1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    alexie

    yo alex...vergeet niet als je alles straks heb aangesloten om in je x box dashboard in de audio setup alles ook goed te zetten.
    zet alles zoals dolby digital en dts maar gewoon op aan.
    je wist het denk ik wel maar toch eff nog een tip van de beuk meneer..........veel plezier.:)
     
  2. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Who cool dude!! :D

    Heb je ook de special edition van Hobo Hifi, of heb je de gewone 6006? Echt fantastisch geluid komt er uit deze speakers man.... ben er echt super blij mee :9 Beetje jammer dat ik m'n R1000 speakers niet echt ideaal op kan hangen, maar dat komt strax wel eens een keer als ik een eigen huis heb. Ik heb die C1000 gekocht in een complete set die ze bij de Hobo verkochten.

    [edit]
    Voor mensen die eventueel geinteresseerd zijn in speakers van Dali ff een tip: op dit moment is er bij de Vogelzang in Eindhoven een uitverkoop, waarbij o.a. de Dali 8000 (169 euro) en de Dali 500 (149) euro te koop zijn... Verder nog een heleboel ander mooi spul. Als je in de buurt woont zou ik zeker ff gaan kijken, want ik ben nu toch ook al een paar keer binnen gelopen en iedere keer heb ik toch de neiging om een subwoofer mee te nemen, maar ik kan me tot nu toe nog inhouden ;)
    [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2002
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    rel subs

    yo maki....als je gaat kijken voor een sub kijk dan voor een rel.
    komt uit engeland en die gasten maken alleen maar subs.beter dan dit heb je ze niet.
    prijzen beginnen rond de 1500 piek voor een rel quake.
    je heb ze groot je heb ze klein maar allemaal ziijn het rammers eerste klas.
    :+ :+ :+ :+
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  5. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alles aangesloten en het (canton 5-cx) klinkt echt heel mooi vind ik! Alleen bij PGR in het voorstukje van het logo van MS en Bizarre creations (de muziek van de chem.bros) klinkt echt een beetje "plopperig", dus niet echt een diepe bas. Is dat bij iedereen zo :confused:
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    sub

    nee ik heb er geen last van.
    ik neem aan dat je er ook een subwoofer bij heb.
    wat ik denk is dat je je sub niet goed heb afgeregeld.
    bij de meeste subs zitten er op de achterkant een aantal instelmogenlijkheden.
    je kan het volume vaak hiermee regelen maar ook de frequentie instellen.
    het is eigenlijk net als een soort crossover filter wat je dan gebruikt.
    je bepaald dan in welk frequentie gebied je de sub actief wilt hebben zodat hij daarin zijn werk doet en alle andere frequenties links laat liggen.
    dus probeer wat met je sub te rommelen.
    als ik weer iets nieuws heb ben ik altijd een middagje bezig om alles lekker af te regelen zodat alles klinkt zoals het klinken moet.
    dus neem er eff de tijd voor want het is zeker de moeite waard.
    het zou zonde zijn als je je dure spullen niet tot zijn recht laat komen toch???:+ .
     
  7. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt beuker(sr). Het is idd een actieve sub.
    Nou, "plopperig" is misschien het verkeerde woord. Maar bij PGR krijg ik er met de begintune niet echt een diepe bas uit, maar zou dat dan in de hoge frequenties zitten? Lijkt mij een diepe bas, dus zou je altijd moeten horen :confused:
    Bij andere spellen/sound e.d. hoor ik wel vette bas, dus is volgens mij een rare frequentie van die tune. Naja, ik ga vanavond nog even prutsen :cool:
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2002
  8. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou 1tje lijkt me voldoende om mee te beginnen ;)

    Misschien dat ik deze zomer maar eens wat geld over moet houden zodat ik pa & ma nog eens extra kan laten shaken met een woofer erbij 8)

     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2002
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    spikes

    lol klopt wel een beetje wat er in geschreven staat over de rel.
    ik heb hem ook op de spikes staan die er bij worden geleverd.
    hij staat helemaal vast in me planken vloer hier.
    het klinkt niet alleen beter maar zonder die spikes rent me sub gewoon weg.
    bij vette explosies of andere dikke klappen gaat hij gewoon aan de wandel zo tekeer gaat dat ding.:+
     
  10. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb het weer voor elkaar gekregen om weer een set aan te schaffen zonder optische ingang :mad: Dit keer niet mijn eigen fout maar van de site van Samsung. Op de site staat bij spec:

    Aansluitingen achteraan
    • Video in/uit
    • S-video
    • Subwoofer uit
    • AUX in (cinch)
    • Optisch in
    • Scart

    http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15wUUi-P5-0



    Maar nou kwam ik wel deze post tegen:

    De Samsung set heeft wel een Coaxial ingang. Kan ik een Coax kabel kopen en op die manier m'n xbox koppelen?? Of zit er nix anders op en moet ik wederom de set terugsturen en weeeeer een andere kopen :'-(
     
  11. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    HELAAS! (Balen!!!) Wat daar beschreven is gaat over de term "tulpstekker" dit is de benaming voor een bepaald soort stekkertje of plugje. Gewone ouderwetse stereo audio kabeltjes hebben tukpstekkertjes, maar ook digitale coax kabels hebben tulpstekkers. Een "digitale" coaxkabel is echter heel iets anders dan zo'n stereo kabeltje. Zo'n coaxkabel is namelijk van veel betere kwaliteit zodat er ook digitale signalen over gestuurd kunnen worden. Dit gaat echter electrisch en niet optisch. En dat is hier het verschil. Een optische kabel is iets anders, maar wel digitaal natuurlijk.
    De Xbox Advanced Scart Cable heeft een optische uitgang, met licht dus, niet met stroom zoals coax dat gebruikt. Daarom moet je een optische kabel hebben, en helaas voor jou, een optiche ingang op je versterker!! Dus coax en optisch gebruik je voor hetzelfde doel, maar ze zijn niet onderling compatible.

    Samsung heeft dus een hele grote fout gemaakt en ik zou ze daar op aan gaan spreken! Ik geloof dat jij degene was die het had besteld toch? Je bent nu al lekker verzendkosten aan het lappen, en hebt nog steeds niet wat je zoekt! Zoek even het telefoonnummer op bij Samsung.nl en ga daar flink klagen, misschien kunnen ze wat regelen, en anders weer ruilen. Je kunt bij Samsung leuk beginnen met het verhaal dat je de optische ingang niet kunt vinden, en of ze je daar mee kunnen helpen. Maak voor de zekerheid een print-out van die internetpagina, dat is namelijk je enige bewijs.

    Ik vind het echt balen voor je! Succes!!

    PS, check nog even goed of die optische ingang echt ontbreekt, anders sta je zo voor lul. Meestal zit er een klein vierkant dopje in die je er eerst uit moet halen, maar er kan ook een soort kantelklepje voor zitten.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2002
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    klote

    nou alex het ziet er naar uit dat jij hier officieel voor de pechprijs gaat.:'-(
    er word inderdaad gezegd op die samsung site dat er een optische ingang op zit.
    je heb dan wel een coax ingang erop zitten zeg je,maar het vervelende van dit alles nu is dat de advanced scart van mickeysoft alleen werkt met een optisch kabeltje.
    je weet er alles van nu want ik heb ook begrepen dat jij datzelfde optische kabeltje met een waterpomptang erin wilde knijpen.
    ruilen dus dat ding.
    wat wel in jouw voordeel gaat werken is dat die site vermeld dat er wel een optische ingang op zit.
    mochten ze (daar waar je hem gekocht heb) moeilijk gaan doen leg je ze dit probleem voor en kunnen ze er niet zo makkelijk om heen.
     
  13. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Samsung gebeld en verteld dat er geen optische ingang opzit. Ze zouden het gaan uitzoeken en me terugbellen. Maar je, weet hoe dat gaat.....

    Ik heb een jpg'tje geupload met de achterzijde van de set uit de gebruiksaanwijzing:

    http://www.cmis.nl/Samsung.jpg (voordat ik weer wat over het hoofd zie) ff vergroten als het moeilijk leesbaar is.

    Ik zie nix, en in de gebruiksaanwijzing wordt geen woord gerept over optische aansluitingen.

    Anyway ik ben het wachten zat. Dus ik ga vandaag naar de Expert (de winkel expert), zit het dichts bij mij in de buurt en koop weer een nieuwe. Ik zit nu met 2 grote dozen thuis die ik weer moet terug sturen dus bestel niet meer via het internet.

    Dus ik heb weer advies nodig. Ik zie op de site van Expert 3 systemen staan. http://www.expert.nl/aanbieding_frame.asp Een jvc, Panosonic en een Pioneer. Bedrag maakt niet uit, als ik vandaag maar een audioset aan m'n xbox heb hangen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2002
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Net ff op de engelse site gekeken. En daar staat het wel juist aangegeven. Geen optische ingang:

    Dolby Digital Decoder
    · Dolby Prologic Decoder
    · DTS Decoder
    · DVD, VCD, CD, MP3 Disc, CD-R, CD-R/W Playback
    · Digital Tuning System
    · AM, FM/30 Preset Memory
    · Total System Power (RMS) : 210W (THD 10%)
    · Front: 30W/CH, Center: 30W, Rear: 30W/ CH
    · Sub Woofer: 60W
    · Video Output
    · S-Video Output
    · Front/ Center/ Rear Output to speaker
    · Sub Woofer Output

    http://www.samsungelectronics.com/mea/english/audio_ht-dl100.htm
     
  15. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik het plaatje van die Samsung zo bekijk, heeft ie niet eens RGB ondersteuning?! Alleen maar S-video of "normaal".

    Koop niet TE snel een setje bij Expert, want anders kan je weer terug! Denk er toch even goed over na en laat je goed informeren. Maar dat kunnen ze bij Expert geloof ik wel.

    Wat betreft die drie sets zou ik niet zo kunnen zeggen welke de beste keuze zou zijn. Je weet nu in ieder geval wel welke dingen er op moeten zitten. Kijk naar het design als je dat belangrijk vindt, de speakers (vermogen) en ga ze zeker even luisteren.

    Zo'n alles in 1 set heeft meestal erg weing aansluitingen, let daar dus wel op, en vooral die optische ingang! Verder kunnen een regiovrije of macrovision-vrije DVD speler ook van belang zijn voor jou. (Macrovision is een beveiliging tegen kopieren van in dit geval DVD naar videoband). Het afspelen van CDR en CDRW met (super-) video-cd of mp3 is soms ook wel leuk.

    Die JVC heeft een mooi blauw lampje... Die panasonic set met pianolak afgewerkte onderdelen moet je wel aanspreken, mij lijkt dat niet zo mooi. Die pioneer ultraplatte vind ik een beetje eng, meestal is ultra klein of ultra plat niet echt een verbetering. Die Samsung zal wel de verkeerde versie zijn en ide sony heeft geen speakers erbij. Dat is zo'n beetje alles wat je van de expert site kunt lezen.
    Misschien heb je genoeg geduld om ook even bv een MediaMarkt te bezoeken of Correct in Rotterdam als dat niet te ver weg is. Ik zou zeker meerdere winkels bezoeken. Je hebt nu al genoeg pech gehad, maar probeer je te beheersen. Misschien is dit juist een goede motivatie om juist nu even geduld te hebben en alles rustig uit te zoeken. Ik hoop dat je een leuk setje tegenkomt! Succes! We leven met je mee!
     
  16. dantm

    dantm DanTheMan

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: spikes

    de kerel in de audio zaak waar ik m'n dali's en m'n versterker gekocht heb zij dat spikes niet op een houten vloer moeten.. beton is het best.. gewoon een vlink beton blok of een goede stoeptegel..
    hout geeft teveel mee wat er dus voor zorgt dat je vermogensverlies hebt.. als spikes op beton staan heb je het strakste geluid...
    aan de andere kant.. het is altijd wel leuk als de vloer meevibreerd met een flinke explosie:)
     
  17. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedenk me opeens dat ik mischien helemaal m'n geld niet kan terugkrijgen. Ik heb die Samsung set onder rembours besteld bij diga4u.nl. Mischien kan ik dan alleen ruilen, zie zo snel nix in de FAQ of Voorwaarden staan over dat ik m'n geld terug krijg.

    Maarja, mocht ik alleen maar kunnen ruilen dat kunnen die paar dagen wachten er ook nog wel bij. Ze hebben wel wat meer keus dat de site van Expert.
    http://www.diga4u.nl/pages/produkten.php?prodcode=072

    Die jvc set(s) lijken me wel wat
    Qp-111 en de 112. De 111 staat bovenaan bij de kieskeurig.nl top10 cinema sets.

    Ik speel m'n films altijd via m'n dvd-speler van m'n pc af. Pc is weer gelinkt naar m'n TV. Ik heb ook een dvd-recorder, dus ik kan films op dvd zetten, al is dat me nog nooit gelukt met de avi movies die je van kazaa plukt :)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    power genoeg

    hij staat juist in me vloer vanwege de trillingen.
    er zit power genoeg in om de hele woonkamer te doen sidderen.
    en eigenlijk het belangrijkste............................eehhh me vriendin wurgt me als ik stoeptegels in me woonkamer ga leggen haha.8)
     
  19. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zet de punten van die spikes toch niet recht in de vloer?! Er zitten toch een soort voetjes bij?

    Het idee van spikes is dat je het contactoppervlak van de box met de ondergrond zo klein mogelijk maakt. Doordat je met die spikes maar een contactoppervlak hebt van een paar vierkante millimeter is de druk daar erg hoog. Het hele gewicht van de box moet namelijk door alleen die vier kleine puntjes gedragen worden. Door die hoge druk kunnen trillingen moeilijker doorgegeven worden, zodat de vloer niet zo meetrilt. Dit zal de audiokwaliteit ten goede komen.

    (edit)

    Overigens, als je aankopen doet via internet heb je bepaalde rechten. Volgens mij mag je binnen 7 dagen alles wat je via internet hebt gekocht terugsturen en krijg je je geld terug. De verzendkosten natuurlijk niet. Wanneer er op de site een langere periode genoemd wordt is dat geldend, wanneer er niets genoemd wordt dan geldt die periode van 7 dagen.

    Quote:
    "Wet `Kopen op afstand'
    Deze wet bestaat sinds februari 2001 en verplicht de leverancier om de consument informatie te verstrekken over bijvoorbeeld zijn identiteit, de kenmerken van een product, de prijs, aankoopvoorwaarden, de wijze van betaling en levering, leveringskosten etc.. Dit kan bijvoorbeeld schriftelijk of per e-mail gebeuren, maar de informatie moet uiterlijk bij de levering worden verstrekt. De wet biedt de consument tevens bedenktijd van ten minste 7 dagen en het recht om binnen die tijd de aankoop ongedaan te maken, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. Ook biedt de wet bescherming tegen eisen van betalingen voor niet bestelde of geleverde zaken en bevat de wet een bepaling tegen betalingsverplichtingen in het geval dat er met uw betaalkaart gefraudeerd is. Voor meer informatie kunt u gaan naar: www.minjust.nl/A_beleid/fact/e-commerce.htm"
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2002
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    klopt

    klopt.....er zitten ook voetjes bij,maar als ik die erin schroef en heb ik heb een stevig filmpie op staan op volumestandje earthquake dan heb ik met 2 minuten me subwoofer op schoot liggen.
    ook al weegt me sub een kleine 20 kilo,hij gaat bij een hoog volume een eigen leven leiden.
    omdat deze sub van formaat erg klein is maar de prestaties weer enorm gaat de speaker vreselijk tekeer.
    bij dikke klappen komt de conus centimeters naar buiten zwaaien,als je het ziet lach je je echt kapot lol.
    het is zo net ofdat hij van een soort gelei is gemaakt,maar als je de speaker aanraakt is het knoerthard.
    spikes gebruik je normaal om je geluid zo schoon mogenlijk over te brengen.
    in mijn geval worden ze meer benut om de zooi op ze plek te houden en een leuke bijkomst hiervan zijn de vette trillingen die direct in de planken worden doorgepompt.
    oja............ik heb een hele vriendelijke buurman onder me wonen.}:]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina