Aphex Twin

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyhwuhx, 28 jul 2003.

  1. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Persoonlijk vind ik alles wat Richard D. james gemaakt heeft nogal fantastisch (understatement), maar 26 Mixes for Cash kwam vrijwel als een duvel uit een doosje tevoorschijn voor mij. Heeft iemand de cds al geluisterd en kan ie er iets zinnigs over zeggen?

    Verder vraag ik mij af wie hier uberhaupt Aphex Twin kent. Windowlicker is vanwege zijn bizarre clip misschien nog wel bekend, evenals Come to Daddy. Maar is de rest van zijn werk net zo 'bekend'?
     
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup bekend hier, inderdaad windowlicker, analoq bubblebath is een goede cd:)
     
  3. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Een vriend van mij zette laatst een cd'tje van aphex op. Moet zeggen klonk best wreed. En laatst nog had ik windowlicker hier aan maar toen kwam me pa ff internet bankieren en toen moest ie echt gelijk uit. ;).

    Aphrodite is trouwens ook heel bruut. Check het nummer Chinois maar eens.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  4. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt me net gedwongen om Aphex Twin - Donkey Rhubarb te downloaden, ben er helemaal blij van geworden.

    Aphrodite is idd ook cool, ging aantal jaar geleden 'junglen' in Nijmegen, relaxte muziek. :cool:
     
  5. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Gektehuis...... Ik heb dat nummer ook maar ff gedownt (blij zijn is altijd lachu zeg maar..). EN damn zeker wreed nummer. Ik zit alleen nu met me koptelefoon op (het is half 4), want anders gaan ze zeiken ;). Maar als ik wakker word morgen.... Dan zijn de rapen gaar (spreekwoordelijk rapen ;) )

    Bij Tivoli in Utrecht willen ze ook nog wel eens Jungle / Drumm 'n Bass draaien. Echt heel gaaf is dat. Lekker hard. Dacht zelfs dat binnenkort aphrodite daar op het podium aanwezig is _O_

    Morgen ga ik ff langs die vriend om zijn cd's te rippen :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  6. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Hans Teeuwen _O_

    Hier in Nijmegen hadden ze eens in de zoveel tijd Jungle feest in Doornroosje, maar dat wilden ze stopzetten. Eigenlijk weet ik niet eens of die feesten er nu nog zijn, maar het zou jammer zijn voor de 'nieuwe jeugd.' Jungle /Drumm 'n Bass is cool, aparte stijl muziek. Dansen erop is nog cooler. :+
     
  7. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik blijf erbij dat deze thread bij al z'n muziek-vriendjes in ASEL moet. :+

    >> Moved.
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ken Aphex Twin inderdaad alleen van de ranzige clip en geniale intro (met-paraplu-dansje) van window licker. Misschien moet je even een lijstje met goede nummers spammen dat ik dan gedwongen kan gaan downloaden! *)
     
  9. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Aphex Twin is bruut...samen met Alec Empire m'n favo non-gitaar bandje :+
     
  10. benza

    benza Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Polygon Window is ook een artiestennaampje van hem. Quoth EP was een witte 12" met o.a. bikepump meets bucket. Industriele techno wat z'n tijd ver vooruit was (hoorde deze plaat een half jaar geleden nog gedraaid worden door Miss Kitten! En dat voor een plaat van meer dan 10 jaar oud!).
     
  11. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Vriend van mij heeft een cd van hem ik weet niet hoe die heet. Maar goed hij had hem meegenomen naar Salou en elke ochtend om 7 uur nadat we terugkwamen van uitgaan gingen we eerst een blowtje roken en dan dat nummer luisteren met die stuiterbal of knikker of zoiets. Het heet ook Bouncing Ball dacht ik. Echt een wreed nummertje. De overige nummers die op die cd staan zijn ook wel ziek trouwens.
     
  12. Puntopower

    Puntopower Scheurneus

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    "didgeridoo" was ook zo'n geweldige plaat!(ong. 10 jaar oud of zo)
     
  13. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Een paar uitgekozen tracks;

    Digeridoo (al eerder genoemd)
    Phlange Phace
    Analogue Bubbelbath (ook eerder genoemd)
    omgjya-switch 7
    gwarek2
    54 cymrv beats
    {formula} (deze naam kan ik gewoon niet overtypen)
    Nannou
    Selected Ambient Works Volume II track 4
    Donkey Rhubarb
    Bucephalus Bouncing Ball
    Funny Little Man (still puts a smile on my face)
    Wax the Nip
    Start as you mean to go on

    En vreemd genoeg klinkt zijn muziek idd niet verouderd, soms zijn z'n oude nummers juist 'heel modern'.
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ken alleen window-licker... echt een hele smerige clip, man....

    muziek is best goed te doen, dat wel...

    *gaat meteen kazaa opstarten :p*
     
  15. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Paar jaar geleden toen die clip (WINDOWLICKER) nog op TV was, was ik 9 ofzo...
    Ik was echt banggggggg!!!!!!!
    En toen downloadde ik die 2e, Who's your daddy..

    NOG ENGER !
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Op een of andere manier raakt het mij totaal niet :{
     
  17. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Joh ik was 9, echt freaky gewoon :mad:
     
  18. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm, ik weet 't niet hoor, ik was benieuwd en ik dacht laat ik eens zo'n liedje downloaden (oh oh sorry :9) maarre ik vind het echt mega vaag, ik had muziek verwacht van zo'n oude zanger ofzo, zo'n lied uit 1980 ofzo, maarre dit is echt uhmmm raar, het zijn een aantal effecten door elkaar geplaatst, nooit geweten dat deze 'muziek' bestond :)
     

Deel Deze Pagina