1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple iPod [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 4 mei 2010.

  1. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    De garantie van mijn iPod Touch 2gen loopt in augustus af en ik zat dus te denken om nog een jaartje extra erbij te kopen (Apple Care Protection Plan). Nu zag ik op ebay dat het daar stukken goedkoper is, maar hoe gaat dat precies in zijn werk als ik de code heb gekregen per email?
     
  2. Munnie

    Munnie Guest

    Wil liever gewoon halen omdat ik dan zeker weet dat ik hem op tijd heb want ga binnenkort naar italie en dan wil ik hem toch wel hebben.
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je maar bij de Xando in Enschede langsgaan.
     
  4. Munnie

    Munnie Guest

    Ja of bij Dixons in hengelo, is ongeveer even goedkoop dacht ik zo.
    Morgen maar ff bellen of ze die ipod nog op voorraad hebben.
     
  5. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen weet natuurlijk wel dat sinds een paar dagen alle versies van de iPod Touch te jailbreaken zijn. :) (2G, 3G, 8GBMC, 3.1.3, 4.0).

    Nu schijnt er een functie beschikbaar te zijn waardoor je de Multi Tasking, Wallpapers etc kunt inschakelen (wat normaal gesproken niet mogelijk is)

    Bij deze waarschuw ik iedereen: NIET doen. Het maakt je iPod duidelijk veel trager. De iPod Touch is er simpelweg niet voor gemaakt, vandaar dat Apple de functie dus eruit heeft gehaald.

    Dus niet doen, als je een trage iPod wilt :) Er bestaan alternatieven voor multitasking, en folders.. Blijf dat gewoon gebruiken, dat werkt beter ;)
     
  6. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit echt stevig te twijfelen. Ik wil een Imac gaan halen. Nou kan ik dat met sutdentenkorting en dan krijg ik €160,- korting op een Ipod Touch. Ik zou dan de 32GB nemen, alleen ik heb al een Ipod shuffle. Rotdingetje natuurlijk, maar hij doet wat het moet doen en dat is muziek afspelen:cool:

    Kan me dus €119,- besparen, aan de andere kant is €119,- voor een Ipod Touch spotgoedkoop. Ik heb alleen thuis geen wifi, en in de trein uiteraard niet. Alleen op school zou ik dan internet hebben.

    In september komen misschien nieuwe uit (lees ik overal:9) maar het is alleen maar vanwege deze actie dat ik eraan denk 'm te halen. Het is niet zo dat ik twijfel omdat er een nieuwe komt.

    Weet niet of het 't waard is of dat ik gewoon doorga met m'n (ooit gratis gekregen) shuffle.
    Zit er ook nog verschil in sound quality o.i.d. tussen de modellen??
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je kan toch ook voor de goedkopere versie gaan (8GB) als je toch niet veel eisen hebt? Je kan hem altijd nog verkopen.
     
  8. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, sound quality zit er niet tussen de modellen. Waar je wél op moet letten is dat de iPod Touch 8GB model word beschouwd als '3G' (3e Generatie), maar dat het in feite een 2G is qua hardware.

    De iPod Touch 32& 64 GB zijn wél 3e Generatie, dus die zijn vanzelfsprekend wat sneller en krachtiger. Maar ik weet natuurlijk niet wat je met de iPod wilt gaan doen, dusja. :)
     
  9. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is ook wel een idee ja, kost me maar €19,-. Scheelt me €90,- met de 32GB versie. Hij is dan wel niet 3G, maar multitasking en wallpapers enzo maakt me ook niet zoveel uit. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor muziek, en soms een beetje internetten op school.

    Voor die paar dingen is de 8GB misschien wel voldoende.(?)
     
  10. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Makkelijk. :) Heb zelf een iPod Touch 8GB model. 2G qua hardware, maar qua snelheid haalt ie zeker de 3G met de nodige tweaks :D

    Multitasking en Wallpapers is btw ook te installeren, met een kleine aanpassing in een bepaalde file. Daarvoor moet je je iPod gejailbreakt hebben. :)
     
  11. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had eerst het idee dat de 8GB echt heel veel minder was. Maar ik heb me er even in verdiept en het blijkt (zeker voor mijn wensen) wel mee te vallen.

    Thanks guys:)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Apple ruilt 1G iPod nano's in wegens batterijfout

    Hoewel Apple in 2009 ook iPod nano's inruilde vanwege een batterijfout, was dit enkel in Korea. Nu adviseert het bedrijf eigenaars van de originele iPod nano wereldwijd hun apparaat, dat gekocht is tussen september 2005 en december 2006, op te sturen om een nieuwe te ontvangen.

    Het betreft een 'zeldzame' fout dat de batterij in originele iPod nano's kan oververhitten. Dat kregen geregistreerde gebruikers te weten via een email van Apple. Zij kunnen een formulier invullen om gratis een vervanging opgestuurd te krijgen.
    iPod nano (1st generation) Replacement Program

    Net de aanvraag voor de vervanging ingediend bij Apple.

    Thank you.
    Your request has been submitted.

    Apple will send you a box with shipping instructions to mail your iPod nano to us.
    Apple will then send you a replacement iPod.
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ja, heb ik ook gedaan. Ben benieuwd welke iPod je ervoor terugkrijgt, zal wel een 2nd gen Nano zijn denk ik zo.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben u wel heel benieuwd wat ik terug krijg van Apple :9

    Apple raadt je aan om je iPod nano (eerste generatie) niet meer te gebruiken en aan de hand van de procedure hieronder gratis een vervangend exemplaar te bestellen.
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Tot waneer kun je je die dingen omruilen?
    Anders koop ik er een 2dehands en ruil ik m om. :p
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat weet helaas aan Apple.

    Na ontvangst van de doos MOET de Nano binnen 10 dagen bij Apple zijn anders vervalt de recht op vervanging :eek:

    Lees verschillende verhalen in de forums/websites over de vervanging van de Nano.
    Met een iPod Nano 1GB (1G) ga ik niet akkoord.
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja 1 gb zou een beetje jammer zijn.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik ga proberen mijn defecte om te ruilen. geloof niet dat ze gaan checken of dat ding werkt of niet :D
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien dat ze steekproeven nemen , maar alle Nano's controleren op werking geloof ik niet.

    Vraagje.
    Als ik mijn Nano ga opsturen met een volle accu , ben ik dan verplicht om deze sticker op de doos te plakken :+
    [​IMG]
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat ik een doos zou krijgen voor mijn Nano , vanmiddag er een een bubbeltjes envelop op de deurmat :mad:

    Weet niet of ik mijn Nano nu nog ga opsturen.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina