ruilen. Je kunt bij Samsung leuk beginnen met het verhaal dat je de optische ingang niet kunt vinden, en of ze je daar mee kunnen helpen. Maak voor de zekerheid een print-out van die internetpagina, dat is namelijk je enige bewijs.
Ik vind het echt balen voor je! Succes!!
PS, check nog even goed of die optische ingang echt ontbreekt, anders sta je zo voor lul. Meestal zit er een klein vierkant dopje in die je er eerst uit moet halen, maar er kan ook een soort kantelklepje voor zitten.
Laatst bewerkt: 12 jun 2002