1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Re: relais

Vandaag heb ik hem 1 a 2 uur aan gehad. Na drie uur in de standbystand hebben gestaan heb ik weer eens gevoeld, en ja hoor, het apparaat nog steeds heet. Ik ga hem morgen ruilen (=1 week oud).

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij echt heet is zou ik er zeker even mee terug gaan want dat kan de bedoeling gewoon niet zijn.

Wat ik trouwens tot nu toe nog gemist heb in dit topic (maar heb niet alles gelezen) is het woord decibel meter. Als je denkt dat je er bent als je een reciever en wat boxen hebt neer gegooid dan heb je het mis er moet nog wel degelijk wat afgesteld gaan worden.

Dus beukers sinds dit min of meer jouw thread is zou ik zeggen breid je verhaaltje nog wat verder uit.

3. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
    De centre box wordt voornamelijk gebruikt voor stemmen in films, verw8 dus niet dat je ontploffingen erdoor zult horen.
    Bij halo wordt die centre ook alleen gebruikt voor cortana's stem en die van de master chief..
    Bij amped wordt ie alleen gebruikt voor de pro's bijv die tegen je praten etc...

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb een compleet nieuw setje gehad, maar ook deze blijft goed warm in de standby stand, hij koelt gewoon niet af. Ik ga maandag wel ff Pioneer bellen want als ik terug ga naar de winkel krijg ik misschien WEER zo'n verrot ding :mad:

EDIT:
    Heb nu een derde exemplaar en deze werkt tot nu toe goed (koelt heerlijk af, en dat in deze hitte)

Laatst bewerkt: 17 jun 2002
  5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu dus mijn derde exemplaar gehaald !
    Vanavond ff testen oftie nu wel goed werkt.

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    laat wel duidelijk zijn dat deze topic bedoelt is voor mensen met een normaal budget.
    ik zelf heb hier in huis alleen aan audio voor een kleine 30000 gulden in me woonkamer staan (overigens niet stoer bedoeld ofzo ,,,zeg het er maar meteen bij) en ikzelf heb nog nooit een db meter gebruikt.
    klinkt het naar mijn oren niet mooi dan regel ik het weer anders af.
    vind iemand anders het niet mooi klinken dan geef je hem een glaasje limonade en wens je hem een prettige avond.
    db meters zijn leuk bedoelt maar om alles in te stellen naar het ideaalbeeld van iemand anders (de meneer die de db meter heeft geconfigureerd) gaat mij eff te ver.
    als ik in een huis het licht aan doe meet ik ook niet met een lume meter of de lichtsterkte wel goed is om daarna te kijken op de barometer of de luchtvochtigheid niet wat omlaag moet,dan op me seismograaf of me sub niet te veel beukt zodat me buurmeneer zijn plafond weer moet witten om vervolgens op me cardiograaf me hartslag te meten.8)
    het merendeel van de boys and girls hier geeft gemiddeld een kleine 1000 euro uit aan hun spullen........zullen we de db meter dan maar achterwege laten:confused:

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    welnee joh,,,,een scart gewoon naar je telefee lol is voldoende:+

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ontzettend jammer dat je het een beetje naar het belachelijke trekt, juist van iemand die kennelijk zo met audio bezig is verwacht je niet zo'n antwoord. Hoe goed je oortjes ook mogen zijn je boxen ermee afstellen is aardig maar lukt je echt niet voor de volle 100%. Als ik 30000 piek aan apparatuur uitgeef of welk bedrag dan ook want inderdaad de meeste mensen hier zullen dat er bij lange niet aan uit gevem dan zou ik toch wel degelijk alles eruit willen persen dat erin zit. Een db-meter koopt voor een klein bedrag en zal je geluid zeker ten goede komen, desnoods leen je er eentje van een vriend kennis, wedden dat het een stuk beter klinkt. Je apparatuur goed afstellen is gewoon verschrikkelijk belangrijk met veel geluid uitgeven aan je apparatuur ben je er niet. Wat is 80 piek op een budget van 30000, of zelf 1000 piek.

Het is juist de uitdaging om je set toch zo goed mogelijk te laten klink en? W'rom zou het niet nuttig zijn voor mensen hier? Ze kopen toch ook een rgb kabel bij hun console? W'rom omdat ze het beste beeld willen? W'rom denk je dat iedereen nu bezig is met surround sound, dolby digital, recievers? Juist omdat ze het beste uit hun systeem willen halen.

Dus je krijgt nogmaals de mogelijkheid om een serieus onderwerp serieus op te pakken.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    dankjewel

dankjewel voor je genereusheid,ben blij dat er mensen zijn die je een tweede kans geven sterker nog ik word er helemaal warm van van binnen.
    als je dit als een soort aanval op je persoonlijke kennis ervaart zit je ernaast (je bent toch immers niet het zwarte schaapje hier)
    comentaar van welk soort dan ook is altijd welkom en ik val niemand ergens op aan.
    kijk ook eens naar jezelf voordat je meteen in de pen duikt en wees niet meteen in de edele schapendelen getast:p .
    ik heb met veel smaak je website bekeken en je stulpje in cheesy alkmaar bewonderd.
    zo is ook je hifi afdeling ten toon gesteld waar in geuren en kleuren de specs me om de oren vliegen.......8).
    de strijkplankopstelling must be a killer denk ik dan maar.
    nee hoor ziet er prachtig uit allemaal en ik geloof je als je me verteld dat het verre van schaapachtig klinkt.
    ben ook benieuwd overigens hoe je tv sub de boel aan het leven krijgt,je wilt immers ook het beste uit je spullen halen toch????
    geld overigens ook voor mij hoor,ik weet dat er absoluut betere oplossingen zijn voor backsurround speakers dan een acoustimas 5 setje,maar ja ik woon in een kartonnen doos.
    dus witte plakkerige vriend van me(tipex) leef je uit met je hobby net als ik en wees niet bevreesd voor enig comentaar uit een amsterdamse hoek(waar had je je lichtnet filter ook alweer tussen zitten?? of zijn er nooit pieken in het net van alkmaar??)
    dus vanuit zeer warm amsterdam doe ik je de groeten en hopende dat we allemaal schaapjestellende tot rust kunnen komen tot in een diepe...diepe...slaap.

ps:de limonade staat altijd hier voor je klaar :+ .

10. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    Re: dankjewel

LOL!

wat betreft een db meter..
    ik denk dat audio en video een kwestie van persoonlijke smaak is.. de een geeft er tonnen aan uit .. de ander amper een paar eurootjes.. de een vind het ene geweldig klinken.. de andere (audiofiel) zweert bij een installatie van tonnen.. waarvan jan modaal absoluut niet hoort dat het beter klinkt dan een audiosonic setje.
    zolang een ieder er zelf maar tevreden mee is dan maakt het niet uit wat je wel en niet gebruikt vind ik..
    ik ben zelf geen audiofiel.. maar heb toch meer in huis staan dan de gemiddelde luisteraar.. maar voor het merendeel allemaal middenklasse spul.. dus het tikt wel aan in de eurootjes.. maar ik hoef nog geen fiat panda te gaan rijden:)..
    voor mij is dat een geweldig geluid.. en ik denk niet dat een kabeltje van wat meer eurootjes of een db meter voor mij enig verschil maakt...
    dus ik zie niet speciaal de noodzaak.. aan de andere kant.. mocht je het verschil wel horen.. koop er dan een en wees er blij mee:)
    zolang we er maar geen ruzie over maken:)

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: dankjewel

u heeft het begrepen.....:9

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: dankjewel

Aan je reactie te zien voel je je kennelijk zelf in je edele delen getast want anders had je die verschrikkelijk goeie grappen natuurlijk niet lopen maken. Vreemde reactie van iemand die best tegen commentaar kan, doel van je thread is toch de kennis van de mensen op dit forum wat op te krikken en niet om ze belachelijk te maken.

Ik hoopte daar een bijdrage aan te kunnen leveren maar het is zeker eng als je niet de enigste bent die iets van audio af weet. Weet je wat dan maken we die ander gewoon belachelijk en dan heb ik de lachers op mijn hand. Als dat jouw manier van reageren is, fine by me, maar je haalt de geloofwaardigheid van je eigen postings naar beneden.

Het is niet de bedoeling dat iedereen strax met lichtnet filters zijn xbox aansluit, dat soort zaken gaan mij ook te ver, ik kan daar ook niets zinnings over zeggen omdat ik te weinig weet van de techniek maar ik zal iemand daarom niet belachelijk maken.

Een DB meter komt kennelijk nogal lachwekkend over, maar je laat je auto toch ook uitbalanceren? W'rom? Omdat dat een betere wegligging, rij gedrag tot gevolg heeft. Een DB meter doet precies dat, je meet op de plek waar jij zit te gamen, dvd te kijken, of what ever, het aantal DB's dat uit je speakers komt. De bedoeling is dat op de plek waar je zit het aantal DB's uit elk van je speakers op het zelfde nivo zit met als gevolg een homogener geluid. Iedereen die het graag een keertje wil uitproberen en in de buurt van Alkmaar woont stuurt me maar een private message.

Niemand hoeft dit te doen natuurlijk en als je denkt mijn set klinkt prima zo, doe het dan vooral niet. Denk je er valt misschien nog wel meer uit me set te persen, probeer het dan gewoon eens uit, kwaad kan het niet.

Tot slot nog een klein vraagje aan dantm, wat is de reden dat je wilt gaan projecteren en w'rom heb je je muren met donkere stof bekleed? Ik kan me indenken dat dat is omdat dat jouw game, film beleving vergroot.

P.S. Ook hier staat de limonade lekker koud

13. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0

projecteren is omdat ik het schermpje van mijn breedbeeld te klein vond in verhouding tot de kamer, en ik altijd al een projector wou hebben idd om mijn film beleving te vergroten.

Wat betreft de donkere stof, dit zijn gewoon velourse gordijnen in een donker rode kleur (kan even niet op de juiste bekende naam voor deze kleur komen). Dit is ten eerste om lichtreflectie te verminderen (een donkere kamer te creeeren) en ten tweede om geluidsreflectie te verminderen zodat het surround sound effect door de boxen word gecreeerd en niet door echoes. Het verschil met en zonder die gordijnen is dramatisch. Nu is het geluid zeer gecontroleerd en direct, zonder de gordijnen was het film kijken in de douche:)

let wel.. dit is een aparte kamer.. en niet mijn woonkamer:) de meeste mensen zullen hun woonkamer zo nooit "toetakelen"

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: dankjewel

Dat vermoede ik natuurlijk al dat dat je beweegredenen waren om het te doen. Als je dat soort dingen doet heb je er heel wat voor over (ook al is in het in een aparte ruimte) om je beleving optimaal te maken en daar heb ik alleen maar bewondering voor.

Dan is het handig om te weten dat je die beleving nog kunt verbeteren, al is het maar 1%, alle beetjes helpen. Je kunt het natuurlijk altijd in het extreme trekken, ik herinner met nog een hele leuke thread op een ander forum, dat ging over wat voor weving van je gordijnen je het beste kon nemen, dat was natuurlijk complete bull sh*t maar wel erg grappig. Der zijn gewoon leuke kleine dingetjes die je voor niets of weinig kunt proberen. Zet je speakers op spikes, draai ze naar de luisterpositie toe, what ever, er zijn genoeg dingetjes en de een zal zeggen, wat een verbetering, en de ander merkt het misschien niet en de volgende zegt het klinkt wel best zoals het nu klinkt ik probeer het niet.

Het blijft helaas altijd zo als je ergens anders iets gezien of gehoord hebt wat weer beter klinkt dan bij je thuis dat je het toch weer wilt hebben. Als je strax je projector hebt, ga je weer lopen ergeren aan artifacts, compressie foutjes, edge enhancement en noem maar op, als je eenmaal die dingen ziet en hoort ga je der aan storen. De kunst is tevreden te zijn met wat je hebt maar dat is erg lastig.

15. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: dankjewel

me speakers staan al op spikes:) en de spikes op stoeptegels:)

wat betreft de projector.. daar ben ik super tevreden mee..
    op het stofzuiger effect na dan.. vooral in de zachte scenes maakt dat ding een enorme herrie.. als je "The Matrix' ofzo kijkt dan hoor je um niet:)
    en verder.. ach.. het beeld is niet zo scherp en kleur en contrastrijk als een tv.. maar omdat het zoveel groter is (en meer een bioscoop gevoel benaderd) is daar wel mee te leven..
    over een jaartje of 2 koop ik wel een mooi DLP of CRT projector met breedbeeld ondersteuning etc.. voor nu heb ik al even genoeg vervangen in mijn setup... met als laatste aanwinst een leuke regiovrije (ook rce) dvd speler van pioneer...
    gelijk maar even wat dvdtjes uit de amerikaanse superbit collectie besteld... dus van de week hopelijk even overdonderd worden door de 5th element..

al met al.. ben ik prima tevreden.. en de meeste visite loopt toch wel kwijlend weer naar buiten:)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt allemaal erg bekend, is toch hartstikke mooi om zo met je hobby bezig te zijn. Zelf vind ik het ook machtig om gewoon te hobby-en op dat gebied. Maar als je je speakers al op spikes en stoeptegels hebt gezet, heb je dat gedaan omdat het voor jouw beter klonk? Was dat een verschil van dag en nacht? Ik zie dat meer als de puntjes op de "i" zetten, het klinkt zeker beter dat wel. Zo zie ik het gebruik van DB meter ook, tis net even dat beetje meer eruit halen. Je zet tenslottuh ook de kleuren van je tv anders dan dat hij door de fabriek is afgesteld, apparatuur moet nu eenmaal afgesteld worden.

Fifth Element is inderdaad erg lekker superbit, verschil kun je bij die film zeker op het grote doek erg goed zien. Als je strax voor dlp / crt gaat moet je ook eens denken aan de aansturing van je projector. Je moet maar eens gaan kijken naar de PSM-1, uitbreidingkaart voor in je dvd speler, die er een progressief signaal (pal en ntsc) van maakt en die het beeld kan upsamplen naar veel hogere resoluties, erg kewl en dan zit je echt naar geweldig mooi beeld te kijken. Kaart doet nog veel meer maar gaat voor op dit forum beetje ver. Je kunt er veel meer over vinden op http://www.htforum.nl erg leuke site ook.

Voorlopig ben je nog niet klaar :)

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: dankjewel

Ik voel me niet zo snel betast hoor, maar als de schapen grappen bijna niet meer op 1 hand te tellen zijn dan moet vraag je je toch af waarom...

Verders roep ik volgens mij nergens dat je andere mensen belachelijk maakt.

Natuurlijk ben ik met je eens dat we deze discussie hier lekker mee besluiten en back on topic proberen te geraken.

Maak er een mooie open-minded dicussie van zou ik zeggen daar worden we allemaal wijzer van.

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    operdepop

ik was ook door me schapen moppen heen.
    sluit dan een post niet af dat ik nogmaals de kans krijg om het volgens jou wat profesioneler te doen.
    even goeie vrienden.:+

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Vriendjes? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina