1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbox-control

    xbox-control i'm a splintercell

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan je zien of het satelietspeakers zijn of gewoone speakers?:confused:
     
  2. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    satteliet = draadloos :+
     
  3. xbox-control

    xbox-control i'm a splintercell

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    dan heeft die gast het niet goed uitgelegt over de telefoon......hij zei dat er wel degelijk draden aan zitten:confused:
     
  4. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag een leuke dobly digital setje gekocht bij media markt in A'dam. 3 uur voor onderweg geweest (in woon in gehucht).
    Kom ik thuis (toen nog vrolijk), setje uitpakken. hmm geen handleiding nou ja geen ramp. heb ik alles staan moet alleen nog mijn receiver nog van stroom voorzien.Moet ik ee draadje hebben van mijn woofer naar receiver( dc kabel) ZIT IE ER NIET BIJ ^&#%^$&%#^*#%% =( =( =( kan ik morgen ochtend weer 3 uur in de trein zitten voor 1 fokkin kabeltje grrrrr
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    eeeeeehhhhh..draadloos.........
    er zijn bijzonder weinig systemen die gebruik maken van speakers zonder bekabeling.
    gebruik je geen kabels dan zou dit betekenen dat alle speakers hun eigen voeding en vermogens versterker zouden hebben en dan ook nog de technologie aan boord om de signalen te onvangen die dan worden verstuurd door de receiver..decoder..whatever.
    satalietspeakers zijn gewoon die kleine boxies van welk merk dan ook die je meestal gebruikt voor je surround kanalen.
    er zitten wel degelijk merken tussen die je van draadloze speakers kunnen voorzien,maar het is eigenlijk een van de slechtste oplossingen die ik me maar kan voorstellen........al was het alleen maar om de prijs.:confused:
     
  6. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan beuker(sr) of Bouncemeister :D

    Misschien een beetje OT, maar mijn pas gekochte Pioneer VSX-C300 receiver blijft als hij op de STANDBY stand staat gewoon heel warm (aan de linksachterkant). Oftewel hij koelt niet af ofzo. Is dit normaal dattie in de standby stand gewoon goed warm blijft :confused:

    Alvast bedankt voor de reactie!
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    relais

    wat is warm??????????????
    is ie een beetje warm...of kan je er een ei op bakken???.
    de meeste versterkers maken intern gebruik van een relais.
    dat is dat ding wat je hoort klikken als je hem aanzet en ook meestal als je hem weer uitzet.
    dat relais zorgt er ook voor dat in de stand by stand niet alle onderdelen onder spanning blijven staan.
    de spoelen die in je versterker zitten blijven op deze manier stroomloos.
    maar wat in jou versterker nou de hitte veroorzaakt:confused: .
    het is mischien alleen maar het voedings element of de transformator.
    als jij denkt dat hij erg heet word en het niet vertrouwd zou ik toch eens met de audioboer gaan praten.
    ik heb er hier nooit last van van overmatige warmte.
    hou het gewoon eff in de gaten.
     
  8. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, toen ik vanmiddag thuis kwam was hij warm (behoorlijk warm, bijna heet dus). Vanavond had ik de opstelling van het geheel weer veranderd vanwege de warmte. Nu staat hij ruim een anderhalf uur standby en hij is nu *niet* warm meer en alles doet het gewoon nog.
    Nouja, ik begrijp het niet, ik kijk(voel) morgenochtend of middag wel weer even...
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2002
  9. jprommen

    jprommen Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was eigenlijk van plan de Sony SA VE 705 (Pascal speakertjes)

    Op Miep Kniep

    Daar zijn ze € 645. Nu ben ik echter na deze thread aan het twijfelen over normale formaat speakers. Kan ik voor dit geld wel een betere set krijgen dan? want ik wil eigenlijk niet meer uitgeven.

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2002
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    speakers

    het is erg moeilijk om ....grote speakers te vergelijken met kleine.
    de pascal serie van sony is zeker geen klote set maar dat soort speaker systemen moet je vergelijken met sets die een soortgelijk pakket op de markt brengen.
    je vergelijkt toch ook niet een lada met een porsche.
    het kan wel,maar de test word dan een giller8) .
     
  11. schrambal

    schrambal Wat ben ik lelijk

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik (omdat dat enigszinds binnen mijn budget ligt) voor de soundblaster Extigy en Creative inspire 5.1. 5300 ga (na deze draad gelezen te hebben)
    Of is er in die prijsklasse een beter alternatief.
    En zijn er ook 'steunen' de koop op de boxjes van die set 'omhoog te krijgen'?
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    weet nie???

    ik heb nooit wat met pc speakersets gedaan.
    ik weet dus niet eens of er op die creative sets wel een optische aansluiting zit.
    ik heb ze wel eens beluisterd,bij media markt hebben ze er een aantal staan die te bedienen zijn.
    het is denk ik een van de goedkoopste oplossingen (mocht het goed werken met een x box) maar verwacht niet dat je uit je stoel word geblazen.
    voor een kwartje op de eerste rij kan niet :{ .
    steunen zijn er denk ik wel voor te krijgen van welk merk dan ook.
    ik liep een tijd geleden door de ikea en zelfs daar hadden ze speakersteunen staan met de naam tjobbegroll naast het bijzet tafeltje flubbestrum.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2002
  13. macksplack

    macksplack Guest

    de creative 3500 set is de oedkoopste oplossing en klinken nog goed ook kost ronde de 250E zit optische kabel bij en standaards voor je achter boxen 8)
     
  14. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan beuker(sr) of Bouncemeister

    Eindelijk is het gelukt. Ik heb de JVC QP-111AL bij Mediamarkt gekocht. tv, xbox, gamecube, PC, PS2, dvd aangesloten en alles werkt! De Samsung set ik maar aan m'n moeder gegeven, alles bijelkaar ben 3x zoveel kwijt als ik gepland had maar alles werkt tenminste.

    Nu heb ik nog 2 vragen. Bij de xbox, moet ik ook in het menu DTS aanzetten? Of alleen dolby digital.
    Verder doen alle boxen het bij de dvd, tv, gamecube, PC en ps2 maar bij de xbox doet de centerspeaker het niet. Wat doe ik fout. Dolby digital lampje gaat wel branden.
     
  15. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    zag vandaag advertentie van mycom

    creative playwork dtt3500 voor 189,-

    niet duur:9
     
  16. schrambal

    schrambal Wat ben ik lelijk

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL!!!! 8) 8) 8)
     
  17. AmpH

    AmpH PC gamer gone Mad

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0

    Er is vast wel een goedkoper alternatief maar het voordeel van deze combinatie is dat je op de Extigy van alles kan aansluiten en dus ook, mocht je later over wat meer geld beschikken, een betere speakerset.
    Ik ben in het bezit van een Exitgy en de 5300 en ben er zeer tevreden mee. Verwacht inderdaad niet dat je de hele kamer kan laten trillen maar ik woon een hoog en heb een houte vloer en die voel ik toch af en toe ;)
     
  18. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het al gevonden. Het verschilt per game. Bij Halo, PGR an Rally challenge werkt de Center speaker niet. Bij Knockout kings weer wel (zonder dat ik instellingen wijzig). Maar ik heb nog niet al m'n games getest. Blijf het een beetje vreemd vinden.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    top man dat alles nu naar je zin is.
    het kost wat maar...........lol dan heb je ook wat lol.
    eeeeeeeeeeeeh je center doos doet het niet.
    heb je hier altijd last van of alleen maar met halo??????????????
    bij halo is het center kanaal......hoe zal ik het zeggen..............GEWOON KUT...ja das het juiste woord.
    ligt eerder aan het spel wat je gebruikt alex en niet aan je spullen.
    als je center speaker gewoon werkt met dvd's enzo heb je hem prima aangesloten.
    zet dolby digital (geen surround) en dts maar gewoon op aan.
    ben blij dat je er uit bent gekomen.
     
  20. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    He Beuker(sr),

    Ik heb nog niet al m'n games getest, maar de center doet het wel bij Knock out kings en Spiderman. Jammergenoeg bij Halo, PGR en rally challenge weer niet. Ook jammer vind ik dat de muziek bij Halo overheerst (sommige levels dan) daardoor hoor je het schieten minder.

    Knock out Kings werkt de set trouwens echt super. De slagenwisselingen en het commentaar uit de center, uit de rest van boxen het joelende publiek. Super realistisch :9

    Heb ik nog een vraagje. Ik heb de dvdspeler via een optische coaxkabel verbonden met de reciever. In de gebruiksaanwijzing stond dat ik tevens de scart moest gebruiken om digitaal geluid te krijgen. Allebij dus, optisch en scart.

    De bijgeleverde scart gebruik ik echter om m'n tv te verbinden. Ik gebruik nu dus alleen die optische kabel om de reciever en de dvdspeler te verbinden maar alles werkt gewoon! Dolby digital gaat branden als ik dvd's afspeel en het geluid is perfect. Ik kan natuurlijk nog ff een extra scart halen maar als het niet nodig is hoeft dat natuurlijk niet. Beter voor de zekerheid toch doen of niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina