Had 'm later op de avond pas open gemaakt en ingesteld enz..
Maarre ja hij is zoals verwacht. Ik had al een iPhone 4 dus het is niet bepaald een wereld van verschil. Je merk dat alles wat sneller is, met name browsen in Safari en apps/instellingen openen. iOS5 had ik ook al op m'n 4 dus ook niet veel nieuws.
Camera is duidelijk beter, scherper, mooiere kleuren. 1080p video met beeldstabilisatie is erg nice, geen schokkerige video's meer.
Siri is vooralsnog niet erg boeiend omdat veel dingen (businesses zoeken, navigeren o.a) nog niet werken in NL. Intergratie van WolframAlpha werkt goed, net als websearching, stockprices zoeken, berichten sturen e-mailen etc. Afspraken plannen, notes maken, bellen, nummers zoeken in iPod werkt allemaal goed met Siri. Veel meer heb ik nog niet geprobeerd.
Dictation werkt ook erg goed maar is ook alleen nog in het Engels. Erg nauwkeurig en je kan dus echt gewoon normaal (en snel) praten. Comma's, punten, uitroeptekens, vraagtekens en alle andere speciale tekens moet je wel volledig uitspreken om het een beetje netjes te krijgen.
De antenne is verbeterd gelukkig. 1x getest door met 2 handen iPhone stevig vast te houden. Normaal heb ik thuis 3 streepjes 3G met download 120-140kb/s. Met deadgrip bleef ie op 1-2 streepjes 3G (20-30kb/s download) terwijl met m'n 4 bij deadgrip met 1 hand het signaal af en toe helemaal wegviel en anders 1-2 streeptjes GPRS.
Laatst bewerkt: 15 okt 2011