Ik heb donderdag een Ipod Mini gehaald en ik ben er erg tevreden over. Er is alleen 1 ding dat ik echt belachelijk vind. Er zit geen oplader bij. Je moet hem opladen via USB. Toch wel makkelijk als je op vakantie gaat, dan moet je een laptop meenemen om je Ipod te kunnen opladen. Maar je kan natuurlijk ook een oplader kopen voor ''maar'' 39.99 euro. Hoezo geldklopperij? Nou heb ik nog een 20 GB Ipod, dus ik heb wel een oplader, maar het is gewoon niet juist. Ook vind ik de verdere accessoires vrij duur. Maar het apparaat zelf is top (behalve dat er stof achter me display zit ).
Om even terug te komen op het gebruik van MP3 spelers tijdens het reizen.
In de schoolperiode ga ik 3 a 4 keer per week met het openbaar vervoer naar school. Van mijn voordeur (gouda) naar mijn school (rotterdam) kost me op de heenweg ongeveer 1 uur en 10 minuten. Op de terugweg mis ik bijna altijd een trein en moet ik 15 tot 20 min wachten op de volgende trein en dan kost het me ongeveer 1 uur en 30 minuten. Ik gebruik zelden tot nooit een MP3 speler in de metro of trein. Simpelweg omdat het gewoon niet veilig is. Ik weet niet of je weleens in de Rotterdamse metro heb gezeten? Veilig is het er niet. Ik luister niet eens een muziekje in de metro en trein met een MP3 speler in me zak, laat staan dat ik een film ga zitten kijken met zo'n ding in me handen. Ik gebruik hem dan wel op school als ik aan opdrachten moet werken of een tussenuurtje heb, dan luister ik wel een muziekje.
Laatst bewerkt: 23 jul 2005